ندای لرستان

آخرين مطالب

بهترین زمان سفر به مشهد برای زیارت و سیاحت اقتصادي

بهترین زمان سفر به مشهد برای زیارت و سیاحت
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - بازار / مشهد دومین کلان شهر پرجمعیت کشور بعد از تهران است. وجود حرم امام رضا (ع) و جاذبه‌های گردشگری باعث شده است که این شهر مقصد خیلی از مسافران در تمام فصول سال باشد. اما بهترین زمان سفر به مشهد، چه زمانی است؟ این شهر در برخی از مواقع مانند ایام تولد و شهادت امام رضا (ع)، دهه محرم، اعیاد مختلف مثل عید فطر، عید قربان و... بسیار شلوغ می‌شود و ممکن است آنچنان که باید و شاید از سیاحت و زیارت در این شهر لذت نبرید. با ما همراه شوید تا زمان مناسب برای سفر به مشهد را در این مطلب بررسی کنیم.
بهترین زمان سفر به مشهد کی است؟
بهترین زمان سفر به مشهد را می‌توانیم از دو جنبه آب‌وهوا و مقدار شلوغی جمعیت، بررسی کنیم. فصل‌های خنک مثل بهار و پاییز از هر نظر بهترین زمان‌ها برای سفر به مشهد هستند؛ اما از آنجایی که مناسبت‌های مذهبی طبق تقویم قمری بوده و هر سال روز آن‌ها جا‌به‌جا می‌شود، سفر به این شهر در هر زمان از سال ممکن است، پررونق و در نتیجه شهر شلوغ باشد. پس بهترین زمان بستگی دارد به این که تقویم به شما چه می‌گوید.
خلوت ترین زمان برای سفر به مشهد
اگر می‌خواهید در زمانی خلوت و خوش‌آب‌وهوا به مشهد بروید، تقویم را نگاه کنید و در صورتی که در اوایل پاییز مناسبت مذهبی نبود، سریعا برای خرید اینترنتی بلیط قطار ، هواپیما یا اتوبوس به مشهد اقدام کنید؛ زیرا این زمان بهترین شرایط را برای سفر به مشهد دارد. اما از آنجایی که شهر مشهد دارای آب‌وهوایی سرد و خشک در زمستان‌ها و گرم و بیابانی در تابستان‌هاست، مسافران کمتری در این دو فصل به مشهد سفر می‌کنند؛ مخصوصا در زمستان که مدارس باز است تعداد مسافر کم بوده و می‌توانید برای سفر به مشهد برنامه‌ریزی کنید.
البته اگر دوست دارید در زمان برگزاری مناسبت‌های مذهبی در مشهد باشید و حال و هوای معنوی آن را تجربه کنید، بهترین زمان سفر به مشهد همان روزها هستند، حتی اگر شهر و حرم نسبت به دیگر مواقع شلوغ‌تر باشد.
ارزان ‌ترین زمان برای سفر به مشهد
اگر قصد دارید در ارزان‌ترین زمان به مشهد سفر کنید، شرایط متفاوت خواهد بود. در زمستان‌ها که هوای مشهد به‌ شدت سرد و خشک می‌شود، می‌توانید ارزان‌ترین بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت را بخرید. در این زمان از سال کم‌ترین زائر و مسافر وارد مشهد می‌شود و شما می‌توانید با خیالی راحت در حرم امام رضا (ع) قدم بزنید و بازار رضا را ببینید. همچنین جمعیت مسافران در وسایل حمل‌ونقل عمومی مشهد در این زمان‌ها بسیار خلوت است و استفاده از آن‌ها برای شما بسیار ساده خواهد بود. 
نکته دیگری که باید بدانید این است که از میان انواع روش مسافرت به مشهد، یعنی مسافرت با هواپیما، مسافرت با قطار، مسافرت با اتوبوس و مسافرت با خودروی شخصی، ارزان‌ترین و کم دردسرترین روش، مسافرت با قطار است. تورهای بسیار ارزانی در ایام زمستان از شهرهای مختلف به مشهد وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و با کم‌ترین هزینه به مشهد بروید.
همچنین در این ایام راحت‌تر می‌توانید برای رزرو هتل در مشهد نزدیک حرم اقدام کنید که در روزهای دیگر سال، یافتن هتل‌های نزدیک حرم سخت می‌شود. به همین دلیل سفر با قطار به مشهد در فصل زمستان از ارزان‌ترین زمان‌ها برای سفر به مشهد محسوب می‌شود. 

ندای لرستان

بهترین فصل برای سفر به مشهد
به طور کلی فصل بهار یکی از بهترین فصل‌های سال برای مسافرت به هر نقطه از کشور عزیزمان است. اما برای سفر به مشهد علاوه بر بهار، اوایل پاییز هم فصل مناسبی برای مسافرت محسوب می‌شود. در پاییز و بهار، هوای مشهد حسابی خنک شده و می‌توانید در آنجا شاهد باران‌های آرام و زیبایی باشید که به سفر شما روحی تازه می‌بخشند. همچنین در فصل بهار اطراف شهر مشهد حسابی سرسبز می‌شود و از نظر گردشگری بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. با این حال اگر قصد دارید در فصلی به مشهد بروید که زیاد شلوغ هم نباشد، پاییز بهترین فصل سفر به مشهد است.
مشهد در فصل پاییز هم مثل ایام بهار، بسیار خنک و دلنشین است و قدم زدن در خیابان‌های آن بدون برخورد با ترافیک و شلوغی همیشگی مشهد ممکن می‌شود. به‌ خصوص که در این ایام مدارس باز است و اکثر مردم درگیر کار هستند، شما می‌توانید به‌راحتی در بازار رضا و دیگر بازارها و پاساژهای مشهور مشهد به راحتی قدم بزنید و خرید کنید. همچنین یافتن تاکسی در این ایام برای گشت‌وگذار در شهر مشهد و رفتن به نقاط دیدنی اطراف مثل طوس بسیار ساده خواهد بود. البته اگر با تور زیارتی بروید.
نکات مهم سفر به مشهد
سفر به مشهد به ‌عنوان یکی از شلوغ‌ترین شهرهای مذهبی دنیا، نیازمند دانستن چند نکته مهم است. دانستن و رعایت این نکات به ‌شما کمک می‌کند تا بتوانید سفری بسیار دلنشین به شهر زیبا و مذهبی مشهد داشته باشید و از تمام پتانسیل‌های این شهر استفاده کنید. در ادامه به مهم‌ترین نکات برای سفر به مشهد اشاره شده است.
از قبل هتل یا اقامتگاه رزرو کنید
توجه داشته باشید که یافتن هتل یا اقامتگاه در مشهد به‌ خاطر شلوغی این شهر و تعداد زیاد مسافرانی که به آنجا سفر می‌کنند، کار دشواری است. پس حتما قبل از سفر به مشهد و رسیدن به این شهر، یک اقامتگاه یا هتل رزرو کنید که دچار دردسر نشوید. 
برای رفت‌وآمد از اتوبوس استفاده کنید
با استفاده از اتوبوس‌های عمومی که در مشهد برای مردم فراهم شده است، می‌توانید با کم‌ترین هزینه به‌تمام نقاط شهر دسترسی داشته باشید. به‌ خصوص اگر قصد گردش در شهر را دارید، بهترین گزینه برای رفت‌وآمد درون کلان‌شهر مشهد، استفاده از اتوبوس‌های عمومی آن است. 
از قبل یک لیست سفر تهیه کنید
سعی کنید قبل از این که به مشهد بروید، یک لیست از جاهایی که قصد دارید به آن‌ها سر بزنید تهیه کنید؛ زیرا مشهد شهر بسیار بزرگی است و بدون برنامه‌ریزی در آن نمی‌توانید به‌راحتی گردش کنید. برای مثال بازدید از بازار رضا، پارک موج‌های آبی، پارک ملت، پاساژهای مشهد و... می‌تواند جزو گزینه‌های ضروری در لیست شما باشد. 
زیارت از حرم را به آخر وقت موکول نکنید
بسیاری از زائران، آخر شب‌ها را برای زیارت از حرم امام رضا انتخاب می‌کنند؛ زیرا در این زمان از شبانه‌روز حس و حال عرفانی بیش‌تری به افراد دست می‌دهد. اگر قصد دارید در زمان‌های خلوت به زیارت مرقد امام رضا (ع) بروید، زیارت خود را به آخر شب‌ها موکول نکنید و ظهرها را برای زمان زیارت در نظر بگیرید. 

ندای لرستان


خرید سوغاتی از مشهد را فراموش نکنید
مشهد یکی از شهرهایی است که تعداد سوغاتی آن بسیار زیاد بوده و به همین دلیل اکثر کسانی که برای زیارت به این شهر سفر می‌کنند، همیشه با دست پر به شهر خود بازمی‌گردند. بنابراین حتما برای خرید سوغاتی‌های متنوع و زیبا از شهر مشهد برنامه‌ریزی کنید؛ زیرا در این شهر می‌توانید بهترین انواع سوغاتی از زعفران تا فیروزه را خریداری کرده و به‌ عنوان هدیه‌ای گران‌بها برای خانواده خود بخرید. 
از جشنواره‌های مشهد دیدن کنید
تقریبا در اکثر ایام سال در قسمت‌های مختلف شهر مشهد به‌ خصوص اطراف حرم و باغ گیاهشناسی مشهد، جشنواره‌ها و فستیوال‌های مذهبی فرهنگی زیادی برگزار می‌شود که بازدید از آن‌ها بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز خواهد بود. 
در نهایت اینکه بهترین زمان سفر به مشهذ به هدف شما از سفر بستگی دارد؛ اینکه تنها به قصد زیارت به مشهد می،روید، ترجیح می‌دهید شهر و حرم رضوی خلوت باشد، آب‌وهوای خوب برایتان اولویت دارد یا به دنبال سفری ارزان هستید. در هر صورت نکات مهمی را که باید پیش از سفر به مشهد بدانید، در نظر گرفته و در بهترین زمان برای سفرتان به مشهد برنامه‌ریزی کنید.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/954099/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دچار ابتذال سیاسی شده ایم!

این 7 کشور خواهان پوشاک ایرانی هستند

خروج 6 هزارمیلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام از اول سال

برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی در خرم آباد

عزم جدی گمرک کیش برای رفع موانع واردات کالا/ هزینه‌های اضافی واردات مرتفع می‌شود.

راه‌اندازی تالار ارز اشخاص در مرکز مبادله

لرستان در سوگ ارتحال امام خمینی (ره) +فیلم

هر جا گوش به فرمان ولایت نبودیم، متضرر شدیم

شبیخون پوتین به شرق اروپا

یک کارگر چقدر باید کار کند تا پول آیفون بدهد؟

قیمت طلا در بازارهای جهانی

زلزله جنوب ایران را لرزاند

ناپایداری جوی و گردوخاک در بیشتر استان‌های کشور

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به تعویق می‌افتد؟

احتمال افزایش تسهیلات مسکن خانه اولی‌ها به یک میلیارد تومان

زلزله 3.8 ریشتری میمند فیروزآباد را لرزاند

امام خمینی(ره) ستون انقلاب بود

ناپایداری جوی و گردوخاک در بیشتر نقاط کشور

قمار ناتو جنگ را به اروپا می‌کشاند؟

جهش صادرات ایران به عربستان و بحرین

مهمترین اندیشه امام و رهبری برای ادامه انقلاب‌ ولایت‌فقیه است

رشد 9.6 درصدی ترانزیت ریلی در سال 1402

استانداردنگران وسایل بازی غیراستاندارد

جریمه قاچاقچی پوشاک در لرستان

امام خمینی (ره) قدم نهادن در راه شهدا را به ما آموخت

عقد اخوت پکن با طالبان برای چیست؟

ابهام درباره حذف ارز 28500 تومانی واردات شکر

سردرگمی در توسعه تجارت؛ آیا از بحران موبایل رفرش مطلعید؟

مبارزه با ظالم و استکبار ستیزی حضرت امام(ره) ستودنی بود

جریمه 560 میلیون ریالی ​​​​​​​قاچاقچی پوشاک در خرم‌آباد

میراث فرهنگی و دانشکده فنی و حرفه‌ای لرستان تفاهم‌نامه امضا کردند

سلول‌ها چگونه کارخانه تولید ویروس می‌شوند؟

امحای 2 تن مواد غذایی فاسد در ازنا

​​​​​​​قاچاقچی پوشاک در خرم‌آباد جریمه شد

هشت ارز دیجیتال با محبوبیت ناگهانی بین خریداران ایرانی

امکان ثبت‌نام زهره الهیان؛ راهی که اعظم طالقانی و زهرا شجاعی گشودند

قفل شدن ساخت و ساز در تهران در یک دهه گذشته

واکنش ملایم قیمت نفت به تصمیم اوپک پلاس

عقب نشینی مجدد وزارت صمت از محدودیت ثبت سفارش بازرگانی

سرویس کولر آبی چقدر هزینه دارد؟

انفجار گاز در سراب حمام پلدختر؛ 4 نفر مصدوم شدند

امام خمینی (ره) ارمغان آور ظلم‌ستیزی برای بشریت و مسلمانان جهان

اطلاعیه مهم گمرک درباره فعال‌ سازی موبایل مسافری

حلقه مقداد؛ کاندیدای داماد رئیسی و برادرش کیست؟

سرپرست سازمان خصوصی سازی: بسته‌های رونق مسیر میان‌بر مولدسازی است

افتتاح 2 پروژه عمرانی و صنعتی به ارزش 2520 میلیارد در ارس/ گام‌های بزرگ منطقه آزاد ارس برای توسعه عمرانی و افزایش تولید

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سایر تکالیف مودیان اعلام شد

تهرانی‌ ها روز دوشنبه مراقب خود باشند

انفجار گاز در سراب حمام پلدختر؛ حال یکی از مصدومان وخیم است

دلار کانال عوض کرد