ندای لرستان

آخرين مطالب

خواننده‌ها امسال 3 برابر سال 98 کنسرت داشتند فرهنگي

خواننده‌ها امسال 3 برابر سال 98 کنسرت داشتند
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - اجراهای صحنه‌ای در سال 1402 را به تفکیک آورده‌ایم و هر فصل را به تفکیک صدور مجوزها، استخراج کردیم و در کنارش مقایسه‌ای بین اجراهای صحنه‌ای امسال با سال 1398 داشتیم. اینکه معیار قضاوت را سال 98 گذاشتیم به این دلیل بوده است که سال‌های کرونا و اتفاقات پاییز سال 1401، باعث لغو کنسرت‌ها در این فاصله زمانی شده بود و مقایسه کمی و کیفی کنسرت‌های امسال با آن سال‌ها قضاوت را از دایره انصاف خارج می‌کرد.

در گزارش امروز با توجه به آماری که به دست «فرهیختگان» رسیده است، اجراهای صحنه‌ای در سال 1402 را به تفکیک آورده‌ایم و هر فصل را به تفکیک صدور مجوزها، استخراج کردیم و در کنارش مقایسه‌ای بین اجراهای صحنه‌ای امسال با سال 1398 داشتیم. اینکه معیار قضاوت را سال 98 گذاشتیم به این دلیل بوده است که سال‌های کرونا و اتفاقات پاییز سال 1401، باعث لغو کنسرت‌ها در این فاصله زمانی شده بود و مقایسه کمی و کیفی کنسرت‌های امسال با آن سال‌ها قضاوت را از دایره انصاف خارج می‌کرد.
1850 اجرا در سال 1402
طبق آماری که به دست ما رسیده است، مجوزهای صادر‌شده برای اجراهای صحنه‌ای در سال 1402 تا 16 اسفندماه، تعداد هزار و 850 اجرا بوده است. روزهای اجرای این کنسرت‌ها، دو هزار و 644 روز و تعداد سانس‌ها‌ هم 4 هزار و 447 سانس سانس اجرا بوده است‌ (هر دوره اجرای صحنه‌ای ممکن است در چند روز و چندین سانس از جانب خواننده برگزار شده باشد‌)؛ که به تفکیک هزار و 307 کنسرت پاپ، 194 کنسرت سنتی/ایرانی، 114 نواحی، 4 ارکسترال، 65 کلاسیک، یک کودک و 165 کنسرت موسیقی تلفیقی بودند.
در سال 1398، 520 عنوان اجرای صحنه‌ای با 1040 اجرا، 161 آلبوم موسیقی، سه آلبوم تصویری موسیقی، یک هزار و 78 تک‌آهنگ، 127 نماهنگ، 40 کتاب گویا و 26 اجرای گروه‌های خارجی در ایران از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته‌اند. همچنین در نیمه اول امسال شش هزار و 300 پرونده شعر و ترانه در دفتر موسیقی تشکیل شده است. از این تعداد 270 عنوان موسیقی پاپ، 93 عنوان موسیقی سنتی، 62 عنوان موسیقی کلاسیک، 19 عنوان موسیقی تلفیقی و 17 عنوان موسیقی نواحی است.
مقایسه بین اجراهای صحنه‌ای در سال 1402 نشان می‌دهد تقریبا مجوزها برای اجراهای صحنه‌ای در سال 1402 تا به امروز سه برابر رشد داشته است. آمار اجراهای صحنه‌ای 1402 بر اساس سامانه‌ صدور مجوز وابسته به ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. با توجه به اینکه استان‌های یزد، آذربایجان‌غربی، خراسان‌جنوبی، قم و همدان، به این سامانه وصل نیستند؛ اگر آمار این پنج استان هم لحاظ شود، مجوز اجراهای صحنه‌ای بیش از عدد هزار و 850 خواهد بود.
در سه ماهه اول سال 1402، 292 اجرای صحنه‌ای مجوز دریافت کرده و تعداد دفعات این برنامه‌ها به 776 نوبت اجرا در کشور رسید
بهار پررونق با بیش از 292 اجرای صحنه‌ای
در سه ماهه اول سال 1402، 292 اجرای صحنه‌ای مجوز دریافت کرده و تعداد دفعات این برنامه‌ها به 776 نوبت اجرا در کشور رسید. در مدت یاد‌شده، 70 آلبوم موسیقی مجوز دریافت کرده‌اند و برای 940 تک‌آهنگ و سه آلبوم تصویری موسیقی نیز در این مدت از دفتر موسیقی مجوز انتشار صادر شده است. حضور رسمی دو گروه موسیقی ایرانی در خارج از کشور و همچنین صدور مجوز انتشار 42 کتاب گویا از دیگر اقدامات دفتر موسیقی در سه ماهه نخست سال جاری بوده است. در سه‌ماهه نخست سال جاری در بخش تاسیس و تمدید مجوز مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری و همچنین استودیوهای صدابرداری، 18 مجوز صادر شده است.
تابستان 1402 و 163 اجرای صحنه‌ای
مجوز‌های صادره دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تیرماه 1402 اعلام شد که براساس این آمار، مجوز 352 تک‌آهنگ، 26 آلبوم موسیقی، 22 نماهنگ و یک مجوز تاسیس و تمدید استودیوی صدابرداری و مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری صادر شده است. همچنین در مدت یاد‌شده، 128 اجرای صحنه‌ای موسیقی مجوز گرفته‌اند که دفعات اجرا‌های صحنه‌ای 294 اجرا بوده است. در میان تک‌آهنگ‌های مجوز‌گرفته، 270 اثر در ژانر موسیقی پاپ، 36 اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، 20 اثر در ژانر موسیقی نواحی، 9 اثر در ژانر موسیقی سنتی، 8 اثر در ژانر موسیقی کلاسیک، 8 اثر در ژانر موسیقی الکترونیک و یک اثر در قالب موسیقی کودک تولید شده‌اند. در بخش آلبوم‌ها نیز مجوز 7 آلبوم موسیقی سنتی، دو آلبوم موسیقی کلاسیک، 4 آلبوم موسیقی پاپ، دو آلبوم موسیقی نواحی، 8 آلبوم موسیقی تلفیقی، دو آلبوم موسیقی الکترونیک و یک سرود در تیرماه 1402 صادر شده است.
مردادماه 1402، مجوز 260 تک‌آهنگ، 26 آلبوم موسیقی، 9 نماهنگ، دو آلبوم تصویری، 18 کتاب گویا و شش مجوز تاسیس و تمدید استودیوی صدابرداری و مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری را صادر کرده است. در مدت یاد شده چهار گروه موسیقی به خارج از کشور اعزام شده و دو اجرای مناسبتی مذهبی با 12 نوبت اجرا روی صحنه رفته‌اند. در بخش آلبوم‌ها نیز مجوز 10 آلبوم موسیقی سنتی، شش آلبوم موسیقی پاپ، سه آلبوم موسیقی نواحی، دو آلبوم موسیقی تلفیقی، دو آلبوم موسیقی کودک، دو آلبوم موسیقی کلاسیک و یک آلبوم موسیقی ارکسترال در مردادماه 1402 صادر شده است.
در شهریورماه 1402، مجوز 288 تک آهنگ، 12 آلبوم موسیقی، هفت نماهنگ، دو آلبوم تصویری، شش کتاب گویا، و هفت مجوز تاسیس و تمدید استودیوی صدابرداری و مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری را صادر کرده است.
در مدت یاد شده دو گروه موسیقی به خارج از کشور اعزام شده و 23 اجرای مذهبی‌مناسبتی با 58 نوبت اجرا روی صحنه رفته‌اند.
در بخش آلبوم‌ها نیز مجوز پنج آلبوم موسیقی پاپ، سه آلبوم موسیقی الکترونیک، دو آلبوم موسیقی سنتی و دو آلبوم موسیقی نواحی در مردادماه 1402 صادر شده است.

ندای لرستان


پاییز با بیش از 450 اجرا
در پاییز 1402، مجوز 380 تک‌آهنگ، 18 آلبوم موسیقی، 18 نماهنگ، دو کتاب گویا و پنج مجوز تاسیس و تمدید استودیوی صدابرداری و مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری ‌ صادر شده است. در مدت یاد‌شده یک گروه موسیقی به خارج از کشور اعزام شده و 246 اجرای موسیقی با 539 دفعه اجرا روی صحنه رفته‌اند. در بخش آلبوم‌ها نیز مجوز چهار آلبوم موسیقی سنتی، چهار آلبوم موسیقی پاپ، یک آلبوم موسیقی نواحی، چهار آلبوم موسیقی تلفیقی، یک آلبوم موسیقی کودک و چهار آلبوم موسیقی کلاسیک در آبان ماه 1402 صادر شده است. در آذر ماه 1402، مجوز 317 تک‌آهنگ، 21 آلبوم موسیقی، 31 نماهنگ، 36 کتاب گویا و 52 مجوز تاسیس و تمدید استودیوی صدابرداری و مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری صادر شده است.‌ در مدت یادشده دو گروه موسیقی به خارج از کشور اعزام شده و 147 اجرای موسیقی با 333 دفعه اجرا روی صحنه رفته‌اند. در میان تک‌آهنگ‌های مجوز‌گرفته، 240 اثر در ژانر موسیقی پاپ، 25 اثر در ژانر موسیقی نواحی، 8 اثر در ژانر موسیقی سنتی، دو اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، 13 اثر در ژانر موسیقی کلاسیک و 10 اثر در ژانر موسیقی الکترونیک، سه اثر در ژانر موسیقی ارکسترال تولید شده‌اند. در بخش آلبوم‌ها نیز، مجوز پنج آلبوم موسیقی سنتی، پنج آلبوم موسیقی پاپ، شش آلبوم موسیقی نواحی، دو آلبوم موسیقی تلفیقی و سه آلبوم موسیقی کلاسیک در آذر ماه 1402 صادر شده است.
آمار اجراهای صحنه‌ای 1402 براساس سامانه صدور مجوز وابسته به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است. با توجه به اینکه استان‌های یزد، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، قم و همدان به این سامانه وصل نیستند؛ اگر آمار این پنج استان هم لحاظ شود، مجوز اجراهای صحنه‌ای بیش از عدد هزار و 850 خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/940925/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رییس کل بیمه مرکزی: مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود

جوان: چرا اصلاح‌طلبان «باطن» خود را گردن نمی‌گیرند؟

قیمت جدید دام زنده اعلام شد

پیش‌گویی جدید رئیس اتحادیه طلا درباره قیمت‌ها

بیش از 90 درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد

18 هزار و 915 کارگاه فعال در لرستان وجود دارد

سرمقاله آفرینش/ محرومیت غذایی برای نسل امروز و فردا

سرمقاله اطلاعات/  این عاشق را به وصال معشوق برسانید!

روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد

تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است

مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود

ثبت بیشترین میزان بارندگی در رومشکان

حراست هر دستگاه از ماموریت و وظیفه آن دستگاه نگهبانی می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در مازندران

185 هزار نفر از ایثارگران در سال گذشته تبدیل وضعیت شده‌اند

سرمقاله شرق/ عروسی خوبان

سرمقاله اعتماد/ پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی

سرمقاله دنیای اقتصاد/ سه ضلعی «دنیای‌اقتصاد»

سرمقاله ایران/ خشم عمومی از وضع موجود در امریکا

سرمقاله تعادل/ کف و سقف بازارها غیر قابل پیش‌بینی است

ماجرای قتل هولناک دو برادر در نمایشگاه خودرو

سرمقاله خراسان/ «نتانیاهو» در هزارتوی بحران‌ها

سرمقاله کیهان/ کابینه تناقض‌ها و کلاهی که سرشان گذاشتند

سرمقاله وطن امروز/ دروغ؛ رکن اساسی رسانه روباه پیر

سرمقاله فرهیختگان/ اصلاح‌طلبان رادیکال در چالش ملی‌گرایی

شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم

تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان

کشف 4 تن روغن قاچاق

کشف 4 تن روغن‌نباتی قاچاق در الیگودرز

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

4 تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد

دریافت بیش از 490 میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان

«بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

مردی که تسلیم نمی‌شود