ندای لرستان

آخرين مطالب

بازتاب پرتاب ماهواره «پارس 1» در رسانه‌های بین‌المللی علمي

بازتاب پرتاب ماهواره «پارس 1» در رسانه‌های بین‌المللی
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - ایسنا / رسانه‌های خارجی با انتشار خبر پرتاب ماهواره ایرانی پارس1 که از طریق پرتاب‌گر روسی سایوز انجام گرفت، ضمن اشاره به همکاری‌های تهران-مسکو، تلاش کردند آن را با برنامه موشکی ایران مرتبط بدانند. خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره این پرتاب گزارش داد: یک موشک روسی صبح امروز (پنج‌شنبه) با موفقیت یک ماهواره ایرانی را در مدار قرار داد، پرتابی که همکاری نزدیک فزاینده بین تهران و مسکو را برجسته می‌کند. آسوشیتدپرس در ادامه به بیانیه شرکت دولتی روس‌کاسموس روسیه در این باره اشاره کرد که ساعاتی پیش اعلام کرد: یک موشک سایوز از تاسیسات پرتاب وستوچنی در شرق این کشور پرتاب شد تا ماهواره ایرانی و 18 ماهواره روسی را به مدار منتقل کند. این خبرگزاری افزود: بنابر گزارش تلویزیون دولتی ایران، این ماهواره 110 کیلوگرمی دارای سه دوربین برای گرفتن عکس برای مقاصد زیست محیطی، کشاورزی و غیره است و در مدار قطب شمال و جنوب قرار می‌گیرد. پرتاب روز پنج‌شنبه پس از آن انجام شد که روسیه ماهواره خیام ایرانی را در سال 2022 در مدار زمین قرار داد. خبرگزاری رویترز نیز با اعلام پرتاب این ماهواره گزارش داد: روسیه صبح روز پنج‌شنبه یک ماهواره تحقیقاتی ایرانی را به فضا پرتاب کرد که توپوگرافی ایران را از مداری 500 کیلومتری اسکن می‌کند. رویترز همچنین به انتشار جزئیاتی درباره قابلیت‌های این ماهواره پرداخت و نوشت: ماهواره سنجش از راه دور پارس1 توسط موشک سایوز روسی از پایگاه فضایی وستوچنی پرتاب شد. این پایگاه فضایی که در سال 2016 به بهره‌برداری رسید در منطقه آمور در شرق دور روسیه، نه چندان دور از مرز روسیه با چین و حدود 1500 کیلومتر از بندر ولادی وستوک قرار دارد. این رسانه در ادامه پرتاب ماهواره ایرانی توسط روسیه را نشان دهنده گسترش همکاری‌های روز افزون میان تهران و مسکو در زمینه‌های علمی در شرایطی توصیف کرد که هر 2 کشور تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند. خبرگزاری فرانسه در گزارش خود در این باره به اخبار رسانه‌های داخلی ایران استناد کرد و گزارش داد: تلویزیون ایران روز پنج‌شنبه (امروز) از پرتاب یک ماهواره سنجش از دور و تصویربرداری از روسیه به مدار زمین خبر داد. این رسانه انگلیسی زبان همچنین تلاش کرد فعالیت‌های علمی ایران در زمینه پرتاب ماهواره را به برنامه موشکی کشور مرتبط کند و ادامه داد: دولت‌های غربی، از جمله ایالات متحده بارها به ایران در مورد چنین پرتاب‌هایی هشدار داده‌ و گفته‌اند که می‌توان از فناوری آن برای موشک‌های بالستیک، شامل موشک‌هایی که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند، استفاده کرد. مسکو پیش از این نیز در اوت 2022 ماهواره خیام ایران را از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان پرتاب کرده بود. علاوه‌براین، شبکه دویچه وله گزارش داد که ماهواره پارس1 ایران پس از پرتاب توسط روسیه وارد فضا شد. خبرگزاری آناتولی هم در گزارشی نوشت: ماهواره تحقیقاتی- سنجشی پارس1 روز پنج‌شنبه (امروز) 29 فوریه توسط موشک ماهواره بر سایوز روسیه در مدار زمین قرار گرفت.ر بازار

ایسنا / رسانه‌های خارجی با انتشار خبر پرتاب ماهواره ایرانی پارس1 که از طریق پرتاب‌گر روسی سایوز انجام گرفت، ضمن اشاره به همکاری‌های تهران-مسکو، تلاش کردند آن را با برنامه موشکی ایران مرتبط بدانند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره این پرتاب گزارش داد: یک موشک روسی صبح امروز (پنج‌شنبه) با موفقیت یک ماهواره ایرانی را در مدار قرار داد، پرتابی که همکاری نزدیک فزاینده بین تهران و مسکو را برجسته می‌کند.
آسوشیتدپرس در ادامه به بیانیه شرکت دولتی روس‌کاسموس روسیه در این باره اشاره کرد که ساعاتی پیش اعلام کرد: یک موشک سایوز از تاسیسات پرتاب وستوچنی در شرق این کشور پرتاب شد تا ماهواره ایرانی و 18 ماهواره روسی را به مدار منتقل کند.
این خبرگزاری افزود: بنابر گزارش تلویزیون دولتی ایران، این ماهواره 110 کیلوگرمی دارای سه دوربین برای گرفتن عکس برای مقاصد زیست محیطی، کشاورزی و غیره است و در مدار قطب شمال و جنوب قرار می‌گیرد.
پرتاب روز پنج‌شنبه پس از آن انجام شد که روسیه ماهواره خیام ایرانی را در سال 2022 در مدار زمین قرار داد.
خبرگزاری رویترز نیز با اعلام پرتاب این ماهواره گزارش داد: روسیه صبح روز پنج‌شنبه یک ماهواره تحقیقاتی ایرانی را به فضا پرتاب کرد که توپوگرافی ایران را از مداری 500 کیلومتری اسکن می‌کند.
رویترز همچنین به انتشار جزئیاتی درباره قابلیت‌های این ماهواره پرداخت و نوشت: ماهواره سنجش از راه دور پارس1 توسط موشک سایوز روسی از پایگاه فضایی وستوچنی پرتاب شد. این پایگاه فضایی که در سال 2016 به بهره‌برداری رسید در منطقه آمور در شرق دور روسیه، نه چندان دور از مرز روسیه با چین و حدود 1500 کیلومتر از بندر ولادی وستوک قرار دارد.
این رسانه در ادامه پرتاب ماهواره ایرانی توسط روسیه را نشان دهنده گسترش همکاری‌های روز افزون میان تهران و مسکو در زمینه‌های علمی در شرایطی توصیف کرد که هر 2 کشور تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند.
خبرگزاری فرانسه در گزارش خود در این باره به اخبار رسانه‌های داخلی ایران استناد کرد و گزارش داد: تلویزیون ایران روز پنج‌شنبه (امروز) از پرتاب یک ماهواره سنجش از دور و تصویربرداری از روسیه به مدار زمین خبر داد.
این رسانه انگلیسی زبان همچنین تلاش کرد فعالیت‌های علمی ایران در زمینه پرتاب ماهواره را به برنامه موشکی کشور مرتبط کند و ادامه داد: دولت‌های غربی، از جمله ایالات متحده بارها به ایران در مورد چنین پرتاب‌هایی هشدار داده‌ و گفته‌اند که می‌توان از فناوری آن برای موشک‌های بالستیک، شامل موشک‌هایی که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند، استفاده کرد.
 مسکو پیش از این نیز در اوت 2022 ماهواره خیام ایران را از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان پرتاب کرده بود.
علاوه‌براین، شبکه دویچه وله گزارش داد که ماهواره پارس1 ایران پس از پرتاب توسط روسیه وارد فضا شد.
خبرگزاری آناتولی هم در گزارشی نوشت: ماهواره تحقیقاتی- سنجشی پارس1 روز پنج‌شنبه (امروز) 29 فوریه توسط موشک ماهواره بر سایوز روسیه در مدار زمین قرار گرفت.ر
بازار

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/939629/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد

6 هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت

مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است

نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد

پایان رفاقت؟

جهان: یک سال به انتخابات، اصلاح طلبان در فکر ریاست جمهوری هستند

ابعاد فاجعه بار بافت فرسوده تهران

سیگنال قطر برای حماس، اسرائیل و آمریکا

2 معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند

دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد

پاسخ روزنامه شهرداری تهران به شبهات قرارداد چین

هم‌میهن گزارش داد: توقیف‌های پولساز خودروها

عادی‌سازی ریاض و تل آویو در ایستگاه پایانی؟

پیش بینی بورس برای فردا

مصیبتی دیگر برای مستاجران؛ قیمت کارتن موز باورنکردنی شد

رزم جانانه لرها در عملیات کربلای پنج زبانزد فرماندهان است

تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی

لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد

دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود

آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور

کاوش در «فلک‌الافلاک»/ قدمت 5 هزارساله سکونت انسان در این عرصه

رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان

رفع مشکلات عشایر ضروری است

کمک 4 میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات

تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی

کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است

تحصن دانشگاه کلمبیا؛ ساعت صفر نزدیک است؟

نیتسح یهودا؛ عقب‌نشینی آمریکا از اجرای نمایش تحریم علیه اسرائیل

ادامه واردات گوشت قرمز تا به ثبات رسیدن بازار

جابه‌جایی بودجه برخی دستگاه‌های دولتی

هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها؛ سیل و آبگرفتگی در راه است؟

حمله مرگبار افراد ناشناس به یک مسجد در افغانستان

راز ازدواج پنهانی یک مرد با برق گرفتگی برملا شد

ارزش واقعی دستمزد در پایین‌ترین سطح سه سال گذشته

اخطار به صاحبان خانه‌های خالی برای پرداخت مالیات

حال مستاجران بهتر می‌شود؟

واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت

روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم

هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ 16 استان درگیر بارش

جنجال نظرات مهدی نصیری

رکوردشکنی 80 ساله تورم

رفت و برگشت ادامه دارد

ظرفیت 50 میلیارد دلاری تجارت ایران و چین

اعتراض طلافروش ها به مقررات مالیاتی دولت؛ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است

فروش 3 تن طلا در 22 حراج

جنگ غزه مستبدان خاورمیانه را مستبدتر کرده است

تازیانه بی‌آبی

فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند

توضیح وزیر صمت در مورد ارز تخصصی به مونتاژکاران خودرو

جمعیت شاغل ایران به دوره قبل از کرونا رسید