ندای لرستان- دکتر
حسنعلی ویسکرمی در گفتوگویی اظهار کرد: امروزه با گسترش
و پیچیدهتر شدن سازمانها، کارکنان در معرض تنیدگی بیشتری قرار دارند.
وی ادامه
داد: امروزه معلمان نسبت به گذشته در تدریس با چالشهای بیشتری مواجهاند. این چالشها
میتواند مشکلات متعددی از قبیل مشکلات روانی و امراض جسمانی منجر شود.
ویسکرمی
اضافه کرد: از مهمترین متغیرهای درونی که میتواند معلمان را در مقابله با چالشهای
شغلی توانمند کند و در بهزیستی آنان اثرگذار باشد، خودکارآمدی شخصی است.
این
عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: در یک مدرسه عملکرد تدریس هر معلم نه فقط
از باورهای خودکارآمدی فردی وی، بلکه از باورهای خودکارآمدی سایر معلمان نیز تأثیر
میپذیرد.
وی یادآور
شد: درواقع قرار گرفتن معلمان مدرسه در کنار یکدیگر سازهای سازمانی به نام خودکارآمدی
جمعی معلم را شکل میدهد که با خودکارآمدی شخصی معلم مرتبط است.
ویسکرمی
گفت: خودکارآمدی جمعی متضمن اعتماد اعضای مدرسه به یکدیگر است؛ اعتماد نیز کلیدیترین
شرط استحکام روابط است.