فرسودگی تحصیلی نتیجه قرار گرفتن در معرض عوامل تنشزای محیط تحصیلی است
چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 - 8:13:45 AM
ایسنا
|
|
ندای لرستان- دکتر
حسنعلی ویسکرمی اظهار کرد: فرسودگی تحصیلی
نتیجه قرار گرفتن در معرض عوامل تنشزای محیط تحصیلی است.
وی اضافه
کرد: این فرسودگی به سرعت ظاهر نمیشود بلکه در طولانی مدت در افراد و در رابطه با
تحصیلاتشان ظهور مییابد و اگر دانشجویان د رهمان وضعیت به تحصیل خود ادامه دهند،
این فرسودگی به صورت پایدار و دائمی باقی خواهد
ماند.
ویسکرمی
ادامه داد: یکی از عوامل که با فرسودگی تحصیلی رابطه دارد، راهبردهای تنظیم شناختی
هیجان است.
این
عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: تنظیم هیجان فرآیندی است که از طریق آن
افرا هوشیارانه تعیین میکنند که چه هیجانی داشته باشند و چه وقت آنها را تجربه و ابراز
میکنند.
وی افزود:
به این صورت افرادی که مدام خود را سرزنش میکنند و هر اتفاق کوچکی را فاجعهآمیز میگندازند
در یک سمت طیف قرار میگیرند و در مقابل افرادی که پذیرش بالایی دارند، مثبتاندیش
هستند و دیگران را سرزنش نمیکنند و در سمت دیگر طیف هستند.
ویسکرمی
گفت: مفهوم تنظیم هیجانی مفهومی است بسیار گسترده و فرآیندهای تنظیمی بیشماری را در
برمیگیرد.
http://www.Lor-Online.ir/fa/News/92031/فرسودگی-تحصیلی-نتیجه-قرار-گرفتن-در-معرض-عوامل-تنشزای-محیط-تحصیلی-است
|