ندای لرستان
مدیر آموزش و پرورش بروجرد:
کمبودها و مشکلات باید از راه پژوهش شناسایی شود
يکشنبه 19 اسفند 1397 - 12:06:52
ندای لرستان - بروجرد - مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: کمبودها، مشکلات و آسیب های آموزش و پرورش باید از راه پژوهش و تحقیق های میدانی پژوهشگران شناسایی شود.
محمد مهرافزون روز یکشنبه در جلسه هیئت امنایی پژوهش سرای دانش آموزی جابربن حیان بروجرد افزود: ترویج و تقویت فرهنگ پژوهش در بین دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور باید از سوی آموزش و پرورش مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی افزود: آموزش بدون پژوهش کاربردی و راهبردی نتیجه بخش نیست به همین دلیل یکی از اهداف و رسالت های آموزش و پرورش ، ایجاد و احیای تفکر پژوهش در اذهان همه بویژه دانش آموزان است.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به اهمیت کار پژوهش سراهای مدرسه ای افزود: در این شهرستان هم اکنون پژوهش سرای جابربن حیان دارای 500 عضو بوده که در سالجاری 2اختراع ثبت نموده اند.
مهرافزودن اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری 15طرح پژوهشی از زسوی دانش آموزان ازرایه شده است و هدف این است که دانش آموز به سمت مساله محوری هدایت شوند طوریکه ذهن دانش آموزان درگیر مساله ها شود.
وی یادآور شد: با توجه به امکانات و تجهیزات موجود در این پژوهش سرا دانش آموزان و فرهنگیان باید از این فرصت به صورت بهینه در مسیر تحقیق و پژوهش استفاده کنند.
به گفته وی تلاش می شود تا دانش آموزان در مدرسه با انجام کارهای پژوهشی آشنا شوند تا در دانشگاه ها به سمت انجام پژوهش های کاربردی گام بردارند.
مهرافزون بیان کرد : باید طوری برنامه ریزی کنیم که دانش آموزان با علوم جدید مانند نانو ، هوا فضا و فن آوری های نوین آشنا شوند.
وی افزود : تلاش بر این است تا زمینه ای فراهم کنیم تا مشارکت های دانش آموزان ساعی برای انجام پژوهش های منطقه ای ، ملی و حتی جهانی هرچه بهتر و دقیق تر انجام گیرد .
به گزارش ایرنا شهرستان 350هزار نفری بروجرد دارای 54 هزار دانش آموز است.
/6060/6052

http://www.Lor-Online.ir/fa/News/88413/کمبودها-و-مشکلات-باید-از-راه-پژوهش-شناسایی-شود
بستن   چاپ