ندای لرستان
یک دکترای روانشناسی تربیتی:
رویکرد کاربردی در درک و فهم انگیزش دانش‌آموزان، جهت‌گیری هدف است
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 11:05:59
ندای لرستان - یک دکترای روانشناسی تربیتی گفت: معلمان می ‎ توانند یادگیرندگان را در فرایند یادگیری راهبردی بارور سازند.
دکتر حسنعلی ویسکرمی در گفت ‎ و ‎ گو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: تعلیم و تربیت فرایندی است که برای تغییر و تبدیل رفتار دانش‌آموزان با توجه به اهداف معینی طرح‌ریزی شده است.
وی ادامه داد: یکی از رویکردهای بسیار کاربردی و مهم در درک و فهم انگیزش دانش‌آموزان، رویکرد جهت‌گیری هدف است.
ویسکرمی اضافه کرد: منظور از جهت‌گیری هدف، قصد یا انگیزه‌ای است که فراگیر ورای تلاش در موقعیت پیشرفت دنبال می‌کند.
این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان خاطر نشان کرد: اهمیت این سازه به‌دلیل پیامدهای مختلف انگیزشی، شناختی، رفتاری و هیجانی آن بر عملکرد یا پیشرفت تحصیلی است.
وی خاطرنشان کرد: معلمان می‌توانند با به‌کارگیری شیوه‌های آموزشی صحیح در برخورد با یادگیرندگان، به خودتنظیم‌گرسازی آنها در فرایند یادگیری بپردازند.
ویسکرمی افزود: همچنین معلمان می ‎ توانند یادگیرندگان را در فرایند یادگیری راهبردی بارور سازند.
انتهای پیام

http://www.Lor-Online.ir/fa/News/60894/رویکرد-کاربردی-در-درک-و-فهم-انگیزش-دانش‌آموزان،-جهت‌گیری-هدف-است
بستن   چاپ