یک دکترای روانشناسی تربیتی:
رویکرد کاربردی در درک و فهم انگیزش دانشآموزان، جهتگیری هدف است
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 11:05:59
|
|
ندای لرستان - یک دکترای روانشناسی تربیتی گفت: معلمان می توانند یادگیرندگان را در فرایند یادگیری راهبردی بارور سازند. دکتر حسنعلی ویسکرمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: تعلیم و تربیت فرایندی است که برای تغییر و تبدیل رفتار دانشآموزان با توجه به اهداف معینی طرحریزی شده است. وی ادامه داد: یکی از رویکردهای بسیار کاربردی و مهم در درک و فهم انگیزش دانشآموزان، رویکرد جهتگیری هدف است. ویسکرمی اضافه کرد: منظور از جهتگیری هدف، قصد یا انگیزهای است که فراگیر ورای تلاش در موقعیت پیشرفت دنبال میکند. این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان خاطر نشان کرد: اهمیت این سازه بهدلیل پیامدهای مختلف انگیزشی، شناختی، رفتاری و هیجانی آن بر عملکرد یا پیشرفت تحصیلی است. وی خاطرنشان کرد: معلمان میتوانند با بهکارگیری شیوههای آموزشی صحیح در برخورد با یادگیرندگان، به خودتنظیمگرسازی آنها در فرایند یادگیری بپردازند. ویسکرمی افزود: همچنین معلمان می توانند یادگیرندگان را در فرایند یادگیری راهبردی بارور سازند. انتهای پیام
http://www.Lor-Online.ir/fa/News/60894/رویکرد-کاربردی-در-درک-و-فهم-انگیزش-دانشآموزان،-جهتگیری-هدف-است
|