ندای لرستان
مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان خبر داد:
تهیه تجهیزات آنژیوگرافی و ایجاد بخش جراحی قلب باز در بیمارستان تامین اجتماعی
شنبه 26 اسفند 1396 - 14:01:29
لر آنلاین - مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان گفت: کمبود پزشک متخصص نارضایتی مراجعه‌کننده‌ها را به دنبال دارد.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر امین بهاروند با بیان اینکه مراکز درمانی استان با استقبال چشمگیر بیمه‌شدگان مواجه بود به گونه‌ای که از لحاظ میزان دسترسی به مراکز ملکی سازمان، لرستان دارای رتبه اول کشوری است، اظهار کرد: همچنین در زمینه میزان مراجعه به مراکز ملکی در مقایسه با مراجعه به مراکز طرف‌ قرارداد نیز این استان گوی سبقت را از سایر استان‌ها ربوده و این مسئله بیانگر اعتماد بیمه‌شدگان به مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی لرستان است.
وجود 700 هزار بیمه شده در استان
وی با اشاره به جمعیت 700 هزار نفری بیمه‌شدگان اصلی و تبعی، مستمری‌بگیران و بازنشستگان لرستان افزود: مراکز درمانی تامین اجتماعی استان، علاوه بر بیمه‌شدگان لرستانی، پذیرای سایر بیماران مناطق همجواری است که فاصله شهرها و روستاهای آنان به مراکز ما نزدیک‌تر است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان اضافه کرد: این مدیریت دارای12 مرکز درمانی ملکی(سه بیمارستان،سه پلی‌کلینیک شبانه‌روزی و شش درمانگاه) است که با توجه به سطح‌بندی مراکز، امکانات درمانی موجود نیز منطبق بر این سطح‌بندی است و دارای تجهیزاتی مانند MRI،CT اسکن و سنگ‌شکن در بیمارستان تامین اجتماعی است.
بهاروند عنوان کرد: سایر مراکز نیز از نظر کمبود امکانات درمانی مشکلات خود را برطرف کرده و یا درحال تکمیل تجهیزات هستند.
وی بیان کرد: وضعیت تامین دارو نیز خوشبختانه مناسب است و با توجه به سطح‌بندی درمان استان، کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان با اعلام اینکه در شهرستان‌های کوچک نیز از طریق درمان غیرمستقیم، یعنی قرارداد با مراکز دانشگاهی و خصوصی به بیمه شدگان ارائه خدمت می‌شود، گفت: با توجه به حد نصاب رسیدن تعداد بیمه‌شدگان هر شهر برای تاسیس مراکز درمانی تامین اجتماعی، چنین مرکزی ایجاد شده و هیچ شهرستانی با توجه به این شاخص، فاقد مرکز درمانی نیست.
پنج میلیون نفر از خدمات درمان مستقیم استان بهره‌مند شدند
بهاروند با بیان اینکه در سال 95 پنج میلیون نفر از خدمات درمان مستقیم استان بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: این میزان نسبت به سال قبل 9 درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: در بخش درمان غیرمستقیم نیز چهار میلیون و 900 هزار نفر به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کرده‌ بودند که با توجه به افزایش مراکز درمان مستقیم، این میزان نسبت به سال قبل یک درصد کاهش داشته است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان کمبود پزشک متخصص را یکی از مهمترین مسائل حوزه درمان استان برشمرد و با بیان اینکه در شهرهای کوچک، این کمبود در زمینه همه رشته‌های تخصصی مشاهده می‌شود و در شهرهای بزرگ تامین نیروهای تخصصی رادیولوژی و جراح مغزواعصاب، به سختی میسر است، تصریح کرد: یکی از دلایل این کمبود می‌تواند ناشی از برخوردار نبودن سازمان از سهمیه جداگانه فارغ‌التحصیلان رشته‌های تخصصی باشد.
موفقیت تامین اجتماعی در جذب پزشکان متخصص
 بهاروند یادآور شد: در یک سال گذشته، این مدیریت در جذب پزشکان متخصص موفق بوده و امید است در آینده‌ای نزدیک این مشکل نیز برطرف شود.
وی با تاکید براینکه حوزه IT در مدیریت درمان طی سال‌های اخیر با رشد چشمگیر مواجه بوده است، بیان کرد: در این حوزه، استان تابع برنامه‌های ستاد مرکزی سازمان بوده است و طی سال‌های اخیر برنامه‌های مهمی مانند حذف دفترچه، ثبت الکترونیکی بیماران مزمن و سیستم ارجاع داخلی به اجرا درآمده است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان یادآور شد: با تلاش همکاران حوزه IT و واحد آمار، سیستم جامع New SMIS نیز برای سازمان و سراسر کشور طراحی شده است.
بهاروند افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی لرستان اجرای پایلوت برنامه‌هایی مانند استقرار سیستم نظام ارجاع داخلی و تشکیل پرونده برای بیماران مزمن را برعهده دارد، از طرفی خرید و استقرار بیمارستان صحرایی برای نخستین بار و به عنوان تنها استان، به اجرا درآمده است.
وی یکی از برنامه‌های مهم این مدیریت را تهیه تجهیزات آنژیوگرافی و ایجاد بخش جراحی قلب باز در بیمارستان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: این برنامه درحال پیگیری است.
کمبود نیروی انسانی مهمترین دغدغه لرستان
مدیر درمان لرستان با اشاره به کمبود نیروی انسانی به عنوان مهمترین دغدغه استان، تصریح کرد: این مشکل به ویژه در حیطه پرستاری با توجه به قانون بازنشستگی پیش از موعد، بارزتر است و در مواردی برای رفع این کمبود، تمهیدات فوری اندیشیده می‌شود. از این‌رو برای رفع اساسی این مشکل نیازمند تصمیم‌گیری‌ مدیران ارشد سازمانی هستیم.
بهاروند با تاکید براینکه کمبود پزشک متخصص یکی از مهمترین نارضایتی مراجعه کننده‌ها را تشکیل می‌دهد، گفت: استفاده از روش‌های تشویقی برای جذب متخصص، بهره‌مندی از شیوه ارجاع داخلی و نیز سامان دادن و ایجاد دسترسی مناسب برای نوبت‌دهی، اقدماتی است که این مدیریت برای رفع این چالش درنظر گرفته است.
انتهای پیام

http://www.Lor-Online.ir/fa/News/16818/تهیه-تجهیزات-آنژیوگرافی-و-ایجاد-بخش-جراحی-قلب-باز-در-بیمارستان-تامین-اجتماعی
بستن   چاپ