ندای لرستان

آخرين مطالب

امام‌جمعه خرم‌آباد مطرح کرد:

سازش در برابر آمریکا و اروپا جواب نمی دهد/سیاست منطقی کاهش تعهدات سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- امام‌جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه تسلیم و سازش در برابر اروپایی‌ها و آمریکا جواب نمی‌دهد و باید مقاومت کرد؛ گفت: کاهش تعهدات برجامی اقدامی عقلانی و سیاستی منطقی بود.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: خدای متعال بهترین پاداش و سریع‌ترین پاداش را برای اهل تقوا قرار داده است.
وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید «ای مردم بدانید دو چیز است که ثواب آن سریع و زود به انسان می‌رسید، اول صله رحم، دوم کمک به مظلوم. دو چیز است که اگر کسی انجام بدهد کیفر و عقوبت آن سریع به او می‌رسد یکی قطع رحم و دوم ظلم به مردم».
هجرت امام رضا (ع) بسیار پربرکت بوده است
خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به روز یکشنبه ولادت امام رضا (ع)، گفت: امام رضا (ع) در سال 148 هجری قمری در مدینه به دنیا آمد؛ مدت امامت آن حضرت نزدیک به 19 سال بوده است. امام رضا (ع) در یک شرایط بسیار سختی زندگی کرد، سخت‌ترین دوران بود که بنی عباس با خشونت نرم برخورد می‌کردند، به تعبیر خودمان با پنبه سر می‌بریدند.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه هجرت امام رضا بسیار پربرکت بوده است، فرهنگ و هویت ایرانی متأثر از هجرت امام رضا (ع) است؛ تصریح کرد: فرهنگ مهربانی و عطوفت مردم متأثر از هجرت امام رضا است، در دنیا هیچ ملتی به اندازه ملت ایران مهربان و رئوف نیست. فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و زورگویی، ایرانی‌ها هیچگاه زیر بار زور نرفتند و هرگاه حکومتی به ملت ایران زور گفت ملت متحد شدند و ایستادگی کردند.
وی افزود: فرهنگ دانش پژوهی، ایرانیان در علم و دانش در دنیا سرآمد هستند.
نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: همه ما بر سر خوان و سفره امام رضا (ع) نشسته ایم، این میلاد سراسر نور امام رضا (ع) را تبریک می گویم.
عفت یک امر فطری است و بی بند و باری برخلاف فطرت انسان و ضد ارزش است
آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به 21 تیرماه هشتاد و چهارمین سالگرد قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی که روز عفاف و حجاب نامگذاری شده اشاره کرد و گفت: حجاب و عفاف یک امر فطری و یک ارزش الهی و انسانی است. انسان فطرتا حجاب را دوست دارد، عفت یک امر فطری است و بی بند و باری برخلاف فطرت انسان و ضد ارزش است.
وی با بیان اینکه بدحجابی و کم توجهی به حجاب یک مسئله است اما مسئله دیگر این است که امروز شاهدیم ترویج بی بند و باری و بی حجابی یک توطئه استعماری و استکباری است، مستکبرین فرهنگ بی حجابی را دارند گسترش می‌دهند، تصریح کرد: عده‌ای علناً هنجارشکنی می‌کنند، هدفمند بی حجابی را ترویج می‌دهند. از مسئولان می‌خواهیم با هنجارشکنان عفاف و حجاب برخورد جدی داشته باشند و نگذارند پاکی و پاکدامنی از جامعه رخت ببندد.
شاهد سهل انگاری مسئولان در زمینه برخورد با هنجارشکنان هستیم
امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه عده‌ای معدود به بی حجابی و بی بند و باری دامن می‌زنند، عامه زنان جامعه ما متدین و باعفت هستند، افزود: واقعاً شاهد سهل انگاری مسئولان در این زمینه هستیم. مسئولان اصلاً عزم جدی برای مقابله با بی بند و باری ندارند، این واقعاً دهن کجی است و فردای روز قیامت باید پاسخگو باشند. همه ما وظیفه داریم نسبت به مسئله حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم.
امروز آل سعود به دنبال انجام حج سکولار است
آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته حج و اعزام زائران حرم امن الهی اظهار داشت: حج ابراهیمی آثار معنوی، اخلاقی، تربیتی و سیاسی فراوانی دارد. امروز آل سعود به دنبال انجام حج سکولار است. هدف آل سعود از جلوگیری شعار مرگ بر آمریکا و جلوگیری از برائت از مشرکان برای تأمین خواسته‌های اربابش آمریکا است.
وی یادآور شد: قطعاً زائران ایرانی پیام رسان فرهنگ مقاومت و فرهنگ سراسر افتخار اهل بیت (ع) در ایام حج خواهند بود.
سیاست منطقی ایران در کاهش تعهدات برجامی
خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به برداشتن گام دوم در کاهش تعهدات برجام از سوی ایران گفت: این اقدام یک ‬سیاست منطقی و عقلانی است. ایران در گام دوم باید غنی سازی خود را بالا ببرد، گرچه ما به این اکتفا نمی‌کنیم و معتقدیم گام دوم محافظه کارانه برداشته شده و انقلابی نبوده است؛ اما در عین حال گام بسیار خوبی بود.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه اروپایی‌ها دنبال وقت تلف کردن هستند، چیزی هم به ایران نخواهند داد، می‌خواهند ایران را در چارچوب برجام نگه دارند، تصریح کرد: باید این وقت کشی را جلوگیری کرد و اقدام قاطع انجام داد. اینها می‌ترسند و دنیا طلب هستند، تا منافعشان در خطر قرار بگیرد دست به دامن می‌شوند و التماس می‌کنند.
امروز اروپا و آمریکا زبان عقل و منطق را متوجه نیست، با زبان مقاومت باید با آنها صحبت کرد
وی با تاکید بر اینکه امروز اروپا و آمریکا زبان عقل و منطق را متوجه نیست، با زبان مقاومت باید با آنها صحبت کرد، افزود: از همه مضحک تر و تعجب آور تر موضع گیری آمریکایی‌ها بود. ترامپ می‌گوید برجام وحشتناک ترین، بدترین و تأسف بار ترین تفاهم نامه است، خودش خارج شد اما حالا به ایران می‌گوید برجام را نقض نکن. اگر وحشتناک است چرا باید بمانیم، معلوم می‌شود آن روزی که مذاکره هسته‌ای را دنبال می‌کردند هدفشان جلوگیری از حق مسلم مردم ایران بود. می‌خواستند ایران تحت فشار قرار بگیرد.
راه اندازی راکتور آب سنگین اراک اهرم فشار خوبی برای اروپایی‌ها است
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امروز در این شرایط راهبرد اصلی آمریکا دو چیز است، نخست فشار حداکثری اقتصادی، دوم تلاش می‌کند یک اتحاد استراتژی علیه ایران به وجود آورد، گفت: تاکنون آمریکا در برابر ایران شکست خورده چون از عقل و منطق بیرون است. رئیس جمهور آمریکا نه عقل و منطق می فهمد و نه سیاست.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه در برابر دشمن اول مقاومت باید کنیم، ‬تسلیم و سازش و نرمش در برابر اروپایی‌ها و آمریکا جواب نمی‌دهد. باید مقاومت کرد تا عقب نشینی کند؛ تصریح کرد: دوم تعهدات خود را در برجام پایین بیاوریم. اروپایی‌ها برای ما هیچ کاری نکردند. راه اندازی راکتور آب سنگین اراک اهرم فشار خوبی برای اروپایی‌ها است. اگر راه اندازی شود اروپایی‌ها مثل آمریکا التماس می‌کنند.
شورای نگهبان مانع ورود ناخالصی ها به مجلس شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود به 26 تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: عملکرد شورای نگهبان در این 40 سال نشان داد شورای نگهبان خار چشم دشمنان و بدخواهان نظام است. از سوی دیگر شورای نگهبان حافظ نظام اسلامی و مدافع حقوق مردم است.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه انتخابات مجلس را در پیش داریم، گفت: از شورای نگهبان انتظار این است که مانع ورود ناخالصی ها به مجلس شوند. اجازه ندهند ناخالصی ها به مجلس راه پیدا کند.
وی افزود: نماینده ای که در انظار عمومی در یک معامله اش 6.5 تا 7 میلیارد را به رخ ملت می کشد، در حالی که ملت در تنگنای اقتصادی قرار دارد؛ این نماینده مجلس دنبال منفعت طلبی خود است، به دنبال اشرافی گری خود است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/98973/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی