ندای لرستان

آخرين مطالب

مدیرکل محیط زیست لرستان:

اعتبار سند مقابله با ریزگردها اختصاص نیافت اقتصادي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- مدیرکل محیط زیست لرستان با اشاره به عدم اختصاص اعتبار سند مقابله با ریزگردها در این استان، گفت: همچنین ایجاد یگان سواره و دانشکده محیط زیست در لرستان هم منتفی شده است.

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ایجاد آبشخور در مناطق حفاظت شده لرستان، اظهار داشت: نزدیک به 18 آبشخور که از این تعداد 11 مورد در منطقه پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا و هفت مورد در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد ایجاد کرده ایم .
بررسی پرونده‌های زیست محیطی خارج از نوبت در دادگستری لرستان
وی با تاکید بر اینکه آبشخورها نقش اساسی در تأمین منابع آبی حیات وحش دارند، عنوان کرد: این امر نقش بسزایی در جلوگیری از خروج حیات وحش از مناطق حفاظت شده داشته است.
مدیرکل محیط زیست لرستان، بیان داشت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته این آبشخورها برای حیات وحش و تأمین منابع آب آنها مورد توجه است.
فتحی بیرانوند در ادامه با تقدیر از حمایت و همکاری دستگاه قضائی استان در حوزه محیط زیست، عنوان کرد: بررسی پرونده‌های زیست محیطی در خارج از نوبت یکی از اقدامات صورت گرفته بوده است.
وی با اشاره به ایجاد شعب ویژه رسیدگی به جرایم زیست محیطی، تصریح کرد: همچنین با همکاری دستگاه قضائی استان بالاترین میزان مجازات برای متخلفان این حوزه در نظر گرفته می‌شود.
ایجاد یگان سواره منتفی شد
مدیرکل محیط زیست لرستان، بیان داشت: همچنین یکی از اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه قضائی استان این بوده که گزارش کارشناسی محیط بان مبنای صدور رأی برای قاضی است.
‌ فتحی بیرانوند همچنین در رابطه با ایجاد یگان سواره برای حفاظت از محیط زیست استان، اظهار داشت: اجرای این طرح به عنوان پایلوت در سه استان گلستان، لرستان و فارس در دستور کار قرار گرفت، مقدمات را ما انجام دادیم، مشاور نیز برای طراحی محل استبل ها و سازها پیش بینی شد.
وی، بیان داشت: اما بعداً سیاست‌ها عوض شد، فعلاً به عنوان اولویت در سازمان محیط زیست نیست، اما کار خوبی بوده چرا که بعضی از نقاط استان صعب العبور است.
دانشکده محیط زیست هم ایجاد نمی‌شود
مدیرکل محیط زیست لرستان در ادامه با اشاره به دانشکده محیط زیست استان نیز، عنوان کرد: با توجه به سیاست وزارت آموزش عالی، دستگاه‌ها به کارهای آموزشی و دانشکده‌ای نباید ورود کنند در این راستا ایجاد دانشکده محیط زیست در استان مورد موافقت این وزارتخانه قرار نگرفته، است.
فتحی بیرانوند، تصریح کرد: اما به صورت متمرکز همان دانشکده محیط زیست کرج در این زمینه در نظر گرفته شده است و ما نیز سازه‌هایی را که در این زمینه در استان ایجاد شده را در قالب کاربری دیگری مورد استفاده قرار خواهیم داد.
کمبود محیط بان در لرستان
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود محیط بان در استان، اظهار داشت: بر اساس استانداردهای بین المللی هر هزار هکتار باید یک محیط بان داشته باشد و متأسفانه الان با کمبود شدید محیط بان مواجه هستیم.
مدیرکل محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک محیط بان کار پنج تا شش محیط بان را به صورت همزمان انجام می‌دهد، عنوان کرد: بر اساس استانداردهای اعلام شده ما 500 محیط بان کم داریم.
فتحی بیرانوند، بیان داشت: با پیگیری‌هایی که در سطح ملی صورت گرفته سازمان اداری و استخدامی قول داده است که استخدام سالانه 300 محیط بان در کشور انجام شود، امسال ما در استان 11 سهمیه داشیم که در حال جذب آنها هستیم.
وی، تاکید کرد: الان باید پایش های فیزیکی را به پایش های نوین تبدیل کنیم، تقریباً رویکرد سازمان محیط زیست برای جبران کمبود محیط بان استفاده از تکنولوژی‌های روز است و لرستان آمادگی این امر را دارد.
مدیرکل محیط زیست لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث هفت پاسگاه محیط بانی در استان، عنوان کرد: همچنین احداث چهار پاسگاه محیط بانی دیگر نیز در استان طی امسال در دستور کار قرار گرفته است.
اعتبار سند مقابله با ریزگردها اختصاص پیدا نکرد
فتحی بیرانوند در ادامه با اشاره به موضوع ریزگردها در استان، اظهار داشت: ما دو نوع کانون ریزگرد داخلی و خارج از مرزها داریم، حدود 85 درصد از لرستان متأثر از کانون‌های خارجی است و 15 درصد متأثر از کانون‌های داخلی است.
وی با بیان اینکه در رابطه با کانون‌های خارجی کار خاصی ما نمی‌توانیم انجام دهیم، تصریح کرد: در لرستان کانون ریزگرد نداریم، اما متأثر از ریزگردها هستیم و موضوع کاهش اثرات زیانبار ریزگردها را در دستور کار داریم.
مدیرکل محیط زیست لرستان، بیان داشت: برای اولین بار سند جامع مقابله با ریزگردها را در استان تهیه کرده ایم ، در این رابطه 25 دستگاه اجرایی را دخیل کرده ایم اما متأسفانه اعتباری به ما ندادند که بتوانیم این سند را عملیاتی کنیم.
فتحی بیرانوند با بیان اینکه اعتباراتی که در سطح ملی دیده شده بیشتر برای مهار کانون‌های ریزگردها است، عنوان کرد: اگر اعتباری به لرستان داده نمی‌شود به دلیل این بوده که ما کانون ریزگرد نداریم، با این حال مکاتباتی داشته ایم و اعلام کرده ایم درست بوده که لرستان کانون ریزگردها نیست اما نیاز بوده که اعتباراتی برای کاهش اثرات ریزگردها برای لرستان اختصاص پیدا کند.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/98793/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رفع‌تصرف 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان

تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

تتو با خاکستر لمی کیلمیس، ستاره درگذشته گروه موتورهد بر روی انگشت وسط جیمز هتفیلد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان

پیش بینی ذخیره سازی بیش از 600 هزار تن گندم در لرستان

صادرات 75 تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس