ندای لرستان

آخرين مطالب

مهر گزارش می‌دهد؛

ایجاد مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر/ سپاه پای کار آمد اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- ایجاد مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر در لرستان با همکاری دستگاه‌های متولی و همچنین سپاه لرستان در دستور کار قرار گرفته تا چهره شهرهای استان از وجود این معتادان پاک شود.

خبرگزاری مهر - گروه استانها: وجود معتادین متجاهر در سطح شهرهای لرستان، موجب زشت شده چهره شهرها شده تا این امر موجب شود که دستگاههای لرستان و همچنین سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان برای جمع آوری، نگهداری، درمان و همچنین ایجاد اشتغال این معتادان پای کار بیایند.
ایجاد مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر
مجتبی بیرانوند رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به موضوع تکمیل اردوگاه جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر استان، اظهار داشت: در آبان ماه سال گذشته تفاهم نامه ای بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و بسیج مستضعفین در سطح کشور در راستای نگهداری، درمان و صیانت از چهار هزار معتاد متجاهر 10 استان کشور منعقد شد.
وی با بیان اینکه لرستان نیز یکی از این استان ها بوده است، عنوان کرد: به محض ابلاغ این تفاهم نامه به استان، از ابتدای دی ماه موضوع در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست استاندار مطرح شد و در 16 دی ماه نیز جلسه ای در بهزیستی استان برای صدور مجوز اردوگاه جدید صادر شد.
از ابتدای اسفندماه سال گذشته کار بازسازی و تکمیل این اردوگاه در استان شروع شده است رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با تاکید بر اینکه با توجه با تفاهم نامه ای که بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و بسیج منعقد شده، از امکانات سپاه در این زمینه استفاده می شود، تصریح کرد: بخشی از اعتبار را نیز ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین می کند، اما با توجه به بحث های اقتصادی اعتبار تخصیص یافته پاسخگوی هزینه ها نیست.
بیرانوند با اشاره به اینکه تلاش ما بر این بود که این اردوگاه را خارج از شهرستان خرم آباد ایجاد کنیم، افزود: ما مرکز ظرفیت جدید 240 تختی در شهرک «بابا عباس» خرم آباد را داریم، در این راستا تلاش کردیم که در شهرستان بروجرد یا الیگودرز این اردوگاه را ایجاد کنیم، اما با توجه به اینکه باید از امکانات سپاه استفاده می کردیم، این نهاد امکانات لازم را در بروجرد و الیگودرز نداشت.
وی با بیان اینکه در نهایت مقرر شد که بخشی از مرکز آموزشی شهید بهشتی خرم آباد را برای ایجاد این اردوگاه اختصاص پیدا کند، گفت: از ابتدای اسفندماه کار بازسازی و تکمیل این اردوگاه در استان شروع شد.
ضرب الاجل یک ماهه استاندار برای تکمیل اردوگاه
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به اینکه لرستان از 10 استانی که قرار بوده این اردوگاه را ایجاد کنند جلوتر است، عنوان کرد: اعتباری که ابلاغ شده هزینه شده اما هنوز این اردوگاه تکمیل نشده است، از طرف دیگر مشکلی که در مرکز ماده 16 داریم این بوده که ظرفیت 240 نفری دارد و از بازه زمانی 13 اسفند تا پایان اردیبهشت اعلام شده که باید 400 نفر معتاد دیگر را جمع آوری و نگهداری کنیم و در حال حاضر بیش از 400 نفر در این مرکز در حال نگهداری هستند که جای سوزن انداختن نیست و در بحث کرامت انسانی، بهداشتی، تغذیه و… این معتادان مشکل داریم.
دستگاههای متولی در این رابطه کمک کنند تا بتوانیم این مرکز را تکمیل کنیم بیرانوند با بیان اینکه تلاش شد که با همکاری دادستان خرم آباد و جانشین فرماندهی انتظامی استان، بخشی از این افراد که بیش از هفت تا هشت ماه در مرکز ماده 16 نگهداری شده اند را به نحوی ترخیص کنیم که تعداد این افراد بالای 400 نفر بودند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 400 نفر دیگر در این مرکز در حال نگهداری هستند.
وی با بیان اینکه در مرکز ماده 16 تنها کار نگهداری از معتادان متجاهر را بر عهده دارد و کار صیانت و درمان را ندارد، افزود: در این راستا تلاش بر این بوده که اردوگاه جمع آوری، نگهداری و صیانت را در مرکز آموزشی شهید بهشتی ایجاد کنیم.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با تاکید بر اینکه در این راستا دستگاههای متولی در این رابطه کمک کنند تا بتوانیم این مرکز را تکمیل کنیم، گفت: در آخرین جلسه ای که با ریاست استاندار لرستان نیز برگزار شد، دستور دادند که این کار، کار مشترکی بوده و ظرف یک ماه این مرکز به بهره برداری برسد.
تامین برق اردوگاه تا 15 تیرماه
بیرانوند با تاکید بر اینکه اگر این 400 نفر باز هم به سطح جامعه برگردند به کانون بحران تبدیل خواهند شد، افزود: در این راستا دستگاه‌ها مشارکت داشته باشند که این مرکز تکمیل شود، همچنین بخش دیگری از کار نیز به موضوع نگهداری معتادین برمی گردد که در حوزه معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی بوده وتلاش بر این بوده که ظرف هفته آینده کادر درمانی، تخت، لوازم مورد نیاز، کارشناسان مورد نیز و… را تعیین تکلیف کنیم.
در حال حاضر حدود 700 معتاد متجاهر در استان وجود دارد وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 700 معتاد متجاهر در استان وجود دارد، عنوان کرد: تا کنون فقط توانسته ایم برای مدتی این معتادان را جمع آوری و نگهداری کنیم، اما در ظرفیت جدیدی که قرار است ایجاد شود کار درمان و ارائه آموزش و مهارت نیز انجام می شود.
فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان نیز در این رابطه با تاکید بر اینکه برای تامین برق این اردوگاه اقدام به ایجاد یک پست هوایی برق خواهیم کرد، اظهار داشت: همچنین سرویس چراغ‌های معابر و ارتقای شبکه فشار برق را نیز انجام خواهیم داد.
وی، بیان داشت: همچنین برای تیر برق‌های موجود در اردوگاه نیز چراغ برق نصب خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه تا کنون پنج پایه فشار ضعیف برق در این اردوگاه نصب شده است، افزود: در نهایت نزدیک به 100 میلیون تومان برای تامین برق این اردوگاه هزینه خواهد شد.
خودنیا، تصریح کرد: ما تا 15 تیرماه کار تامین برق اردوگاه را به اتمام خواهیم رساند.
ایجاد مرکز تلفن ثابت، تامین آب و گاز اردوگاه
علیزاده مدیرعامل سازمان همیاری و شهرداری های لرستان نیز از تامین ماشین آلات مورد نیاز برای تکمیل و احداث زیرساخت های لازم در این اردوگاه خبر داد.
وحید رشیدی شهردار خرم آباد، نیز از استفاده از ظرفیت پیمانکاران این نهاد برای ایجاد برخی زیرساخت ها در این اردوگاه خبر داد.
هومان محمودی مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه لرستان نیز در این رابطه با بیان اینکه بستر فیبر نوری را برای ایجاد مرکز تلفن ثابت در این اردوگاه فراهم خواهیم کرد، اظهار داشت: این امر حداکثر تا پایان تیرماه عملیاتی خواهد شد.
حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب و ایجاد شبکه فاضلاب نیاز است علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان نیز در این رابطه با بیان اینکه پیش بینی و ایجاد مخزن 50 متر مکعب، دستگاه کلر زن، ایجاد سه کیلومتر خط 75 میلی متر، ایجاد 400 متر خط 1.4 میلی متر و یک آبخوری نیازمند به 350 میلیون تومان اعتبار است، اظهار داشت: همچنین در بخش فاضلاب این اردوگاه نیز اعتبارتی لازم بوده و در مجموع حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای این امر نیاز است.
وی، گفت: ما به زودی کار لوله گذاری و «کلر زن» را نیز تامین خواهیم کرد، مخزن 50 متر مکعبی را نیز شرکت آب و فاضلاب شهری ایجاد کنند.
غلامرضا لطفعلیان مدیرعامل شرکت گاز لرستان نیز از تامین گاز این اردوگاه نگهداری معتادان خبر داد و اظهار داشت: در این منطقه شبکه گاز را داریم و در این رابطه مشکلی نداریم، مقرر شده که از نظر مهندسی این امر مورد بررسی قرار گیرد.
وی، بیان داشت: اگر بازرسی به لحاظ مالی و قرار دادی ایرادی نگیرد ما می توانیم این امر را عملیاتی کنیم.
ایجاد اردوگاه نگهداری معتادان، کار بزرگی است
احمد مرادپور معاون عمرانی استانداری لرستان نیز در این رابطه با بیان اینکه همه ما وقتی یک معتاد را در سطح شهر مشاهده می کنیم، ناراحت می شویم، اظهار داشت: با وجود معتادان در شهرها، سطح فرهنگی و اجتماعی مردم آن استان آسیب جدی می بیند.
کار به صورت علمی قرار است عملیاتی شود وی با تاکید بر اینکه اگر این معتادان متجاهر در سطح شهرها آزاد شوند، تعدادشان بیشتر می شود، افزود: ایجاد این اردوگاه نگهداری معتادان، کار بزرگی است، چرا که کار به صورت علمی قرار است عملیاتی شود.
معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه ایجاد این اردوگاه موجب ایجاد اشتغال و جایگاه اجتماعی برای معتادان این مرکز می شود، عنوان کرد: در این راستا این کار با همکاری همه دستگاههای استان و سپاه باید عملیاتی شود چرا که این امر، یک کار مشترک همگانی است و می توان از ظرفیت خیرین نیز در این رابطه استفاده کرد.
مرادپور، تاکید کرد: این امر در واقع یک نوع سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان است و دستگاه‌ها نیز با همکاری لازم ظرف مدت زمان تعیین شده اقدام به تکمیل این اردوگاه کنند.
سپاه لرستان پای کار آمد
سرگرد بهزاد بازوند معاون اجتماعی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در این رابطه با بیان اینکه دغدغه سپاه استان این بوده که چهره شهر از وجود این معتادان تغییر پیدا کند، اظهار داشت: در این راستا سپاه برای کمک به دستگاههای متولی در این حوزه ورود پیدا کرده است.
دغدغه سپاه استان این بوده که چهره شهر از وجود این معتادان تغییر پیدا کند وی با اشاره به بازدید از اردوگاه نگهداری معتادان تبریز، عنوان کرد: در این اردوگاه زمینه درمان، اشتغال و صیانت از معتادان فراهم شده است و ما نیز می توانیم این امر را نیز در لرستان عملیاتی کنیم.
معاون اجتماعی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه اگر دستگاه‌ها کمک کنند ما نیز می توانیم این اردوگاه را در استان ایجاد کنیم، افزود: بر اساس آمار تعداد معتادین متجاهر استان حدود 750 نفر هستند، اگر اعتباری در این زمینه هزینه شود در واقع سرمایه گذاری است چرا که ما می توانیم در این اردوگاه برای معتادین شغل ایجاد کنیم.
سرگرد بازوند، بیان داشت: ما در این اردوگاه هم در حوزه درمان و هم در حوزه صیانت کار خواهیم کرد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/97780/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

جشن هزار دف پالنگان

صادرات 20 تن ماهی قزل آلای لرستان به خارج از کشور

علت تعدیل نیرو در کارخانه فروآلیاژ ازنا مشخص شد

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در خرم آباد

واکنش فرماندار ازنا به ادعای اخراج 160کارگر یک کارخانه

حل و فصل 35 درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خرم‌آباد

سازش 35 درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

رفع تصرف 187 میلیارد ریالی؛ نجات طبیعت مهدیشهر از چنگال زمین‌خواران

انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش لرستان

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

انتصاب مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان

کشف انبار کالای قاچاق در خرم آباد

مصوبه اقتصادی سفر دولت به لرستان همچنان در ابهام/ازنا«فولادی»نشد!

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود