ندای لرستان

آخرين مطالب

حال ناخوش فضای اطلاع رسانی در لرستان و لزوم کار گروهی اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان -
روابط‌عمومی ادارات و سازمان‌ها بخش مهمی از فرایند اطلاع رسانی جامعه محسوب می‌شوند که ذاتاً ارتباط تنگاتنگی با رسانه‌ها دارند، ارتباطی که هرچه قوی‌تر باشد افکار عمومی بیشتری را با خود همراه خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان به نقل از ایرنا، در دنیای پرتلاطم امروزی که انسان روزانه در محاصره صدها خبر ضد و نقیض است اهمیت اطلاع رسانی درست، منطقی و به هنگام صد چندان می‌شود.
امروزه اهمیت اطلاع رسانی برکسی پوشیده نیست حتی افرادی که تنها روزنامه‌ها را ورق می‌زنند و اطلاعات حرفه‌ای از چند و چون فرایند اطلاع رسانی ندارند.
روابط‌عمومی‌ها به عنوان پل ارتباطی مدیر، مردم و رسانه‌ها باید فعالیت مؤثری داشته باشند تا جامعه از چند و چون روند کاری دولت در ادارات تا حدودی آگاه شود اما به نظر می‌رسد مساله روابط‌عمومی در برخی ادارات و فرمانداری‌های لرستان همچنان جدی گرفته نمی‌شود.
روابط‌عمومی‌ها به عنوان سردمدار اطلاع رسانی دولت در هر منطقه محسوب می‌شوند که متأسفانه در بسیاری از شهرهای استان، کار آنها به نصب و تعویض بنر و تشریفات مراسم خلاصه شده و اگر هم خبری مخابره می‌شود با جمله کلیشه‌ای " برگزار شد" است.
در شرایطی که لرستان بیش از هر زمان دیگری نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی مردم است، مطالبی بدون بهره گیری از عناصر خبری که حتی نمی‌توان نام آن مطلب را خبر گذاشت، چراکه در جمله‌های کوتاهی با عنوان موضوع و افراد حاضر در جلسه خلاصه شده و هیچ‌گونه اطلاعاتی به خواننده نمی‌دهد.
در بسیاری از استان‌ها هر ساله ارزیابی عملکرد کمی و کیفی روابط‌عمومی هابه صورت حرفه‌ای انجام می‌شود که همین امر موجب انگیزه و فعالیت هرچه بهتر مدیران روابط‌عمومی شده اما در لرستان این امر انجام نمی‌شود و اگر هم صورت گرفته در فضای رسانه‌ای بازتابی نداشته است.
بدون شک فرمانده اطلاع رسانی دولت در استان‌ها روابط‌عمومی ادارات، سازمان‌ها و فرمانداری‌ها هستند که باید مردم را از چند و چون کارها آشنا کنند اما به نظر می‌رسد این فرماندهان جنگ نرم در جای دیگری مشغول به فعالیت هستند و روابط‌عمومی را تنها یک عنوان نمادین و تشریفاتی قلمداد می‌کنند، شاید هم افرادی که در این حوزه بکار گرفته شده‌اند همچنان آشنایی چندانی با مقوله خبر و ضرورت اطلاع رسانی ندارند.
ارتباط دوسویه مدیر و روابط‌عمومی در نهایت منجر به پویایی اطلاع رسانی هر دستگاهی می‌شود و از طرفی انعکاس ابهامات و پرسش‌های مردم به مدیر راسلت یک روابط عمومی موفق را کامل می‌کند.
بزرگان علم ارتباطات معتقدند یکی از بزرگترین تفاوت‌های روابط‌عمومی و تبلیغات در برنامه‌ریزی است به‌طوری که روابط‌عمومی برای بلندمدت برنامه‌ریزی می‌کند اما تبلیغات در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دنبال نتیجه است و البته تبلیغات با پرداخت هزینه همراه بوده اما کار مطلوب روابط‌عمومی موجب کسب اعتبار سازمانی می‌شود.
تعاریف مختلفی از روابط‌عمومی ها وجود دارد که در ساده‌ترین تعریف در مفهوم مدیریت کردن جریان ارتباط میان افکار عمومی و سازمان خلاصه می‌شود که با توجه به این مهم به نظر می‌رسد رسالت تعداد بسیاری از روابط‌عمومی دستگاه‌های استان نا تمام مانده و کار انها به فعالیت‌های تبلیغاتی و ارائه عملکردهای ناقص، برگزاری جلسات و انتشار تکذبیه ها محدود شده است.
سرپرست جدید روابط عمومی استانداری لرستان معتقد است فضای اطلاع رسانی استان حال خوشی ندارد و توجه به مقوله فرهنگ تا حدودی کم رنگ شده است.
***فضای اطلاع رسانی لرستان ناخوش احوال است
محمد آریان پور که به تازگی پس از حدود 6 سال فعالیت به عنوان مدیر هسته گزینش استانداری دوباره به روابط عمومی این نهاد بازگشته اعتقاد دارد در حال حاضر جو خوبی بر فضای اطلاع‌رسانی استان حاکم نیست.
وی درگفت و گو با ایرنا در خصوص ارزیابی فضای فعلی اطلاع رسانی و روابط عمومی استان گفت: آنچه در این رابطه اذعان می‌کنم شعار نبوده بلکه نتیجه مشاهده و تحقیقات است.
وی با اشاره به فعالیت چندین ساله خود در فضای رسانه‌ای و رصد آن افزود: فضای مجازی به شدت ناخوش احوال و بیمار گونه است و باور دارم که بسیاری از فعالان این عرصه به این مشکلات واقف هستند.
آریان پور اظهار داشت: فعالان این حوزه به خوبی این مشکلات را لمس می‌کنند و می‌دانند که فضای اطلاع رسانی آرامش لازم را ندارد، شفاف و واضح نیست و به میزان قابل تأمل و توجهی متشنج و ملتهب است.
وی ادامه داد: غرض ورزی، عداوت و کینه توزی به وضوح در فضای مجازی استان مشاهده می‌شود که درچنین فضایی طبیعتاً نباید انتظار داشته باشیم فرایند اطلاع رسانی و رسانه‌ها کارکرد خود را داشته باشند.
سرپرست روابط عمومی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه من کسی را در این رابطه متهم نمی‌کنم، تصریح کرد: معتقد هستم تنها یک نفر مسئول این اتفاقات ناگوار در فضای اطلاع رسانی نیست بلکه باور دارم همه در شکل گیری این مشکلات نقش داشته‌ایم، تأثیر گذار بوده و هستیم.
آریان پور گفت: همه ما به عنوان فعالان عرصه اطلاع رسانی و روابط عمومی مقصریم البته ممکن است این جمله خوشایند برخی نباشد، بطور مثال گاهی با یک عمل یا یک واکنش در شکل گیری مشکلات اثرگذار بوده‌ایم و گاهی با بی تفاوتی و انفعال ممکن است نقشی حتی ناچیز، در شکل گیری چنین فضایی از خود برجای گذاشته‌ایم.
وی افزود: به هر حال مسیر و روندی که امروزه فضای مجازی طی می‌کند به پرتگاه منتهی می‌شود و فضای اطلاع رسانی به طور جدی نیاز به تغییر و اصلاح دارد که در گام اول باید این روند را متوقف کنیم، سپس برای بازگشت اقدام کرده و در نهایت در یک مسیر صحیح که نقشه راه آن معلوم است حرکت نمائیم.
***فراموش شدن رسالت حرفه‌ای و بی توجهی به فرهنگ و اخلاق
وی در خصوص مشکلاتی که فضای رسانه‌ای لرستان با ان مواجه است بیان کرد: مشکلات زیادی وجود دارد و بعضی نیز به مرحله حاد رسیده‌اند.
آریان پور ادامه داد: به طور مثال، به مؤلفه فرهنگ در اطلاع رسانی بی توجه بودیم و رسالت حرفه‌ای خبرنگاری را فراموش و به مساله ضرورت وجود اخلاق در عرصه روابط عمومی واطلاع رسانی بی محلی کرده‌ایم.
روحیه تحمل مخالف و سعه صدر را در خودمان حذف کرده‌ایم، امانتداری، درستکاری و صداقت را به سرانجام نرسانده و آموزش را دست کم گرفته‌ایم.
سرپرست روابط عمومی استانداری لرستان اضافه کرد: امید بخشی به جامعه ومثبت اندیشی و احترام به پیشکسوتان و بزرگان این عرصه را فراموش کرده‌ایم و یادمان رفته رسالت حرفه‌ای ما حکم می‌کند که همه باید در کنار هم برای پیشرفت این استان تلاش کنیم
آریان پورافزود: میان خود مرزبندی و گاهی دو دستگی و چنددستگی ایجاد کرده و رو در روی هم قرار گرفته‌ایم و مشکلات مالی و هزینه‌ها که البته خیلی هم مهم هستند نیز مورد توجه واقع نشده است.
وی ادامه داد: وجود این معضلات مانند پراکنده شدن سم در یک فضا است و چنانچه یک شخص بدون داشته اطلاعات قبلی، با ذهن پاک و بی غرض در معرض فضای مجازی استان قرار بگیرد به میزان قابل توجهی احتمال انحراف و زیان برای وی وجود دارد که این موارد به فضای عمومی جامعه و استان ضرر وارد می‌کند و مانعی برای رشد و توسعه محسوب می‌شود.
وی اظهار داشت: این مسائل مسئولین، مدیران و خدمتگزاران مردم را دلسرد و جامعه را دچار یاس و سرخوردگی می‌کند.
سرپرست روابط عمومی استانداری لرستان با تاکید بر اهمیت نقش روابط عمومی و اطلاع رسانی در اصلاح فضای جامعه گفت: باید در راستای رفع مشکلات موجود و پرداختن به کاستی‌ها پیش قدم شویم.
وی با اشاره به اهمیت و قداست قلم در اموزه های دینی و قرآن کریم گفت: خداوند به قلم قسم یاد کرده و امام راحل نیز فرمودند حرمت قلم از خون شهدا بالاتر است چراکه شهدا را قلم‌ها می‌سازند، بنابراین باید دقت داشت هر فردی نمی‌تواند به عرصه اطلاع رسانی ورود کند و افراد فعال در این حوزه نیز باید در نوشتار خود دقت نظر داشته باشند.
***میدان عمل فرصتی برای تحقق شعارها / اصلاح شرایط موجود با همدلی
آریان پور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وی تا چه اندازه می‌تواند در اصلاح و بهبود شرایط مؤثر باشد توضیح داد: به تنهایی هیچ کار مهمی از من ساخته نیست چراکه قهرمان نیستم و مایل نیستم به نحوی صحبت کنم که همه احساس کنند من مشکلات را یک تنه رفع خواهم کرد.
وی ادامه داد: دلیل اول اینکه فضای اطلاع‌رسانی و عرصه روابط عمومی بسیار گسترده و وسیع است، دوم اینکه فعالان این حوزه متنوع و مختلف بوده و ابزارهای اطلاع‌رسانی و کار در این حیطه بسیار متعدد است پس در چنین شرایطی از هیچکس به تنهایی کاری ساخته نیست.
وی افزود: قهرمان پروری در موضوع مورد بحث، فرهنگ خوبی نیست و نیاز به تغییر دارد چراکه افرادی که از خود قهرمان می‌سازند و چنین وانمود می‌کنند به تنهایی از پس همه مشکلات بر می آیند سخت در اشتباه هستند و دیگران را هم به اشتباه می‌اندازند.
سرپرست روابط عمومی استانداری لرستان گفت: این افراد در ابتدا به خوبی شعارمی دهند اما در میدان عمل نمی‌توانند موفق باشند چراکه مشکلات را دست کم گرفته‌اند و جوانب امر را نسنجیده‌اند.
آریان پور اظهار داشت: به همه فعالان عرصه اطلاع رسانی و روابط عمومی‌ها اعلام می‌کنم منتظر قهرمان نباشید چراکه شما خودتان قهرمان این داستان هستید.
وی افزود: باور دارم در چنین حالتی می‌توان کار کرد و موفق شد بنابراین همه در این راستا کمک کنند چراکه با وجود همدلی و همراهی همه کار به خوبی پیش خواهد رفت.
***کارگروهی، عدات محوری و پرهیز از رقابت‌های منفی محور فعالیت‌های اطلاع رسانی استانداری
سرپرست روابط عمومی استانداری لرستان در خصوص محور فعالیت‌های خود گفت: محور حرکت و تلاش من کار گروهی و همکاری خواهد بود که لازمه این امر خوش بینی و راضی بودن به حق خویش است.
آریان پور تصریح کرد: رقابت‌های منفی و یا حسادت‌ها و زیاده خواهی، مانع از گرایش به یکدیگر خواهد شد و ما را از هم دور می‌کند که در این فضا دشمنی رشد کرده و واگرایی شکل می‌گیرد.
وی با تاکید بر رعایت عدالت بیان کرد: بر مبنای آموزه‌های دینی، صلاح و راه نجات همه اجرای عدالت است و بر اساس یک جمله معروف، " هرکه تیغ ستم برکشد به همان تیغ کشته خواهد شد."
وی اظهار داشت: رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در ارتباطات درون و برون سازمانی باید در عین همکاری، رقابت مثبت داشته باشند و نباید خارج از عدالت با هم رفتار کنیم تا هر که درجایگاه و به میزان استحقاقی که دارد به حقوق خود برسد.
وی همچنین در خصوص اهمیت فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب گفت: هریک در حوزه خود اهمیت دارند و کار باید با کمک همه پیش برود چراکه مطبوعات مکتوب ازجمله هفته نامه، ماهنامه، فصلنامه و مجلات، رسانه‌های دیداری – شنیداری و فضای مجازی در جای خود مهم هستند.
سرپرست روابط عمومی استانداری لرستان ادامه داد: هر کدام ویژگی‌ها و خصایص ممتاز و افتخاراتی دارند که دیگری ندارد، هر یک مخاطبین خاص خود را دارند و بنابراین نمی‌توانیم تمام توجه خود را فقط به یکی از اینها و به یک ابزار و به یک روش محدود کرده و از ابزارها و روش‌های دیگر صرف نظر کنیم.
آریان پور توضیح داد: این باعث می‌شود ارتباط ما با بخشی از مخاطبین و قسمتی از جامعه و مخاطبین آن رسانه‌ها قطع شود که این نگرش و این روش ما را با مشکل مواجه می‌کند.
***روابط عمومی و رسانه مکمل هم باشند و از موازی کاری پرهیز کنند
وی در خصوص روابطه معقول میان روابط عمومی و رسانه و اهمیت هر یک گفت: روابط عمومی‌ها بسیار مهم هستند و جمله معروف چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای سازمان فقط یکی از تعاریف پر شمار ارائه شده از آن است.
وی افزود: حیطه کاری روابط عمومی گسترده است و اطلاع رسانی تنها یکی از وظایف روابط عمومی هاست.
سرپرست روابط عمومی استانداری لرستان ادامه داد: از یک دیدگاه روابط عمومی شامل اطلاع رسانی است اما این به معنای زیر مجموعه بودن رسانه‌ها و مطبوعات برای روابط عمومی نیست.
آریان پور تاکید کرد: فرایند بازگردش اطلاعات یا همان اطلاع رسانی مدرن امروزی یک فرایند فوق العاده حساس و پیچیده است و به طور معمول مطبوعات آزاد و مستقل را بعد از قانون اساسی، پارلمانتاریسم و احزاب مستقل، رکن چهارم دموکراسی می‌نامند که این اهمیت مطبوعات را نشان می‌دهد.
وی اظهار داشت: رسانه مانند یک تیغ دو لبه که می‌تواند مانند شمشیری برنده مورد استفاده مدیران واقع شود و متأسفانه در صورت پایین بودن دانش رسانه‌ای می‌تواند جز اثر تخریب گرانه برای یک مدیر چیزی به همراه نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: در هم تنیدگی و همکاری رسانه و روابط عمومی تأثیر مهمی بر فرایند رشد و توسعه دارد که معنای همکاری برای این دو مؤلفه هم به معنای موازی کاری آنها نیست بلکه ضمن اینکه کارشان را بخوبی انجام دهند باید مکمل هم باشند و همدیگر را تکمیل کنند.
***پرداختن صرف به اطلاع رسانی توسط روابط عمومی، بیشترین ضربه را به سازمان می‌زند
سرپرست روابط عمومی استانداری لرستان ادامه داد: در حالی که اطلاع رسانی تنها یکی از وظایف روابط عمومی هااست اما متأسفانه در گذشته تمام وقت و انرژی روابط عمومی را صرف اطلاع رسانی و فقط به کمیت انتشار خبر توجه کرده‌ایم که این نیز به خوبی انجام نشده و از پرداختن به دیگر جنبه‌های روابط عمومی غافل مانده‌ایم.
روابط عمومی که تمام وقت خود را فقط صرف اطلاع رسانی کند، بیشترین ضربه را در بلند مدت به سازمان می‌زند.
وی روابط عمومی را هنرمردمداری و ارتباط با آنان دانست و افزود: اگر بزرگترین سرمایه یک دولت، مردم باشند و مهمترین ثروت یک سازمان مخاطبین باشند این دو سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند که در این دیدگاه، روابط عمومی، باغبان سرمایه اجتماعی است و باید اعتماد مردم و مخاطبین را به عنوان سرمایه اصلی جلب کند، پرورش دهد و برآن بیافزاید.
وی روابط عمومی را به یک جاده دو طرفه تشبیه و تاکید کرد: روابط عمومی علاوه براینکه حرف مسئولین را به مردم می‌رساند باید دریافت کننده اظهار نظرها، گیرنده دیدگاه‌های مردم و کانال جلب اعتماد آنان مردم باشد و برای فعالیت درون و برون سازمانی برنامه داشته باشد.
***همه برای زدودن غبار بی اعتمادی وارد میدان شوند / با دغدغه توسعه استان قلم بزنی
سرپرست روابط عمومی استانداری لرستان اضافه کرد: همه باید برای زدودن غبار نارسایی، ضعف و بی اعتمادی در فضای اطلاع رسانی به جد وارد میدان شوند و لازم است از خودگذشتگی نشان دهند.
آریان پور گفت: تحمل و ظرفیت خود را بالا ببرند، قدری از ذهنیت‌های منفی خود را کنار گذاشته، با رویکرد مثبت به امور بپردازند و روی نقاط مثبت تمرکز کنند.
وی افزود: باید با پرهیز از تنش آفرینی، تشنج زایی، واگرایی و دودستگی و کینه، مثبت اندیش باشیم و با دغدغه توسعه استان واز سر دلسوزی و خیر خواهی قلم بزنیم.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی فعالان عرصه اطلاع رسانی و روابط عمومی بعنوان طلایه داران آگاهی بخشی و افسران جنگ نرم اقدامات اساسی برای بهبود این فضا و با هدف توسعه و پیشرفت استان انجام شود.
آریان پور تصریح کرد: دردها و نقاط ضعف در این شرایط تشخیص داده شده و درمان هم معلوم است، تنها همت و اقدام می‌خواهد.
وی افزود: در شرایط امروز نیازمند همکاری و اقدام عملی همه فعالان اطلاع رسانی و روابط عمومی هستم و از نقطه نظرات سازنده آنان استقبال می‌کنم.
وی تصریح کرد:. شرایط خوبی برای خدمت رسانی فراهم شده و از این طریق همه را دعوت می‌کنم برای رفع مشکلات فضای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی که تأثیر بسیار مهمی در رشد و توسعه استان دارد پای کار بیایند و برای خدمت به نظام، کشورو توسعه استان وارد اقدام عملی شوند تا به سمت بهبود و تلطیف فضا حرکت کنیم.
سرپرست روابط عمومی استانداری لرستان با اشاره به فعالسازی سامانه پیامکی برای دریافت نظرات فعالان رسانه‌ای استان گفت: راهکارها و پیشنهاداتی برای تغییرو تحول مثبت در فضای اطلاع رسانی اعلام شده است.
***بازگشت به روابط عمومی را بازگشت به عقب نمی دانم
آریان پور در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه قبلاً هم مدیر روابط عمومی بوده آیا این بازگشت دوباره را بازگشت به عقب می‌داند؟ اظهار داشت: این امرشاید پیشرفت نباشد اما عقب گرد هم نیست و می‌توان اسم آن را
" رشد کردن در عرض" دانست چراکه دلیلی ندارد انسان همواره در طول یک خط ممتد به صورت عمودی جلو رود، بلکه گاهی نیاز است در عرض کارکرد و کیفیت‌ها را بالا برد.
بازگشت به روابط عمومی استانداری را فرصتی در راستای تلاش برای پرداختن به زیرساخت‌های فضای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در استان تلقی می‌کنم.
وی افزود: به هر حال من مستخدم دولت وکارمند رسمی وزارت کشور هستم که خود را سرباز کوچکی برای این کشور و این نظام می‌دانم بنابراین روحیه کاری من روحیه جهادی و بسیجی است و به خدمتگزاری بی‌منت و بی‌پیرایه علاقه مند هستم.
وی تاکید کرد: مانع نقد، انتقاد و خواستار سکوت رسانه‌ها نیستم و به آرامش قبرستانی اعتقادی ندارم اما باید در نظر داشت راه و روش نقد درست و اصولی را در مطالب انتقادی رعایت کرد.
آریان پور افزود: از حسن اعتماد استاندار لرستان در سپردن این مسئولیت حساس تقدیر می‌کنم تا هرزمان صلاح بدانند و نیاز باشد، در این سنگر خواهم بود.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/95555/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی