ندای لرستان

آخرين مطالب

مصوبات سفر لرستانی رئیس‌جمهور در سایه عدم پیگیری مسئولین استانی/ فشار نمایندگان مجلس سرمایه اجتماعی دولت را کاهش داده است اجتماعي

مصوبات سفر لرستانی رئیس‌جمهور در سایه عدم پیگیری مسئولین استانی/ فشار نمایندگان مجلس سرمایه اجتماعی دولت را کاهش داده است
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - دبیر قرارگاه احمدی روشن استان لرستان گفت: جدا از قصه پر غصه مدیریت‌ها و انتصابات که خود فصل گسترده‌ای است. ناظر به حجم محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌های چند ده ساله لرستان که بخش جدی آن، حاصل کم توجهی‌ها اگر نگوییم بی توجهی دولت‌های گذشته بوده است.
به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، 
سینا ناجی نماینده بسیج دانشجویی لرستان در نشست با محسن منصوری معاون رئیس‌جمهور و ابوطالب شفقت استاندار لرستان اظهار داشت: علی رغم وجود برخی اشکالات و وارد بودن برخی نقدهای جدی قطعا برآیند کلی کارنامه عملکردی دولت ناظر به حجم مشکلات بزرگ و پیچیده کشور رو به جلو و پیش برنده‌ی حرکت کلان کشور و نظام بوده است.
دبیر قرارگاه احمدی روشن استان لرستان ادامه داد: شایسته است ابتدای امر، قدردانی و خداقوت بابت تلاش‌های خستگی ناپذیرِ ویژه شخص رئیس‌جمهور و دیگر ارکان اصلی دولت بیان گردد. البته علاوه‌بر ضعف رسانه‌ای دولت در بازتاب عملکردها و جنگ تبلیغی رسانه‌ای گسترده‌ی امروز، وعده‌ها و ادعاهایی که قبل از انتخابات 1400 شکل گرفت، اینگونه تصویر شد که - به محض تغییر دولت در کوتاه مدت مشکلات کشور حل خواهد شد - در نارضایتی‌ها و عدم همراهی‌های امروز افکارعمومی موثر می‌باشد. 
جانشین فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان لرستان بیان کرد: سخن گفتن از ظرفیت‌های متعدد لرستان در زمینه‌های مختلف. بدون بهره‌برداری و راکد ماندن این ظرفیت‌ها به داستان پرتکرار و ملال‌آور اینگونه دیدارها تبدیل گشته است. صراحتا عرض میکنم مردم نجیب و کم توقع لرستان از عملکرد دولت جناب رئیسی در استان ناراضی‌اند. 
این دانشجومعلم افزود: جدا از قصه پر غصه مدیریت‌ها و انتصابات که خود فصل گسترده‌ای است. ناظر به حجم محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌های چند ده ساله لرستان که بخش جدی آن، حاصل کم توجهی‌ها اگر نگوییم بی توجهی دولت‌های گذشته بوده است. انتظار لرستانی‌ها از دولت سید محرومان توجه و نگاه ویژه‌تر به این حجم از محرومیت‌های حاصل از نگاه‌های نامهربانانه مدیران مرکز بود. که وعده‌اش داده شد اما عملا بدان عمل نشد. 
ناجی تصریح کرد: بخشی از معطل ماندن برنامه‌ها و مصوبات سفر رئیس جمهوری حاصل عدم پیگیری مدیران استانی است. از معشوره تا پروژه راه‌آهن، از پارسیلون، و صدرفولاد و لاستیک‌سازی تا شهرک‌های صنعنی راکد تا عدم سرمایه‌گذاری نهادهای عمومی دولتی و عدم سوق دادن سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این دیار همه و همه همان نگاه غیر اولویت‌دار و دسته چندمی مرکزنشینان به لرستان را همچون دولت‌های گذشته فریاد می‌زند. کشاورزی، دامپروری، گردشگری، معادن و آب فراوان این دیار که امنیتش شهره آفاق است، و بستر توسعه صنعتی فراوان به دلیل خلأ گسترده در این زمینه در استان مغفول مانده است. 
دبیر قرارگاه احمدی روشن استان لرستان اظهار کرد: حال که دیگر بخش‌ها و استان‌های کویری در بحث‌های صنعتی در حال اشباع‌اند. این سوال جدی را ایجاد می‌کند با همه این اوصاف چرا سرمایه‌گذاری و حجم اعتبارات و بودجه‌دهی و توسعه این خطه باید در حداقلی‌ترین وضع ممکن باشد؟ 
جانشین فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان لرستان توضیح داد: در بحث انتصابات و مدیران استانی علی‌رغم برخی تلاش‌ها، فرصت سه ساله اول دولت در لرستان سوخت شد. تغییرات دیرهنگام و به حساب نیاوردن کارکرد دولت در حوزه لرستان به تاخیر چندباره سفر رئیس جمهوری انجامید‌ اما دست به ترکیب دولت در استان نزدید. حاصل همان نگاه غیر اولویت‌دار به لرستان است.
وی تأکید کرد: در باب انتصابات روند مدیریت‌های محفلی و رفاقتی، باج‌دهی به گروه‌ها، نمایندگان مجلس، افراد مختلف تهران‌نشین در بذل و بخشش پست‌های مدیریتی، لرستان را با الفبای شایسته‌گزینی فرسنگ‌ها دور و بیگانه کرده است. در این فرصت کوتاه نیز قطعا همان حلقه مدیران حداقلی و البته همان روندهای پوسیده سابق مسئله‌ای را حل نخواهد کرد. هم تغییرات سریع هم برچیدن قاطع روندهای مانع شایسته سالاری لازمه جدی استان است. رانت، لابی‌گری ‌و تاثیرفشار نمایندگان مجلس سرمایه اجتماعی دولت را در حال نابود کردن قرار داده است. 
نماینده دانشجویان در نشست با معاون رئیس‌جمهور گفت: در باب مطالبات دانشگاهی هرچند تغییرات اندکی در باب مدیران شکل گرفته، اما درواقع تعداد زیادی از مدیران دانشگاهی هیچ نسبتی با مناسبات دولت انقلابی ندارند. که خود منجر گشته هیئت‌های علمی جذبی حتی در این دوره روند مطلوبی متناسب با دولت انقلابی به خود نبیند. در باب توسعه رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های دولتی همچنین خوابگاه‌های متاهلی همچنین امکانات دانشگاهی کمبود اعتبارات محسوسی در این روند موجود است. 
ناجی در پایان خاطرنشان کرد: مطالبه جلسات مستمر اختصاصی مسؤولین دولتی استان با جریان دانشجویی و پاسخگویی در قبال این طیف جز ضرورت‌هایی است که لازم است در دوره مدیریت جدید اهتمام جدی بدان صورت پذیرد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/951392/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین آمار محاسبات مالیاتی از خانه های خالی

بلاتکلیفی 5 ماهه بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

نشان استاندارد روی این فرآوردهای غذایی جعلی است

تداوم ثبات در بازار ارز

شناسایی 150 نقطه مستعد آتش سوزی در لرستان

پروتئین شیرین Brazin جایگزین احتمالی شکر در آینده

موج جدید بارش‌ ها، از این روز آغاز خواهد شد

ارائه بسته‌های «بانکی» به خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند

نماینده مجلس: قانون درباره طلافروشان باید اجرا شود

سهم بالای ترکیه در بازار چاپ و بسته‌بندی منطقه

انتقاد مجری تلویزیون از پاس کاری کشاورزان در دستگاه های دولتی

انتقاد روزنامه فرهیختگان از قرارداد با هند؛ "اشتباه چابهار!"

چرا برخی موسسات دولتی که بازده ندارند بودجه می گیرند؟

روابط عمومی ها سربازان جهاد تبیین سازمان ها

بروجرد پیشرو در حوزه صنایع خلاق فرهنگی کشور است

خطر انقراض 12 گونه جانوری لرستان را تهدید می‌کند

افتتاح نمایشگاه گروهی آثار نقاشی در خرم ‎آباد

ماجرای جنایت وحشتناک مرد دوزنه در جاده

دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ ای، قربانی گرفت

جزییات جدید درباره تعطیلی آخر هفته

زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه

مدیرعامل راه آهن: پیشرفت برقی‌سازی خط آهن تهران - مشهد صفر است

در چه صورتی مالیات بر خانه‌های خالی 12 برابر می‌شود؟

قیمت شکر بسته بندی اعلام شد

موتور خودروهای برقی روشن شد

روابط عمومی‌ها در مسیر امیدآفرینی به جامعه حرکت کنند

12 درصد حریق های زاگرس در لرستان رخ می‌دهد

با کریمان کارها دشوار نیست

وزیر نیرو: ایران جزو چهار کشور دنیا در حوزه سدسازی است

لایحه جداول بودجه 1403 به مجمع تشخیص رفت

مهر مدعی شد: حقوق همه بازنشستگان تأمین اجتماعی تا آخر وقت فردا واریز می شود

ریزش سنگین بورس با کاهش 62 هزار واحدی شاخص کل

جارو شارژی فندکی!! دیگه نگران نظافت ماشین نباشید

همایش بزرگداشت هفته ملی جمعیت در خرم آباد

راهکار تازه واشنگتن برای کمک به اسرائیل

فهرست کالاهای دریافت کننده ارز اعلام شد

حقوق ورودی خودروهای برقی و هیبریدی اعلام شد

بازگشت طلا به مسیر افزایش قیمت؛ سکه کانال 40 میلیون را پس گرفت

توقیف 113 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در لرستان

دستگیری یک قاتل فراری در فرودگاه امام‌ خمینی

شمارش معکوس برای افزایش مبلغ جرائم رانندگی

وام بدهید، بچه بیاورند

تلاش برای کنترل بحران

پورابراهیمی: مجلس درباره وضعیت بازار سرمایه جلسه فوق‌العاده برگزار کند

سقوط‌ آزاد دلار؟

راهنمای خرید میز تنیس و فوتبال دستی

پاسخ نماینده مجلس به علت دسترسی به پلتفرم های فیلتر شده

عرضه پنج خودرو در سامانه خودروهای برقی؛ سامانه از دسترس خارج شد!

وزیر کار: به‌روز رسانی اطلاعات «درآمدی» ایرانیان؛ دهک‌بندی‌ها «دقیق» می‌شوند

صید ماهی در رودخانه های لرستان ممنوع شد