ندای لرستان

آخرين مطالب

روایتی از 45 روز جهاد در پلدختر؛

نجات 133 باغ انجیر از زیر گِل/احیای 5000درخت کمک خیران را می‌طلبد اجتماعي

نجات 133 باغ انجیر از زیر گِل/احیای 5000درخت کمک خیران را می‌طلبد
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- مسئول قرارگاه شهید مجید قربانخانی در پلدختر با اشاره به 45 روز خدمت نیروهای جهادی و مردمی برای نجات انجیرستان پلدختر گفت: احیای 5800 درخت دیگر در 10 روز، کمک خیران را می‌طلبد.

حجت الاسلام محمد صدارت در نشست با خبرنگاران با اشاره به جمع فعالان فضای مجازی و توئیتر اظهار داشت: طی این سال‌ها دوستانی را در از فضای توئیتر دور هم جمع کرده ایم که هم مسائل روز را پیگیری می‌کنیم و هم با تشکیل گروه‌های جهادی اقدامات مختلفی را در دستور کار داریم؛ از جمله اینکه در نقاط محروم و حاشیه‌ای تهران کارهای آموزشی و فرهنگی را انجام داده ایم.
جمع فعالان توئیتر و اینستاگرام به یاری سیل زدگان آمدند
وی با بیان اینکه با وقوع سیلاب، به مجموعه خود فراخوان زدیم و دو اتوبوس از دوستان توییتری و اینستاگرامی برای اعزام به مناطق سیل زده لرستان آماده شدند، تصریح کرد: جمع کثیری از نیروهای جهادی در پلدختر حاضر شده بودند لذا ما ابتدا به خوزستان رفتیم و 18 تا 28 فروردین ماه را مشغول امدادرسانی و کمک در خوزستان بودیم.

مسئول قرارگاه شهید مجید قربانخانی در پلدختر با تاکید بر اینکه اوایل اردیبهشت ماه بود که با چهار نفر از دوستان مجازی به سمت پلدختر حرکت کردیم و یک کامیون اقلام ارسالی مردم را به استان آوردیم، در راه برگشت با نقطه‌ای مواجه شدیم که در رابطه با آن کمتر مسائل مطرح شده بود، عمده توجه به سمت ساخت و ساز منازل، مدارس و… بود و کمتر به مبحث انجیرستان پلدختر پرداخته شده بود، افزود: وقتی کارشناسان به منطقه آمدند و وضعیت را توضیح دادند متوجه شدیم بحران در انجیرستان شدید تر از آن است که مطرح می‌شد.
روایت حضور نیروهای جهادی در پلدختر برای نجات انجیرستان
حجت الاسلام صدارت با اشاره به اینکه همان زمان در روستای دمرود افرینه ماندگار شدیم و در مسجد امام رضا (ع) قرارگاه شهید قربانخانی را تشکیل دادیم، ادامه داد: از همان لحظه فیلم گرفتیم و با انتشار در اینستاگرام و توئیتر حساسیت لازم را ایجاد کردیم و برای حضور در منطقه تقاضا دادیم؛ نیروهای جهادی هم در پلدختر بودند که به کمک آمدند.
فعالیت 45 روزه و جهادی‌هایی که به تدریج آمدند
وی با بیان اینکه از طریق فضای مجازی، بسیج سازندگی و… نیروها به پلدختر آمدند و بیش از 45 روز در منطقه مستقر شدند تا انجیرستان پلدختر را نجات دهند، تصریح کرد: کار به صورت کاملاً مردمی انجام شد و آنچه وظیفه ما و دیگر نیروهای جهادی بود نیز انجام شد؛ خوشبختانه توانستیم توجه مردم و مسئولین را جلب کنیم و از سوی برخی ادارات و ارگان‌ها نیز حمایت‌های مختلفی از ما صورت گرفت.
مسئول قرارگاه شهید مجید قربانخانی در پلدختر با تاکید بر اینکه روزهای اول مسئولین محلی به بیشتر درخواست‌ها و تقاضاهای ما را جواب رد می‌دادند، می‌گفتند به استان‌های معین مراجعه کنید، اما با این حال ما مقاومت کردیم و ماندیم تا بحران را حل کنیم، افزود: برای پاکسازی کامل انجیرستان نیاز به 1000 نفر نیرو داشتیم که طی 10 روز مداوم کار کنند، اما ما نمی‌توانستیم زمان را از دست بدهیم و بمانیم هزار نفر نیرو جمع شود، لذا به تدریج کار را شروع کردیم و به پیش بردیم.
روحیه یاس و ناامیدی مردم از بین رفت
حجت الاسلام صدارت با اشاره به اینکه طی این 45 روز بالغ بر هزار نفر نیرو به منطقه آمدند و بیل زدند و به کمک مردم رسیدند، باغات زیادی پاکسازی شد و روحیه یاس و ناامیدی در بین مردم از بین رفت، اظهار داشت: به ما می‌گفتند این اقدامات بی نتیجه است و اگر اطراف درختان هم از گل پاکسازی شود مسئله آبیاری و پاکسازی کامل باقی خواهد ماند، اما ما کار را پیش بردیم و خوشبختانه سه کارشناسی که به منطقه آمدند کار ما را تأیید کردند و گفتند درختان نجات یافته‌اند.

اجاره تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز توسط نهادهای ذی ربط
وی با بیان اینکه استاندار اردبیل نخستین مسئول استانی بودند که به منطقه آمدند و 4 دستگاه بیل مکانیکی را نیز برای کمک به ما ارسال کردند، تصریح کرد: پس از آن نیروهای جهاد کشاورزی نیز 5 دستگاه بابکت را به مدت 15 روز برای ما اجاره کردند، دیگر دستگاه‌ها نیز از جمله مهندسی سپاه لرستان، مؤسسه جهاد نصر، بنیاد مسکن اردبیل، قرارگاه صاحب الامر و… به کمک آمدند و اجاره دستگاه‌ها را تمدید کردند.
از امام جمعه تا مدیر حوزه علمیه و طلبه به کمک آمدند و بیل زدند
مسئول قرارگاه شهید مجید قربانخانی در پلدختر با تاکید بر اینکه در عملیات پاکسازی باغات 950 نفر نیروی جهادی فعالیت کردند که 680 نفر از آنها طلبه بودند، امام جمعه و مدیر حوزه علمیه و طلبه در جمع نیروهای جهادی حضور داشتند و کمک کردند، روزها فعالیت عمرانی داشتیم و شب‌ها برنامه فرهنگی را در دستور کار داشتیم، افزود: تاکنون 133 باغ را نجات داده ایم؛ در این باغات از 30 سانت تا 3 متر گل و لای جمع شده بود.
نجات 5800 درخت دیگر کمک خیران و حضور 300 نیرو را می‌طلبد
حجت الاسلام صدارت با اشاره به اینکه 14 هزار و 885 درخت را احیا کرده ایم و 5 هزار و 825 درخت دیگر مانده است که باید اطراف آنها را از گل خالی کنیم و سپس کل باغ پاکسازی شود، گفت: نیروهای جهادی در ماه رمضان و تا عید فطر در منطقه حضور داشتند اما اکنون امتحانات دانشجویان آغاز شده لذا نیروها از منطقه رفته‌اند؛ ادامه عملیات نجات انجیرستان همت و عزم عمومی و در عین حال کمک خیران را می‌طلبد.
وی با بیان اینکه امروز نیاز به 300 نیرو داریم تا کار نجات 5 هزار درخت دیگر را در مدت زمانی 10 روز انجام دهیم، تصریح کرد: همچنین به 40 دستگاه بابکت نیاز داریم که باید به تدریج اجاره شوند.
مسئول قرارگاه شهید مجید قربانخانی یادآور شد: از دستگاه‌های ذی ربط و از خیران می‌خواهیم برای نجات درختان اقدام کنند و به یاری ما بیایند.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/94549/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رفع‌تصرف 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان

تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

تتو با خاکستر لمی کیلمیس، ستاره درگذشته گروه موتورهد بر روی انگشت وسط جیمز هتفیلد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان

پیش بینی ذخیره سازی بیش از 600 هزار تن گندم در لرستان

صادرات 75 تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها