ندای لرستان

آخرين مطالب

مرتضوی اعلام کرد:

دغدغه اصلی دولت سیزدهم بهبود معیشت بازنشستگان است/ ماهانه 22 همت برای حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود/ برنامه‌ریزی برای کاهش سالانه 10 تا 15 درصد از کسورات صندوق از خزانه عمومی وزارت رفاه

دغدغه اصلی دولت سیزدهم بهبود معیشت بازنشستگان است/ ماهانه 22 همت برای حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود/ برنامه‌ریزی برای کاهش سالانه 10 تا 15 درصد از کسورات صندوق از خزانه عمومی
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دغدغه اصلی دولت سیزدهم را بهبود معیشت بازنشستگان و مستمری‌بگیران عنوان کرد و گفت: در طی دو سالی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد تعداد قابل توجهی طرح جدید به بهره‌برداری رسیده تا صندوق‌های بازنشستگی به بهره‌وری مناسب برسند و امیدواریم بتوانیم هر سال 15 درصد از کسری صندوق‌ها را از خزانه کم کنیم و با سرمایه‌گذاری مشکلات بازنشستگان را کاهش دهیم.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» ظهر امروز، سه‌شنبه در آیین رونمایی از 124 خدمات نوین و دستاورد‌های ارزش‌آفرین صندوق بازنشستگی کشوری، اظهار کرد: صندوق‌های بازنشستگی پناهگاه جامعه هدف ما یعنی بازنشستگان است. انسان‌های توانمندی که با سرپنجه تدبیر، تراوش قلم و‌ ایده‌پردازی که انجام می‌دهند و البته با سال‌ها تلاش، موی سفید را به نقد جوانی خریداری کردند، اکنون چشم‌ امیدشان به صندوق‌های بازنشستگی است.
وی افزود: نه در کشور ما بلکه در اغلب کشور‌ها از مشکلات فراروی دولت‌ها، مشکلات صندوق‌های بازنشستگی است؛ مخصوصاً در کشور ما که در سال پایانی دولت دوازدهم بدهی‌ها و مطالبات انباشته‌ای بر دوش صندوق‌های بازنشستگی و دولت سیزدهم قرار گرفت.
افزایش 126 درصد بودجه جاری کشور در سال پایانی دولت دوازدهم
مرتضوی گفت: اگر نگاهی به بودجه دهه 90 داشته باشیم به درستی درخواهیم یافت که اساساً معدل افزایش سنواتی بودجه کشور حدود 20 تا 25 درصد بوده است، اما در سال پایانی دولت دوازدهم مجموعه بودجه جاری کشور بالغ بر 126 درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: در هفت ماهه سال 1400 که دولت سیزدهم تصدی امور کشور را عهده‌دار شد با کسری شدید بودجه مواجه بودیم که در 2 حوزه کسری بودجه بسیار گسترده‌تر بود که یکی از آن‌ها حوزه صندوق‌های بازنشستگی بود. اولاً صندوق‌های کشوری و لشکری ما نزدیک به 400 هزار میلیارد تومان کسری منابع داشتند، البته در لایحه بودجه نیز اساساً به‌شکل صوری پیش‌بینی‌هایی انجام شده بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: این در حالی است که صادرات نفتی و غیرنفتی ما با چالش‌هایی جدی مواجه بود. مجموعه صادرات نفت ما کاهش یافت و هزینه‌های تعریف شده از کنار درآمد‌های نفتی بالغ بر صادرات روزانه یک‌ میلیون و 200 هزار بشکه بود و کسری 400 همتی داشتیم.
500 همت؛ بدهی انباشته‌شده صندوق‌های بازنشستگی کشور
مرتضوی بیان کرد: نزدیک به 500 همت بدهی انباشته شده به تأمین اجتماعی بود. بدهی صندوق تأمین اجتماعی به بانک‌ها این صندوق را به مجموعه ابر بدهکاران تبدیل کرده بود.
وی تصریح کرد: وقتی دولت سیزدهم روی کار آمد و با عزم خود، بخشی از منابع مسدود شده را آزاد کرد، صادرات غیرنفتی را افزایش داد، میزان صادرات نفتی و محصولات پتروشیمی رو به افزایش رفت و اکنون بالغ بر یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت صادر می‌شود و اگر چه با دشواری است، اما منابع آن بازمی‌گردد.
وزیر کار گفت: امروز بالغ بر 6 هزار بنگاه بزرگ و کوچک تعطیل و نیمه‌تعطیل به بهره‌برداری رسیدند و بازتعریف تولید و ایجاد زنجیره ارزش در چرخه تولید یکی از امورات مهم دولت در بخش خصوصی، شبه‌خصوصی و دولتی است.
وی توضیح داد: بخش قابل توجهی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان سال محقق خواهد شد و اقدامات بزرگی در دوره دولت سیزدهم در حوزه صندوق‌های بازنشستگی صورت گرفته است.
ماهانه 22 همت برای حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود
مرتضوی تأکید کرد: با افتخار می‌گویم در آینده گزارش ما از رشد شرکت‌های تعاون در سالی که مقام معظم رهبری به‌عنوان سال رشد تولید نام‌گذاری کرده‌اند، گزارش آبرومندانه‌ای خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: ماهانه بیش از 22 همت برای حقوق و مستمری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌شود. تقریباً می‌توان گفت از این مبلغ 20/5 همت را از محل منابع عمومی تأمین می‌کنیم، در حالی که کسورات بازنشستگی در گذشته باید تجمیع و تبدیل به صنعت و ارزش افزوده می‌شد و امروز نجوای رونق اقتصادی را در این صندوق سر می‌دادیم.
رشد بهره‌وری، حلقه مفقوده بهبود وضعیت صندوق‌های بازنشستگی است
وزیر رفاه اجتماعی تأکید کرد: معدل بین 19 الی 21 همت سود صندوق بازنشستگی در سال 1401 است که بابت حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود. سالانه 260 هزار میلیارد تومان باید بابت حقوق، مستمری و بیمه و بیمه تکمیلی پرداخت شود و حلقه مفقوده این است که نتوانستیم بهره‌وری را افزایش دهیم.
24 بهمن 1402 19:29
کد خبر : 335,468
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/936845/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم

تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان

کشف 4 تن روغن قاچاق

کشف 4 تن روغن‌نباتی قاچاق در الیگودرز

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

4 تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد

دریافت بیش از 490 میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان

«بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

مردی که تسلیم نمی‌شود

خبر خوب برای دارندگان خانه در بافت فرسوده

بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید

وعده مخبر درباره افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر عملیاتی شد

جوان الیگودرزی در دریاچه سد حوضیان غرق شد

تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا اعتراضات را شعله‌ور کرد

نفوذ سرمایه‌داری در سنگر کمونیست‌ها

ایران هسته‌ای مخلوق شرایط و تحولات است

هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور

رو هوا بزن! 56000 تومان جایزه

دلار به دنبال بازه آرامش

صادرات زعفران ایرانی با نام افغانستان!

دغدغه‌های انتقال فرآورده‌های نفتی از ایران با گازوئیل

کاهش 2 درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان

معاون سازمان راهداری: 40هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد

امضای 2 سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات

دانشمندان عمیق‌ترین گودال آبی جهان را در مکزیک کشف کردند

ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای مازندران

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

با هم‌ دوست باشید

عاقبت دانه‌درشت‌ها

قراردادی با چین وجود دارد؟

جنجال جدید طلافروشان

آخرین وضعیت عرضه ارز در مرکز مبادله

وزیر جهادکشاورزی: اجازه نمی‌‌دهیم محصولاتی که خودمان داریم وارد کشور شود

شناسایی فرار مالیاتی 860 میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی