ندای لرستان

آخرين مطالب

52 بقعه میزبان روزه‌داران لرستان؛

ضیافت الهی در بقاع متبرکه/ سفره‌های ساده افطاری برپا شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- بقاع متبرکه لرستان در ماه مهمانی خدا میزبان ضیافت الهی، سفره‌های ساده افطاری، مراسم جزء‌خوانی قرآن و برنامه ویژه برای روزه اولی‌ها است تا رمضانی متفاوت برای روزه‌داران رقم بخورد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: رمضان آرام‌آرام قدم‌های مبارکش را به چشم‌های منتظر گذاشته تا یک ماه دیگر مهمان دل‌های مشتاقان خود باشد و این مردم لرستان هستند که چشم بر جاده زمان دوخته بودند که هرچه زودتر مسافر رمضان از راه برسد تا با دست‌های به آسمان و سینه‌های معطر از عطر وجود خدا را در آغوشش گیرند.
دست‌پاکی‌ها و خوبی‌ها بر شانه روزه‌داران
رمضان ماه شستشوی دل‌ها از غبار گناهان و ماهی است که انگشت اشاره به آنچه خوبی‌هاست نشانه می‌رود، این است که شمار گناه در این 30 روزه خدایی کاهش‌یافته و این روزه‌دار است که دست به دامان پاکی‌ها می‌شود تا سپری بسازد از دعا و مناجات رو به آنچه از خدای خویش دورش می‌سازد.

می‌توان گفت در این ماه، این پاکی و خوبی است که دست بر شانه روزه‌دار می‌گذارند تا او چشم‌هایش را جز به سمت آسمان نگشاید.
مردم لرستان از دیرباز هرسال مشتاقانه به استقبال این ماه عزیز می‌شتابند تا گرامی‌اش دارند، هرکسی می‌کوشد قدر بزرگی از دریای معرفتش بکشد تا تشنگی از وجود بزداید.
در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان با برگزاری برنامه‌های قرآنی، فرهنگی، دینی و … در بقاع متبرکه به پیشواز ماه مبارک رمضان رفته و با اجرای برنامه‌های مختلف میزبان روزه‌داران لرستانی است.
بقاع متبرکه لرستان میزبان طرح «ضیافت الهی»
حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان از برگزاری طرح ضیافت الهی در 52 بقعه متبرکه این استان خبر داد.

وی، گفت: 30 مبلغ اعزامی از دفتر اعزام مبلغ سازمان و 20 مبلغ بومی در اجرای این طرح فعالیت خواهند کرد.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان همچنین، گفت: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، جلسات جز خوانی و تفسیر ویژه برنامه‌های شب‌های قدر و برگزاری نماز با شکوه عید سعید فطر از برنامه‌های ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان است که در بقاع متبرکه استان لرستان انجام خواهد شد.
حجت الاسلام عباس زاده، تاکید کرد: مبلغین اعزامی دوره‌های تخصصی را در شهر مقدس قم گذرانده و به همراه مبلغین بومی در ماه مبارک رمضان فعالیت خواهند کرد.
وی، گفت: طرح ضیافت الهی از ابتدای ماه مبارک رمضان برگزار و تا 16 خرداد ادامه خواهد داشت.

افطاری ساده در ماه مهمانی خدا
حجت الاسلام علی اعتمادی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان الیگودرز از اجرای برنامه‌های ضیافت الهی در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان سه مبلغ اعزامی از سازمان اوقاف به این شهرستان اعزام شده که در کنار 12 مبلغ بومی در امامزادگان و مساجد مناطق محروم به تبلیغ مسائل دینی می‌پردازند.
وی همچنین به برنامه جز خوانی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: 14 جلسه جز خوانی در امامزادگان «سه تن فرسش» (ع)، «پیر امام» (ع) و مسجد حضرت قاسم (ع) و اماکن متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه الیگودرز، جلسات تفسیر قرآن، اقامه نماز جماعت، سخنرانی و برپایی افطاری ساده را از دیگر برنامه‌های ضیافت الهی در این شهرستان عنوان کرد و افزود: در شب‌های قدر نیز ویژه برنامه‌های لیالی قدر با حضور مردم در امامزادگان این شهرستان برگزار خواهد شد.

برگزاری مراسم جز خوانی قرآن در بقاع متبرکه
حجت الاسلام علی ارکبان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجرد نیز به اجرای برنامه‌های ضیافت الهی با حضور 10 مبلغ اعزامی و 5 مبلغ بومی در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.
وی، گفت: در ماه مبارک رمضان 10 مبلغ بومی از سازمان اوقاف و 5 مبلغ بومی در بقاع متبرکه و مناطق محروم شهرستان بروجرد مستقر که برنامه‌های ضیافت الهی را در این ماه انجام می‌دهند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد، گفت: در بقاع متبرکه و مساجد شهر 50 برنامه جز خوانی در حال اجرا است که در امامزادگان جعفر (ع)، قاسم (ع) و ابوالحسن (ع) با حضور روزه داران مراسم جز خوانی همه روزه در حال برگزاری است.
حجت الاسلام ارکبان با اشاره به برپایی سفره‌های افطاری ساده، گفت: در سه بقعه امامزادگان جعفر (ع)، قاسم (ع) و ابوالحسن (ع) هر روز بعد از نماز مغرب و عشاء با کمک مردم و خیرین سفره‌های افطاری ساده برای روزه داران برپا می‌شود.
وی همچنین به حضور مبلغ و مفسر برجسته کشوری حضرت آیت الله خزعلی اشاره کرد و گفت: برنامه تفسیر قرآن نیز در کنار جز خوانی در امامزاده قاسم (ع) برگزار می‌شود که آیت الله خزعلی به بیان نکات مهم تفسیری می‌پردازد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد به برنامه‌های ویژه در شب‌های قدر در امامزادگان این شهرستان اشاره و افزود: در شب‌های قدر در امامزادگان شهرستان بروجرد برنامه احیا و شب زنده داری با حضور مبلغین و عموم مردم برگزار خواهد شد.
برنامه‌های ویژه برای روزه اولی‌ها
حجت الاسلام جلیل پادروند رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهدشت از برگزاری مراسم جزخوانی، اقامه نماز جماعت، محفل انس با قرآن و برپایی سفره‌های افطاری ساده در ماه مبارک رمضان در دو بقعه امامزاده محمد (ع) و ابوالوفاء (ع) خبر داد.
وی، گفت: در ماه مبارک رمضان و در راستای اجرای برنامه ضیافت الهی در امامزادگان در شهرستان کوهدشت برنامه جز خوانی با حضور علاقمندان برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهدشت همچنین، گفت: 10 مبلغ نیز از طرف سازمان اوقاف به این شهرستان اعزام شدند که در امامزادگان و مناطق محروم مستقر و به بیان مسائل شرعی، احکام، اقامه نماز جماعت و سخنرانی می‌پردازند و برای نوجوانان و روزه اولی‌ها نیز برنامه‌های ویژه ای برگزار می‌کنند.
حجت الاسلام پادروند با تاکید بر برپایی سفره‌های افطاری ساده، گفت: باید تلاش کنیم سفره‌های افطاری ساده در بین مردم رواج پیدا کند و از سفره‌های آن‌چنانی پرهیز شود، بر همین اساس در دو امامزاده محمد (ع) و ابوالوفاء بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با کمک اهالی و خیرین سفره افطاری ساده برپا و روزه داران اطعام می‌شوند.
وی، تصریح کرد: 4 محفل انس با قرآن نیز در این دو بقعه و شهرستان با حضور قاریان ممتاز استانی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/93590/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان تا سه‌شنبه

دارندگان کارت سوخت بخوانند

راهپیمایی جمعه خشم در لرستان

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

وقوع رگبارهای پراکنده باران در لرستان

آغاز عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد

آغاز ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

برگزاری آزمون استخدامی تأمین اجتماعی در لرستان

نجات دو کوهنورد گرفتار در دره شیرز کوهدشت

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

نجات جان 2 کوهنورد گرفتار در دره «شیرز» کوهدشت

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

52 میلیون و 885 هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

کاراته‌کای نوجوان لرستانی به اردوی تیم ملی دعوت شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

راهپیمایی «جمعه خشم» در الشتر

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

خشم نمازگزاران لرستانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

حمایت مردم ازنا از فلسطین و غزه

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

پرداخت بیش از 90 درصد تسهیلات تبصره 18 در لرستان

غروب آفتاب در دره زیبای شیرز لرستان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آغاز کوچ 11 هزار خانوار عشایری در لرستان