ندای لرستان

آخرين مطالب

خدمات پزشکی تخصصی در بستر فناوری اطلاعات در مناطق سیل‌زده اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - تامین آب و غذای سالم و سلامت جسمی، نیاز اصلی سیل‌زدگان است که در سیل اخیر نیز عمده افراد درگیر این امر بوده‌اند. در توزیع آب و غذا، مجموعه‌های مختلف سازمانی، خیریه‌ها و اشخاص ورود پیدا کرده و تا حدی زیادی این نیاز در مناطق سیل مرتفع شده است، اما کماکان جای پزشکان متخصص در این مناطق خالی است.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، بااینکه گروه‌های مختلف، تیم‌های پزشکی را به مناطق اعزام کرده‌اند، اما همچنان نیاز به خدمات متخصصان وجود دارد که البته دسترسی به متخصصان برای این مناطق سیل‌زده که شماری از آنها مناطق محروم نیز می‌باشند در شرایط عادی نیز مشکل و دشوار است.
خدمات و فناوری‌های نوین سلامت الکترونیکی دسترسی خدمات پزشکی در چنین مناطقی را تسهیل می‌کند، سلامت الکترونیکی و دوراسلامت امکان ارائه خدمات پزشکی را از یک نقطه از کشور بدون حضور پزشک به نقطه دیگر مقدور می‌سازد.
با توجه به اینکه شرکت سلامت الکترونیکی برکت، نقشی پیشرو در حوزه سلامت الکترونیکی و دوراسلامت در کشور دارد، اقدام به تجهیز و اعزام ماشین‌های مجهز به فناوری دوراسلامت و سلامت الکترونیکی جهت ارائه خدمات تخصصی پزشکی به مناطق سیل‌زده کرده است.
شرکت سلامت الکترونیک برکت، با اتصال پزشکان متخصص مستقر در بیمارستان‌های تهران به مناطق آسیب‌دیده استان لرستان توسط فناوری‌های سلامت از راه دور، در حال ارائه خدمات تخصصی پزشکی در مناطق سیل‌زده استان لرستان است.
در این خصوص سید سجاد مروجی مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت به توصیف این خدمات پرداخت و گفت: این مجموعه، دو کامیونت مجهز به تجهیزات و فناوری‌های سلامت از راه دور و سلامت الکترونیکی را به همراه دارو به مناطق سیل‌زده این استان اعزام داشته است و پزشکان متخصص مستقر در بیمارستان‌های تخصصی شهر تهران در حوزه‌های داخلی، پوست، قلب و چشم، روانشناسی و زنان به ارائه خدمات مستقیم و آنلاین به افراد آسیب‌دیده در سیل می‌پردازند.
وی در ادامه بیان کرد: حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پشتیبانی و توسعه فناوری‌های نوین در ارائه خدمات به افراد محروم و آسیب‌دیده شکل جدیدی از عدالت اجتماعی را محقق می‌سازد که با توجه به دستور رئیس محترم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، شرکت سلامت الکترونیک برکت با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین توسعه‌یافته پزشکی و فناوری اطلاعات توسط این مجموعه و بهره‌مندی از زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی شرکت توسعه اعتماد مبین که توسعه این نوع از خدمات و فناوری‌ها را در اولویت خود قرارداده است به ارائه خدمات پزشکی تخصصی در استان لرستان می‌پردازد.
وی یادآور شد: شرکت سلامت الکترونیکی برکت با توجه به ثبت اختراعات انجام شده در حوزه دوراسلامت و سلامت الکترونیک، به توسعه و ارائه این نوع از خدمات همت گمارده است که در اربعین سال 1396 نیز به معاینات تخصصی و پزشکی از راه دور با اتصال کامیونت‌های خود در کربلا به سه بیمارستان تخصصی در شهر تهران به ارائه خدمات تخصصی پزشکی بدون حضور هیچ‌گونه پزشکی در کربلا اقدام کرده است.
این مسئول افزود: ظرف چند روز گذشته بیش از 2500 نفر از افراد سیل‌زده استان لرستان از خدمات پزشکی از راه دور و تجویز دارو بهره‌مند شده‌اند که برخی از این مناطق شامل چم خوشه، معمولان، حیات الغیب، شاهیوند، درمره، غالبی سفلی و علیا، چم حسین در استان لرستان است، در این زمینه هماهنگی پزشکان متخصص و بیمارستان‌ها در شهر تهران جهت ارائه خدمات پزشکی از راه دور توسط سازمان نظام پزشکی انجام شده و هماهنگی اجرایی محلی در لرستان نیز با همکاری جهاد دانشگاهی استان و بخشی از کمک‌های تدارکاتی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان انجام شده است.
مروجی افزود: با توجه به وسعت کشور ایران، افزایش کیفیت و دسترس‌پذیری خدمات سلامت در کشور، به‌واسطه توسعه فناوری‌های سلامت الکترونیک و دوراسلامت می‌تواند میسر شود که این امر نیازمند تبیین و توسعه یک برنامه منسجم ملی است و در حال حاضر نمونه عملی ارائه خدمات سلامت الکترونیک و دوراسلامت را در میدان اجرا مشاهده می‌کنیم که شرکت سلامت الکترونیکی این امر را بارها در عرصه داخلی و خارجی به منصه اجرا گذارده است که می‌تواند مدلی در ارائه خدمات در هنگام بحران و همچنین در توسعه خدمات سلامت در کشور باشد.
در این خصوص دکتر سیدعلی نادر دهقانی‌الواررئیس جهاد دانشگاهی لرستان بیان کرد: هم‌افزایی بین مجموعه‌های مختلف می‌تواند پتانسیل کمک و امدادرسانی در مناطق سیل‌زده را افزایش دهد و موجب هماهنگی در ارائه کمک‌ها خواهد شد، در این خصوص با جهاد دانشگاهی استان سعی کرد تا در این حرکت نوآورانه حداکثر هماهنگی منطقه‌ای در ارائه کمک به مردم سیل‌زده در این استان را انجام دهد که موجب ارائه خدمات پزشکی تخصصی در تعداد بسیار زیادی از روستاها شده است.


انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/92049/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی