ندای لرستان

آخرين مطالب

اخبار سیل لرستان+ فیلم و عکس

استمرار امدادرسانی در مناطق سیل زده/ نخستین موکب اربعین پا گرفت سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - امدادرسانی در مناطق سیل‌زده لرستان ادامه دارد،نخستین موکب اربعین پا گرفته، کار توزیع غذای گرم آغازشده، راه‌های ارتباطی شریانی بازگشایی‌شده است و خبرها از سفر سردار باقری به منطقه حکایت دارد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: به دنبال وقوع سیلاب در شهرستان‌های مختلف استان لرستان کار امداد رسانی وارد چندمین روز خود می‌شود، بالگردهای امداد و نجات هلال احمر، ارتش و سپاه به یاری مردم سیل زده پلدختر و معمولان شتافتند و امروز هم کار امداد رسانی به سیل زدگان استمرار خواهد یافت.
علاوه بر نهادها و دستگاه‌های امدادی و انقلابی، مردم و اصناف و سازمان‌های مردم نهاد مختلف نیز با جمع آوری کمک‌ها در تلاش هستند هرچه سریع‌تر کالاهای مورد نیاز مردم سیل زده را به دستشان برسانند.

استانداران و مسئولان استان‌های مختلف نیز در پیام‌های مختلفی ضمن ابراز همدردی با مردم لرستان از ارسال تجهیزات و امکانات مورد نیاز مناطق سیل زده استان خبر داده‌اند. کمیته امداد امام خمینی (ره) و هلال احمر لرستان نیز کار جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی را به پیش می‌برند.
اما همچنان حجم خسارت‌ها بسیار بالاست، راه‌های دسترسی تخریب شده و آب و برق و گاز در برخی روستاهای مناطق سیل زده لرستان به ویژه در پلدختر و معمولان قطع است. سیل زدگان نورآبادی، کوهدشتی و دورودی هم با مشکلات مشابه مواجه هستند.

آخرین اخبار مربوط به امداد رسانی به مناطق سیل زده لرستان را در زیر می‌خوانید.

22:46 نشست فرماندهی عملیات امدادرسانی نیروهای مسلح به سیل‌زدگان لرستان برگزار شد
نشست فرماندهی عملیات امدادرسانی نیروهای مسلح به سیل‌زدگان استان لرستان، امشب (جمعه) با حضور فرماندهان نیروی زمینی سپاه و ارتش، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) و معاونین عملیات، اطلاعات و آماد ستاد کل نیروهای مسلح به ریاست سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در محل فرماندهی لشکر 84 لرستان برگزار شد.
در این جلسه، ابتدا فرماندهان نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، ناجا، ودجا و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گزارشی از مشکلات، موانع و نحوه امدادرسانی به مردم سیل‌زده را ارائه دادند و در ادامه راهکارهای افزایش کمیت و کیفیت خدمات نیروهای مسلح مورد بررسی قرار گرفت.
در خاتمه این جلسه نیز سرلشکر باقری ضمن تأکید بر هماهنگی دقیق، تدابیر لازم را به فرماندهان عملیاتی ابلاغ کرد.
21:21 تعطیلی همه مدارس شهری و روستایی خرم‌آباد
اسد عبداللهی فرماندار خرم‌آباد شامگاه جمعه گفت: همه مقاطع مدارس شهری و روستایی شهرستان خرم‌آباد، فردا شنبه (17 فروردین) تعطیل است.
بر اساس این گزارش، دو روستای رباط‌نمکی و رباط دولتشاه نیز به دلیل خطر رانش زمین باید تخلیه شوند.
21:23 بارش باران در لرستان / احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها
مرکز پیش بینی هواشناسی استان لرستان با صدور اخطاریه پنجم اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی با توجه به فعالیت سامانه بارشی بر روی جو منطقه از امروز تا فردا شب، برای همه استان بارندگی همراه با رعدو برق و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.
بر طبق خروجی مدل‌های بارشی مقدار بارندگی سامانه مذکور در مناطق مختلف استان به طور میانگین بین 25 تا 35 میلیمتر برآورد می‌شود.
در اخطاریه مرکز پیش بینی هواشناسی لرستان بر رعایت نکات زیر تاکید شده است:
1- هر چند بارش‌های این سامانه در مقایسه با بارش‌های سامانه قبلی ضعیف‌تر می‌باشد اما با توجه به بارش‌های گذشته و وقوع سیل اخیر در لرستان و نفوذ ناپذیری زمین و همچنین از بین رفتن برخی زیر ساخت‌ها، لازم است در خصوص آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و همچنین خطرات ناشی از صاعقه و تگرگ تمهیدات لازم اندیشیده شود.
2- طی این مدت به دلیل تشکیل هسته‌های گردوغبار بر روی صحاری عراق، وقوع پدیده گردوغبار به همراه کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.
21:08 گِله مردم در مورد توزیع امکانات به حق است / خدمت‌رسانی بسیجیان بیشتر می‌شود
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: گلایه‌مندی مردم نسبت به توزیع امکانات به حق است و بایستی مدیریت بیشتری اعمال شود. ادامه خبر را اینجا بخوانید.
20:36 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شامگاه جمعه وارد فرودگاه خرم آباد شد
سرلشکر باقری فردا با بازدید از مناطق سیل زده لرستان در جریان روند امداد رسانی عوامل امدادی و نیروهای مسلح شامل ارتش و سپاه قرار خواهند گرفت.
20:19 امدادرسانی به سیل زدگان لرستان با تمام قوا



ادامه تصاویر را اینجا ببینید.
20:26 رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور از مردم لرستان عذرخواهی کرد
رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: باید عذرخواهی کنیم از مردم شریف قوم لر دلاور به خاطر خسارات وارد شده، اگر جمعیت هلال‌احمر کوتاهی داشته هم باید عذرخواهی کنیم. ادامه سخنان پیوندی را اینجا بخوانید.
20:16 مکاتبه استانداری لرستان با وزارت نیرو پیرامون وضعیت «رودبار»
احمد مرادپور در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت روستاهای منطقه «رودبار» شهرستان کوهدشت در حاشیه سد «سیمره» اظهار داشت: امروز به وزارت نیرو در این رابطه نامه زده‌ایم.
وی یادآور شد: این روستاها به زیر آب رفته‌اند و بالاخره یا باید آنها را جابه جا کنند‬ و‬ یا قایق ببرید به مردم خدمت رسانی شود.
بر اساس این گزارش، 11 روستای منطقه «رودبار» شهرستان کوهدشت در حاشیه سد «سیمره» به صورت کلی دارند به زیرآب می‌روند و تخریب می‌شوند؛ نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز نگرانی از وضعیت این روستاها گفته است: این منطقه 1500 نفر جمعیت دارد و نگرانیم در آنجا یک فاجعه انسانی رخ دهد.
19:33 «رودبار» بحرانی‌ترین وضعیت را در لرستان دارد / امدادرسانی با قایق
الهیار ملکشاهی شامگاه جمعه در سخنانی با اشاره به وضعیت 10 روستای محاصره در سیلاب «رودبار» اظهار داشت: ما نگران هستیم در آنجا یک فاجعه انسانی رخ دهد، این منطقه 1500 نفر جمعیت دارد، ‬یک راه به ایلام دارد که جاده را اب گرفته است، ‬از لرستان هم یک راه دارد که همین وضعیت را دارد.
وی با بیان اینکه امدادرسانی به اهالی «رودبار» از ایلام با قایق می‌شود، تصریح کرد: ‬امروز 360 تخته چادر را تحویل دادیم تا مردم از منازل خارج شوند و اسکان پیدا کنند. ادامه اظهارات ملکشاهی را اینجا بخوانید.
19:21 پایان وضعیت قرمز ارتباطات در منطقه سیل‌زده پلدختر

19:05 فیلم / ‏‬ «رودبار»؛ زیر بارِ آب!
10 روستای رودبار کوهنانی شهرستان کوهدشت همچنان در محاصره کامل سیل قرار دارند و اگر در اسرع وقت دریچه‌های سد سیمره باز نشود شاهد بروز یک فاجعه در این منطقه خواهیم بود.


18:36 آب شهر «پلدختر» وصل شد
موسی خادمی در گفت و گو با مهر، اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل ما قطعی آب شهر بود که با اقدامات صورت گرفته وصل شده است. وی، گفت: در حال حاضر بحث پاکسازی شهر در دستور کار قرار گرفته است. استاندار لرستان، همچنین از اتصال آب شهر معمولان تا فردا خبر داد.
16:29 فیلم / ‏‬ معاون ناجا: امنیت کامل در پلدختر برقرار است
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4
16:04 تقسیم‌کار لایروبی بین سپاه‌های استانی / اتمام تنظیف منازل و معابر طی هفته آینده
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از تقسیم‌کار لایروبی معابر، خیابان‌ها و منازل بین سپاه‌های استانی و شهرستانی خبر داد و گفت: کار تنظیف تا اواسط هفته آینده کامل می‌شود. جزئیات خبر را اینجا بخوانید.
15:40 خسارات سیل لرستان باور نکردنی است / نیروهای مسلح به داد مردم سیل‌زده رسیدند
امام‌جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه واقعاً سیلاب خسارت باور نکردنی بر لرستان وارد کرد، اظهار داشت: نیروهای مسلح، سپاه و ارتش، هوانیروز و ناجا به داد مردم رسیدند و کمک کردند.
15:18 آخرین اخبار از وضعیت ترمیم شبکه آب پلدختر / شهر به‌مرور آبدار می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان با تشریح آخرین اخبار از وضعیت ترمیم شبکه آب پلدختر، گفت: شهر به مرور آبدار می‌شود. جزئیات را اینجا ببینید.
15:00 تهیه دفترچه شناسایی برای سیل‌زدگان پلدختر
سید موسی خادمی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم به روش‌های مختلف یا جایگزین و موقت راه‌ها را متصل کنیم، اظهار داشت: با وزارت راه در این رابطه جلسه‌ای داشته‌ایم، جاده خرم آباد به پلدختر از بین رفته است و باید جاده جدید احداث شود.
وی با بیان اینکه در شهر پلدختر گاز و برق و تلفن برقرار است و ‬آب آشامیدنی تا امشب وصل می‌شود، تصریح کرد: از امشب برای سیل زدگان کارت شناسایی و شناسنامه صادر می‌کنیم که بدانیم چه کسی سیل زده است و خدمات بدهیم.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه در شهر معمولان هم برق و تلفن وصل است اما راه ندارند، ‬یک جاده موقت هم برای ماشین‌های سنگین امدادی ایجاد کرده‌ایم، افزود: در مورد آب معمولان اگر برخی چاه‌ها برق دار شوند تا 12 امشب آب هم وصل می‌شود. ‬
14:56 سیل 848 میلیارد تومان به کشاورزی لرستان خسارت زد
14:55 تغییر رویکرد هلال‌احمر در توزیع اقلام غذایی و امدادی
مرتضی سلیمی ظهر امروز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به جز پلدختر و معمولان، 93 تا 94 درصد روستاها را پوشش امدادی داده‌ایم، اظهار داشت: در توزیع اقلام امدادی در پلدختر مشکلاتی ایجاد شد که در نهایت در نحوه توزیع تغییر رویکرد دادیم.
وی با بیان اینکه توزیع اقلام امدادی و غذایی از امروز شدت گرفته است و امروز 3 هزار سبد غذایی توزیع شد، تصریح کرد: بعدازظهر هم اقلام مربوط‬ به اسکان را می‌دهیم.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه در ‬معمولان هم 500 خانوار امروز اقلام غذایی گرفتند، افزود: یک بالگرد باید 20 بار برود و بیاید تا یک تریلی اقلام ببرد، لذا کار انتقال مواد غذایی به اندازه مورد نیاز سخت است اما ‬امروز راه باز شد و کار سرعت بیشتری می‌گیرد.
سلیمی خاطرنشان کرد: مردم همکاری خود را ادامه دهند تا سرعت امدادرسانی را بالا ببریم.
14:46 پخت 50 هزار غذا توسط آشپزخانه سیار ارتش در پلدختر
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 خرم‌آباد گفت: آشپزخانه سیار ارتش مستقر در پلدختر تاکنون 50 هزار غذا تهیه و توزیع کرده است. ادامه خبر را اینجا بخوانید.
14:38 وضعیت ارتباطات در پلدختر عادی شد / نصب بالن اینترنتی و ایجاد خط تلفن اضطراری
زیر ارتباطات گفت: وضعیت ارتباطات در پلدختر عادی شده و ظرفیت آن تا 4 برابر افرایش پیدا کرد. ادامه سخنان آذری جهرمی را اینجا بخوانید.
14:26 ابراز همدردی رهبر معظم انقلاب با مردم لرستان
آیت الله سید احمد میرعمادی در این رابطه گفت: مقام معظم رهبری با مردم سیل زده استان لرستان ابراز همدردی کرده و از رخ دادن این حادثه تلخ اظهار تأثر کردند و بنده سلام مقام معظم رهبری را خدمت هم استانی‌های عزیز ابلاغ می‌کنم.
وی افزود: دفتر مقام معظم رهبری دو بار تماس گرفتند و از وضعیت سیل جویا شدند، ما هم خدمت ایشان گزارش دادیم و امیدواریم که با دعای حضرت ولی‌عصر (عج) و مقام معظم رهبری مشکلات مردم حل و دل‌های مردم تسکین یابد.
14:23 علیرضا بیرانوند و ارسال ١١ کامیون حاوی اقلام کمکی به خرم آباد
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4
14:17 عکس / ‏‬ ارسال وسایل امدادی به لرستان توسط نهاجا
نیروی هوایی از شب گذشته، 41 تن بار شامل کمک‌های مردمی و هلال احمر را از طریق پایگاه شکاری شهید لشگری مهرآباد به مناطق سیل زده ارسال کرده است.


ادامه تصاویر را اینجا ببینید.
13:32 طبخ و توزیع غذای گرم بین سیل‌زدگان پلدختری
محمد خسروی مدیرکل حج و زیارت استان لرستان در این رابطه به مهر گفت: با توجه به نیاز سیل زدگان کار طبخ و توزیع غذای گرم به همت کارکنان و کارگزاران حج و زیارت لرستان آغاز شده است.
وی بیان کرد: روزانه بیش از 5 هزار پرس غذای گرم برای سیل زدگان شهرستان پلدختر پخت و توزیع می‌شود. مدیرکل حج و زیارت استان لرستان از مشارکت نیروهای خودجوش مردمی در کار طبخ و توزیع غذای گرم برای سیل زدگان پلدختری خبر داد.
13:30 پل تخریب شده «شهدای هفتم تیر» پلدختر به زودی راه‌اندازی می‌شود
امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با توجه به اینکه پل شهدای هفتم تیر پل دختر راه ارتباطی دو منطقه مهم در شهر را قطع و در امداد رسانی وقفه ایجاد کرد در روزهای آتی توسط گروه مهندسی 411 نیروی زمینی ارتش بازسازی و راه اندازی می‌شود.
وی یادآور شد: تمام تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی پل شهدای هفتم تیر پل دختر توسط این گروه وارد منطقه پل دختر می‌شود.
13:26 فعالیت نخستین موکب اربعین در مناطق سیل زده پلدختر
رئیس ستاد عتبات عالیات استان امروز در این رابطه به خبرنگاران گفت: موکب اربعین شهرستان ازنا از امروز به منظور پخت و توزیع غذای گرم در روستای ولیعصر فعالیت خود را آغاز کرد.
اصغر حقی پور عنوان کرد: فعالیت 5 موکب دیگر از شهرستانهای خرم آباد، بروجرد و دورود ظرف فردا و پس فردا در مناطق سیل زده لرستان با هدف طبخ غذای گرم آغاز خواهد شد.
رئیس ستاد عتبات عالیات لرستان یادآور شد: از سایر استان‌های کشور هم برای برپایی موکب در مناطق سیل زده در خواست کمک شده است. حقی پور گفت: یک واحد نانوایی هم در روستای ولیعصر مشغول طبخ نان است.
13:03 استقرار کلاه سبزهای ارتش در شهر سیل‌زده معمولان
تکاوران کلاه سبز تیپ عملیات ویژه و نیروی مخصوص نیروی زمینی ارتش با بهره‌گیری از تجهیزات شناوری اعم از انواع قایق و نفربرهای آبی و خاکی برای امدادرسانی و ترابری مردم و اقلام مورد نیاز از طریق رودخانه و مسیرهای صعب العبور در شهر معمولان و روستای چم‌مهر مستقر شدند.
این تیپ همچنین با تلاش تکاوران و کارکنان خود کمپ‌های مختلفی برای اسکان موقت مردم سیل زده معمولان و چم‌مهر تشکیل دادند.
12:59 واگذاری 500 درگاه پرداخت بانکی در پلدختر / بالن بحران راه‌اندازی شد
با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات در یکی از ساختمان‌های مخابرات پلدختر و پیگیری لحظه به لحظه برقراری ارتباطات این شهر و روستاهای اطراف، به حالت عادی بازگشت.
اغلب تأسیسات و زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی در شهر پلدختر و روستاهای اطراف از بین رفته‌اند و ایجاد این زیرساخت‌ها در کوتاه زمان امکانپذیر نیست با این حال با ابتکار و اهتمام شبانه روزی مهندسان ارتباطات و مخابرات، وضعیت ارتباطات در این شهر و روستاهای اطراف به سمت ثبات پیش می‌رود.
در حال حاضر برای سرعت و سهولت کارها اقدامات زیر انجام شده است: ایجاد و اختصاص دو پرت پر ظرفیت به اپراتورهای اول و دوم برای راه اندازی اینترنت پر سرعت نسل 3 و 4 که امروز عملیاتی خواهد شد؛ راه اندازی تلفن‌های بی‌سیم ثابت برای تمامی مراکز حساس درگیر در بحران به منظور ایجاد ارتباط سریع میان مراکز حساس؛ واگذاری تعداد 500 درگاه پرداخت (پز بانکی) برای اصناف؛ راه اندازی بالن بحران با سیستم وای فای برای پوشش رایگان اینترنت بخشی از شهر؛ آغاز توزیع هزار بسته حمایتی مواد غذایی با اهتمام پست بانک.
12:44 چهارمین تیم ویژه اورژانس به پلدختر اعزام شد
پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور گفت: چهارمین تیم ویژه عملیاتی اورژانس کشور از تهران به همراه 10 پزشک و 40 نیروی فوریت‌های پزشکی با آمبولانس و خودرو عملیاتی و موتور آمبولانس وتجهیزات کامل به پل دختر و معمولان اعزام شدند.
وی تصریح کرد: این تیم برای برقراری شرایط عادی در مناطق سیل زده حضور خواهد داشت.
12:43 عکس / ‏خسارت سیلاب به منازل در خرم آباد


ادامه تصاویر را اینجا ببینید.
12:19 حجم خرابی‌های سیل در لرستان بالاتر از دیگر استان‌ها است
عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز جمعه در جمع خبرنگاران در پلدختر با بیان اینکه امروز در خدمت مردم عزیز استان هستیم و بازدیدهایی از مناطق مختلف سیل‌زده داشتیم، اظهار کرد: حجم خرابی‌های سیل در اینجا بالاتر از استان‌های دیگر است و باید با جدیت و فوریت به این مسائل رسیدگی شود.
وی خاطرنشان کرد: مرحله اول که مقابله بود به خوبی طی شده است، هم اکنون دوره دوم بحث خدمات رسانی مانند اسکان موقت، تغذیه، بهداشت و سایر امدادرسانی‌ها از جمله تأمین آب، برق و گاز را داریم.
رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه بزرگترین آسیبی که سیل وارد آورده به راه‌های مواصلاتی و ارتباطی است، ادامه داد: پل‌ها و جاده‌هایی که قبلاً بودند را سیل برده و موقعیت راه‌ها نیز به گونه‌ای است که متصل به کوه هستند و مرمت آنها کار سختی است. ادامه اظهارات وزیر را اینجا بخوانید.
12:26 حتی یک سرقت در پلدختر نداشته‌ایم / نظم‌دهی به توزیع اقلام امدادی با حضور ناجا
سردار حاجی محمد مهدیان نسب ظهر امروز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ساعت اولیه سیل ما از طریق هوایی 200 نفر از همکاران را علاوه بر همکاران پلدختر به منطقه اعزام کردیم، اظهار داشت: از اولین ساعت تا الان حضور داشته‌ایم و همه محلات را دیده و با مردم صحبت کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه هزار نفر نیروی کمکی ناجا در منطقه مستقر است، تصریح کرد: ‬ 5 کامیون اقلام توزیع شده و 2 اکیپ بهداری مستقر شده است.
فرمانده انتظامی لرستان با تاکید بر اینکه ‬همه محموله‌های امدادی و غذایی که از خرم آباد و مسیرهای مختلف به پلدختر و حتی به دیگر نقاط می‌رود توسط همکاران اسکورت می‌شود، افزود: 18 نقطه استقراری داریم؛ تاکنون حتی یک سرقت نداشته‌ایم.
سردار مهدیان نسب ادامه داد: نحوه توزیع ابتدا مناسب نبود و مردم هجوم آوردند برای بردن اقلام و یک بی انظباطی ایجاد شد که با حضور سردار اشتری حل شد و ‬الان امنیت برقرار است.
13:13 97 روستا در لرستان همچنان برق ندارند
فریدون خودنیا امروز در جمع خبرنگاران در این رابطه اظهار داشت: وقوع سیلاب در استان لرستان منجر به قطع برق 670 روستای این استان شده بود.
وی ادامه داد: تاکنون با پیگیری‌های انجام شده برق 573 روستای سیل زده در این استان وصل شده است. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان یادآور شد: طی روز گذشته برق 123 روستای استان وصل شد.
13:18 انجام 380 سورتی پرواز برای امدادرسانی به سیل‌زدگان / 250 تن مواد غذایی توزیع شد
محمود رضا پیروی گفت: امداد رسانی با سرعت ادامه دارد و پیش بینی می‌شود تا 500 تن اقلام خوراکی را در روزهای آینده بین سیل زدگان توزیع کنیم.
به گفته دبیر کل جمعیت هلال احمر هم اکنون 6 بالگرد از جمعیت هلال احمر، 2 بالگرد ارتش و 2 بالگردِ سپاه پاسداران در حال امداد رسانی به سیل زدگان لرستان با محوریت شهرستان پلدختر هستند.
وی ادامه داد: این بالگردها دیروز علاوه بر توزیع اقلام خوراکی 3 هزار و 500 نفر از سیل زدگان را جابجا کردند.
دبیر کل جمعیت هلال احمر یادآور شد: علاوه بر پلدختر و معمولان که کانون سیل اخیر در لرستان هستند، امداد رسانی به سایر مناطق سیل زده لرستان شامل، نورآباد، الشتر، الیگودرز، سراب دوره، سپید دشت و بیرانشهر هم با قوت در حال انجام است.
وی بیان کرد: 800 نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر هم اکنون در حال امداد رسانی به سیل زدگان لرستان هستند که 250 نفر از آنها از استان‌های دیگر به لرستان اعزام شده‌اند.
به گفته پیروی تا کنون 15 میلیارد تومان کمک نقدی و 15 میلیارد تومان هم کمک غیر نقدی برای هم وطنان سیل زده جمع آوری شده است.
11:46 حضور مجدد فرمانده کل ارتش در مناطق سیل‌زده لرستان
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه برای دومین بار در مناطق سیل زده لرستان حضور یافت و به پلدختر رفت.
سرلشکر موسوی در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از زمانی که حادثه سیل رخ داد امیر حیدری به عنوان فرمانده عملیات در لرستان مستقر شد، اظهار داشت: سایر همکاران ما نیز از روزهای اول آمدند و امدادرسانی‌ها شروع شد.
وی با بیان اینکه امروز دوباره به لرستان آمدم ببینم اوضاع چطور است و روند کار هم رزمان را از نزدیک بررسی کنم، تصریح کرد: امروز مناطق سیل زده را هم سر می زنیم تا ببینیم اگر می‌شود کارهای دیگری برای تسریع در خدمات دهی کرد انجام دهیم.
11:38 جلسه مدیریت بحران پلدختر با حضور وزیر کشور برگزار شد

وزیر کشور پس از ارزیابی هوایی از شرایط مناطق سیل زده استان لرستان وارد پلدختر شد و پس از بازدید از سطح شهر برای استماع گزارش عملکرد مدیران استان و شهرستان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شرکت کرد.
11:39 اینترنت پلدختر وصل شد
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات صبح امروز جمعه با انتشار پست توییتری خبر از اتصال اینترنت منطقه سیل زده پلدختر داد.
وی در توییت خود که به زبان لری نوشته شده، گفته است: ساعت 7:21 صبح امروز نخستین سایت نسل چهارم روشن شد. وزیر ارتباطات همچنین از صبوری و همراهی مردم برای حل مشکلات وسیع ارتباطی در مناطق سیل زده تشکر کرده است.
11:22 آمادگی دولت برای پرداخت هزینه اجاره‌بها به سیل‌زدگان لرستان
عبدالرضا رحمانی فضلی امروز جمعه در ستاد مدیریت بحران لرستان در پلدختر خواستار اسکان سریع‌تر سیل زدگان شد. وی با بیان اینکه دولت برای پرداخت هزینه اجاره بها به سیل زدگان در لرستان آمادگی کامل دارد؛ خواستار فعال شدن موکب های اربعین برای خدمات رسانی به سیل زدگان بخصوص در بخش تأمین غذا شد.
وزیر کشور همچنین به طور جد از مسئولان استان لرستان بخصوص استاندار خواست تا با جمع بندی خسارت‌های سیل حداکثر تا روز یکشنبه برای تصمیم گیری آن را به هیئت دولت ارسال کنند.
11:12 فیلم / ‏‬ روایت سیل‌زدگان خرم‌آباد از منازلی که قابل سکونت نیستند
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4
فیلمی از ورود وزیر کشور به لرستان
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4
10:24 1200 سیل‌زده لرستان توسط بالگردهای ارتش به مناطق امن انتقال داده شدند
امیر کیومرث حیدری صبح امروز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با استفاده از بالگردهای خود 1200 نفر سیل زده را به مناطق امن انتقال دادیم، اظهار داشت: در حال حاضر ‬راه زمینی به پلدختر و معمولان باز شده و بیمارستان صحرایی هم ایجاد کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه الان هم مشغول باز کردن و لای روبی خیابان‌ها و خانه‌های مردم هستیم، تصریح کرد: در مناطقی که نیاز است اردوگاه و کمپ اسکان ایجاد کرده‌ایم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه پیش بینی می‌شود تا 48 ساعت آینده وضعیت مناطق سیل زده بهبود یابد، افزود: امنیت مردم از نکات بسیار مهم مدنظر بوده که نیروی انتظامی خوب وارد کار شده است.
امیر حیدری یادآور شد: در این رابطه یک تیم هم از ما وارد منطقه شده است. ‬
10:03 فعالیت 385 دستگاه ماشین آلات قرارگاه خاتم در مناطق سیل زده کشور / سردار باقری به لرستان می‌رود
سعید محمد صبح امروز جمعه در بدو ورود به لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم باتوجه به توان و امکانات مهندسی که دارد از اولین لحظات وقوع سیلاب‌ها در اواخر سال گذشته کارگاه‌ها و تجهیزات خود را در اختیار ستاد بحران قرار داد، اظهار داشت: اولین واحدهای مهندسی که به محل وقوع حادثه رسیدند مجموعه قرارگاه خاتم بودند.
وی با بیان اینکه با ظرفیت 385 دستگاه ماشین آلات و 700 نیروی انسانی در خدمت مردم بودیم، تصریح کرد: ‬ گلستان اولین استانی بود که آسیب جدی دید و قرارگاه در بحث‌های مهندسی، انحراف آب، تعمیق رودخانه و احداث پل‌های موقت و ساماندهی خروجی آب اقدامات مؤثری انجام داد و تا حدود زیادی آب در آنجا فروکش کرده غیر از یکی دو نقطه که خط القعر است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با تاکید بر اینکه در خوزستان هم در کنار ستاد بحران با توجه به امکان سیلابی که در حوضه کرخه و دز ممکن است اتفاق بیفتد، الان بررسی کردیم در هورالعظیم نقاطی باز می‌کنیم که سرعت عبور آب بهبود یابد و اگر سیلابی در حوزه کرخه باشد خساراتش کاهش پیدا کند، افزود: با این اقدام 700 مترمکعب در ثانیه تخلیه آب را می‌توانیم سرعت دهیم، امیدواریم امروز این کار به اتمام برسد و سوپاپ اطمینانی برای خوزستان شود. ادامه خبر را اینجا بخوانید.
09:35 راه ارتباطی شهر معمولان بازگشایی شد
عبدالهاشم حسن نیا گفت: با بازگشایی محور ارتباطی پلدختر از مسیر خرم آباد کمک رسانی به بخش معمولان از طریق زمینی شدت گرفته و این کمک‌ها از امروز بیشتر افزایش خواهد یافت.
وی یادآور شد: جاده قدیم معمولان؛ خرم آباد ترمیم و هم اکنون آماده عبور خودروهای امدادی است.
معاون وزیر راه با بیان اینکه به خاطر تخریب راه ارتباطی خرم آباد- معمولان بر اثر سیل 3 روز است که این محور مسدود و کمک رسانی به سیل زدگان را با مشکل مواجه کرده است، افزود: راه‌های شریانی لرستان تا روز شنبه بازگشایی خواهند شد.
09:02 وزیر کشور وارد لرستان شد
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز جمعه به منظور سرکشی از مناطق سیل زده لرستان وارد فرودگاه خرم آباد شد.
02:52 10 هزار واحد مسکونی لرستان از سیلاب خسارت دیدند
مسعود رضایی شامگاه پنجشنبه در ستاد مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه امروز تفکیک وظیفه خوبی شد و مناطق سیل زده تقسیم بندی شدند و برای امدادرسانی زمانبندی صورت گرفت، اظهار داشت: امروز یکی از آن کارهای بسیار خوب اجرایی انجام شد و کار رونق گرفت.
وی با اشاره به فعالیت تیم‌های ارزیاب در مناطق سیل زده تصریح کرد: تا الان 10 هزار پرونده خسارت دیده از سیلاب تشکیل شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با تاکید بر اینکه آمار به روز تغییر می‌کند و دقیق نمی‌شود میزان خسارت‌ها را گفت، افزود: اما تا غروب امروز آنچه جمع بندی شد، 7 هزار واحد تعمیری و 3 هزار احداثی بوده است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/91863/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟

سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رفع‌تصرف 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان

تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

تتو با خاکستر لمی کیلمیس، ستاره درگذشته گروه موتورهد بر روی انگشت وسط جیمز هتفیلد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان

پیش بینی ذخیره سازی بیش از 600 هزار تن گندم در لرستان

صادرات 75 تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟