ندای لرستان

آخرين مطالب

سیل مهربانی اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم آباد - اگرچه سیلی سهمیگن در نخستین روزهای سال نو کاشانه های پر مهر مردم دیار ایثار و رشادت ها را بر آب داد، اما سیل مهربانی از دل مردم ایران بر زندگی آنان جاری شد.
به گزارش ایرنا، سیل 12 فروردین ماه جاری آثاری از تخریب و نابودی و خسارت را بر منازل،ابنیه، زیرساخت ها، مزارع و کشاورزی مردم وارد کرد و بر هرکجا سر کشید از اندک سرمایه های زندگی نیز چشم پوشی نکرد.
این سیل ویرانگر با خود غم و غصه، اضطراب، وحشت، بغض به همراه داشت اما ارمغانی شیرین از جنس هم دلی و مهربانی، در میان موج های خروشانش برای مردمان زخم دیده به جا گذاشت.
سیل رفت و ویران کرد اما سیل مهربانی در مناطق سیلزده جاری گشته است و خواهران و برادران سیلزده فراموش نشده اند.
پس از سیل ویرانگر موجی پرخروش از نقاط مختلف کشور به مناطق سیل زده روانه شده است و هر کس به نوعی به مقابله با سیل ویرانگر برخواسته است.
این در حالی است که در لرستان نیز دستگاه های اجرایی و مردمی با همتی مضاعف سعی در آبادانی شهر ها و روستاها، کوچه و خیابان می کنند تا در نخستین روزهای سال نو غم و رنج این سیل را از روی این مناطق پاک کنندو دل ها را از آلام ویرانگر خانه تکانی کنند.
**محموله 2 میلیارد ریالی کمک غیرنقدی از کردستان به پلدختر ارسال شد
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان گفت: تاکنون از انبارهای این جمعیت، محموله ای به ارزش 2 میلیارد ریال شامل کمک های غیر نقدی و مواد غذایی و خوراکی به شهر سیل زده پلدختر در استان لرستان ارسال شده است.
توفیق رحمانی اظهارداشت: این کمک ها شامل 2 هزار و 500 بسته 72 ساعته مواد غذایی و کنسروی، برنج، شکر و قند بوده است.
وی با بیان اینکه امروز نیز شرکت ایستک کردستان محموله چهار میلیارد ریالی به پلدختر ارسال می کند، افزود: 60 هزار بطری آب معدنی، 500 تخته پتو، 20 تن برنج، 100 هزار قرص نان، 2 هزار و 500 قوطی تن ماهی و 2 هزار و 500 قوطی کنسرو لوبیا از جمله اجناسی است که این شرکت برای کمک به سیل زدگان ارسال می کند.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: شرکت ایستک ششم فروردین نیز محموله کمکی به ارزش چهار میلیارد ریال به استان سیل زده گلستان ارسال کرد.
رحمانی از جمع آوری و واریز یک میلیارد ریال کمک نقدی مردم استان برای سیل زدگان پلدختر خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 20 پایگاه هلال احمر در استان کمک های مردمی را جمع آوری می کنند.
وی با اشاره به اینکه 60 امدادگر هلال احمر استان در قالب 14 تیم عملیاتی در شهر سیل زده پلدختر حضور دارند، تاکید کرد: این افراد در قالب تیم های سیلاب، کوهستان و واکنش سریع مشغول امدادرسانی به مردم سیل زده هستند.
وی یادآور شد: هلال احمر کردستان فرماندهی عملیات امدادرسانی به منطقه سیل زده پلدختر را برعهده دارد و هفت استان دیگر نیز زیر نظر مدیرعامل این جمعیت فعالیت دارند.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان گفت: مردم نوع دوست استان می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 99999 نزد تمام بانک ها واریز کنند.
** یک کامیون کمکهای مردمی از سلسله به پلدختر ارسال شد
رئیس کمیته امداد سلسله گفت: یک کامیون کمک های مردمی برای سیلزدگان پلدختر و معمولان با همکاری کمیته امداد و سپاه شهرستان به این مناطق ارسال شد.
ایرج امیری اظهار داشت: این محموله شامل کالاهای ضروری، نان، آب معدنی، کنسرو، لوازم بهداشتی، وسایل گرمایشی، پتو و سایر اقلام موردنیاز مناطق سیل زده بود.
وی ضمن قدردانی از مساعدت و همکاری خوب مردم نیکوکار سلسله از آمادگی کامل این اداره جهت جمع آوری و ارسال کمکهای مردمی به مناطق سیل زده خبر داد و گفت: همکاران حوزه مشارکت های مردمی با ایجاد پایگاه های ثابت و سیار در سطح شهرستان آماده دریافت کمکهای مردمی هستند.
2 هزار و 886 روستا در لرستان وجود دارد که یک هزار و 560 روستا بالای 20 خانوار و مابقی زیر 20 خانوار هستند.
** 40 کامیون کمک مردم کرمانشاه راهی لرستان شد
نماینده استاندار کرمانشاه در امور کمک رسانی به سیل زدگان لرستان گفت: کمک های مردم کرمانشاه در قالب 40 دستگاه کامیون شامل اقلام ضروری به مناطق سیل زده لرستان ارسال شد.
داریوش جودکی افزود: اجناس ارسالی برای کمک به سیل زدگان استان لرستان، شامل مواد غذایی و بهداشی، فرآورده های شیری، پتو، آب معدنی و چادر بود که بین مردم توزیع شد.
وی اظهار داشت: با توجه به تخریب بسیاری از منازل، مردم مناطق سیل زده لرستان نیازمند امکانات اولیه زندگی شامل مواد غذایی، چادر، البسه و انواع کنسرو هستند.
نماینده استاندار کرمانشاه در امور کمک رسانی به سیل زدگان لرستان با بیان اینکه اکنون در پلدختر مستقر هستیم، بیان کرد: مشارکت اصناف و بازاریان کرمانشاه و اداره اوقاف برای کمک رسانی به سیل زدگان همپای مردم بسیار مطلوب است و با توجه به عمق تخریب و از بین رفتن منازل نیازمند ارسال کمک های بیشتری هستیم.
جودکی، با تاکید بر تداوم کمک های مردمی، ادامه داد: همچنین اداره اوقاف با همکاری اصناف و بازاریان استان کرمانشاه اقدام به استقرار یک آشپزخانه برای تهیه و پخت غذای گرم از شب گذشته در پلدختر کرده است.
بارش های چند روز اخیر باعث وقوع سیل در اکثر شهرهای استان لرستان شده و برخی از شهرهای این استان از جمله پلدختر شرایط بسیار بحرانی را تجربه می کند.
مردم استان کرمانشاه در حالی به یاری مردم آسیب دیده لرستان شتافته اند که خود در جریان سیل هفته جاری خسارت های زیادی را متحمل شده اند.
**کمک های مردمی به شهرستان چگنی ارسال شد
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه یک خرم آباد گفت: سه دستگاه خودروی هدایای جمع آوری شده مردم خرم آباد شامل بطری های آب معدنی، پوشاک، پتو و مواد خوراکی به شهرستان های چگنی و ویسیان ارسال شد.
به گزارش ایرنا، علی نجات آفتابی اظهارداشت: میزان این کمک ها 500 میلیون ریال است و علاوه بر این مردم خرم آباد 140 میلیون ریال بصورت نقدی اهدا کردند.
وی با اشاره به آمادگی این نهاد و مراکز نیکوکاری جهت دریافت هدایای مردمی به آسیب دیدگان سیل بیان کرد: آمادگی برای حضور در منازل و اماکن عمومی جهت دریافت هدایای مردمی وجود دارد.
**کامیون کمکهای مردم یزد به مناطق سیل زده لرستان ارسال شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: کمکهای مردم این استان در قالب 19دستگاه کامیون و تریلر اقلام ضروری به مناطق سیل زده لرستان ارسال شد.
هادی هادی نسب اظهار داشت: اجناس ارسالی برای کمک به سیل زدگان استان لرستان، تا امروز شامل مواد غذایی و بهداشتی، 2هزار و 764 تخته پتو، هزار و 920 بطری آب معدنی، 680 کیلوگرم حلوا ارده، پنج هزار قرص نان تازه، 6 هزار و 882 کیلوگرم نان خشک محلی، 592 کیلوگرم بیسکویت، 480 بسته ماکارونی و 29 عدد بیل و کلنگ بوده است.
وی 60 قوطی شیر خشک، 613 کیلوگرم برنج و روغن، هزار و 253 کیلوگرم حبوبات، 204 جفت جلیقه نجات، 130 کیلوگرم شیرینی، 21 هزار و 950 قوطی انواع کنسرو، هزار و 910 دست لباس گرم، 140 جفت جوراب، 405 لیتر مواد شوینده و 56 بسته پوشک بچه را از دیگر مواد غذایی و بهداشتی ارسال شده عنوان کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: همچنین تجهیزات امدادی شامل پمپ و کف کش 9 دستگاه، موتور برق 2 دستگاه (30kw و5kw )، موتور پمپ خودکششی سیار 2 دستگاه، کمپرسی 5 دستگاه، لودر چهار دستگاه، کمرشکن و بولدوزر و گریدر و کامیون هر کدام 2 دستگاه به همراه 23 نفر نیروی امدادی نیز برای کمک به سیل زدگان به استان لرستان اعزام شده است.
هادی نسب با تاکید بر تداوم کمکهای مردمی، از آمادگی پیمانکاران استان برای ارسال نیروی زبده، ماشین آلات سنگین و سایر امکانات بر حسب نیاز به مناطق سیل زده خبر داد .
روز گذشته نیز کمکهای مردم این استان در قالب 13 دستگاه خودرو امدادی و عملیاتی با امکانات و نیروی لازم برای کمک به مردم مناطق سیل زده لرستان اعزام شده بود.
/6060/7274

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/91594/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم/ سد «معشوره» و «راه آهن» لرستان در دستور کار دولت است

نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود

آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان

افزایش پوشش ابر و وزش باد در لرستان

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

آوای 5000 ساله در لرستان به روایت تسنیم از خنیاگران سرنا

با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم

ظهور قدرت اراده ملت ایران در عملیات «وعده صادق»

شفقت مدیریت استانداری لرستان را تحویل گرفت

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

نماینده مجلس: آقای رئیس جمهور، ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها

کم‌کاری وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد برای تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان

سکه و طلا ارزان‌تر شد

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

فعال کردن 350 هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد

مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم

مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشد

مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است

اصلاح و بهسازی حدود 101 کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان

مراسم معارفه استاندار لرستان برگزار شد

آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار 400میلیاردتومان طی امسال

نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

پولیتیکو: 3 دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند

پول موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا می‌آید؟

زنگ خطر رکود غیرتورمی

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه شد

نجات کوهنورد خرم آبادی گرفتار در ارتفاعات مخملکوه

وزیر کشور وارد لرستان شد

ارائه 43 بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

ابهام مالیاتی در بورس

جزئیات افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

پذیرش 8 هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان

برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران/ پزشک زن یا پزشک مرد؟