ندای لرستان

آخرين مطالب

دسته گلی که سیل در لرستان به آب داد اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم آباد - در حالیکه مردم و مسئولان لرستان به رسم هرساله خود را برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده کرده بودند اما سیل در نخستین روزهای بهار 98 استان را در بر گرفت و خساراتی بر جای گذاشت.
به گزارش ایرنا، سیلاب گسترده در بسیاری از مناطق لرستان از جمله خرم آباد و پلدختر موجب تخریب زیرساخت، ابنیه و راههای دسترسی و از بین رفتن بخش های مختلف کشاورزی شده که با فروکش شدن حجم آب، برآورد این خسارتها آغاز می شود.
این بارش ها که در مناطق جنوبی استان به 100 میلی متر نیز رسید همراه با رعد و برق و در برخی مناطق همچون پلدختر با ریزش تگرگ همراه شد.
آبگرفتگی معابر و خیابان ها در تمامی شهرهای استان گزارش شده، راه ارتباطی برخی مناطق تفریحی و گردشگری به دلیل جلوگیری از بروز حوادث بسته شده و البته جاده خرم آباد - پلدختر نیز به علت طغیان رودخانه مسدود است.
از عصر روز یکشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه با توجه به فعالیت امواج اصلی سامانه بارشی و تقویت مقدار بارش ها، برای همه نقاط استان بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه تا شدید لحظه ای پیش بینی شده است.
همراه با این شرایط جوی، در شهرهای شمالی و شرقی، ارتفاعات و مناطق کوهستانی و نواحی از مرکز استان بارش برف و احتمال ریزش تگرگ وجود دارد که سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست.
نخستین جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان سوم فروردین ماه جاری برگزار شد و این ستاد به حالت آماده باش درآمد و مرخصی مدیران مربوطه را لغو کرد.
** بارش شدید باران در لرستان یک قربانی گرفت
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: بارش شدید باران در روستای 'سرسنگر' شهرستان کوهدشت موجب مرگ یک زن روستایی و مجروح شدن یک نفر دیگر شد.
غلامرضا آقامیرزایی روز دوشنبه اظهار داشت: حوالی ساعت یک بامداد دوشنبه یک پیرمرد و 2 زن که برای نجات گوسفندان خود از طویله در حال تخریب اقدام کرده بودند در زیر آوار گرفتار شدند.
وی اضافه کرد: در این حادثه یک زن 20 ساله جان خود را از دست داد.
**خط انتقال آب 60 روستای لرستان قطع شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان نیزگفت: خط انتقال آب 60 روستای شهرستان های خرم آباد، چگنی و پلدختر آسیب دیده همچنین خساراتی به کشاورزی استان وارد شده که میزان دقیق آن باید بررسی و کارشناسی شود.
آقامیرزایی اظهار داشت: بر اثر بارش باران خساراتی به شبکه های انتقال برق، چاه های آب شرب و خطوط انتقال فاضلاب وارد شد.
وی افزود: همچنین برخی از معابر و منازل روستایی دچار آبگرفتگی شده و دیوارهای ساحلی روخانه خرم رود شهرستان خرم آباد تخریب شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به اینکه براثر طغیان رودخانه کشکان محور خرم آباد به پلدختر مسدود است، بیان کرد: 896 هزار پیامک هشدار و اطلاع رسانی برای آمادگی برای مقابله با سیلاب احتمالی به شهروندان شهرستان های خرم آباد، پلدختر و چگنی ارسال شد.
**برق 86 روستای لرستان قطع است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: بارش های شدید همچنان موجب قطع شبکه برق 86 روستای استان شده است.
فریدون خودنیا افزود: در حال حاضر سه روستای الشتر، یک روستای بروجرد، 20 روستا در الیگودرز، 2 روستای چگنی و 30 روستای خرم آباد فاقد برق هستند.
وی با بیان اینکه طی روز گذشته تاکنون جریان برق بیش از 150 روستا قطع شده بود تصریح کرد: در صورت ایجاد و بهسازی راههای دسترسی، برق مابقی روستاها تا 24 ساعت وصل می شود.
وی ادامه داد: امروز جریان برق 83 روستای پلدختر وصل شد و به دلیل تخریب شبکه، 30 روستای معمولان نیز همچنان برق ندارند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان مشکل اصلی استان را شمال پلدختر به سمت معمولان دانست و گفت: برق روستای پران پرویز در صورت ایجاد راه دسترسی تا فردا سه شنبه برقرار می شود.
**احتمال قطع گاز پلدختر به دلیل مشکل ایستگاه تقلیل فشار
مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: برق ایستگاه تقلیل فشار پلدختر قطع شده و چنانچه تا 12 ساعت آینده وصل نشود، به ناچار برای جلوگیری از بروز حوادث جبران ناپذیر باید شبکه گاز این شهرستان قطع شود.
غلامرضا لطفعلیان افزود: سلول های خورشیدی تولید برق منطقه نیز به دلیل بارندگی ها کارایی خود را از دست داده و برق منطقه قطع است.
وی اضافه کرد: راه دسترسی به پران پرویز قطع شده و به همین دلیل تاکنون برق منطقه و ایستگاه تقلیل فشار گاز نیز وصل نشده است.
وی با اشاره به 2 نقطه بحرانی در استان اظهار داشت: پیش از این خط انتقال گاز در روستای رباط نمکی خرم آباد به دلیل رانش زمین دچار مشکل شده بود که علیرغم نامه نگاری برای صدور مجوز، اجازه حفاری به منظور جابجایی خط داده نشده بود.
وی تصریح کرد: در بارندگی فعلی نیز این خط حرکت کرده و باید تا فردا سه شنبه حفاری لازم صورت گیرد در غیر اینصورت شبکه گاز 54 روستای این منطقه قطع می شود.
لطفعلیان ادامه داد: خطوط انتقال لوله و نفت منطقه چنار نیز دچار ترکیدگی شده و تا 2 ساعت آینده باید در یکی از خطوط روستایی نزدیک، حفاری صورت گیرد.
** تردد در جاده های سپیددشت و بیشه ممنوع شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز گفت: با توجه به آغاز بارش های سیل آسا و بر اساس مصوبه شورای مدیریت بحران استان ، هرگونه تردد در جاده های گردشگری سپیدشت و بیشه خرم آباد از چهارم فروردین ممنوع شده است.
عباس شرفی افزود: تردد در این مناطق گردشگری به دلیل جلوگیری از بروز حوادث احتمالی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
وی اظهار داشت: اکنون تمامی تیم های راهداری و حمل و نقل جاده ای در حالت آماده باش هستند تا مشکلی در تردد جاده های استان ایجاد نشود.
** 19 منزل مسکونی در بزنوید الیگودرز تخلیه شد
رئیس جمعیت هلال احمر الیگودرز نیز گفت: براثر رانش زمین در بزنوید این شهرستان 19منزل مسکونی تخلیه و ساکنان این منازل در حسینیه و پایگاه های مقاومت اسکان داده شدند.
غلامرضا لونی اظهار داشت: تمامی وسایل و امکانات منازل تخلیه شده و در این خصوص نگرانی وجود ندارد.
وی افزود: باتوجه به نامساعد شدن هوا مساجد بین راهی شهرستان نیز برای اسکان مسافران جهت اسکان فوری در نظر گرفته شده است.
** جاده خرم آباد - پلدختر بسته شد
رییس پلیس راه لرستان نیز گفت: جاده خرم آباد به پلدختر براثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه کشکان بسته شد.
سرهنگ مرتضی چغلوند اظهار داشت: براثر بارش شدید باران صبح امروز رودخانه کشکان طغیان کرد که به موجب آن جاده قدیم خرم آباد - پلدختر بسته شد.
وی گفت: جاده جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال می باشد که باتوجه به حجم بارندگی پیش بینی می شود این مسیر هم بسته شود.
وی از رانندگان خواست که از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
سرهنگ چغلوند همچنین ادامه داد: در گردنه های استان لرستان بارش برف باعث لغزنده شدن جاده ها شده لذا توصیه می شود مسافران برای تردد در جاده های استان تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.
وی تاکید کرد: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی بین خودروها می تواند کاهش تصادفات را به همراه داشته باشد.
**بارش تگرگ و آبگرفتگی وسیع معابر در پلدختر
شهردار پلدختر در استان لرستان نیز می گوید: بارندگی های مستمر از روز گذشته تاکنون و بارش شدید تگرگ صبح امروز دوشنبه ، موجب بروز مشکلات شهری و آبگرفتگی وسیع در این منطقه شده است.
صمد چراغی پور افزود: همچنین خروش و طفیان کشکان دور از انتظار نیست و احتمال تخریب دیواره ساحلی شهر نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: در این صورت حجم بالایی از آب رودخانه به بخش غربی شهر وارد می شود که باید شهروندان از جمله مناطق حاشیه ای کشکان رود امشب در این راستا آمادگی داشته باشند تا در صورت نیاز محل را تخلیه کنند.
وی گفت: سایت مسکن مهر پلدختر همچون بارش های گذشته دچار آبگرفتگی شده و در صورت تداوم بارندگی، احتمال تخریب کانال خیابان مدنی وجود دارد.
چراغی پور تصریح کرد: اکنون عوامل شهرداری، تیم های خدماتی و امدادی با استفاده از ماشین آلات مورد نیاز در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.
**راه ارتباطی 40 روستای بخش معمولان پلدختر قطع شد
بخشدار معمولان پلدختر نیز گفت: بارش شدید باران راه ارتباطی 40 روستای بخش معمولان از توابع شهرستان پلدختر را قطع کرد.
سید حبیب الله موسوی اظهار داشت: پل چم شهران، پل دمرود افرینه، پل زورانتل، پل کلهر در اثر طغیان رودخانه کشکان به زیر آب رفته است.
وی بیان کرد: همچنین به علت طغیان رودخانه کشکان و زیر آب رفتن مجتمع کوثر آب 50 روستای آن قطع شد.
بخشدار معمولان بیان کرد: در شهر معمولان 100واحد مسکونی و در روستای چم شهران 10واحد مسکونی به زیر آب رفته است.
موسوی اضافه کرد: وضعیت در بخش معمولان بحرانی و دستگاه های امدادی به چادر، پتو و بسته غذایی نیاز دارند.
وی ادامه داد: راه ارتباطی دمرود افرینه، علیا و سفلی و همچنین منطقه طایی قطع است.
*** برق 70روستا پلدختر قطع شد
رئیس شرکت توزیع برق پلدختر نیز گفت: به دلیل بارش شدید باران طغیان رودخانه کشکان مسیر جاده پلدختر - خرم آباد و 70روستا به علت سقوط شبکه و تخریب تیرهای برق به طور کامل قطع است.
محمد طاهر متش پور افزود: ما درخواست کمک از خرم آباد و کوهدشت کردیم که نیروها جهت کمک به محل عازم شدند.
**ستاد بحران لرستان با کمبود امکانات و منابع مواجه است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان می گوید: ستاد بحران استان با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه است و چنانچه در بارندگی های کنونی تمهیداتی در نظر گرفته نمی شد بروز حوادث ناخوشایند قطعی بود.
اجمد مرادپور اظهار داشت: هفته گذشته پس از اخطار سازمان هواشناسی ستاد بحران تشکیل و تصمیمات خوبی در این جلسه گرفته شد که نتیجه آن رضایت بخش بوده است.
وی ادامه داد: نقاط ضعف و قوت استان در زمان بارندگی ها و بحران شناسایی شده و با اخطاریه و پیش بینی های دقیق هواشناسی، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه اسکان و آماده سازی اماکن سرپوشیده برای مسافران نوروزی به خوبی صورت گرفته تصریح کرد: تخریب پل های موقت خرم آباد با وجود مخالفت های چندین باره انجام و نتیجه آن جلوگیری از بروز فاجعه ای به مراتب بزرگتر از سیل بهمن ماه در خرم آباد بود.
مرادپور ، پل های موقت را از عوامل اصلی بروز سیلاب های گذشته در خرم آباد دانست و گفت: فقدان این پل ها موجب بروز مشکلات ترافیکی می شود اما بدون شک تخریب آنها از تلفات جانی و خسارت های بالای سیلاب جلوگیری کرد.
وی افزود: پل تقاطع استانداری در محل تلاقی دو رودخانه کرگانه و رباط به خوبی جانمایی نشده و عملیات تخریب این سازه نیز 30 درصد پیشرفت دارد که پس از فروکش شدن آب به طور کامل تخریب خواهد شد.
وی اضافه کرد: جاده خرم آباد - پلدختر در چندین نقطه آسیب های جدی دارد و برخی از پل های استان را سیلاب تخریب کرده است.
**77 درصد حجم سدهای لرستان پرشد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: 77 درصد حجم سدهای این استان پر و سه سد نیز درحال سرریز شدن است.
رضا میرزایی اظهار داشت: باتوجه به بارش باران در استان دبی رودخانه کشکان به بیش از سه هزار متر مکعب بر ثانیه افزایش می یابد.
وی افزود: دبی این رودخانه در ساعت های پیش از ظهر امروز به ترتیب 2 هزارو 200 و سه هزارو 50 مترمکعب بر ثانیه بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان ادامه داد: جاده خرم آباد - پلدختر در پنج نقطه تخریب و یا مسدود است و ساحل شرقی شهر معمولان و چم مهرعلیا و سفلی در خطر آبگرفتگی هستند.
میرزایی اضافه کرد: دبی رودخانه خرم آباد ساعت 12 ظهر امروز به 275 ، دبی کرگانه به 30 و کاکاشرف به 100 متر مکعب بر ثانیه رسید و هم اکنون خطر سیلاب رودخانه خرم آباد برطرف شده است.
وی بیان کرد: حداکثر حجم عبور آب خرم رود 400 مترمکعب بر ثانیه است که اگر بارندگی 60 میلیمتری تا 9 ساعت صورت گیرد ظرفیت دارد اما در غیر اینصورت طغیان خواهد کرد.
**سامانه بارشی مستقر در لرستان فردا (سه شنبه) شدید تر می شود
مدیرکل هواشناسی لرستان نیز می گوید: سامانه بارشی فعال در آسمان این استان فردا سه شنبه ششم فروردین ماه شدیدتر می شود.
محمد ناصر هاشمی اظهار داشت: بیشترین و کمترین میزان بارش ها برای پلدختر با 108 میلی متر و الیگودرز با 31 میلی متر گزارش شده است.
وی افزود: از ساعت 15 و 30 دقیقه تا 19 و 30 دقیقه امروز نیزسامانه بارشی فعال تر شده و بیشترین بارش ها برای شهرستان الیگودرز خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه پیش بینی می شود فردا سه شنبه شدت بارش نسبت به امروز بیشتر باشد، ادامه داد: فردا از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح تا ظهر همان روز بارش ها به صورت پراکنده خواهد بود که عمده بارش ها به صورت برف در شهرستان های ازنا، بروجرد و الیگودرز خواهد بود.
** 30 مدرسه برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در لرستان آماده شد
مدیرکل اموزش و پرورش لرستان گفت: بیش از 30 مدرسه پشتیبان جهت اسکان اضطراری مهمانان و مسافران نوروزی آماده شد.
رضا زینی وند مقدم روز دوشنبه افزود: باتوجه به بارندگی شدید و احتمال بروز سیل، جلسه اضطراری ستاد اسکان دراداره کل آموزش و پرورش تشکیل و تمهیدات لازم اندیشیده شد تا علاوه بر اماکن پیش بینی شده برای اسکان مسافران نوروزی، 85 سالن ورزشی سرپوشیده، نمازخانه های مدارس، سالن های امتحانات در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: استان به پنج قطب تقسیم شده و هرکدام ازمعاونان مدیرکل به عنوان مسئول یک قطب تعیین شدند که تا پایان تعطیلات پیگیر اسکان در این شهرستان ها هستند.
زینی وند مقدم اضافه کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 48 هزار نفر در قالب بیش از 12 هزار خانوار و 120 هزار نفر روز توسط این نهاد اسکان یافته اند.
وی بیان کرد: این تعداد در پنج مرکز رفاهی و یک اردوگاه دانش آموزی به تعداد 146 سوئیت ویژه و 2 هزار و 300 کلاس درس، دانشگاه فرهنگیان و خوابگاه ورزشی آموزش وپرورش استان اسکان داده شدند.
**مراجعه حضوری آتش نشانی و هشدار به ساکنان حاشیه خرم رود/ کمبود امکانات در شهرداری خرم آباد
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم آباد نیز به ایرنا گفت: از شب گذشته تمامی نیروهای این سازمان و شهرداری به همراه سایر دستگاههای امدادی خدماتی در مناطق مختلف شهر حضور دارند.
حمید علیرضایی افزود: ساعت چهار بامداد امروز با تشدید بارش ها به بیشترین میزان، اطلاع رسانی به اهالی مناطق در معرض سیل و ساکنان حاشیه رودخانه با بلندگو و آژیر خودرو صورت گرفت.
وی ادامه داد: نوار ساحلی شهر پوشش داده شد و نیروهای آتش نشانی با مراجعه حضوری به درب منازل مردم، نسبت به آگاهسازی و اطلاع رسانی در خصوص بروز سیلاب احتمالی اقدام کرده اند.
وی با بیان اینکه بسیاری از خودرو اهالی حاشیه رودخانه به مکان های امن منتقل شده گفت: آمادگی لازم در صورت طغیان رودخانه خرم آباد وجود دارد.
معاون خدمات شهری شهردار خرم آباد در ادامه گفت: بیش از 140 مورد آبگرفتکی در سطح شهر رخ داد و هم اکنون کمبود ماشین آلات برای برطرف کردن مشکل وجود دارد.
رضا خدامرادی افزود: میانگین سن ماشین های خدمات رسان شهرداری خرم اباد 17 سال است که این مهم باید بروز شود.
وی بیان کرد: 70 پمپ شهرداری خرم آباد از بین رفته و شهرداری این شهرستان فاقد برق سیار سه فاز است.
** دستگاه های امدادرسان در آمادگی کامل هستند
استاندار لرستان نیز گفت: باتوجه به بارش شدید باران در استان ، دستگاه های امدادرسان در آمادگی کامل هستند.
سید موسی خادمی بامداد دوشنبه در بازدید از عملیات تخریب پل های موقت بر روی رودخانه خرم آباد اظهار داشت: خوشبختانه دستگاه های اجرایی در آمادگی کامل هستند تا وظایف که برعهده دارند را در شرایط بحران انجام دهند.
وی افزود: تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا از بروز مشکل برای مردم جلوگیری شود و مردم هم باید از نقاط حادثه خیز و رودخانه ها فاصله بگیرند.
خادمی ادامه داد: امیدواریم با آمادگی دستگاه های اجرایی و اطلاع رسانی ها صورت گرفته ، کمترین مشکل را در استان داشته باشیم.
وی در عین حال گفت که مراکز تربیت بدنی و آموزش پرورش برای پناه دادن به مسافرین نوروزی آماده هستند.
استاندار لرستان یکی از مشکلات سیلاب اخیر خرم آباد را وجود پل های موقت در خرم رود عنوان کرد و گفت: اکنون پل های موقت برای کاهش خسارت احتمالی سیلاب تخریب شد.
**لرستان همچنان در وضعیت بحران قرار دارد
استاندار لرستان گفت: عواقب بارش های سیل آسا و وقوع سیلاب در استان تمام نشده و این منطقه همچنان در وضعیت بحران قرار دارد.
خادمی افزود: جلوگیری از نفوذ سیلاب به منازل مسکونی و چگونگی امدادرسانی به واحدهای آب گرفته دو مساله جدی در شرایط کنونی هستند.
وی با تاکید بر برنامه ریزی دقیق بر اساس پیش بینی های انجام شده ، اظهار داشت:مشکلات بسیاری در شهرستان پلدختر گزارش شده که ضمن رسیدگی به این موارد نباید از امدادرسانی و اسکان مطلوب مسافران نوروزی غافل شد.
وی ادامه داد: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نماینده معین استاندار در خرم آباد و یکی از مشاوران استانداری نیز نماینده معین پلدختر هستند که باید روال امدادرسانی و مدیریت بحران با این افراد هماهنگ شود.
استاندار لرستان با بیان اینکه در معمولان برخی منازل دچار آبگرفتگی شده اند تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع این حادثه در خرم آباد و پلدختر بکار بگیریم.
خادمی گفت: شهرداری ها و امور آب متولی کنترل و ایمن سازی حاشیه رودخانه ها هستند.
وی اظهار داشت: متاسفانه برخی مردم و گردشگران بدون توجه به هشدارهای ستاد بحران در مناطق خطر خیز حضور می یابند که لازم است برای جلوگیری از بروز حوادث جبران ناپذیر از فعالیت های اینچنینی خودداری کنند.
به گفته خادمی استانهای کرمانشاه و مرکزی نیز برای امدادرسانی به استان و تامین برخی تجهیزات اعلام آمادگی کرده اند که در صورت نیاز از این ظرفیت نیز استفاده می شود.
**میانگین بارندگی در لرستان به 848 میلی متر رسید
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: میانگین بارش باران طی سال آبی جاری در این استان به 848 میلی متر رسیده است.
رضا میرزایی اظهار داشت: میزان بارندگی طی همین مدت در سال آبی گذشته 271 میلی متر و متوسط بارندگی بلندمدت در لرستان نیز 420 میلی متر ثبت شده است.
وی افزود: همچنین درصد مقایسه ای آمار تجمعی بارندگی ها سال زراعی جاری با سال گذشته 213 میلی متر و بلند مدت 102 میلی متر است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان بیان کرد: در سال آبی جاری در خرم آباد 690 ، بروجرد 616 ، الیگودرز 494 ، دورود 713 و پلدختر 725 میلی متر بارش باران ثبت شد.
میرزایی اضافه کرد: همچنین در شهرستان ازنا 681 میلی متر، نورآباد 787 ، الشتر 735 ، کوهدشت 588 و ایستگاه کشور یکهزارو 436 میلی متر بارندگی ثبت شده است.
7269/6060

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/89336/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رفع تصرف 12 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

در دور دوم انتخابات 45 نماینده راهی مجلس می‌شوند

برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم

برگزاری انتخابات دور دوم در 8 حوزه کشور به صورت الکترونیک

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

رشد 35 درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان

تامین مالی ساخت بیش از 11 هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان

در دور دوم انتخابات 45 نماینده راهی خانه ملت می‌شوند

مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد

چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

بورس صعودی می‌ماند؟

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

245 نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند

3 هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است

همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است

فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت

برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم

تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری

زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود

فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است

جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم/ سد «معشوره» و «راه آهن» لرستان در دستور کار دولت است

نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود

آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان