ندای لرستان

آخرين مطالب

شماره 35 مجله «ایران‌مهر» منتشر شد سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - شماره سی‌وپنجم مجله ایران‌مهر با نگاهی به وضعیت اعتبارات برخی استان‌ها در لایحه بودجه 98 و نمایه گزارش‌های استانی منتشر شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مجله «ایران‌مهر» که به‌صورت دیجیتال منتشر می‌شود فرصتی برای مرور رویدادهای استان‌های مختلف از دریچه نگاه خبرنگاران استانی مهر است، رویدادهایی که در قالب گزارش، گفتگو و عکس پیش روی نگاه مخاطبان خبرگزاری مهر قرار می‌گیرد.
این شماره مجله «ایران‌مهر» حدود 50 گزارش در موضوعات مختلف از استان‌های کشور را در برمی‌گیرد تا تصویری از دغدغه‌های مهم استانی را پیش روی مخاطب قرار دهد. دغدغه‌هایی که برخی از آن‌ها در روستایی دورافتاده رقم می‌خورد و برخی از آن‌ها در مرکز استان؛ برخی از آن‌ها فرصت‌ها را به رخ می‌کشد و برخی تهدیدها را به چالش.
با توجه به بررسی لایحه بودجه سال 98 در مجلس شورای اسلامی در قالب پرونده‌ای بخش‌های مختلف این لایحه(در حوزه استانی) واکاوی شده و در این شماره از مجله ایران‌مهر میزان اعتبارات و ردیف‌های بودجه‌ای مربوط به برخی استان‌ها در قالب مصاحبه‌ها و گزارش‌هایی، موردبررسی قرار گرفته است.
توران سال‌های سال با آرزویش روزگار می‌گذراند تا آنکه گزارشی از زندگی این بانوی فداکار با عنوان «62 سال در آرزوی دعوت شاه غریبان» در خبرگزاری مهر منتشر می‌شود. توران می‌گوید آرزوی دیگری ندارد و حالا راحت می‌تواند چشم از دنیا ببندد چراکه به آرزوی 62 ساله‌اش برای زیارت امام هشتم (ع) رسیده است. شادی و شعف در چشمان فرزندان توران موج می‌زند، هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند که خانوادگی و دسته‌جمعی به زیارت امام رضا (ع) مشرف شوند. مشروح این گزارش را در بخش جامعه مجله ایران‌مهر بخوانید.
رنج‌نامه کودکان «زباله گرد»، «پیوندهای شفابخش پوست»، فرهنگ شهروندی فقط«لبخند» نیست، «تبر قاچاق بر تن ارسباران نشست»، «مقصران آتش‌سوزی در مدارس سیستان و بلوچستان مشخص شدند ولی مسبب نه»، «دست‌هایی که برای کار هنوز کوچک است»، «رابطه شیب تند قیمت‌ها با شیب تند سرقت»، «مرگ‌هایی که زندگی می‌بخشند» و «زنگ خطر برای انقراض سنجاب ایرانی» از گزارش‌های بخش جامعه این شماره مجله «ایران‌مهر» است.
جامعه تئاتر شهر ادب و هنر از واگذاری تماشاخانه‌ها و سالن‌های نمایش ابراز ناخرسندی می‌کنند و این را آسیبی در مسیر اجراهای تئاتری و حیات هنر ششم می‌دانند. برای خواندن این روایت به بخش فرهنگ و هنر مجله ایران‌مهر مراجعه کنید.
«فرهنگسرای گرگان بلاتکلیف است»، «بلاک خانواده توسط فضای مجازی»، «ترویج سبک زندگی اسلامی مغفول ماند»، «روایت دستی که به‌تنهایی صدا دارد»، «سینما سیار»؛ سلامش را برسانید، «روایتی از زندگی یک هنرمند جهادگر» و تحسین قمی‌ها از فیلم «رد خون» از دیگر گزارش‌های این شماره مجله ایران‌مهر است.
بازار قیصریه کرمان را مرمت کرده و از گوشه گوشه‌اش و حتی درب‌هایش خاطره دارد، سنگ‌هایش را از یک جا آورده و چوب‌های درش را از یکی از روستاهای یزد، توانسته کاسبان بازار را هم‌صدا کند و با پرداخت سهم هر حجره هزینه مرمت بازار را تأمین کرده‌اند، برج ساعت بازار را هم با هزینه شخصی مرمت کرده و در تمام سال‌هایی که برای مرمت این بازار بزرگ شبانه‌روز کار کرده هیچ ارگانی کمکش نکرده است. مشروح این گزارش را در این شماره از مجله «ایران‌مهر» می‌خوانیم.
«بومگردی» نهال نوپا در اقتصاد استان سمنان، «منبت ملایر قربانی یک دستگاه»، «بافت تاریخی بوشهر فرصتی برای توسعه»، «حیات به نخستین بنای چندطبقه همدان برگشت»، «رخ زیبایی که بعد از 40 سال نمایان شد»، نخاله «قلعه ایرج» را فراگرفت و «طاق‌های سرای طاقی فرو ریخت» از گزارش‌هایی است که برای خواندن آن‌ها باید به بخش میراث مجله «ایران‌مهر» مراجعه کنید.
وضعیت اقتصادی مردم به گونه‌ای شده که دیگر توان خرید حتی نیم کیلو گوشت را ندارند؛ البته حق هم دارند برای یک کارگر واقعاً مقدور نیست هزینه یک روز کارش را صرف خرید نیم کیلو گوشت کند و نهایتاً ترجیح می‌دهد کالاهای دیگری را جایگزین کند. باوجوداینکه کرمانشاه قطب دام‌پروری کشور است، اما قیمت گوشت در این استان حتی بیشتر از برخی استان‌های دیگر است و این پارادوکس نشان از این دارد که یک جای کار مسئولان نظارتی ما می‌لنگد. برای خواندن این گزارش به بخش اقتصاد مجله «ایران‌مهر» مراجعه کنید.
«سدی که در وعده‌ها غرق شد؛ من «کمندان» 14 سال دارم!»، «حال خراب صنعت چرم تهران»، «عمان» 3 استان را سیراب می‌کند، «پایتخت فرش دستباف در کما»، «فرودگاه سهند مسافران را به مقصد نرساند»، کشت کنجد ناجی بیکاران خاتم یزد، «کلاف مشکلات صنعت نساجی»، «کمبود گوشت در کرمان و قاچاق به کشورهای عربی»، معطل ماندن سد «آناهیتا» با گروکشی پیمانکار و موانع «پرورش ماهی در قفس» در خوزستان از دیگر گزارش‌های این شماره مجله ایران‌مهر است.
برای دریافت شماره سی‌ و پنجم مجله «ایران‌مهر» اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/85790/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رفع‌تصرف 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان

تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

تتو با خاکستر لمی کیلمیس، ستاره درگذشته گروه موتورهد بر روی انگشت وسط جیمز هتفیلد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان

پیش بینی ذخیره سازی بیش از 600 هزار تن گندم در لرستان

صادرات 75 تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس