ندای لرستان

آخرين مطالب

ترسناک ترین و بی رحم ترین خاندان‌های سریال «بازی تاج و تخت» Game Of Thrones فرهنگي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - در این مطلب قصد داریم شما را با بدنام ترین و بیرحم ترین خاندان های سریال «بازی تاج و تخت» بر اساس جنایاتی که مرتکب شده اند اشاره کرده و شما را با تاریخچه آن ها آشنا سازیم
تاریخچه و روابط خاندان های سریال «بازی تاج و تخت»
داستان سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones) ماهیتاً در مورد درگیری خاندان های بزرگ و شناخته شده برای بدست آوردن تخت آهنین (Iron Throne) و کشمکش ها، توطئه و رویارویی های نظامی آن ها در این مسیر است. در میان این همه خاندان ستیزه جو و بیرحم که هر کدام تاریخچه ای دراز در انجام کارهای هولناک و خیانت های مشمئز کننده دارند، وایت واکرها نیز وارد عرصه شده اند که باید پایان لشکرکشی آن ها در شمال وستروس را در فصل هشتم و پایانی سریال دید. با وجود داستان های فرعی، تمرکز اصلی داستان سریال فانتزی-تاریخی «بازی تاج و تخت» بر روی این خاندان ها، تاریخچه آن ها و روابطی که با یکدیگر دارند قرار دارد.
بدون شک شما نیز کم و بیش با این خاندان ها آشنا هستید که هر یک برای بدست آوردن کنترل سریر آهنین تلاش می کنند و برای این که حتی شانسی در این رقابت داشته باشند مجبورند از هر لحاظ خود را تقویت و قدرتمند سازند. اما این تنها قدرت نظامی یا مالی نیست که آن ها را در این عرصه توانمند می سازد زیرا برخی از این خاندان ها گذشته بسیار هولناک و تاریکی دارند و تمایلات و دسیسه هایی در آن ها دیده شده که می توانند بسیار ترسناک باشند. به همین بهانه در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بدنام ترین و بیرحم ترین خاندان های سریال «بازی تاج و تخت» بر اساس جنایاتی که مرتکب شده اند اشاره کرده و شما را با تاریخچه آن ها آشنا سازیم. توجه داشته باشید که این مطلب به صورت رده بندی بوده و بیرحم ترین و بدترین خاندان رتبه اول را در این فهرست به خود اختصاص خواهد داد.
خاندان تارگرین Targaryen: ترسناک ترین و قدرتمندترین خاندان کنونی وستروس
شاید بسیاری انتظار داشته باشند که خاندان تارگرین (Targaryen) در رتبه ای پایین تر در این فهرست قرار می گرفت اما ما آن ها را در رتبه اول قرار داده ایم و علتش را نیز در ادامه شرح خواهیم داد. تارگرین ها برای بیش از 300 سال بر وستروس حکومت کرده اند و شهرتی ترسناک در این مدت بدست آورده اند. برخی از پادشاهان این خاندان برای مردم خود بسیار ترسناک بوده و دست به جنایات هولناکی زده اند که نمونه آخر آن ها آیریس تارگرین دوم بوده که دشمنان و دوستانش را پس از دیوانه شدن با آتش وحشی سوزانده است.

خاندان تارگرین Targaryen
اکنون اما نفر اصلی این خاندان نابود شده، دینریس تارگرین است که اگر چه ظاهراً دیوانه به نظر نمی رسد اما باید به یاد داشته باشید که او سه اژدها در کنترل خود دارد (که البته یکی از آن ها اکنون در اختیار وایت واکرهاست). به همین دلیل تارگرین ها ترسناک ترین و قدرتمندترین خاندان کنونی وستروس هستند که هر کس با آن ها روبرو شود صدمات جبران ناپذیری متحمل خواهد شد.
خاندان بولتون Bolton
خاندان بولتون (Bolton) از آن دسته خانواده هایی در سریال «بازی تاج و تخت» بود که ظاهراً قدرت بسیار محدودی داشت و کمتر به آن پرداخته شد اما وقتی پای ترسناک بودن و انجام کارهای هولناک به میان بیاید کمتر خانواده ای در وستروس به پای این خانواده خواهد رسید. این خاندان در شمال کشور ساکن بوده و رهبری آن را یک مرد ترسناک و خائن به نام روس بولتون بر عهده داشت که بعدها توسط پسر خودش، رمزی بولتون، که بدون شک بیرحم ترین و سنگدل ترین شخصیت داستان سریال (شاید در کنار جافری برثیون) بود، کشته شد.

خاندان بولتون Bolton
روس بولتون مردی آرام و کم حرف با چشمانی روشن و موهایی تیره اما با شخصیتی شیطانی بود که خیانت چند باره او به خاندان استارک را شاهد بودیم. یکی از چیزهایی که بر ترسناک بودن این خاندان می افزود، پرچم این خاندان بود که یک مرد پوست کنده شده را نشان می داد و در واقع این خاندان دشمنان خود را زنده زنده پوست می کندند. شاید آن ها از همان ابتدا و قبل از کشته شدن روس و رمزی نیز توانایی رقابت برای بدست آوردن تخت حکومت وستروس را نداشتند اما به خاطر خیانت ها و شکنجه هایی که انجام می دادند از ترسناک ترین خاندان های داستان «بازی تاج و تخت» به شمار می آیند. فراموش نکنیم که این خاندان با استارک ها چه کرد.
خاندان لنیستر Lannister
خاندان لنیستر (Lannister) نیز در این رده بندی قدرت و ترسناکی بالایی دارند. تایوین لنیستر ترسناک ترین و مشهورترین شخصیت این خاندان بود، مردی که یک خاندان شناخته شده و نجیب زاده را به کلی نابود کرده و در مورد این نابودی نیز آهنگی ساخته بود. این آهنگ به عنوان نماد خاندان لنیستر به کار رفته و در مواردی برای ارعاب رقبا مورد استفاده قرار می گرفت.

خاندان لنیستر Lannister
فرزندان تایوین نیز به اندازه کافی ترسناک هستند: جیمی لنیستر که علیرغم از دست دادن یکی از دست هایش هنوز هم بهترین شمشیرزن وستروس است؛ تیریون که از هوشی فوق العاده برای شکست دادن دشمنانش برخوردار است و حتی پدرش را نیز به قتل رسند و در نهایت، سرسی که دیگر نیاز به توصیف ندارد. لنیسترها گذشته ترسناکی دارند و اعتبار کنونی خود را در نتیجه همین گذشته هولناک و اعمال ترسناکی که انجام داده اند به دست آورده اند.
خاندان کلیگین Clegane
خاندان کلیگین (Clegane) نیز یکی از خاندان های کمتر مورد توجه قرار گرفته در سریال «بازی تاج و تخت» است که قدرت آن ها نادیده گرفته شده است. اگر چه سندور و گرگور کلیگین شخصیت های برجسته ای در وستروس به شمار نمی آیند اما کوهستان و سگ شکاری (لقب این دو برادر) نشان از ترسناک بودن آن ها دارد. کوهستان نزدیک به 2٫5 متر بلندای قامت دارد و عادت او در مبارزاتش این است که جمجمه حریفانش را خرد می کند و یکی از بهترین جنگجویانی است که وستروس به چشم خود دیده.

خاندان کلیگین Clegane
علاوه بر این، او ذره ای ترحم یا وجدان ندارد و جان انسان های بیگناه بسیاری را گرفته است. سندور نیز وضعیت بهتری ندارد و با صورت نیم سوخته اش از شخصتی های ترسناک داستان به شمار می آید. اگر چه این خاندان به تنهایی قدرت قابل توجهی ندارد اما در صورتی که با خاندان دیگری متحد شوند ائتلاف ترسناکی را تشکیل خواهند داد.
خاندان تایرل Tyrell
خاندان تایرل (Tyrell) در نگاه اول ترسناک به نظر نمی رسند. این خاندان برای مدت طولانی توسط اولنا رهبری می شد که در نگاه اول پیرزنی بی آزار و آرام به نظر می رسید، حتی نوادگانش نیز ترسناک به نظر نمی رسیدند اما واقعیت این است که پس از شناخت نسبی از این خانواده و ذهن قوی و دسیسه گری که دارند به قدرت واقعی آن ها پی می بریم. مارجری تایرل قدرت افسونگری و تحت تاثیر قرار دادن اطرافیانش را از مادربزرگش به ارث برده بود و همچنین خصیصه دورویی و بدبینی اش را.

خاندان تایرل Tyrell
بدین ترتیب او به اندازه بسیاری از شخصیت های اصلی خاندان تایرل ترسناک بود هر چند به پای مادربزرگش نمی رسید، پیرزنی که با نقشه های ظریف و پیچیده اش بسیاری را به سوی مرگ روانه می کرد بدون اینکه کوچکترین ردی از نقشش در این ماجرا باقی بماند. قدرت این پیرزن از قدرت شمشیر بسیاری از جنگجویان شناخته شده وستروس نیز بیشتر بود.
خاندان گریجوی Greyjoy
خاندان گریجوی (Greyjoy) خاندانی هستند که می توان آن ها را با دزدان دریایی مقایسه کرد. این خاندان در آیرون آیلندز زندگی کرده و اولین نفری از این خاندان که به تماشاگران سریال «بازی تاج و تخت» معرفی شد ثیون گریجوی بود. در ابتدا او شخصیتی دوست داشتنی به نظر می رسید اما پس از خیانت به استارک ها و پس از آشنا شدن با خواهرش، پدرش و بدتر از همه، عمویش یورون، متوجه می شویم که با خاندانی بسیار ترسناک و بیرحم مواجهیم که در صورت لزوم براحتی متحدانشان را می فروشند.

خاندان گریجوی Greyjoy
بدون شک یورون بدترین چهره این خانواده در داستان است. در داستان کتاب های جورج آر آر مارتین، او زبان تمامی نزدیکان و سربازانش را قطع می کند تا نتوانند چیزی از رازهای او به دیگران بگویند و گفته می شود که رفتاری بسیار هولناک با برادرانش داشته است. یورون یکی دیگر از شخصیت های مخوف «بازی تاج و تخت» است که کمتر کسی در وستروس دوست دارد با او روبرو شود.
خاندان مارتل Martell
اگر چه در داستان سریال «بازی تاج و تخت» بسیاری از اعضای خاندان مارتل (Martell) کشته می شوند اما بسیاری از آن ها در کتاب های مارتین زنده هستند. در روزگار خود آن ها یکی از ترسناک ترین خاندان های داستان بودند. رهبر این خاندان دوران مارتل بود که شخصیتی ضعیف و منفعل به نظر می رسید اما خیلی زود متوجه شدیم که اصلاً اینطور نیست.

خاندان مارتل Martell
برادرش اوبرین گذشته ای تاریک در مسموم کردن مخالفانش داشته و تمامی 8 دختر او نیز مبارزانی ماهر و بیرحم بودند. روبرو شدن با خانواده اوبرین در میدان نبرد بدون شک پایانی دردناک برای فرد در پی دارد. فراموش نکنیم که تنها دلیل شکست اوبرین در نبرد با کوهستان فقط به این دلیل بود که غفلت کرده و احساساتش بر او غلبه کرد.
خاندان مورمونت Mormont
یکی دیگر از خاندان های کمتر شناخته شده که در شمال وستروس حکومت می کنند خاندان مورمونت (Mormont) است که البته دوست داشتنی تر از خاندان بولتون هستند. زنان این خاندان بیشتر از مردانشان ترسناک هستند. اگر چه اطلاعات بسیار کمی در مورد این خاندان در داستان «بازی تاج و تخت» ارائه شده و به ندرت به آن ها پرداخته می شود اما همه می دانیم که زنان این خاندان بسیار ترسناک و قدرتمند هستند.

خاندان مورمونت Mormont
در دنیایی که زنان یاد می گیرند منفعل باشند و به کارهای زنانه خود بپردازند، زنان خاندان مورمونت این سنت ها را نادیده گرفته و راه خود را برای مبارزه در کنار استارک ها باز می کنند. رفتار اخیر آن ها در همکاری با جان اسنو، علیرغم کم کاری ها و خیانت های گذشته، یکی از بهترین خبرهایی بود که در فصل گذشته سریال شاهد بودیم.
خاندان بیلیش Baelish
خاندان بیلیش (Baelish) خیلی دیر وارد رقابت بر سر تاج و تخت شد، خاندانی که ترسناک ترین چهره آن پتیر بیلیش بود (با آن لهجه دوست داشتنی اما ذهن شیطانی اش) و شخصیتی بسیار ترسناک داشت. شاید اگر لرد بیلیش در این خانواده نبود، خاندان بیلیش در میان خاندان های ترسناک داستان جایی نداشت. او جنگجوی قابلی نیست و در نگاه اول تاثیری بر روی مخاطب و شخصیت مقابلش ندارد اما چیزی که لیتل فینگر را به یکی از ترسناک ترین چهره های داستان تبدیل می کند بازی است که در ذهنش می گذرد و البته نداشتن ذره ای وجدان.

خاندان بیلیش Baelish
او بسیار خودخواه است و برای موفقیت خودش دست به هر کاری می زند، با انگیزه هایی دست نیافتنی و بدون ذره ای اهمیت به زندگی کسانی که در اطرافش هستند. او حتی ذره ای به خاطر فریب داردن و قتل لیسا تالی، زنی که عاشق او بود، احساس گناه و پشیمانی نداشت و البته در نهایت به خاطر دسیسه چینی های بی پایانش توسط دختران استارک کشته شد.
خاندان برثیون Baratheon
خاندان برثیون (Baratheon) را باید بی خطرترین خاندان داستان «بازی تاج و تخت» دانست. رنلی برثیون اگر چه شخصیتی مسحور کننده داشت اما نمی توان او راچهره ای ترسناک دانست اما استنیس و رابرت برثیون چهره های ترسناکی بودند که گاه دست به کارهای هولناک می زدند. استنیس برثیون چنان بدبین و درگیر اجرای عدالت بود که برای رسیدن به این منظور خود دست به هر کاری می زد، اگر چه در نهایت با اغواهای میلیساندر به بیراهه کشیده شد و حتی دختر دوست داشتنی خود را در آتش سوزاند.

خاندان برثیون Baratheon
رابرت برثیون نیز در دوران خود یک جنگجوی بسیار قدرتمند بود و با چکشی در دست توانست ریگر تارگرین را شکست دهد. اگر چه این خاندان در سال های اخیر داستان بخش زیادی از قدرت و شخصیت های اصلی خود را از دست دادند اما در روزگاری که در قدرت قرار داشتند خانواده قدرتمندی به شمار می آمدند. جافری برثیون بدون شک شرورترین چهره این خانواده بود.
بیشتر بدانید : حقایق جالب درباره سریال «بازی تاج و تخت» که نمی دانستید!!
بیشتر بدانید : 7 شخصیت خبیث سریال بازی تاج و تخت که از شکنجه شدن آنها لذت می بریم!
بیشتر بدانید : با شخصیت‎های سریال بازی تاج و تخت آشنا شوید!
بیشتر بدانید : 10 صحنه غیرمنتظره و غم انگیز در سریال «بازی تاج و تخت»
منبع: rooziato.com

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/85390/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاهش 14 درصدی نرخ تورم لرستان

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شد

جشنواره رود و ریل؛ 30 فروردین در در لرستان

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

افزایش 270 درصدی شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در ایام نوروزی لرستان

یک واحد غیرمجاز کشتار دام در کوهدشت پلمب شد

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

تولید سالانه 25هزار تن زردآلو در باغات لرستان

حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان

این شما و این علیرضا بیرانوند جدید؛ 16 ساله از خرم آباد + عکس

استقرار بالگرد اورژانس 115 در فرودگاه خرم آباد

نخاع می‌تواند مستقل از مغز عمل کند

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

پیام نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پی عملیات غرورآفرین و مهم «وعده صادق»

واگذاری 1741 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام (ره) لرستان

مبارزه با علف‌های هرز سطح 167 هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان

اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است

بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و 747 کارگر مشاغل سخت در لرستان

حمایت سپاه از ایده‌های جهش تولید و نقش مشارکت مردم

شناسایی 4 هزار انشعاب غیر مجاز آب در لرستان

سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

وقتی دونالد ترامپ دی‌جی می‌شود!

انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد

88درصد لرستان درگیر خشک‌سالی است

58 درصد ظرفیت سد‌های لرستان خالی است

کارگران نساجی بروجرد و دغدغه شروع به کار در سال جدید

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

مبارزه با آفت زنگ زرد در 400 هکتار از گندم زار‌های لرستان

قصابی و رستوران متخلف در بروجرد پلمب شد

واگذاری 1741 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در لرستان

انجین‌های 10 میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس/دستگیری عامل آزار و اذیت در فیروزآباد

لرستان جزو استان های برتر در ساخت مسکن برای مددجویان

حمایت شهرهای مختلف لرستان از اقدام دفاعی سپاه علیه اسرائیل

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

استمرار حمایت مردم لرستان از اقدام دفاعی سپاه علیه اسرائیل

شکرانۀ «وعده صادق» در لرستان

برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری لرستان

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل