ندای لرستان

آخرين مطالب

دستاوردهای چهل‌سالگی انقلاب؛

گرمابخشی به خانه 99.8 درصد لرستانی‌ها/ 1400 روستا گازرسانی شد اقتصادي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- انقلاب اسلامی ایران در حالی چهل‌ساله می‌شود که طعم شیرین پیشرفت را در گرمابخشی به 99.8 درصد منازل شهری و گازرسانی به 1400 روستای لرستان می‌توان چشید.
 چهل سالگی انقلاب طلیعه بلوغ و پیشرفت نهضتی است که با پشت سر گذاشتن همه فراز و نشیب ها، سختی ها و دشمنی ها امروز در اوج قله افتخار ایستاده است. حالا در چهلمین فجر انقلاب اسلامی مسیر جدیدی پیش روی ایران اسلامی قرار گرفته است تا قطار توسعه و آبادانی کشور با تلاش نسل جدید انقلاب و جوانان مومن و انقلابی با سرعت بیشتر به پیش برود و کارآمدی نظام اسلامی به عنوان یک الگو ثابت شود.
در این چهل سال، با همت و تلاش مردم، جوانان و مسئولان و با هدایت های رهبر فرزانه انقلاب، ایران در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی دستاوردهای چشمگیری داشته است؛ به تبع لرستان نیز در این مسیر شکوفایی توانسته است سهم خود را ایفا کند و موفقیت هایی کسب کند که اکنون در چهل سالگی انقلاب با یادآوری این موفقیت ها و با افتخار به گذشته می توان با امیدواری به افق های پیش روی توسعه چشم دوخت.
خبرگزاری مهر همزمان با ایام الله دهه فجر سعی دارد با انتشار گزارش هایی از دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران در لرستان، به بررسی موفقیت های حاصل شده و ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه لرستان بپردازد. در این گزارش نتایج حاصل از تلاش متخصصان و مسئولان در حوزه گازرسانی به شهرها و روستاهای لرستان را می خوانید.

هر سال که گذشت و سال جدیدتر آمد، توانمند بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای همه مشخص شد
غلامرضا لطفعلیان مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: 40 سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می گذرد و فراز و نشیب های بسیار زیادی را در این 40 سال داشته ایم.
وی با بیان اینکه هر سال که گذشت و سال جدیدتر آمد توانمند بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خصوص در زمینه پیشرفت های علمی، موشکی، دانشگاه ها و ... برای همه مشخص شد، عنوان کرد: سال های متمادی را مورد تحریم های ناجوانمردانه قرار گرفتیم و همین تحریم ها موجب شد که دست توانای افراد نخبه و تحصیلکرده را بگیریم و از توان آنها استفاده کردیم تا چرخ صنعت ما بچرخد.
پیشرفت های حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی زبانزد است
مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه برعکس برخی که فکر می کنند که چرخ صنعت ما به خوبی نچرخیده باشد، اما من این اعتقاد را ندارم و در این حوزه پیشرفت های فراوانی داشته ایم، افزود: حوزه نفت، گاز و پتروشیمی کشور 30 تا 35 درصد صنعت کشور را تشکیل می دهد و در این حوزه ها پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم که در دنیا زبانزد خاص و عام است.

لطفعلیان با اشاره به پیشرفت های ایران اسلامی در حوزه طراحی و ساخت صنعت پتروشیمی، گاز و نفت، بیان داشت: کشور ایران در این حوزه به حد بالندگی رسیده و فراتر از آن نیز بوده است.
قبل از پیروزی انقلاب تنها چهار شهر کشور دارای گاز بودند
وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی گاز ایران مستثنی از این قضیه نیست، افزود: اوایل انقلاب بحثی از گاز و گاز رسانی در کشور وجود نداشت، قبل از پیروزی انقلاب تنها چهار شهر دارای گاز بودند، آن هم نه به این شکل و شمایل امروز، برخی مناطق لوله کشی های غیر اصولی، غیر استاندارد و «روکار» بود و قسمت هایی از شهرهای شیراز، آبادان، تهران و اهواز گازرسانی شده بودند و این امر نیز در حد خیلی جزئی بود.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه امروز همه مردم از این نعمت بهره مند هستند، بوی نامطبوع سوخت های فسیلی مانند نفت و عوارض پزشکی خیلی زیاد آنها را دیگر نداریم، افزود: امروز مردم به راحتی از این انرژی پاک استفاده می کنند و غیر از اینکه مردم از این موضوع ذی نفع هستند، یک سری از صنایع ما نیز از این نعمت الهی استفاده می کنند.

لطفعلیان با اشاره به اینکه از یک لیتر نفت خام ارزش بیشتری را می توانیم داشته باشیم اگر تبدیل به فرآورده ها شود، افزود: فرآوردها نیز این قابلیت را دارند که از آنها مشتقات دیگری را بگیرم، گاز ارزش افزوده خیلی خوبی دارد و می تواند صنایع ما را به خوبی بچرخاند.
هر اقدامی در حوزه صنعت گاز لرستان پس از پیروزی انقلاب رخ داده است
وی با بیان اینکه لرستان در گذشته در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی استانی ناشناخته بود، تصریح کرد: هر اقدامی در این حوزه رخ داده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و طی 20 ساله گذشته این حوزه پیشرفت داشته است.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در لرستان قدمت کمتر از 10 سال دارد، عنوان کرد: شرکت گاز در لرستان حدود 20 سال بوده که اقدامات خود را شروع کرده است.

لطفعلیان با اشاره به اینکه دستگاه های خدمات رسان بعد از پیروزی انقلاب خدمات بسیار زیادی در حوزه ایجاد زیرساخت ها ارائه کرده اند، بیان داشت: در حال حاضر همکاران ما در شرکت توزیع برق کارهای بسیار بزرگی را انجام داده اند.
99.8 درصد جمعیت شهری لرستان از نعمت گاز برخوردار هستند
وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب و اتمام جنگ تحمیلی تلاش دولتمردان بر این بود که خدمات شایانی را به مردم ارائه دهند، عنوان کرد: لرستان نیز در بحث زیرساخت ها جزء استان های برتر در کشور است.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به اینکه در اواخر سال 73 موضوع گاز رسانی به لرستان در دستور کار قرار گرفت، افزود: شرکت گاز لرستان به عنوان یک شرکت مستقل در سال 78 تاسیس شد و خدمات رسانی به مردم را تا کنون انجام داده است.

لطفعلیان با بیان اینکه در حال حاضر 99.8 درصد جمعیت شهری لرستان از نعمت گاز برخوردار است، تصریح کرد: 24 شهر لرستان از نعمت گاز بهره مند شده اند.
هزار و 400 روستای لرستان گازرسانی شده اند
وی با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی تمام شهرهای لرستان غیر از شهر «شول آباد» به اتمام رسیده است، افزود: مقدمات گاز رسانی به این شهر نیز انجام شده است، مجوز گاز رسانی به آن اخذ شده است و در حال تعیین پیمانکار برای انجام عملیات گاز رسانی به شهر «شول آباد» هستیم و تا پایان سالجاری پیمانکار آن مشخص می شود تا آخرین شهر لرستان نیز از نعمت گاز بهره مند شود.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان، بیان داشت: چالش اصلی ما صعب العبور بودن مناطق برای گاز رسانی است چرا که این امر هزینه ها را بیشتر می کند، قبلا هزینه هر انشعاب و «علمک» شش میلیون تومان بود، از دو ماه قبل بر اساس پیگیری های انجام شده با وزیر نفت، هزینه هر انشعاب به 12 میلیون تومان ارتقا پیدا کرد و این امر کمک فراوانی به ما کرد.
لطفعلیان با تاکید بر اینکه با همه این سختی ها اقدامات خیلی خوبی در حوزه گازرسانی در استان انجام شده است، افزود: در حال حاضر هزار و 400 روستای لرستان از نعمت گاز بهره مند هستند.
عملیات گاز رسانی به شهرها و روستاهای لرستان تا پایان سال 98 به اتمام خواهد رسید
وی با اشاره به اینکه بالغ بر 200 روستای لرستان طی ایام دهه فجر از نعمت گاز بهره مند شدند، گفت: حدود 200 واحد صنعتی استان نیز تا پایان امسال گاز رسانی آنها به اتمام خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان، گفت: جمعیت روستایی بهره مند از نعمت گاز لرستان به بالای 90 درصد می رسد و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته عملیات گاز رسانی به شهرها و روستاهای لرستان تا پایان سال 98 به اتمام خواهد رسید.
به هر روی، امروز باید با توانی مضاعف برای سربلندی ایران اسلامی در عرصه های مختلف تلاش کنیم تا دستیابی به افق های رشد و توسعه توسط جوانان مومن و انقلابی یکی پس از دیگری ممکن شود.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/84873/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

پایان یکه تازی اردوغان؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟

سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رفع‌تصرف 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان

تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

تتو با خاکستر لمی کیلمیس، ستاره درگذشته گروه موتورهد بر روی انگشت وسط جیمز هتفیلد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان