ندای لرستان

آخرين مطالب

تلخ شدن عسل سلسله به کام تولیدکنندگان اقتصادي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم آباد- شهرستان سلسله ظرفیت بالایی در تولید عسل مرغوب دارد اما محصول تولیدی شهرستان تاکنون دارای برند خاصی نبوده و به نام استان های دیگر به بازارهای فروش عرضه می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان سلسله به واسطه قرارگیری در شمال استان لرستان دارای آب و هوایی بی نظیر و طبیعتی چشم نواز است که همین خصوصیات این شهرستان را مستعد پرورش زنبور عسل و تولید این ماده شفابخش ساخته است.
در حالی که عسل تولید شده در این شهرستان در استان لرستان و حتی در سطح کشور بی نظیر است ولی محصول تولید شده این منطقه با نام دیگر استانها و با قیمت های بالایی به دست مصرف کننده می رسد.
تولید کنندگان عسل در این شهرستان می گویند: نبود برند خاصی از عسل این منطقه در بازار موجب شده که شیرینی عسل و زحماتی که برای تولید عسل مرغوب می کشیم به کام ما تلخ شود.
یک تولید کننده عسل در شهرستان سلسله با اشاره به نبود بازار مناسبی برای فروش عسل تولیدی زنبورداران شهرستان، گفت: متاسفانه خدمات دامپزشکی مناسبی در شهرستان به زنبورداران ارائه نمی شود و اکثر آن ها داروی مناسبی برای زنبورهای خود به منظور سلامت و افزایش بهره وری استفاده نمی کنند.
عادل حاجی با اشاره به عدم ارائه تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان برای رونق صنعت زنبورداری و افزایش تولید و خدمات نامناسب شرکت های بیمه ای به زنبورداران، تصریح کرد: متاسفانه هنگام خسارت خدمات مناسبی ارائه نمی دهند و در پیچ و خم های اداری زنبورداران را از بیمه کردن کندوهای خود ناامید می کنند و در نهایت مبلغ ناچیزی به زنبوردار زیان دیده پرداخت می کنند.
این تولیدکننده عسل در شهرستان سلسله، با اشاره به نبود بیمه تامین اجتماعی برای زنبورداران به عنوان یکی از مهمترین مشکلات پیش روی تولیدکنندگان، گفت: متاسفانه وعده بیمه تامین اجتماعی زنبورداران هنوز عملی نشده و در این زمینه تولیدکنندگان عسل نیازمند حمایت هستند.
** 24 هزار و 500 کلنی زنبورعسل در شهرستان سلسله وجود دارد
مسئول امور دام جهاد کشاورزی شهرستان سلسله در این باره می گوید: تعداد بهره برداران زنبور عسل در این منطقه برابر آخرین سرشماری که به تازگی انجام گرفته به 240 نفر و ایجاد اشتغال در این بخش هم به 310 نفر در شهرستان رسیده است.
فرزاد کاکولوند با اشاره به وجود 24 هزار و 500 کلنی زنبور عسل در شهرستان سلسله، عنوان کرد: سال گذشته 280 تن عسل در شهرستان سلسله تولید شد که متوسط تولید عسل برای هر کندو 11/43 کیلوگرم بود و پیش بینی می شود که امسال ظرفیت تولید عسل شهرستان به 300 تن برسد.
وی با اشاره به تولید 45 کیلو گرم ژل رویال در شهرستان سلسله، افزود: ژل رویال دارای خواص دارویی و درمانی بی نظیری است که بسیاری از افراد جامعه از آن اطلاعی ندارند و همین امر ضرورت اطلاع رسانی در مورد خواص دارویی بی نظیر این ماده را از سوی رسانه ها بیشتر می کند.
مسئول امور دام شهرستان سلسله با اشاره به نبود صنایع فرآوری و بسته بندی مورد نیاز این بخش در شهرستان سلسله، عنوان کرد: همانگونه که در رسانه ها نیز اطلاع رسانی شده عسل منطقه پرسک شهرستان سلسله توانست رتبه سوم جهان را کسب کند اما متاسفانه عسل بی نظیر و با کیفیت شهرستان فاقد برندی به نام سلسله است و در بازارهای فروش به نام استان های دیگر به بازار عرضه می گردد.
** عسل مرغوب و باکیفیت سلسله نیاز به برندسازی دارد
رئیس جهاد کشاورزی سلسله نیز در این باره اظهار داشت: شهرستان سلسله امسال توانست با 240 نفر بهره بردار و دارا بودن بیش از 24 هزار و 500 کندوی عسل، 280 تن عسل تولید و روانه بازار کند.
رضا سوخته زاری افزود: در حال حاضر در این بخش برای 310 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.
سوخته زاری با اشاره به اینکه عسل تولیدی منطقه پرسک شهرستان سلسله توانست در کنگره جهانی عسل پس از 90 سال مدال برنز را از نظر کیفیت برای کشور عزیزمان ایران کسب نماید، عنوان کرد: این موفقیت می‌تواند عسل شهرستان سلسله و لرستان را در بازارهای داخلی و خارجی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار سازد.
وی با اشاره به نبود صنایع فرآوری و بسته بندی به عنوان مهمترین مشکلات زنبورداران شهرستان، افزود: یکی از افتخارات شهرستان سلسله کسب رتبه سوم جهانی عسل تولیدی این شهرستان به لحاظ کیفیت است که باید از این فرصت در جهت برندسازی محصول تولیدی شهرستان و شناخته شدن آن در کشور نهایت استفاده را برد.
رئیس جهاد کشاورزی سلسله با بیان اینکه قطعا شهرستان سلسله ظرفیتهای بسیار زیاد دیگری را برای پرورش زنبور عسل دارد، افزود: امید است در سالهای آینده با برنامه ریزی و حمایتهای بیشتر، تعداد زنبور داران افزایش یافته و تولید عسل با کیفیت بسیار خوب و طعم بی نظیر در این شهرستان افزایش یابد.
سوخته زاری با اشاره به ورود بخش خصوصی برای احداث صنایع مورد نیاز این بخش، عنوان کرد: مجوزهای لازم به این سرمایه گذار داده شده و مراحل احداث این صنایع در راستای برندسازی عسل تولیدی شهرستان در حال انجام است و به زودی عسل تولیدی زنبورداران با برند مشخصی تحت نام شهرستان به بازارهای فروش عرضه خواهد شد.
7265/6060

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/84842/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی