ندای لرستان

آخرين مطالب

معاون استاندار لرستان خبر داد؛

ضبط 300 میلیارد تومان کالا در لرستان/ 2 محموله قاچاق دام کشف شد سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- معاون اقتصادی استانداری لرستان، با اشاره به ضبط 300 میلیارد تومان کالا در لرستان، از کشف دو محموله قاچاق دام در این استان طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، گودرز امیری شامگاه سه شنبه در سخنانی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 10 طرح اقتصادی در لرستان، اظهار داشت: یکی از این طرح ها شهرک پتروشیمی بوده که به دنبال آن چهار طرح بزرگ که بخشی از آنها مواد اولیه پتروشیمی است، شروع شده است و برای آنها 800 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.
بهره‌برداری از 10 طرح بزرگ اقتصادی در لرستان
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 380 نفر کارگر در این چهار طرح مشغول به فعالیت هستند، افزود: در پتروشیمی نیز حدود 800 نفر مشغول به کار هستند و تولید آن ادامه دارد.
معاون اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به نیروگاه 500 مگاواتی، عنوان کرد: همچنین عملیات اجرایی 200 هکتار گلخانه در سطح استان آغاز شده که در افزایش تولید و ارزش افزوده خیلی می تواند نقش موثری داشته باشد.
ماشین آلات و تجهیزات نساجی بروجرد از گمرک ترخیص شده است. امیری بیان داشت: همچنین عملیات اجرایی گاوداری دو هزار راسی «گریت» نیز از جمله پروژه های بزرگ در استان بوده که آغاز شده است.
وی با بیان اینکه 10 پروژه بزرگ اقتصادی در استان به مرحله تکمیل و به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: مهم ترین آنها عظیم خودرو بوده که بنا است با حضور یکی از مسئولان کشوری افتتاح شود.
معاون اقتصادی استانداری لرستان، بیان داشت: همچنین ماشین آلات و تجهیزات نساجی بروجرد از گمرک ترخیص شده و در حال نصب در کارخانه بوده و تولید آن به 30 میلیون متر می رسد.
هم ما مسئولین و هم مردم منتقد هستیم
امیری با اشاره به تکمیل فاز اول صنایع غذایی گهر، ماهیان خاویاری پلدختر، فاز اول هتل شاپورخواست، فاز نخست دهکده گردشگری مخملکوه و مجتمع گردشگری بروجرد، گفت: همچنین گاوداری دو هزار راسی الیگودرز آماده افتتاح است.
11 ایستگاه پمپاژ آب در استان داریم که همه اینها به مرحله بهره‌برداری رسیده است وی، گفت: 11 ایستگاه پمپاژ آب در استان داریم که همه اینها به مرحله بهره برداری رسیده است.
معاون اقتصادی استانداری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود اشاره به ستاد تنظیم بازار استان، بیان داشت: این ستاد در شرایطی به صورت ویژه هر شب تشکیل می شد، در این ستاد دادستان، نماینده سپاه، نیروی انتظامی، اطلاعات، سازمان بازرسی و دستگاه های نظارتی و اجرایی مرتبط با تنظیم بازار حضور دارند.
امیری با بیان اینکه هر گونه تصمیم گیری در رابطه با توزیع کالا و قیمت گذاری در این ستاد صورت می گیرد، افزود: متاسفانه یکی از اشکالاتی که وجود دارد این است که هم ما مسئولین و هم مردم منتقد هستند، معلوم نیست چه کسی باید این وسط موضوع را حل کند.
وی با اشاره به اینکه قاعدتا تصمیماتی که گرفته می شود باید اجرا شود، عنوان کرد: ممکن بوده جاهایی نیز درصدی خطا وجود داشته باشد، اما قاعدتا باید اجرا شود.
معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه در مصوبات این ستاد تفویض شد که گروهی نحوه توزیع گوشت را تصمیم گیری کنند و ارائه بدهند، گفت: این گروه متشکل از جهاد کشاورزی، استانداری، نماینده اصناف، نماینده صنعت، معدن و تجارت، نماینده تعزیرات و ... است.
ضبط 300 میلیارد تومان کالا در لرستان
امیری با تاکید بر اینکه گاها گفته می شود که گوشت نباید به قصاب داده شود، پس باید چه کسی توزیع کند؟ مگر می شود در ماشین بگذاریم و در شهر و روستا بگردیم؟ افزود: به هر شهرستان اعلام شده که چند قصاب مورد وثوق را اعلام کنند، اطلاع رسانی نیز صورت گیرد که در چه تاریخی گوشت گرم و منجمد در این قصابی ها عرضه شود.
بالغ بر هزار تن مرغ منجمد، گوشت گرم وارداتی و گوشت منجمد در سطح استان توزیع شده است وی، بیان داشت: جالب است گزارش هایی را به ستاد تنظیم بازار می آورند که به طور مثال یک نفر در یک روز چهار بار آمده و گوشت گرفته است، افزود: اینکه این فرد اخلاق را رعایت نمی کند چه کار باید کرد؟ آیا امکان پذیر است که جلوی شخصی را در فروشگاه و یک قصابی بگیرند؟ خود مردم باید رعایت کنند.
معاون اقتصادی استانداری لرستان، افزود: تا امروز بالغ بر هزار تن مرغ منجمد، گوشت گرم وارداتی و گوشت منجمد در سطح استان توزیع شده است،
امیری با تاکید بر اینکه اگر کسی روش منطقی و قابل قبولی برای عرضه کالا دارد و مشکل را حل می کند آماده اجرای آن هستیم، افزود: نزدیک به 300 میلیارد تومان کالای قاچاق ضبط شده در انبارهای لرستان وجود دارد که از طریق تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی ضبط شده است و این کالاها نزد اموال تملیکی استان است.
کشف 2 محموله قاچاق دام
آنقدر انبارها پر شده است که از اجاره انبار خسته شده ایم وی با بیان اینکه آنقدر انبارها پر شده است که از اجاره انبار خسته شده ایم، افزود: پافشاری و اصرار زیادی شده که هر چه سریع تر این کالاها از طریق مزایده به فروش برسند.
معاون اقتصادی استانداری لرستان همچنین با بیان اینکه در هفته گذشته دو محموله قاچاق دام در استان ضبط شدند، گفت: امروز نیز قرار بود یک محموله از طریق مزایده یا کشتار شود و به فروش برسد و یا به صورت زنده به فروش برسد، چرا که ممکن بوده برخی از آنها امکان کشتار نداشته باشند.
امیری که در گفت و گوی خبری سخن می گفت، با تاکید بر اینکه ممکن است جاهایی نیز قاچاق به گونه ای صورت گیرد که قابل رصد نباشد، عنوان کرد: با این وجود دستگاه های نظارتی و اجرایی برای جلوگیری از انجام این کار به صورت جدی پای کار هستند.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/81980/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

500 هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد

آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات

لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

افزایش 13 درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان

رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان

بهره مندی 138 هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

فیلم| تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان

استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند

بهره‌برداری از گلخانه 3 هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف 6 ماه آینده

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور؛ به زودی

داستان ابوشجاع

عامل تحریم

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان

سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی

اشتغال‌زایی 350 میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان

آمادگی 35 مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان

لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان

ده نمکی در دو اپیزود