ندای لرستان

آخرين مطالب

هم افزایی اصحاب رسانه، پیش نیاز توسعه در لرستان فرهنگي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم آباد - وسایل ارتباط جمعی در جهان پرشتاب امروز، جایگاه ممتازی دارند به گونه ای که تحلیلگران علوم اجتماعی ، عنصر رسانه را عامل توسعه یافتگی هر جامعه ای می دانند.
به گزارش ایرنا در چنین فضایی است که همه فعالان اجتماعی برای پیشبرد اهداف خود بیش از پیش به رسانه‎ها روی آورده‎اند.
سیاسیون، بازرگانان، پژوهشگران، روحانیون و قشرهای دیگر همه و همه برای دستیابی به آمال و اندیشه‎های خود، ناگزیر از رویگردانی نسبی از شیوه‎های کلاسیک ارتباط و اتکاء به وسایل ارتباط جمعی اعم از مکتوب، دیداری، شنیداری و اینترنتی شده‎اند.
بر این اساس، نقش رسانه ها در حل بحران های اقتصادی و کمک به توسعه اقتصادی کشورها و جوامع، همانند نقشی است که آنها در سیاست ایفا می کنند.
از آنجایی که استان لرستان یکی از استان هایی است که همواره چرخه اقتصادی آن با مشکلاتی روبرو بوده است از این رو هم افزایی و هم سو بودن خبرنگاران در جهت توسعه استان بسیار موثر خواهد بود.
در این خصوص اولین نشست هماهنگی بین مدیران خبرگزاری ها و پایگاههای خبری استان در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان برگزار شد.
در این جلسه مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری نکاتی را پیرامون فعالیت حوزه خبر بیان کردند.
**پیگیر مطالبات مردمی باشیم
مدیر خبرگزاری بسیج لرستان با تاکید بر اینکه این نشست ها باید به صورت منظم و ماهانه برگزار شود اظهار داشت: خبرگزاری های لرستان باید چرا همدل و هماهنگ برای برطرف کردن مشکلات تلاش کنند.
سجاد میرزایی گفت: اکنون در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و مردم از برخی مسئولین گله مند هستند که ما باید به عنوان رابط بین مردم و مسئولین برای برطرف کردن مشکلات تلاش کنیم.
وی بیان کرد: پیشنهاد میکنم این نشست ها با مدیران روابط عمومی های استان برگزار شود تا آنها هم بتوانند حرف های ما را گوش کنند.
وی اظهار داشت: باید به سمت بیان مطالبات مردمی برویم و برای برطرف کردن آنها تلاش کنیم همچنین می توانیم در بحث انعکاس محرومیت زدایی و کمبودها اتفاق نظر داشته باشیم.
میرزایی بیان کرد: داروخانه هلال احمر یک مطالبه مردمی بود که اغلب خبرگزاری ها پیگیری آن شدن تا اینکه مشکل حل شد اکنون مشکلات دیگری همچون اصلاح جاده های حادثه خیز از دیگر مطالبات مردم هستند که باید همفکر و هم سو برای آن تلاشکنیم.
میرزایی بیان کرد: برخی از دهستان‌ها نیز آب آشامیدنی ندارند که باید این قبیل مشکلات را پیگیری کنیم.
**هم افزایی میان خبرگزاری لرستان ضروری است
مدیر خبرگزاری مهر لرستان نیز اظهار داشت: در برخی مواقع خبرنگار نماها همان خبر و مطالب بی کیفیت روابط عمومی ها را در گروه ها انتشار می دهند و برخی از خبرنگارها روابط عمومی دستگاه ها اجرایی شده اند.
فاطمه حسینی گفت: خبرنگارنماها شأن و منزلت دیگر فعالان که در عرصه خبر به صورت حرفه ای تلاش می کنند را پایین آورده اند و برخی از ادارات رفتار آنها را بر عهده خبرنگاران خبرگزاری ها می گذارند.
وی افزود: برخی مدیران هم دانش رسانه ای خود را در این خصوص بالا نمی‌برند که متوجه شوند چه تفاوتی بین اینها است.
وی بیان کرد: بین خبرگزاری های لرستان باید هم افزایی باشد، باید برای رسیدن به اهداف یک هدف مشترک داشته باشیم، همچنین باید دغدغه های مان یکسان باشد، تک صدایی جواب نمی دهد و تاثیرگذار نیست.
حسینی با تاکید بر برگزارکردن این نشست به صورت ماهانه عنوان کرد: نشست هماهنگی بین خبرگزاری فعال در لرستان می تواند نقشه راه را تعیین کند.
وی اظهار داشت: باید با خودباوری به جایگاه اصلی خودمان برسیم چراکه خبرگزاری ها تاکنون خود را به آن گونه که باید مطرح نکرده اند.
**خبرگزاری های لرستان باید برای برطرف کردن مشکلات همدل باشند
مدیر خبرگزاری فارس لرستان نیز در این نشست گفت: اگر مطالبات مردمی بازگو شوند رسالت واقعی خود را انجام داده ایم.
سعید سرشار افزود: خبرگزاری ها در بین رسانه‌های دیگر مظلوم واقع شده اند چراکه وظیفه اصلی اطلاع رسانی بر دوش آنها می باشد.
سرشار اضافه کرد: امیدواریم این نشست به صورت ماهانه برگزار شود که بتوانیم نفوذ خبرگزاری ها را بیشتر کرده و به جایگاه اصلی خودش برگردانیم.
وی با بیان اینکه برای برطرف کردن مشکلات مردم باید تلاش کنیم اظهار کرد: باید بین خبرگزاری‌ها لرستان جریان‌سازی ایجاد شود و با انتخاب یک موضوع مشترک سعی شود آن مشکل برطرف گردد.
**بدون توجه به جناح و حزب، برای توسعه استان تلاش کنیم
سرپرست روزنامه 17مرداد نیز در این نشست اظهار داشت: جایگاه رسانه در توسعه پایدار استان نقش بسزایی دارد که خبرنگاران باید آن را ایفا کنند، با توجه به مشکلات عمده در استان، خبرنگار نباید به شغل تبدیل شود چراکه این حرفه نیازمند دانش است.
کرم ملک آسا ادامه داد: برخی نشریات مکتوب به فکر توسعه استان نیستند و تنها به دنبال زهر چشم گرفتن از مسئولین می باشند، به دلیل کار بی ارزش برخی‌ها زحمت خیلی از خبرنگاران هدر می‌رود.
وی بیان کرد: باید با مدیران ارشد استان مشکلات را مطرح کرده و آنها را در این خصوص متوجه کنیم، رسانه‌ها مشکلات را بیان می‌کنند چراکه دغدغه استان را دارند.
ملک آسا ادامه داد: باید بدون توجه به جناح و حزب برای توسعه استان تلاش کنیم، باید دین خود را به استان ادا کنیم از روی بغض و کینه و حزبی که داریم کار نکنیم.
وی ادامه داد: خبرنگارها نمایندگان افکار عمومی مردم هستند آنها رکن چهارم دموکراسی می‌باشند باید به سوی تحلیل اخبار رفته به یک خبر اکتفا نکنیم و بتوانیم آن را به صورت گزارشی و تحلیلی منتشر کنیم.
وی گفت: مجیزگویی، تعریف و تمجید بی اساس برخی خبرنگارنماها در لرستان به آفت تبدیل شده است.
ملک آسا افزود: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم باید مدیران را به سمت شفافیت گفتار سوق دهیم چراکه مردم از عدم شفافیت خسته شده‌اند.
** تشکیل اتاق فکر برای خبرگزاری ها ضروری است
خبرنگار پایگاه خبری یافته نیز در این نشست اظهار داشت: صنف خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در لرستان باید تشکیل شود چراکه به دلیل ازدیاد نشریات مکتوب برخی از آنها اغلب به فکر منافع مادی می باشند.
مصطفی باقری بر ضرورت ایجاد اتاق فکر برای خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان تاکید کرد و گفت: با ایجاد اتاق فکر می توانیم مشکلات را مطرح کرده و هم سو همه با هم برای توسعه لرستان تلاش کرد.
**نیازمند الگوی خبری مناسب برای جریان سازی بین خبرنگاران هستیم
مدیر خبرگزاری ایکنا نیز در این نشست اظهار داشت: نیازمند الگویی خبری مناسب با هدف جریان‌سازی بین خبرگزاری ها هستیم همچنین جریان‌سازی، هم افزایی و اتحاد جامع بین خبرگزاری ها باید رخ دهد.
امین زینی وند بیان کرد: تفاوت خبرگزاری‌ها با نشریات مکتوب به دلیل آنلاین بودن خبرگزاریها است که می تواند حساسیت حرفه فعالان رسانه در خبرگزاری ها را افزایش دهد.
وی ادامه داد: خبرنگاران خبرگزاری ها اخلاق حرفه ای را رعایت می کنند و بخوبی بحث امانت داربودن را مدنظر قرار می دهند.
وی ادامه داد: در مواقعی مدیری اعلام می کند که نشست خبری برگزار نمی کنم زیرا که هزینه ای برای اینکار ندارم که این آفتی برای خبرنگاران خبرگزاری ها است، آنها هیچ زمانی چشمداشتی به این منابع ندارند.
زینی وند افزود: شورای اطلاع ‌رسانی استان باید به عنوان ابزاری خبرگزاری ها را معرفی کند چراکه برخی ها هنوز به جایگاه خبرگزاری ها مطلع نیستند همچنین بین نشریات مکتوبات و خبرگزاری‌ها تفاوت قائل شوند.
وی عدم ثبات جامعه و آگاهی مردم نسبت به اخبار منتشر شده بدون منبع را نیازمند سواد رسانه ای عنوان کرد و معتقد است که این امر را خبرگزاری ها به خوبی انجام می دهند.
** برای توسعه استان باید رسانه ها همدل باشند
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان نیز در این نشست اظهار داشت: فعالیت خبرنگاران باید برای توسعه استان باشد و ما باید در راستای رسال حرفه ای خود برای جامعه مفید باشیم.
محمد علیدوستی ادامه داد: توسعه استان نیازمند هم سود بودن خبرنگاران می باشد و باید برای برطرف کردن مشکلات تلاش کنیم همچنین باید با هم‌افزایی و هم سود بودن مطالبات مردمی را پیگیری کنیم.
وی افزود: باید همواره سعی شود منزلت خبرنگاران زحمتکش استان زیر سوال نرود.
وی اضافه کرد: روابط عمومی ها با توجه به وظیفه خود همواره نقاط مثبت اداره را منعکس می کنند که تنها جنبه اطلاع رسانی برای مجموعه خودشان را دارد اما برخی خبرنگاران آن را پوشش می‌دهند.
علیدوستی بیان کرد: برخی از خبرنگاران روابط عمومی ادارات شده اند، که این نوع رویکرد باعث شده تا مردم رغبت چندانی به خواندن مطالب رسانه ها نداشته باشند.
وی افزود: ایرنا همواره آمادگی لازم برای انعکاس خدمات مسئولین نظام را دارد و برای برطرف کردن مشکلات مردمی همواره گزارشهایی را از اقصی نقاط استان تهیه کرده است.
3210/6060

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/79482/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی