ندای لرستان

آخرين مطالب

آیت‌الله میرعمادی تشریح کرد؛

عوامل اثرگذاری سرودهای انقلابی/آواهایی که بیان‌کننده غرور ملت بود سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان ضمن تشریح عوامل اثرگذاری سرودهای انقلابی گفت: سرودهای انقلابی بیان‌کننده احساسات و عواطف و غرور یک ملت بود و ریشه در اهداف انقلاب داشت.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر سه شنبه در افتتاحیه چهارمین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی با اشاره به اینکه این جشنواره بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب نگاه به آنچه که به عنوان محتوای حرکت و انگیزه انقلاب اسلامی بوده است یک امر بسیار ضروری است.
سرودهای انقلابی نقش اساسی در پیروزی انقلاب داشتند
وی با بیان اینکه برگردیم به سال 56 و 57 می بینیم که عواملی در پیروزی انقلاب نقش داشتند، از رهبری انقلاب گرفته، مردمی که فداکاری کردند، دین، مکتب، آیین و محرم و عاشورا که زمان مناسبی برای شتاب بخشیدن به حرکت بودند، تصریح کرد: یکی از عواملی که بسیار نقش اساسی داشته است، سرودهای انقلابی و حماسی بوده است.
نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه هرگز از یاد نمی بریم تظاهرات سال 56 و 57 که آمیخته با همین سرودها بوده است، سرودها انگیزه ایجاد میکرده و مردم را به وجد می آورد، به اندازه ای جذاب بود که همه مردم آن را به صورت جمعی می خواندند، افزود: این نوع سرودها در ایجاد انگیزه و تشویق و حرکت مردم به سمت مبارزه و پیشبرد مبارزه بر کسی پوشیده نیست.
آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب هم سرودهایی که در دوران دفاع مقدس خوانده شد در ادامه حرکت انقلاب موثر بود، گفت: این سرودها بسیار جذاب و بسیار تاثیر گذار بوده است.
تشریح عوامل اثرگذاری سرودهای حماسی و انقلابی
وی با بیان این سوال که چرا این سرودها تاثیرگذار و جذاب بوده است و مردم استقبال می کردند؟ تصریح کرد: ابتدا اخلاص گویندگان و خوانندگان و سرایندگان در تاثیرگذاری این سرودها موثر بوده است، واقعا کسانی که این سرودها را می گفتند و می خواندند برای خدا کار کردند؛ خلوص نیت وجود داشت و تاثیر گذار بود.
سرودهای حماسی همخوانی با اهداف و آرمان های انقلاب داشت
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه شاید کسانی که این سرود ها را می خواندند هیچ توجهی نداشتند مورد استقبال قرار می گیرد یا نه، می گفتند برای خدا می خوانیم. پاداش مادی مدنظر نبود. اگر این سرودها ماندگار شد به خاطر اخلاص بود، اظهار داشت: دوم ویژگی و عامل ماندگاری سرودها این بود که سرودهای حماسی همخوانی با اهداف و آرمان های انقلاب داشت، اینطور نبوده شاعری در عالم خیال شعری بگوید و بعد هم خواننده ای بخواند. سرودهای حماسی دارای اهداف بلند و متعالی بودند. ضد ظلم و ضد استکبار بودند.
ویژگی سرودهای انقلابی، دوری از لهو و لعب بود؛ سرودهای انقلابی برخواسته از فطرت بود و در دل می نشست
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه این مهم است که یک هنر در خدمت تعالی دین باشد، سرودهای انقلابی مطابق با ارزش های دینی و فرهنگ مردم بود، تصریح کرد: امروز برخی آهنگ ها فاقد ارزش است و بی محتوا است، پیامی ندارند، در حالیکه سرودهای انقلابی دارای هدف بودند، اهداف متعالی را دنبال می کردند.
وی با تاکید بر اینکه سومین ویژگی سرودهای انقلابی، دوری از لهو و لعب بود؛ سرودهای انقلابی برخواسته از فطرت بود و در دل می نشست، افزود: اگر هم در برخی سرودها از ابزار موسیقی استفاده می شد برای جهت تعالی بود نه به عنوان اینکه موسیقی باشد؛ اما امروز ابزار موسیقی بر موسیقی غلبه دارد، این ارزشی ندارد.
نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: ماهیت سرودهای احماسی و انقلابی به آلات موسیقی بستگی نداشت.
سرودهای انقلابی بیان کننده احساسات و عواطف و غرور یک ملت بود
آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی های سرودهای انقلابی این بوده که بیان کننده احساسات و عواطف و غرور یک ملت بود؛ احساسات یک ملت در قالب سرود عرضه می شد، اظهار داشت: سرودهای انقلابی و حماسی غرور یک ملت را برمی انگیخت و افتخارات یک ملت را بیان می کرد؛ دعوت به ایثار و فداکاری بود، عرفان بود؛ خیلی از سرودهای انقلابی ما جنبه عرفانی داشت لذا ماندگار شد.
وی با بیان اینکه40 سال گذشت اما آن سرودها هنوز در گوش ملت بزرگ ایران اسلامی طنین انداز است؛ هنوز آن سرودها وقتی خوانده می شود اشک مردم جاری می شود، این بیانگر ریشه دار بودن سرودهای حماسی و انقلابی است، تصریح کرد: سرودها برگرفته از کلام امام و اهداف انقلاب بود؛ امروز هم برخی سرودها برگرفته از کلام رهبری است، این ها ماندگار می شوند چون دارای محتوا هستند.
برخی نشاط مردم را در معصیت خدا می بینند
نماینده ولی فقیه در لرستان خلاقیت و نوآوری در سرودهای حماسی و انقلابی را دیگر ویژگی این سرودها دانست و افزود: سرودهای انقلابی و حماسی موجب نشاط مردم می شد؛ بعضی ها دنبال لهو و لعب هستند و می گویند می خواهیم برای مردم نشاط ایجاد کنیم، واقعیت این است که برخی نشاط مردم را در معصیت خدا می بینند، اما ما نشاط مردم را در رضای خدا می بینیم.
نشاط واقعی در آن سرود حماسی و انقلابی بوده که مردم را به سمت عدالت و مبارزه با ظلم و فساد می کشاند
آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه عده ای به دروغ می گویند دنبال نشاط مردم هستند، نه آن ها دنبال معصیت خدا هستند، لذا جلسات و جشنواره هایی که برگزار می کنند معصیت خدا در آن اتفاق می افتد، ادامه داد: نشاط واقعی در آن سرود حماسی و انقلابی بوده که مردم را به سمت عدالت و مبارزه با ظلم و فساد می کشاند.
وی با بیان اینکه سرودهای انقلابی مانند آب زلالی بودند که مردم را سیراب می کردند؛ تصریح کرد: آن کسی که اختلاط زن و مرد را در جشنوراه ای ایجاد می کند و مسائل شهوانی را ترویج می کند می خواهد ذلت ایجاد کند نه نشاط.
نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: این جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی برای ما مهم است، چراکه برای رضای خدا است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/79364/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی