ندای لرستان

آخرين مطالب

/گزارش/ شهرک یا تبعیدگاه؟! اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - سال 80 شهرداری خرم‌آباد برای رها شدن از مشکل‌های صنوف آلاینده در سطح شهر، خیلی از صنوف را مجبور کرد به شهرک صنوف زاگرس منتقل شوند و با کسانی که از این کار سر باز می‌زدند برخورد می‌شد!
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، آن زمان این شهرک که در نزدیکی‌های منطقه کمالوند قرار دارد کوچک‌ترین شباهتی به یک شهرک صنوف را نداشت و در حال حاضر نیز وضعیت خوبی از لحاظ زیرساختی ندارد.
در این شهرک حتی زیرساخت‌های اولیه از جمله آب شرب سالم، سرویس بهداشتی، فضای سبز، ایستگاه آتش‌نشانی و غیره وجود ندارد و این موارد نارضایتی غرفه‌داران را به دنبال داشته است.
فراموش شده‌ایم!
بهروز سپهوند یکی از پنج نماینده شهرک صنوف زاگرس خرم‌آباد به ایسنا گفت: اینجا فراموش شده‌ایم و هر چه فریاد می‌زنیم کسی به داد ما نمی‌رسد .
وی ادامه داد: 700 باب مغازه در این شهرک وجود دارد و در حالی که سال 80 احداث شده اما زیرساخت‌های اولیه‌ی یک شهرک صنوف را ندارد و حتی یک سرویش بهداشتی دیده نمی‌شود .
سپهوند اضافه کرد: به اجبار شهرداری یک‌سری افراد را به اینجا آورده اما این نهاد کمترین خدمات را ارائه می‌کند و در واقع ما اسیر شده‌ایم .
این نماینده شهرک صنوف زاگرس خرم‌آباد با اشاره به اینکه 450 کاسب در این شهرک فعالیت دارند، افزود: مالک غیربومی این شهرک که معلوم نیست طبق چه اساسی آن زمان به این قضیه ورود کرده حتی یک سند را انتقال نداده و این در حالی است که خودم 133 جلد سند را به وی نحویل داده‌ام اما هرچه پیگیری می‌کنیم فایده‌ای ندارد .
وی با اشاره به اینکه آقای قاسمی(مالک) شهرک که یک زمانی در برنامه 90 می‌گفتند 2000 مغازه در لرستان دارد، شهر ما را بازیچه خودش قرار داده است، تصریح کرد: این آقا که یک روزی با قصد هزینه در فوتبال خودش را مطرح کرد به فکر ما نیست و فقط وعده می‌دهد .
سپهوند با بیان اینکه قرار بود در این شهرک یک ایستگاه آتش‌نشانی احداث شود، اضافه کرد: فاصله نزدیک‌ترین ایستگاه تا شهرک 7 کیلومتر است و در مواقع آتش سوزی وضعیت خیلی بد می‌شود .
وی با بیان اینکه همه کاسبان اینجا ناامید شده‌اند، تأکید کرد: انتظار داریم به این شهرک خدمات بدهند وگرنه همه ما دوباره به شهر برمی‌گردیم .
شنیده می‌شود برخی از غرفه‌داران که با نارضایتی به این شهرک رفته‌اند و چون امکانات مناسبی ندارد دوباره می‌خواهند مغازه‌ها را به شهر برگردانند!
منوچهر اسب‌کوه رئیس اتاق اصناف خرم‌آباد در این باره به ایسنا گفت: این شهرک سال 80 طبق قرارداد توسط شهرداری به سرمایه‌گذار واگذار شده و قرار بوده در آنجا به خریداران غرفه‌ها خدماتی ارائه کنند.
وی با بیان اینکه شهرک مجوز دارد، اضافه کرد: متأسفانه کار خاصی در بحث زیرساخت‌ها و خدمات رفاهی انجام نشده و شرایط این شهرک صنوف زیبنده استان نیست.
اسب‌کوه تصریح کرد: اعضای صنوف ما متاسفانه مورد ظلم واقع شده‌اند و از هر نظر در آنجا مشکل دارند.
رئیس اتاق اصناف خرم‌آباد یادآور شد: سال 80 شهرداری زمین را هر متر 2000 تومان به سرمایه‌گذار(قاسمی) فروخته و این آقا سال 88 آن را تا متری یک میلیون تومان هم به فروش رسانده اما به تعهدات عمل نکرده است.
وی افزود: برای ساماندهی شهرک خیلی پیگیری کرده‌ایم و به تازگی سرمایه‌گذار پای کار آمده و وعده‌هایی داده که امیدواریم به آنها عمل کند.
آنچه در این شهرک به وفور شنیده شده، وعده است اما کمتر وعده‌ای محقق شده و شهرک همچنان همانی است که نباید باشد!
مشکلات شهرک صنوف زاگرس به سادگی حل نمی‌شود!
اسد عبدالهی، فرماندار خرم‌آباد نیز به ایسنا گفت: بارها در خصوص این شهرک پیگیری کرده‌ و جلسه گذاشته‌ایم اما در واقع مشکلاتی دارد که به این سادگی‌ها حل نمی‌شود.
وی ادامه داد: توافقاتی با سرمایه‌گذار حاصل شد و قرار بود بیاید تا جلسه نهایی را بگیریم اما نیامد و همچنان مشکلات پابرجاست.
عبدالهی با اشاره به اینکه در این شهرک؛ سرمایه‌گذار، بانک، شهرداری و غرفه‌داران مشکلاتی دارند، تصریح کرد: سرمایه‌گذار به بانک بدهکار است و از طرفی مبلغی از پول غرفه‌های فروخته شده باقی‌مانده و صاحبان غرفه‌ها نیز از اینکه سندی دست‌شان نیست و شهرک وضعیت خوبی ندارد، ناراضی هستند و از طرفی شهرداری هم یک‌سری حق و حقوق دارد.
فرماندار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: برخی از سندها در رهن بانک است و به همین علت سرمایه‌گذار سندها را قطعی نکرده و تا این چهار ضلع همکاری نکنند مشکلات حل نمی‌شود.
وی تأکید کرد: باز هم پیگیری می‌کنیم که مشکلات شهرک صنوف زاگرس حل شود اما باید سرمایه‌گذار، بانک، شهرداری و صاحبان غرفه‌ها نیز همکاری کنند و تعامل داشته باشند.
مالک سردرگم است!
رستم کوشکی، عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در این باره به ایسنا گفت: اتفاقات زیادی در خصوص شهرک صنوف زاگرس افتاده اما دلیلی ندارد که شهرداری از حق و حقوق خودش کوتاه بیاید.
وی با بیان اینکه این شهرک خارج از محدوده شهر بوده و متولی آن، فرمانداری خرم‌آباد است، افزود: شهرداری هم یکی از ارگان‌هایی است که در این شهرک وظایفی دارد.
کوشکی با بیان اینکه شهرداری قبول کرده که خدمات ارائه کند، گفت: قرار شده بعد از بارندگی‌ها شهرداری لکه‌گیری آسفالت آنجا را انجام دهد و یک‌بار هم آشغال‌های آن را جمع‌آوری کرده و اگر نیاز باشد بازهم این کار انجام خواهد شد.
این عضو شورای شهر یادآور شد: سرمایه‌گذار از برخی مالکان غرفه‌ها طلب دارد و از طرفی آنان نیز می‌گویند به این سرمایه‌گذار اعتماد ندارند و امکان دارد بانک نیز برخی از سندها را به اجرا بگذارد!
وی تأکید کرد: مالک سردرگم است و در واقع تا تکلیف خودش مشخص نباشد بعید می‌دانیم مشکلات شهرک به طور کامل حل شود!
به گزارش ایسنا، یاس و نامیدی در این شهرک موج می‌زند و غرفه‌داران می‌گویند: اینجا تبعیدگاهی است که هر چه جلوتر می‌رویم شرایط بدتر می‌شود. آنان خواسته‌ی زیادی ندارند و می‌خواهند این شهرک زیرساخت‌های اولیه را داشته باشد تا بتوانند همچنان به کاسبی ادامه دهند اما "نبود زیرساخت‌ها" همچنان همانی است که نباید باشد!
گزارش از مهران مریدی، خبرنگار ایسنا منطقه لرستان
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/78667/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

غبارروبی گلزار شهدا خرم‌آباد با حضور استاندار جدید لرستان

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

حضور بیش از 60 پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

افزایش 93 درصدی سطح زیر کشت کلزا در سلسله

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

آبفای لرستان 100 پروژه در دست اجرا دارد

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

باند سرقت منازل در خرم‌آباد منهدم شد

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان

کمیته انضباطی؛ خیبری‌ها 100 میلیون جریمه شدند

انهدام باند سارقان در خرم‌آباد

تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته

نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد