ندای لرستان

آخرين مطالب

مهر گزارش می‌دهد؛

پروژه مصلای پلدختر 9ساله شد/اقامه نمازجمعه در گرما و سرمای خیابان سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - پلدختر- پروژه مصلای نماز جمعه پلدختر با گذشت 9 سال هنوز 58 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا مردم مجبور شوند که نماز خود را در گرما و سرمای خیابان اقامه کنند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مصلا به عنوان محلی برای تجمعات بزرگ دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی از جمله نیازهای مردم شهرها است که نمازگزاران هر شهر هر جمعه برای برپایی نماز در آن گرد هم می آیند، پلدختر با جمعیت 80 هزار نفری و با وجود لقب «هویزه ثانی» از این نعمت محروم است.
اقامه نماز جمعه در گرما و سرمای خیابان
یکی از شهروندان پلدختری در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: تکمیل مصلای نماز جمعه دیگر برای مردم پلدختر به یک آرزو تبدیل شده و بخشی از نمازگزاران در روزهای جمعه به دلیل کمبود فضا و کفاف ندادن ظرفیت مسجد جامع این شهر برای برپایی نماز مجبور می شوند داخل کوچه نماز خود را اقامه کنند.

تکمیل مصلای نماز جمعه برای مردم پلدختر به یک آرزو تبدیل شده است رمضان قنبری، افزود: این موضوع در فصول مختلف سال مشکلات خاص خود را دارد به گونه ای که در فصل تابستان با وجود گرمای 50 درجه چندین صف از نمازگزاران جمعه در پلدختر بیرون از مسجد نماز می خوانند و حتی امام جمعه نیز پس از ایراد خطبه ها به جمع آنها ملحق می شود و بیرون از مسجد به نماز می ایستد.
یک نمازگزار نماز جمعه در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: تکمیل مصلا یکی از نیازها و ضروریات نمازگزاران در شهر پلدختر است، زیرا کمبود فضای مسجد جامع و نبود مصلی به ویژه در جمعه های شلوغ آنها را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند.
عباس قنبری، افزود: بخشی از نمازگزاران نماز جمعه در پلدختر در فصل زمستان با وجود پدیده های مختلف مانند باد، باران و سرما در شرایط سخت و زیر باران نماز خود را اقامه می کنند.

سرعت لاک پشتی اجرای یک پروژه فرهنگی و دینی
مسئول ستاد نماز جمعه خواهران پلدختر در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: مصلای المهدی(عج) شهر پلدختر چند سال است گرچه به حال خود رها نشده اما روند اجرایی بسیار کند و لاک پشتی دارد و مردم به ویژه نمازگزاران را در انتظار گذاشته است.
هما کریمیان، افزود: نمازگزاران نماز جمعه در پلدختر گاهی اوقات اگر دیر به صفوف تشکیل شده در داخل مسجد جامع و دارالقرآن برسند مجبور می شوند بیرون از مسجد برای نماز صف بکشند که این امر با توجه به ویژگی های فصول مختلف سال مشکلات خاص خود را دارد.
بخشی از نماز گزاران در جمعه‌های شلوغ بیرون از مسجد و داخل کوچه برای نماز صف می‌بندند وی، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود فضا، برخی خواهران نمازگزار پلدختری در دارالقران الزهرا (س)، برخی طبقه بالای مسجد جامع و علاوه بر آن بخشی از آنها در جمعه های شلوغ بیرون از مسجد و داخل کوچه برای نماز صف می بندند که از هر نظر برای خادمان و نمازگزاران مشکلاتی را به همراه دارد.
مسئول ستاد نماز جمعه خواهران پلدختر، گفت: خادمان نماز و اعضای ستاد مجبور می شوند در چنین شرایطی برای انجام امور مربوط به برگزاری نماز و خدمت به نمازگزاران جمعه به چند گروه تقسیم شوند و از طرفی قبل از شروع برنامه های نماز باید در سه مکان مجزا از طریق نوارهای سبز رنگ با دقت مسیر قبله را برای نمازگزاران مشخص کنند که این امر نیز سختی خاص خود را دارد و تکمیل مصلا بسیاری از مشکلات موجود را برطرف می سازد.

تکمیل مصلای نماز جمعه مطالبه مردم پلدختر است
سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه، گفت: مصلای نماز جمعه شهر پلدختر پروژه ای است که به زمین مانده و از مطالبات به حق مردم به ویژه نمازگزاران جمعه است که تکمیل آن نیاز به یک جهش و همت جدی دارد.
وی، اظهار داشت:تکمیل مصلای پلدختر کاری فرهنگی است که از نظر تجمعات سیاسی، اجتماعی و معنوی نیاز شهر بوده و انتظار می رود مدیران استانی مانند راه و شهرسازی و برنامه و بودجه به طور جدی توجه ویژه ای به این مطالبه مردم داشته باشند.
پیشرفت فیزیکی پروژه مصلای نماز جمعه پلدختر برای مردم و مسئولان رضایت بخش نیست نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، افزود: مسجد جامع محل فعلی اقامه نماز جمعه، ظرفیت کافی نمازگزاران را ندارد و لازم است مسئولان برای تکمیل مصلای پلدختر که از ضروریات این شهر است اعتباراتی در نظر بگیرند تا نماز جمعه در مصلا برگزار شود.

کاظمی، گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه مصلای نماز جمعه پلدختر برای امام جمعه، مردم و مسئولان رضایت بخش نیست و می توان با هزینه های جزیی و حداقل مصلا را برای اقامه نماز آماده و قابل استفاده کرد و سپس در آینده با تخصیص اعتبارات آن را کامل کرد.
پیشرفت 58 درصدی پروژه بعد از 9 سال
حجت الاسلام احمد علی حسین زاده آملی امام جمعه پلدختر نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت : طی مدت کوتاهی که در این شهر به سمت امامت جمعه منصوب شده ام دو بار از مصلای المهدی (عج) شهر پلدختر بازدید کرده ام که مشخص شد پیشرفت فیزیکی رضایت بخشی ندارد.
وی، اظهار داشت: عملیات اجرایی این مصلا در سال 88 در زمینی به مساحت حدود پنج هزار و زیر بنای سه هزار متر مربع آغاز شده که تا کنون حدود 58 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امام جمعه پلدختر، افزود: مکان فعلی که در آن نماز جمعه پلدختر برپا می شود گنجایش کافی برای اجتماع و خیل نمازگزاران را ندارد و این مشکل در گذشته نیز بوده که این امر تکمیل مصلا را ضروری می سازد.
حجت الاسلام حسین زاده آملی، گفت: مقرر شد حداقل ریزه کاری های داخلی مصلا و کارهای جزیی تکمیل شود تا بتوان در سالروز ورود امام راحل به کشور و در تاریخ 12 بهمن ماه سال جاری نخستین نماز جمعه پلدختر را در آن برگزار کرد و با همت و تلاش مضاعف این امر حتی می تواند زودتر تحقق یابد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/76035/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست

رفع تصرف 12 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

در دور دوم انتخابات 45 نماینده راهی مجلس می‌شوند

برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم

برگزاری انتخابات دور دوم در 8 حوزه کشور به صورت الکترونیک

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

رشد 35 درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان

تامین مالی ساخت بیش از 11 هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان

در دور دوم انتخابات 45 نماینده راهی خانه ملت می‌شوند

مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد

چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

بورس صعودی می‌ماند؟

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

245 نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند

3 هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است

همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است

فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت

برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم

تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری

زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود

فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است

جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!