ندای لرستان

آخرين مطالب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

بخش عمده‌ بالا بودن تورم نقطه‌ای بخش مسکن است/ تشکیل 59 میلیارد پرونده تخلفاتی اقتصادي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بخش عمده‌ای از دلیل بالا بودن تورم نقطه‌ای استان بخش مسکن است.
 محمدرضا صفی‌خانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: متاسفانه ابتدای سال افزایش نرخ ارز را در کشور تجربه کردیم و هر ماهه قیمت‌ها به دلایل مختلفی افزایش پیدا کرده بود.
وی ادامه داد: در مهرماه با توجه به اینکه ثبات به بازار برگشت و نرخ ارز کاهش پیدا کرد قیمت عمده کالاهای اساسی و اقلام در وضعیت ثبات قرار گرفتند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: وقتی قیمت‌ها ثابت نباشد نظارت نیز سخت‌تر خواهد شد و با توجه به تصمیماتی که در ستاد تنظیم بازار کشور گرفته شد و با توجه به برگزاری مکرر جلسات ستاد تنظیم بازار لرستان و حتی در یک مقطع شاهد برگزاری هر شب آن بودیم تصمیمات جدی و متعددی برای کنترل قیمت‌ها و تامین کالاها نیز گرفته شد.
صفی‌خانی اظهار کرد: با توجه به اینکه ثبات به بازار برگشته این سوال برای مردم پیش آمده چرا استان لرستان نسبت به سال گذشته تورمش بالاتر از کشور است.
وی در ادامه عنوان کرد: شاخص‌های تورم نقطه‌ای در چند آیتم همچون خوراکی، آشامیدنی‌ها، دخانیات، پوشاک، کفش، مسکن و آب و برق، بهداشت و درمان، حمل‌ونقل، ارتباطات، تفریح، فرهنگ، آموزش، هتل و رستوران، کالاها و خدمات متفرقه مورد بررسی قرار می‌گیرند.
این مسئول در ادامه عنوان کرد: در بررسی که در آیتم‌های مختلف در ماه‌های شهریور و مهر و آبانماه انجام شده می‌توان دریافت در لرستان یکی از مهمترین دلایل بالا بودن تورم شاخص مسکن است و تورم خیلی زیادی در بحث مسکن وجود دارد و این دلیل باعث شده که لرستان به لحاظ تورمی یکی از استان‌های اول کشور بدانند.
رئیس سازمان صمت لرستان در ادامه بیان کرد: در شاخص‌های خوراکی و آشامیدنی میزان تورم منفی یک دهم درصد نسبت به شاخص کشور افزایش داشتیم و به همین دلیل موضوع اصلی بالا بودن تورم در لرستان را باید حوزه مسکن بوده، در بررسی شاخص‌های مختلف تورم نقطه‌ای تمامی اقلام مورد نیاز مردم را در نظر می‌گیرند.
صفی‌خانی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال هر ماهه افزایش قیمت را تجریه کردیم اما مهرماه به ثبات رسیدیم، افزود: سیاست دولت این بوده تا کالاهای اساسی را با ارز 4 هزار و 200 تومان تامین کند که فشار کمتری بر مردم وارد شود که در رابطه با اغلب کالاهای اساسی این امر محقق شده است.
وی گفت: در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار الزام شد که مرغ باید قیمت نهایی‌اش 9 هزار و 800 تومان باشد و باید این امر رعایت شود و در غیر اینصورت با افراد متخلف برخورد خواهد شد.
او در ادامه با اشاره به اینکه باید بپذیریم تمامی اقشار گرانی‌ها را احساس می‌کنند و تا ثبات نیز ایجاد نشود نظارت نیز کارساز نخواهد شد، افزود: خوشبختانه در یک یا دو ماه گذشته تقریبا ثبات قیمتی را مشاهده می‌کنیم که بر اساس مصوبات تمامی دستگاه‌های نظارتی به دنبال این هستند تا بر اساس نرخ‌های مصوب بازار را کنترل کنند.
این مسئول ادامه داد: با وجود تمامی محدودیت‌هایی که در حوزه بازرسی داشته‌ایم اما با تعاملی که انجام شد و با همکاری دستگاه‌های مختلف در استان لرستان بیش از 52 هزار فقره بازرسی را انجام داده‌ایم که نسبت به سال گذشته قابل مقایسه نیست.
رئیس سازمان صمت لرستان بیان کرد: در شهر خرم آباد بیش از 16 هزار واحد صنفی وجود دارد اما بازرسان ما 21 نفر و اتاق اصناف 3 نفر هستند و در نتیجه مردم نیز باید کمک کرده و افراد متخلف را معرفی کنند و اگر گران فروشی را مشاهده کردند به لحاظ فرهنگی تذکر داده و گزارش کنند مطمنا برای کنترل بیشتر بازار تشدید بازرسی‌ها و برخوردها را نیز خواهیم داشت.
صفی‌خانی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ گاه سابقه نداشته که 59 میلیارد تومان پرونده تخلفاتی تشکیل شود، افزود: عمدتا نیز پرونده‌ها منجر به پرداخت جریمه شده‌اند.
وی معتقد است: علاوه بر کار نظارتی برخی از کسبه یک مقدار باید وجدان را نیز رعایت کنند و گران فروشان مطمئنا در سایر بخش‌ها متضرر خواهند شد البته باید بدانیم که خیلی از اصناف و کسبه با وجود افزایش قیمتها اما کالاهایشان را با نرخ قبل از گرانی به مردم می‌فروشند با این وجود برخی از افراد نیز از وضعیت موجود سو استفاده می‌کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه شب چله در لرستان، افزود: برای عرضه کالاهای مورد نیاز مردم نمایشگاه با عنوان شب چله برپا خواهد شد و عمده اقلام مورد نیاز مردم با تخفیف‌های مناسب عرضه می‌شوند.
وی بیان کرد: تمامی تلاش‌های انجام شده نشان می‌دهد تمام ظرفیت مدیریت ارشد استان و معاونین وی و دستگاه‌های نظارتی کنترل بازار بوده و از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/74818/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی