ندای لرستان

آخرين مطالب

استاندار لرستان:

دانشجو، زبان مردم و افرادی که دیده نمی‌شوند باشد سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - استاندار لرستان گفت: دانشجو، زبان مردم و افرادی که دیده نمی‌شوند باشد.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر موسی خادمی در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه لرستان برگزار شد، ضمن تبریک این روز اظهار کرد: امیدواریم که گرامی‌داشت این روز کمک کند تا اهداف خالقان آن را بهتر درک و پیگیری کنیم.
وی شور و نشاط دانشجویان را بیانگر وجود امید در نسل جوان و جامعه عنوان کرد و افزود: دانشجو و دانشگاه چندین رسالت مهم دارند که اصلی‌ترین آن آموزش و پژوهش است.
خادمی رسالت دیگر دانشجو را فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برشمرد و گفت: در تمام دنیا این فعالیت‌ها وجود داشته اما طی چند سال اخیر کم‌رنگ شده است؛ در ایران جنبش‌های تاثیرگذاری بودند که از همان سال 32 روحیه استکبارستیزی دانشجویان را نشان داد و علیه استکبار داخلی و خارجی به پا خواستند.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: اوج جنبش‌ها با این رویکرد طی سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی است که بخشی از بار ترویج و ایجاد انگیزه در مردم و جامعه برعهده دانشجویان بوده است.
وی بیان کرد: ادامه این حرکت در تسخیر لانه جاسوسی بود و همچنان بالنده ادامه پیدا کرد و با رویکرد وطن‌پرستی، دفاع از ایران و اسلام در اوج قرار داشت.
خادمی با بیان اینکه دانشجو امروز نیز فعال است و باید با رویکرد روز پویا بماند، اضافه کرد: وی باید به عنوان نیروی منتقد قدرت عمل کند و نبایستی صدای آن باشد چراکه قدرت به اندازه کافی تریبون، محافل و مجالس دارد.
استاندار لرستان بیان کرد: برخی به دنبال این بودند که دانشجو را کانال خود کنند و نباید این‌گونه باشد.
وی ادامه داد: در جامعه انتخابات برگزار شده و دولت تعیین می‌شود تا آن را اداره کند؛ دانشجو باید رصد کرده و در بعد سیاسی نقص‌ها را پیدا کند و به نوعی زبان مردم و افرادی که دیده نمی‌شوند باشد.
خادمی خطاب به دانشجویان گفت: شما صدای افراد گمنام و بدون تریبون هستید و این رویکرد اخیرا در جنبش‌های دانشجویی در حال شکل گرفتن است.
استاندار لرستان مقابله با فساد و عدالت‌خواهی را وظیفه دانشجویان عنوان کرد و افزود: شما باید آن‌چیزی که خود دریافت می‌کنید را بیان کنید.
وی تصریح کرد: صحبت نماینده دانشجویان در مورد صنف دانشجو مورد استقبال بیشتری قرار گرفت چراکه از میانگین دانشجویان و معدل آنان است.
خادمی فعالیت‌های مدنی را از دیگر ابعاد پیگیری شده توسط دانشجویان دانست و گفت: جنبش سیاسی معطوف به قدرت بوده اما مدنی به تمامی مردم برمی‌گردد و نباید فراموش شود چراکه بعد مهمی بوده و در لرستان برجسته‌تر است.
استاندار لرستان با بیان اینکه جنبش‌های مدنی متنوعی مانند کمک به محرومین، زنان بی‌سرپرست و... در حال شکل‌گیری هستند، افزود: این فعالیت‌ها باید حوزه‌های فعالیت فوق‌برنامه دانشجویان را دربرگیرد و مورد تاکید ماست.
وی خود را از جنس دانشگاه عنوان کرد و با بیان اینکه از حضور در این محیط واهمه‌ای ندارم، ادامه داد: متاسفانه به علت محدودیت در زمان نمی‌توانم خیلی در این محیط حضور داشته باشم.
خادمی در رابطه با بحث اشتغال نیز اظهار کرد: بیکاری معضل تمام کشور بوده و توفیقات زیادی داشتیم .
استاندار لرستان تصریح کرد: در دولت‌های مختلف تلاش‌های زیادی انجام شد اما حجم بالایی از بیکاری انباشته شده و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را نفی کند.
وی بیان کرد: عدم توسعه‌نیافتگی و سرمایه‌گذاری باعث شده که در استان بیکاری داشته باشیم اما نباید با سیاه‌نمایی و آمارسازی وضعیت را بحرانی اعلام کرد؛ بیکاری با رشد 12 تا 13 درصد بالاست اما 19 تا 20 درصد نیز در کشور داریم.
خادمی به نرخ تورم در استان نیز اشاره کرد و افزود: این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و در 10، 12 گروه مختلف مطالعه شد که در همه آنها به جز دو آیتم مسکن و اجاره‌بها نزدیک به میانگین کشور هستیم.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در مسکن 22 درصد هستیم اما نرم کشوری 9 درصد است که معنای دیگری نیز می‌دهد و آن این بوده که این بخش فعال است.
وی گفت: مطمئنم استان‌های زاگرس‌نشین به دلیل موقعیت استراتژی که دارند در آینده جایگاه بهتری خواهند داشت و موقعیت مطلوب‌تری را بین سایر استان‌ها پیدا خواهند کرد.
خادمی یادآور شد: لرستان ظرفیت‌های خوبی به لحاظ فرهنگی، گردشگری، طبیعت و...‌ دارد که باید به آنها افتخار کرد تا پیشرفت کنند.
استاندار لرستان به تجمیع بودجه پژوهش نیز اشاره کرد و افزود: این کار اقدام خوبی بود و سال گذشته نیز لرستان رتبه سوم را در کشور کسب کرد.
وی با بیان اینکه در شورای اداری استان 140 مدیر داریم که تنها دو تن از آنها هم‌استانی من هستند، افزود: نباید بدون تحقیق هر موضوعی را قبول کرد و انتظار می‌رود دانشجویان در همه موارد بیشتر مطالعه و آگاهی داشته باشند.
خادمی به موضوع برجام نیز اشاره کرد و گفت: برجام با بدعهدی یک فرد مستکبر روبرو شد اما دستاوردهای زیادی برای ایران داشت. تاکید ما اقتصاد درون‌زا و برون‌گراست که بدون تعامل با تمامی کشورها امکان‌پذیر نیست.
استاندار لرستان با بیان اینکه نمی‌توان با کشورها قطع ارتباط کرد، گفت: سیاست کلی نظام حفظ برجام است و اگر اروپا به تعهد خود عمل کند مشکل خاصی نداریم.
وی با انتقاد از سخت‌گیری به دانشجویان افزود: ما مخالف این موضوع هستیم و با عوامل آن برخورد می‌شود.
خادمی با اشاره به اینکه در وزارت ارشاد اسلامی اداره کلی تحت عنوان موسیقی وجود دارد، اضافه کرد: ممکن است بخشی از موسیقی ایراداتی داشته باشد اما با کلیات آن مخالفتی نداریم.
استاندار لرستان از اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار از محل توازن منطقه‌ای به دانشگاه لرستان خبر داد و گفت: در ساخت بخشی از پل به این دانشگاه کمک می‌کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/73368/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست

رفع تصرف 12 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

در دور دوم انتخابات 45 نماینده راهی مجلس می‌شوند

برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم

برگزاری انتخابات دور دوم در 8 حوزه کشور به صورت الکترونیک

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

رشد 35 درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان

تامین مالی ساخت بیش از 11 هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان

در دور دوم انتخابات 45 نماینده راهی خانه ملت می‌شوند

مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد

چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

بورس صعودی می‌ماند؟

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

245 نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند

3 هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است

همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است

فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت

برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم

تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری

زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود

فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است

جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد