ندای لرستان

آخرين مطالب

استاندار لرستان:

احداث غیرکارشناسی مسکن مهر پلدختر باعث مشکلات شده است اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم آباد - استاندار لرستان گفت: جانمایی بدون مطالعه ، غیر اصولی و غیرکارشناسی سایت مسکن مهر پلدختر و احداث آن در مسیر آبراه ، باعث بروز مشکلات زیادی شده است.
به گزارش ایرنا ، سید موسی خادمی شامگاه یکشنبه درحاشیه بازدید از مناطق سیل زده پلدختر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت مسکن مهرپلدختر در مسیر آبراه باعث شده که هنگام بارندگی در این منطقه سیلاب رخ دهد که نیاز به تغییر مسیر آبهای سطحی دارد اما با توجه این که آب مسیر خود را طی می کند کار مشکلی است.
وی افزود: اکنون طرح آبخیزداری در بالا دست مسکن مهر انجام شده و شهرداری پلدخترنیز از سال گذشته اقدام به ساخت کانال سنگی در این محل برای هدایت آبهای سطحی کرده که در حال انجام است.
استاندار لرستان ابراز امیداواری کرد: با وجود طرح آبخیزداری در بالا دست و احداث کانال به ویژه کمک به تکمیل کانال در حال ساخت در سال جاری این مشکل را کاهش داد.
وی به احداث مسکن مهر پلدختر در گذشته انتقاد کرد و افزود: مشکل اساسی مسکن مهر پلدختر مکان یابی غلط آن در گذشته بوده ضمن این که طبقه اول این مجتمع باید به صورت پیلوت بود اما آن را به مسکونی تبدیل کردند که اگر پارکینگ بود مشکلات کمتر بود اما به هر حال وظیفه مسوولان پیگیری و رفع مشکلات ساکنان این مجتمع است.
خادمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چند روزاخیر بارندگی های خیلی خوبی در سطح استان اتفاق افتاد که از طرفی نعمت خداوند است اما به دلیل وضعیت توپوگرافی وکوهستانی بودن استان لرستان حجم بالای بارندگی ممکن است مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند.
وی افزود: بارندگی های اخیر و جاری شدن سیلاب خوشبختانه در استان تلفات جانی نداشت اما متاسفانه خسارات مادی خیلی زیادی به دنبال داشت.
استاندار لرستان گفت: شدت بارندگی ها در حوزه های مختلف به ابنیه ، زیرساخت ها ، جاده ها ، تاسیسات دولتی و عمومی، احشام ، زمین های کشاورزی و خانه ها و اموال مردم خسارت وارد کرده است.
به گفته وی در این مواقع ابتدا یکسری اقدام های اولیه و فوری درکوتاه مدت انجام می شود بر این اساس امروز بازدیدی در سطح شهرستان پلدختر انجام شد و روز گذشته نیز اعضای کمیته بحران استان در پلدختر حضور پیدا کرده ، مستقر شدند و دستگاه های خدمات رسان شامل راهداری ، برق ، گاز ، آب کارهای اولیه را انجام دادند.
خادمی خاطرنشان کرد: در شهرستان پلدختر کارهای بلندمدت نیز از حیث شبکه های آبهای سطحی و آبخیزداری در بالا دست باید انجام شود تا بتوان ورود آب به حوزه شهری را کنترل و آن را کاهش داد.
وی با بیان این که بخشی از مشکلات ایجاد شده به مقررات شهری برمی گردد افزود: ساخت و سازها مردم باید اصولی ، کارشناسی شده و با رعایت مقررات و در مسیر وبستر رودخانه و آبهای سطحی نباشد .
استاندار لرستان به جبران خسارات وارده ناشی از سیل در پلدختر اشاره کرد و گفت: باید میزان خسارات برآوردشده به وزارت کشور گزارش داده شود تا سازمان مدیریت برنامه ریزی آن را در دولت تصویب کند.
وی افزود: از نظر خسارات زیرساختی به کسانی که در جریان سیل آسیب دیده و دچار خسارت شده اند باید پیگیری شود که کمک های تسهیلاتی به آنها پرداخت شود.
خادمی خاطرنشان کرد: بخشی از موارد ممکن است از محل اعتبارات استانی در میان مدت حل شود ، در کوتاه مدت، نیز تمام دستگاه ها از امکانات وبودجه های معمول خود استفاده می کنند تا بخشی از مشکلات حل شود .
وی افزود: بخشی از مشکلات به وضعیت استان بر می گردد به ویژه این که شهرستان پلدختر محل خروجی آبهای جمع شده استان است بنابر این مشکلات بیشتری دارد.
استاندار لرستان اظهار امیدواری کرد: براساس این تجربیات وبررسی های میدانی و کارهایی که انجام می شود در آینده حجم این گونه خسارات کاهش پیدا کند.
وی افزود: در جریان بارش های شدید اخیر و جاری شدن سیلاب آب آشامیدنی تعدادی از روستاهای شهرستان پلدختر قطع شده که باید به سرعت آب آنها وصل شود.
خادمی خاطرنشان کرد: بخشی از روستاهای شهرستان پلدختر که جاده و ابنیه آنها دچار مشکل شده باید اعتبار گذاشت تا بازسازی شوند و مجموعه اداره راهداری و شهرسازی آبگرفتگی و شکستگی لوله را به سرعت برطرف کنند .
وی افزود: مصوب شد به کشاورزانی که تسهیلات بانکی دریافت کرده اند مدت سه سال مهلت بدهند شامل استان لرستان شد اما در رابطه با پرداخت سود سه ساله که آن را کشاورز پرداخت کند یا دولت اختلافی در سطح ملی بود که طبق آخرین خبر، حل شده است .
استاندار لرستان گفت: دهیاران بخشداران ودستگاه های خدماتی ، جهاد کشاورزی ، آب ، برق ، گاز در حال برآورد خسارات و اعلام ریالی آن به استانداری هستند .
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است .
7272/6060

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/71403/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی