جایگاه متقین و آثار تقوا
اجتماعي
بزرگنمايي:
ندای لرستان - نماینده ولیفقیه در لرستان با اشاره به جایگاه متقین و آثار تقوا، اظهارکرد: مهمترین اثر تقوا نجات و رستگاری انسان است.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، آیتالله سیداحمد میرعمادی، در جلسه هفتگی تفسیر قرآن در مسجد صاحب الزمان(عج) منطقه ماسور خرمآباد، با بیان نکات تفسیری آیه 61 سوره زمر با مضمون «وَ یُنَجِّی اللَّهُ الَّذِینَ اتَّقَوْا بِمَفازَتِهِمْ لا یَمَسُّهُمُ السُّوءُ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ» اظهار کرد: آیه 61 سوره زمر وضعیت متقین در روز قیامت را بیان میکند این در حالیست که مردم در قیامت دو دسته مجرم یا متقین هستند.
وی با بیان اینکه خداوند در قیامت وقتی جایگاه انسانها را مشخص میکند آنان را به دو دسته تقسیم میکند، افزود: مجرمین در روز قیامت روسیاه هستند و جایگاه آنان دوزخ است.
میرعمادی با اشاره به اینکه متقین و مؤمنان جایگاه بهشتی دارند و در قیامت سربلند هستند، بیان کرد: مؤمنان اهل نماز بوده، خمس و زکات را پرداخت میکردند و اهل عدل و انصاف بودند.
نجات اهل تقوا
نماینده ولیفقیه در لرستان با بیان اینکه در روز قیامت خداوند متعال اهل تقوا را نجات میدهد، خاطرنشان کرد: در قیامت اهل تقوا حزن و اندوه ندارند کمااینکه این آیه به انسان امید و آرامش میدهد.
امام جمعه خرمآباد با تاکید براینکه اهل تقوا از جایگاه امن و امان برخوردار بوده و هیچ آفتی متوجه آنان نیست، ادامه داد: امنیت نعمت بزرگی است و انسان باید قدردان نعمت امنیت باشد.
این مفسر قرآنکریم با ذکر این مطلب که بالاترین مصیبت برای انسان این است که انسان امنیت نداشته باشد، اضافه کرد: امنیت بالاترین نعمت است.
وی به جایگاه پُر از نعمت و ناز اهل تقوا در قیامت اشاره کرد و گفت: در قیامت اهل تقوا از لذات بهشتی برخوردار هستند این در حالیست که اهل تقوا در بهشت جاودانه هستند .
میرعمادی با بیان اینکه خداوند در آیه 61 سوره زمر مهمترین اثر تقوا را نجات و فلاح و رستگاری میداند، به آثار تقوا اشاره کرد و با بیان اینکه تقوا وسیله نجات و رستگاری انسان است، افزود: تقوا سپری برای آفات درونی و آتش جهنم است و مایه قدرت و آرامش انسان است.
تقو و سیر و سلوک معنوی
امام جمعه خرمآباد تقوا را مهمترین وسیله سیر و سلوک معنوی دانست و افزود: تقوا انسان را به خدا نزدیک میکند این در حالیست که در بیانی آمده است انسان بدون تقوا به مقام معنوی نمیرسد.
این مفسر قرآنکریم بصیرت و تشخیص حق از باطل را اثر دیگر تقوا برشمرد و با اشاره به اینکه تقوا موجب بصیرت است، خاطرنشان کرد: قبولی اعمال اثر دیگر تقوا است چراکه خداوند عمل با تقوا را قبول میکند.
وی آمرزش گناهان را اثر دیگری از تقوا عنوان کرد و با اشاره به اینکه اگر کسی تقوا داشته باشد خداوند بدیهایش را میپوشاند، اضافه کرد: تقوا سبب بهرهمندی از هدایت الهی و نجات از سختیها است.
میرعمادی بابیان اینکه اهل تقوا در صراط مستقیم هستند، ادامه داد: بهرهمندی از نعمتهای بهشتی اثر دیگر تقوا است.
انتهای پیام
لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/69593/