ندای لرستان

آخرين مطالب

آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد؛

«اربعین» مانور عظمت امت اسلامی/ انقلاب 40 سال روی پای خود ایستاد سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین مانور اقتدار و عظمت امت اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی 40 سال است بدون تکیه به شرق و غرب روی پای خود ایستاده.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر پنجشنبه در گردهمایی ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله علامه مجلسی در جلد 76 «بحار الانوار» باب «حب الله»، حدود 29 روایت نقل می کند که چگونه خدا را دوست بداریم و چگونه خدا را محبوب مردم کنیم، اظهار داشت: امام علی(ع) کی فرماید «اگر کسی بخواهد بداند چقدر در پیشگاه خدا منزلت دارد، ببیند خدا چقدر در پیشگاه او منزلت دارد».
وی با بیان اینکه روایتی از امام صادق(ع) نقل شده است که «نجوای انسان های عارف بر سه اصل استوار است، بیم، امیدواری و محبت و معرفت» خوف شاخه علم است و امیدواری شاخه یقین است؛ محبت خدا و خدا را در نظر مردم محبوب کردن شاخه معرفت است؛ هرگاه معرفت مردم را بالا ببریم توانسته ایم خدا را محبوب کنیم، تصریح کرد: مَثل بیم و امیدواری و محبت مَثل کسی است که وارد حرم، مسجد الحرام و کعبه می شود. کسی که وارد حرم می شود در امنیت قرار می گیرد، خوف نیز امنیت می آورد، وارد مسجد الحرام شدن لازمه اش طهارت است و امیدواری هم طهارت می آورد؛ وارد کعبه که شدیم مسئله معرفت است.
نماز جمعه سبب بیم و ترس دشمن است
نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه واقعا نماز جمعه محل بیم، امید، محبت و معرفت است، افزود: نماز جمعه سبب بیم و ترس دشمن است، لذا در روایتی امام رضا(ع) فرمود: نماز جمعه توبیخی برای منافین و مستکبرین است؛ از سوی دیگر نماز جمعه موجب امید در دل دوستان و مومنان ومحل محبت خدا است.
امروز در کشور نماز جمعه یک نهاد سربلند و تاثیرگذار بر افکار عمومی است
آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه بهترین مکان و بهترین چیزی که می توان به وسیله او خدا را محبوب مردم کرد نماز جمعه است؛ چون این نماز در حقیقت نمازی است که از آن تعبیر به ذکر الله شده است، اظهار داشت: ما ائمه جمعه رسالت بسیار سنگینی به دوش داریم، مهم ترین رسالت ما پاسداری از دین خدا است؛ مهم ترین رسالت ما آگاهی بخشی دینی و سیاسی به مردم است.
وی با بیان اینکه مردم نیازمند به اطلاعات صحیح و آگاهی هستند؛ امام جمعه این کار را انجام می دهند، تصریح کرد: امروز در کشور نماز جمعه یک نهاد سربلند و تاثیرگذار بر افکار عمومی است، نماز جمعه مرکزی است برای برهم زدن توطئه دشمنان.
پیاده روی اربعین موجب حیرت جهانیان شده است
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین یک حرکت عظیم و باشکوه و با عظمتی است که موجب حیرت جهانیان شده است، شخص رهبری این حرکت عظیم را تایید کرده است؛ هنوز ستاد اربعین امسال تشکیل نشده بود که رهبری در اجتماع بسیجیان مسئله اربعین را مطرح کرد، گفت: تاثیر این پیاده روی بر کسی پوشیده نیست، اولا ارزش معنوی و اخروی فراوان دارد و نشانه عشق و اردات مردم به وجود امام حسین(ع) است.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه از سوی دیگر از نظر سیاسی امروز پیاده روی اربعین مانور اقتدار و قدرت و عظمت امت اسلامی است، به خصوص شیعیان تصریح کرد: سیل عظیم میلیونی راه می افتد به سمت حرم امام حسین(ع) و این کار عظیمی است؛ نشانه یک پارچگی ادیان الهی بر محور امام حسین است؛ این دستاورد کمی نیست، آرزوی انبیا و اولیای الهی این بوده است که ادیان الهی بر محور امام حسین(ع) گرد هم بیایند.
وی با تاکید بر اینکه جا دارد از این حرکت عظیم حمایت کنیم، تشویق و ترغیب کنیم و تلاش کنیم با مدیریت و پشتیبانی موانع را برای حضور مردم برطرف کنیم، برگزاری باشکوه این پیاده روی هم حمایت ائمه جمعه و هم مسئولین را نیاز دارد، افزود: استان در سال گذشته موفقیت های بسیار خوبی در برگزاری پیاده روی اربعین داشته و ان شاء الله امسال هم همینگونه باشد.
دشمنان مشکلات جامعه ما را برجسته می کنند
نماینده ولی فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به چهلمین سال پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: الان از یک طرف می بینیم در چهلمین سال پیروزی انقلاب دشمنان ما در راس آن ها آمریکا و استکبار بی رحمانه برای براندازی نظام تلاش می کنند، به هیچ چیزی رحم نمی کنند و پایبند به قوانین بین المللی نیستند؛ علاوه بر آن با استفاده از رسانه و تبلیغات روانی یک تصویر غلط و غیرواقعی و یک سیاه نمایی از نظام جمهوری اسلامی ایران ارائه می دهند.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه دشمنان مشکلات جامعه ما را برجسته می کنند تا مسئولان نظام را ناتوان از حل مشکلات مردم جلوه دهند، تلاش دارند 22 بهمن انقلاب را تحت الشعاع قرار دهند، تصریح کرد: وظیفه ما ائمه جمعه و مسئولین در این شرایط بسیار سنگین است؛ مخصوصا کسانی که تریبون در اختیار دارند و با افکار عمومی سر و کار دارند؛ علما، روحانیت و مسئولین بسیج شوند برای نکوداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب.
بیان پیشرفت های ایران مردم را امیدوار می کند و موجب امیدواری در دل مردم می شود
وی با تاکید بر اینکه در این شرایط وظیفه ما چند چیز است؛ اول تکیه روی پیشرفت های نظام اسلامی در عرصه های مختلف، این پیشرفت ها مردم را امیدوار می کند و موجب امیدواری در دل مردم می شود، افزود: تکیه بر اقتدار ایران اسلامی داشته باشیم، ایران کشوری قدرتمند است و با قدرت در مجامع بین المللی حاضر می شود. قدرت ایران هم از جوانب متعدد است، 80 میلیون جمعیت داریم، نیروی انسانی و وسعت کشور ما مایه اقتدار است؛ نیروهای مسلح ما مایه قدرت است.
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه باید تکیه بر نفوذ معنوی ایران داشته باشیم، امروز در منطقه هیچ تصمیمی بدون ایران نمی توانند بگیرند، ادامه داد: باید تکیه بر استقلال جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، امروز در دنیا کشوری مانند ایران مستقل نیست؛ بدون تکیه به شرق و غرب روی پای خود ایستاده است.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی 40 سال روی پای خود ایستاد و استقلال خود را حفظ کرد، تصریح کرد: با وحدت و انسجام و یکپارچگی و تکیه روی واقعیت ها چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن بگیریم.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/65551/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رفع‌تصرف 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان

تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

تتو با خاکستر لمی کیلمیس، ستاره درگذشته گروه موتورهد بر روی انگشت وسط جیمز هتفیلد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان

پیش بینی ذخیره سازی بیش از 600 هزار تن گندم در لرستان

صادرات 75 تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری