ندای لرستان

آخرين مطالب

فلاحت پیشه مطرح کرد:

ایران از رقبای اقتصادی خود عقب‌افتاده است سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بابیان اینکه ایران از رقبای اقتصادی خود در عراق عقب‌افتاده است، گفت: در مورد «FATF» اولین نظر را از اتاق بازرگانی ایران گرفتیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، حشمت الله فلاحت پیشه ظهر امروز پنجشنبه در جمع فعالان اقتصادی لرستان با اشاره به اینکه ما تصویب «سی اف تی» را داشتیم که این همه سر و صدا هم داشت، اظهار داشت: اول گفتم ستاد کل نظرش را بگوید که چه بحثی با امنیت دارد و بعد نظر اتاق بازرگانی را گرفتیم.
ایران از لحاظ اقتصادی از رقبای خود در عراق عقب افتاده
وی با بیان اینکه برای اینکه مسائل برجام پیش نیاید مامور شدیم یک جلسه غیر علنی گذاشتیم که دو ساعت و نیم طول کشید و بعد وارد صحن علنی شدیم و رای داده شد، تصریح کرد: در اجلاسیه سوم که مسئولیت گرفتم و به جای آقای بروجردی آمدم، شرایطی پیش آمد و ما مسئولیت گرفتیم، ما در خط ریاست کمیسیونی هم نبودیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه وقتی جنگ، جنگ اقتصادی است من باید بدانم درد بخش اقتصادی کشور چیست، از ابتدا اولین جلسه کمیسیون را در اتاق ایران گذاشتیم و بعد هم هر استانی که می رویم جلسه فعالان اقتصادی را می گذاریم، افزود: در قانون برنامه ششم یک مسئولیت تعریف کردیم برای وزارت خارجه به عنوان پیش قراول مناسبات اقتصاد خارجی، معاونت اقتصادی هم در تغییر ساختار شکل گرفت؛ معتقدم علت بازندگی ایران در عرصه مناسبات خارجی ندیدن این قسمت بوده است.
فلاحت پیشه با اشاره به اینکه ایران از لحاظ اقتصادی در عراق از رقبا عقب افتاده است، گفت: ترکیه 22 رایزن اقتصادی در سفارت خود در عراق دارد و ما یکی داریم؛ جایی که عرصه مال ما بود الان دیگران عرصه را گرفته اند؛ در عرصه اقتصادی باید فعال باشیم که نیستیم.
در انتخاب رایزن های اقتصادی اتاق بازرگانی را طرف امین بگیرید نه ستادهای انتخاباتی
وی با بیان اینکه در قم جلسه ای گذاشتیم و بعدا نامه نوشتند گفتند در انتخاب رایزن های اقتصادی اتاق بازرگانی را طرف امین بگیرید نه ستادهای انتخاباتی را، کسانی که سابقه دارند و منافع کشور را می توانند تامین کنند را به کار بگیرید، تصریح کرد: معتقدم اگر معجزه نبینیم از جلسه ای دیگر آن جلسه را نمی گذارم، هیچ وقت جلسه پرت نمی گذارم؛ فعالان اقتصادی ما گلایه به حق دارند و برخی می گویند ما در چالش های سیاسی شما نقشی نداریم ولی وقتی درست شد می گویید حالا بخش اقتصادی بیاید کمک کند.
در مورد لوایح چهارگانه اولین نظر را از اتاق بازرگانی گرفتیم
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه در مورد لوایح چهارگانه اولین نظر را از اتاق بازرگانی گرفتیم، پای کسانی را به کمیسیون امنیت ملی باز کردیم که تاکنون نبوده اند، مدیران بانک ها را آوردیم، می گفتند اگر این لوایح نباشد ما ورشکست می شویم، افزود: وقتی کسانی که اقتصاد دستشان است این حرف ها را می گویند دیگر مجبور نیستم توجه کنم به پیامک هایی که به ما می دهند و معلوم نیست از کجا می آید و فحش هم می دهند.
فلاحت پیشه ادامه داد: پای تصمیم مجلس در مورد لوایح چهارگانه هم ایستاده ایم، بعدا هم ممکن است کسانی علیه ما کارهایی انجام دهند، توهین می کنند به مجلس، در این مورد به مجلس ظلم شد؛ 143 رای رای های طلایی بود که باید در تاریخ ثبت شود.
ریلی داشت ما را به سمت چالش و سراشیبی می برد، ما در آن ریل نرفتیم
وی یادآور شد: ریلی داشت ما را به سمت چالش و سراشیبی می برد ما در آن ریل نرفتیم؛ در ریل چالش نرفتیم و به سمت کار رفتیم؛ معتقدم دنیا آمریکا نیست و آمریکا هم ترامپ نیست، نیکی هیلی باعث رسوایی سیاست خارجی آمریکا شد که رفت کنار؛ قرار بر محاکمه ایران بود اما محاکمه آمریکا شکل گرفت، رای ارزنده در لاهه گرفتیم.
خیلی از موسسات مالی آمریکا که تصمیم گیرندگان سوئیفت هستند گفتند راه را برای ایران باز کنید
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بعد از تصویب «سی اف تی» در مجلس، خیلی از موسسات مالی آمریکا که تصمیم گیرندگان سوئیفت هستند گفتند راه را برای ایران باز کنید، ایران کشوری است که به دنیا چراغ مشارکت نشان می دهند؛ تصمیم گیرنده در آمریکا فقط ترامپ نیست.
فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه وظیفه ما این است دیپلماسی اگر به مو رسید پاره نشود، افزود: 28 سفیر اتحادیه اروپا را آوردیم و متاسفم آقایان در رسانه ملی آن را سانسور کردند، برنامه کاری نوشتیم که چه کنیم در شرایطی که آمریکا علیه ماست.
اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام مغایرت گرفته برای ما شان قانونی ندارد
وی با اشاره به اینکه در «اف ای تی اف» 205 کشور و سازمان عضو آن هستند، کل اعضای سازمان ملل به 200 تا نمی رسد، فقط ما و کره شمالی با «اف ای تی اف» ارتباط نداشتیم، اظهار داشت: لوایح «اف ای تی اف» دو تا داخلی است که مقابله با پولشویی و مقابله با تامین مالی تروریسیم است و دو کنوانسیون خارجی پارلمو مقابله با جرایم سازمان یافته و «سی اف تی» را دارد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام مغایرت گرفته برای ما شان قانونی ندارد، نمی تواند مصوبه را برگرداند به مجلس، می توانیم مشورتی کار کنیم، شورای نگهبان می تواند بگوید این مغایرت ها را قبول دارد و بدهد به ما بررسی کنیم.
فلاحت پیشه با بیان اینکه در نهایت هیچکدام از این چهار لایحه رد نیست، لایحه داخلی تروریسم رفت، پالرمو و پولشویی فقط برخی مغایرت ها از طرف شورای نگهبان بیاید بررسی می شود، سی اف تی هم باید بررسی شود، تصریح کرد: تصویب این لوایح اثر خود را گذاشته است، کسانی که کارشان در حوزه بانکی و اقتصادی است نظرشان این است که به درد کشور می خورد.
وی یادآور شد: حکمرانی خوب یعنی دخالت بهینه، دخالتی کنید که اثر کار به خوبی پیش برود؛ در کشور ما مشکلی داریم و اینکه حوزه عمومی ما پر است از تابو ها و جزمیت ها.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: من خیلی خوش بینم، ما راه انتحار را نرفتیم.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/65019/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی