ندای لرستان

آخرين مطالب

امام‌جمعه خرم‌آباد:

مجلس منافع ملی را در نظر بگیرد/ جای خالی جوانان در مدیریت اجرایی سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه مجلس باید در تصویب لوایح منافع ملی را در نظر بگیرد، گفت: نمایندگان حواسشان را جمع کنند مبادا زمینه سلطه بر کشور فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: روزهای آغازین ماه صفر مصادف با ایام شهادت دختر سه ساله امام حسین(ع) حضرت رقیه است، هفتم ماه صفر نیز بنا به روایتی شهادت امام حسن مجتبی(ع) است.
شهادت حضرت رقیه سند ماندگار مظلومیت اهل بیت(ع) است
وی با بیان اینکه شهادت حضرت رقیه سند ماندگار مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت است، دختری که با تحمل سختی ها و صحنه های دلخراش در کودکی رسالت خود را انجام داد سندی بر مظلومیت امام حسین شد، شهادت این دختر سه ساله آنچنان تاثیری بر مردم شام گذاشت که مردم شام دچار تغییر و تحول شدند.
خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به 21 مهرماه سالروز تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی در زمان طاغوت بوده است، یکی از لوایحی که در زمان طاغوت تصویب شد این لایحه بود که زمینه سلطه بیگانگان بر کشور را فراهم کرد، گفت: امام بزرگوار ما از لایحه کاپیتولاسیون به عنوان سند بردگی یاد کرده است؛ یعنی عظمت مردم زیر سوال رفت و آمریکا سلطه ای بر کشور ما پیدا کرد.
لایحه کاپیتولاسیون عزت ملت ایران را از بین برد
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه عزت و عظمت ملت ایران با تصویب این قانون از بین رفت، تصریح کرد: اینکه حوادث را یادآور می شویم برای این است که درس عبرتی برای امروز باشد؛ ما فقط نقل تاریخی نمی کنیم بلکه می خواهیم از حوادث درس بگیریم.
هر نوع کنوانسیون یا قراردادهای بین المللی که به تعبیر رهبری دست پخت استکبار جهانی است قطعا منافع ملت ها در آن دیده نشده است
وی با تاکید بر اینکه امروز هم ممکن است لوایحی به مجلس برده شود، باید نمایندگان مجلس حواسشان جمع باشد، هر نوع کنوانسیون یا قراردادها و معاهدات بین المللی که به تعبیر رهبری دست پخت استکبار جهانی است قطعا منافع ملت ها در آن دیده نشده است، افزود: استکبار اگر قانونی می نویسد به نفع خود می نویسد، برای اینکه سلطه ای پیدا کنند و منافعشان در کشورهای دیگر تامین شود.
نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: مجلس باید منافع ملی و قواعد دینی را در نظر بگیرد، از جمله قاعده نفی سبیل، هر قانونی که باعث سلطه بیگانگان بر کشور شود نباید تصویب شود.
در تصویب لوایح منافع ملی خود را در نظر بگیریم
آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه قطعا فشار و جنگ روانی هست، دشمن تلاش می کند برای رسیدن به اهداف خود و منافعش کشورها را وادار کند که آن قانون را بپذیرد، ما باید حواسمان جمع باشد، اظهار داشت: در مجلس خودمان قانون مبارزه با پولشویی و تروریسم را تصویب کنید نه قانونی که آمریکا در آن نقش داشته را زیر بار برویم، باید ما منافع ملی خود را در نظر بگیریم.
اگر در مجلس قانونی تصویب شود که زمینه نفوذ و سلطه بیگانگان را فراهم کند قطعا نمایندگان مجلس باید در پیشگاه ملت پاسخگو باشد
وی با بیان اینکه اگر در مجلس قانونی تصویب شود که زمینه نفوذ و سلطه بیگانگان را بر کشور و بر ملت ایران فراهم کند قطعا نمایندگان مجلس باید در پیشگاه ملت پاسخگو باشد، تصریح کرد: دلسوزان ما و خیرخواهان و آن هایی که دلشان برای مردم می سوزد و شخص مقام معظم رهبری حجت را تمام کردند؛ نمایندگان باید حواسشان را جمع می کردند که مبادا زمینه سلطه و نفوذ را فراهم کنند، قطعا باید پاسخگوی تاریخ ایران اسلامی باشند.
خطیب جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به 23 مهرماه سالروز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی پنجمین شهید محراب که به دست منافقین کوردل به شهادت رسید اشاره کرد و گفت: ایشان از یاران انقلابی امام بود، شخصیت زاهد، سخت کوش و انقلابی که در محراب عبادت به شهادت رسید.
آیت الله میرعمادی تصریح کرد: امروز شکوه نماز جمعه به برکت خون شهیدان به ویژه شهدای محراب است؛ باید نسبت به آنچه ثمره خون شهیدان است اهتمام داشته و دستاورد آن ها را حفظ کنیم.
تاکید رهبر معظم انقلاب بر جایگاه جوانان
وی همچنین به سخنان رهبری در رزمایش باشکوه محمد رسول الله(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: این سخنان بسیار مهم و امید بخش بوده است؛ نکته اساسی سخنان رهبری مربوط به جایگاه جوانان و نقش جوانان در کشور بوده است، نقش جوانان در پیروزی انقلاب، در جهاد نظامی دوران دفاع مقدس، در جهاد فرهنگی، در جهاد علمی، امروز هم نقش جوانان در جهاد اقتصادی را می بینیم.
جوانان مومن و انقلابی حلال مشکلات هستند
خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه آنچه مهم بود تکیه روی جوانان مومن و انقلابی بوده است، این جوانان مومن و انقلابی حلال مشکلات هستند، تصریح کرد: پیشرفت کشور و رشد و تعالی و ترقی کشور به فعالیت جوانان مومن و انقلابی بستگی دارد؛ باید جوانان را باور کنیم، برای جوانان ارزش قائل شویم تا بتوانند در عرصه های گوناگون اجتماع ورود پیدا کنند.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه متاسفانه امروز جای جوانان در مدیریت اجرایی کشور کم است، خالی است، افزود: علی رغم اینکه قانون منع به کار گیری بازنشستگان را تصویب کردند و با وجود سرمایه های عظیمی مانند جوانان، کسی که 10 سال است بازنشسته شده دوباره مدیریت کشور را در دست دارد که خسته و ناتوان است؛ گرچه تجربه دارد اما انرژی لازم ندارد.
مدیریت اجرایی نیازمند پویایی و نشاط و شادابی است
وی با اشاره به اینکه مدیریت اجرایی نیازمند پویایی و نشاط و شادابی است، نیاز به انرژی جوانان دارد، اظهار داشت: سخنان رهبری باید آویزه گوش همه باشد، جوانان می توانند و شایستگی برای حضور در عرصه اجتماع را دارند؛ اگر پیشرفت و ترقی می خواهیم داشته باشیم باید مسئولیت ها و مدیریت های اجرایی را به جوانان بسپاریم.
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه باید به دنبال پیشرفت کشور باشیم، باید موانع پیشرفت را کنار بزنیم، اعتماد به نفس، استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ایران باعث پیشرفت کشور است، تصریح کرد: ایران یک کشور پهناور است، از شمال تا جنوب و غرب تا شرق سرشار از منابع خدادادی و طبیعی و انسانی است، باید برای پیشرفت به این ظرفیت ها توجه کنیم.
ملت ایران اسلامی مظهر مقاومت در برابر آمریکا است
آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه باید موانع پیشرفت را بشناسیم، اینکه امروز دشمن با تمام وجود مانع پیشرفت ماست را باید بپذیریم، برای ما درس است، رهبری در یکی از سخنان خود فرمودند هزینه سازش با آمریکا به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت است، افزود: عربستان و ایران را در نظر بگیرید، عربستان مظهر سازش با آمریکا است در مقابل ملت ایران اسلامی مظهر مقاومت در برابر آمریکا است.
وی با اشاره به اینکه رسما ترامپ می گوید آل سعود همانند گاو شیرده است باید او را بدوشیم، تحقیرشان می کند، توهین می کند و سرمایه های آنان را می بلعد و در روز سخت از آنان دفاع نخواهد نکرد، ادامه داد: مقاومت باعث عزت و سربلندی و پیشرفت است؛ ملت ایران قطعا اجازه دخالت دشمن در امور کشور را نخواهند داد و 40 سال مقاومت ما باعث سربلندی شده است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/65005/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی