بازاریابی، فرآیند برنامهریزی و تحقق ایده است
علمي
بزرگنمايي:
ندای لرستان - یک دکترای مدیریت بازرگانی گفت: بازاریابی، فرآیند برنامهریزی و تحقق ایده است.
دکتر ایوب گراوند با بیان اینکه امروزه اهمیت تعاون در تمامی ابعاد زندگی بشر به ویژه در بازارها مشهود است، اظهار کرد: بازاریابی فرآیند برنامهریزی و تحقق ایده، قیمتگذاری، تبلیغات و توزیع کالا خدمت و یا عقاید است به نحوی که مبادله ایجاد کند.
وی ادامه داد: تعاون و همکاری برای انجام آسانتر و مطلوبتر مقاصد مشترک از دید زمان، کم و بیش در همه جوامع انسانی و امور بوده است.
گراوند افزود: برای اینکه بخش تعاون به طور عام و شرکتهای تعاونی و تولیدی به طور خاص بتواند نقش خود را بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران ایفا کنند، باید در جهت بهبود مربوطه تلاش کنند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور لرستان خاطرنشان کرد: زمانی مفهوم اصلی و واقعی تعاون در اذهان عمومی تداعی می شود که عملکرد آنها در مقایسه با سازمانهای بخش خصوصی و دولتی از مرتبهای بالاتر و معتبرتر برخوردار باشد.
وی یادآور شد: کیفیت محصولات شرکتهای تعاونی تولیدی مهمترین عامل موثر بر تصمیم خریداران محصولات شرکتهای تعاونی است.
گراوند گفت: با کمک بازاریابی میتوان محصولات واحدهای تولیدی و تعاونیها را به فروش رساند.
لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/63786/