ندای لرستان

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در لرستان: رکن اساسی اقتصاد مقاومتی، روستا است سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: رکن اساسی اقتصاد مقاومتی روستا است.
 آیت الله سید احمد میرعمادی در مراسم روز روستا که در روستای «باغموری» شهرستان ازنا برگزار شد با بیان اینکه امروز به عنوان روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است، اظهار کرد: انقلاب ایران برای توجه به محرومان مناطق روستایی و عشایر بوده است و امام خمینی(ره) آینده انقلاب را در توجه به محرومان و نیازمندان می دانستند.
وی با بیان اینکه وقتی انقلاب به پیروزی رسید اولین فرمان امام راحل توجه به مناطق روستایی و عشایری و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده است بیان کرد: اهمیت روستا و عشایر در این است که مهمترین پایگاه تولید مواد حیاتی و اقتصادی کشور هستند.
نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: اهمیت روستا و عشایر این بوده که مرکز مهم تولید به شمار می آید و از ظرفیت و توانمندی برخوردار هستند که می تواند نیازهای اساسی کشور را تامین کند.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه متاسفانه در دوره ای غفلتی از روستاها صورت گرفت و توجهی که باید به آنان می شد انجام نگرفت و ما شاهد مهاجرت روستاییان به شهر بودیم، افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و توجه مسیولین به روستاها سبب شد امروز شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم وقطعا قوام و استقلال کشور به تولید و اقتصاد داخلی بستگی دارد.
امام جمعه خرم آباد گفت: تحقق پیشرفت در کشور در گرو توجه به تولیدات داخلی، روستاییان و عشایر است و مرکز این تولیدات عشایر و روستاها هسنندو باید از تمام ظرفیت ها و توانمندی روستاها در امر تولید استفاده کنیم.
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه لازم است از تمام ظرفیت ها و توانمندی روستاها در امر تولید استفاده کنیم، عنوان کرد: متاسفانه از تمام ظرفیتها و توانمندی روستا در امر تولید و اقتصاد استفاده نکردیم که باید این امر اتفاق بیفتد.
میرعمادی تاکید کرد: برای ایجاد زمینه اشتغال و درآمدزایی در روستا باید شغل جدید ایجاد کرد و درآمد آنان را بالا برد، تا آنان بتوانند به امر تولید و اقتصاد کشور کمک کنند و در کنار خدماتی اعم از آبرسانی، آسفالت، گاز رسانی و بهداشت باید اهتمام ویژه به اشتغال آنان داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر ایجاد شغل جدید و ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها خاطر نشان کرد:گردشگری روستایی و صنایع دستی روستایی بسیار مهم است و باید هویت ایرانی و اسلامی خود را در روستاها دنبال کنیم.
آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه اصل ایجاد شغل است، افزود: رهبری در ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی به مسئله اشتغال روستایی تاکید داشته اند.
وی اضافه کرد: همکاری و تعاون روستائیان در پیشرفت روستا موثر است.
امام جمعه خرم‎آباد بر لزوم توجه به فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی تاکید کرد و افزود: امروز باید به این هویت برگشت کنیم و این مهم در روستاها محقق می شو و باید بر آداب و سنن روستایی احیا کنیم چرا که در گذشته طلاق و جدایی در روستا معنا نداشت؛ چون آداب و سنتی مطرح بوده است.
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اگر به هویت روستایی برگردیم مشکلات ما حل می شود،خاطرنشان کرد: باید به هویت اسلامی ایرانی خودمان برگردیم و لازمه آن تقویت صله رحم، احسان و نیکی و پیوند اجتماعی بوده است.
وی تصریح کرد: لازمه بازگشت به هویت اسلامی ایرانی اسلامی خودمان تقویت صله رحم، احسان و نیکی و پیوند اجتماعی بوده است.
امام جمعه خرم ابادگفت: در روستا اسیب و مساله مواد مخدر نبود و مردم با زکات و احسان خود فقیری را حمایت و تامین می کردند و کمیته امدادی نبود و چنانچه به هویت روستایی برگردیم‌مشکلات ما حل می شود.
میرعمادی با بیان اینکه متاسفانه در استان برخی روستاها برای مقاوم سازی مسکن استقبال نمی کنند، گفت: همکاری و تعاون روستائیان در پیشرفت روستا موثر است.
وی با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری بر تقویت امر تولید تاکید دارند و نامگذاری امسال نیز به همین جهت است، گفت: حمایت از تولیدات ایرانی باعث حل مشکلات و رونق اقتصادی و ... می شود.
آیت الله میرعمادی تاکید کرد: در کنار باغات در روستاها باید صنایع تبدیلی ایجاد کرد، توجه ویژه صنایع دستی و گردشگری روستایی در ایجاد اشتغال موثر خواهد بود.
امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اگر تولید رونق پیدا نکند فاصله طبقاتی بیشتر می شود و مقام معظم رهبری همیشه بر این مسئله تاکید دارند، افزود: امروز برای من افتخار بود که در روستای «باغموری» حضور داشتم و با اشتیاق خدمت مردم روستا رسیدیم.وی گفت:مقام معظم رهبری بر رونق و توسعه روستایی در کنار اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.
وی تاکید کرد: اگر امروز دشمن تحریم اقتصادی را دنبال می کند ما باید اقتصاد مقاومتی را تقویت کنیم، چرا که رکن اساسی اقتصاد مقاومتی روستا است.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی و داخلی موفق بوده و در حوزه های مختلف دولت خدمات رسانی کرده است.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه امروز وحدت، همدلی و تبعیت از رهبری نیاز جامعه ما است، گفت: روستائیان دلبسته به انقلاب و مقام معظم رهبری هستند؛امروز ایران توانست در عرصه بین الملل و داخلی سربلند باشد خدماتی که در شهرها وروستاها ارایه شده سابقه نداشته است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/63710/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی