ندای لرستان

آخرين مطالب

فرمانده انتظامی لرستان خبر داد:

جمع‌آوری 8198 معتاد متجاهر/ کشف سه تن انواع مواد مخدر اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - فرمانده انتظامی لرستان برنامه‌های هفته ناجا در این استان را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، سردار حاجی محمد مهدیان‌نسب در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هفته نیروی انتظامی را خدمت مردم و کارکنان ناجا تبریک می‌گویم، اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی است برای اینکه بتوانیم اهمیت خدمات مجاهدان فی سبیل الله، عاملان ایجاد نظم و امنیت را گرامی بداریم و مهم‌ترین اقدامات آنان را برای مردم بازگو کنیم.
وی با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی از سیزدهم مهرماه روز جمعه شروع می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌های این هفته با شعار «پلیس مقتدر و امین مردم» برگزار می‌شود که این شعار برگرفته از فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی است.
فرمانده انتظامی لرستان با تأکید بر اینکه در هفته ناجا برگزاری 110 برنامه را پیش‌بینی کرده‌ایم، افزود: 15 برنامه کلان را داریم، 87 برنامه اصلی و 8 برنامه خلاقانه نیز برگزار می‌شود.
مهدیان نسب در بخش دیگری از سخنان خود به مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در روز نخست هفته ناجا اشاره کرد و اظهار داشت: رویکرد برنامه‌های روز نخست هفته ناجا رویکردی ارزشی است؛ یکی از برنامه‌های کلان ما همایش پیاده‌روی عاشوراییان در خرم‌آباد است.
وی یادآور شد: این همایش برای دومین سال است که برگزار می‌شود و پیاده‌روی مردم و کارکنان ناجا از شبکه صبح و نشاط به مدت 40 دقیقه پخش مستقیم خواهد شد؛ جوایز نفیسی به شرکت‌کنندگان در این همایش اهداء می‌شود.
فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در شش‌ماهه نخست سال جاری بیش از 1200 نفر از جوانان استان را استخدام کرده‌ایم و توانستیم سهمیه‌های فراوانی در این بخش بگیریم، گفت: 800 استخدامی دیگر نیز در ادامه سال خواهیم داشت که از شهرستان‌هایی که استخدام کمتر بوده شروع شده است.
مهدیان نسب از سخنرانی فرماندهان انتظامی قبل از خطبه‌های نماز جمعه استان و دیدار با ایثارگران و خانواده شهدا در روز جمعه خبر داد و اظهار داشت: در دومین روز از هفته ناجا صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با حضور فرماندهان استان برگزار می‌شود و در این صبحگاه از بازنشستگان و خانواده ایثارگران تجلیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی نمایشگاه توانمندی‌های علمی، تحقیق‌ها و پژوهش‌ها از دیگر برنامه‌های دومین روز از هفته ناجا است، تصریح کرد: در سومین روز از هفته ناجا حضور در مدارس و ارائه هشدارهای لازم در حوزه فضای مجازی و جرائم به دانش آموزان را خواهیم داشت و با نماینده ولی‌فقیه در لرستان دیدار خواهیم کرد.
فرمانده انتظامی لرستان با تأکید بر اینکه رویکرد برنامه‌های روز چهارم هفته ناجا رویکردی اجتماعی است، افزود: در سال 96 بیش از 400 هزار نفر را به‌صورت چهره به چهره در حوزه آسیب‌های اجتماعی آموزش دادیم که بخشی از آن در قالب کارگاه آموزشی بوده است.
مهدیان نسب ادامه داد: ورزش صبحگاهی، اهداء خون توسط کارکنان، ارائه آموزش‌های همگانی در مساجد توسط پلیس‌های تخصصی، نشست فرماندهان در مرکز 197 و پیگیری مطالبات مردم به‌صورت چهره به چهره و از طریق سامانه، بازدید دانش آموزان از مراکز انتظامی، حضور کارشناسان وظیفه ناجا در محافل و مجالس و دبیرستان‌ها برای اینکه سربازان از چگونگی آینده خود مطلع شوند و ... از دیگر برنامه‌های هفته ناجا است.
وی یادآور شد: برگزاری همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک، راهواران محله، نشست علمی تخصصی با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، جلسه با نمایندگان مجلس، شورای پژوهش پلیس، پخش فیلم و مستند و آموزش در حوزه سایبری، راه‌اندازی اتوبوس نظم و دوستی و ... نیز از دیگر برنامه‌های هفته نیروی انتظامی خواهد بود.
فرمانده انتظامی لرستان گفت: برگزاری کوه‌پیمایی، زیارت عاشورا و دعای عهد در یادمان شهدا، دوچرخه‌سواری فرزندان کارکنان نیروی انتظامی و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا را نیز در آخرین روز هفته ناجا خواهیم داشت.
 وی با بیان اینکه در هفته ناجا 110 برنامه در استان برگزار می‌شود، افزود: در این راستا 15 برنامه کلان و 87 برنامه اصلی در نظر گرفته شده که برگزاری همایش پیاده‌روی عاشوراییان در خرم‌آباد ازجمله برنامه‌های کلان است.
فرمانده انتظامی لرستان گفت: امسال بیش از 1288 نفر از جوانان لرستان به استخدام پلیس درآمدند و به دنبال این هستیم با اخذ سهمیه این تعداد را تا پایان سال به 2000 نفر برسانیم.
وی به تشریح برنامه‌های پلیس در هفته ناجا پرداخت و خاطرنشان کرد: سخنرانی فرمانده‌های انتظامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری صبحگاه مشترک، راه‌اندازی شهرک آمدوشد، نمایشگاه طرح‌های خلاقانه، ارائه مشاوره اجتماعی در کلانتری‌ها، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های پلیس لرستان در هفته ناجا است.
مهدیان‌نسب در ادامه عنوان کرد: سال 96 توانستیم 400 هزار نفر را برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌صورت چهره به چهره آموزش دهیم.
وی تصریح کرد: در هفته ناجا برنامه‌های متنوع برای ارتباط بیشتر با اقشار مختلف جامعه و ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها در نظر گرفته شده است.
فرمانده انتظامی لرستان در ادامه بیان کرد: در آخرین روز از هفته ناجا در روز پنجشنبه برنامه‌های کوه‌پیمایی، برگزاری زیارت عاشورا، مسابقه دوچرخه‌سواری و همچنین برنامه ویژه غبارروبی مزار شهدا به‌منظور تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا برگزار خواهد شد.
وی در ادامه به عملکرد پلیس لرستان در 6 ماهه امسال اشاره و اظهار کرد: اگر جاده‌های استان امن و استاندارد بود و از دوربین‌های ثبت سرعت بهره می‌بردیم تصادفات کمتری شاهد بودیم اما با این وجود یک درصد کاهش تصادفات را داشتیم.
مهدیان نسب به کاهش تصادفات فوتی در 6 ماهه امسال اشاره و عنوان کرد: در این مدت نسبت به سال قبل 35 نفر کمتر کشته در تصادفات جاده‌‌ای استان شاهد بودیم.
فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه در بحث اطلاع‌رسانی 310 برنامه با 46 هزار مخاطب برگزار شده است، بیان داشت: 986 جلسه آموزش همگانی در 6 ماهه امسال برگزار شده است.
وی به بحث برخورد با صنوف مزاحم اشاره و در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر نیز تصریح کرد: در 50 نقطه آلوده استان برنامه از مستمر داشتیم و در مجموع طی 6 ماهه امسال 3 تن انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال قبل 48 درصد افزایش‌ یافته است.
مهدیان نسب به جمع‌آوری 8198 معتاد متجاهر و معرفی آن‌ها به مراکز کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در حوزه پلیس فتا، 1587 سایت مجرمانه شناسایی و 175 پرونده تشکیل شده که 46 درصد افزایش داشته‌ایم و 89 نفر نیز در این راستا دستگیر شده است.
وی یادآور شد: در 6 ماهه امسال بیش از 52 هزار پرونده قضایی در کلانتری‌های استان رسیدگی شده است.
این مقام انتظامی از کاهش 16 درصدی سرقت در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: در این مدت 280 هزار و 475 بار پلیس 110 زنگ خورده است و این در حالی است که 53 درصد تماس‌ها عملیاتی شده و 43 درصد دیگر با مشاوره مشکل برطرف شده است.
فرمانده انتظامی لرستان یادآور شد: 57 طرح عملیات انتظامی مشترک در نیمه اول سال اجرا شده و 108 باند سارقین در این مدت متلاشی‌شده است و در بحث کشف سرقت‌ها نیز 18 درصد از میانگین کشوری جلوتر هستیم.
وی در بحث قاچاق کالا نیز اظهار کرد: 64 میلیارد تومان قاچاق ارزش‌گذاری شده و 59 انبار احتکار با بیش از 18 میلیارد کالا نیز در 6 ماهه امسال شناسایی‌شده و با متخلفان برخورد شده است.
مهدیان نسب در بحث کامیون داران نیز عنوان کرد: امن‌ترین جاده‌های کشور مربوط به لرستان بوده و اینکه شایعه شده بود به کامیون‌ها سنگ پرتاب می‌شود کذب محض است.
وی از دستگیری 12 نفر در راستای ایجاد التهاب و مزاحمت برای کامیون داران در سطح استان خبر داد و گفت: 50 درصد افراد دستگیر شده غیربومی بوده‌اند.
این مسئول در پایان یادآور شد: در بحث نزاع و درگیری لرستان نسبت به 24 استان وضعیت بهتری دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/63386/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان

کشف 4 تن روغن قاچاق

کشف 4 تن روغن‌نباتی قاچاق در الیگودرز

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

4 تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد

دریافت بیش از 490 میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان

«بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

مردی که تسلیم نمی‌شود

خبر خوب برای دارندگان خانه در بافت فرسوده

بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید

وعده مخبر درباره افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر عملیاتی شد

جوان الیگودرزی در دریاچه سد حوضیان غرق شد

تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا اعتراضات را شعله‌ور کرد

نفوذ سرمایه‌داری در سنگر کمونیست‌ها

ایران هسته‌ای مخلوق شرایط و تحولات است

هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور

رو هوا بزن! 56000 تومان جایزه

دلار به دنبال بازه آرامش

صادرات زعفران ایرانی با نام افغانستان!

دغدغه‌های انتقال فرآورده‌های نفتی از ایران با گازوئیل

کاهش 2 درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان

معاون سازمان راهداری: 40هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد

امضای 2 سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات

دانشمندان عمیق‌ترین گودال آبی جهان را در مکزیک کشف کردند

ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای مازندران

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

با هم‌ دوست باشید

عاقبت دانه‌درشت‌ها

قراردادی با چین وجود دارد؟

جنجال جدید طلافروشان

آخرین وضعیت عرضه ارز در مرکز مبادله

وزیر جهادکشاورزی: اجازه نمی‌‌دهیم محصولاتی که خودمان داریم وارد کشور شود

شناسایی فرار مالیاتی 860 میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی

پاسخ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس