ندای لرستان

آخرين مطالب

معاون استاندار:

بالغ‌بر 9 هزار میلیارد منابع بانکی لرستان است/ بهره‌برداری از 11 ایستگاه پمپاژ اقتصادي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: عملیات اجرایی 170 هکتار کشت گلخانه‌ای در استان آغازشده است.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، گودرزی امیری در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، تسهیلات اشتغال روستایی را در نظر گرفتیم، افزود: سهم استان از تسهیلات اشتغال روستایی 256 میلیارد تومان بوده که 121 میلیارد تومان آن جذب شده است.
وی بیان کرد: 140 میلیارد تومان طرح مصوب ملی داریم که 100 میلیارد تومان آن آماده انعقاد قرارداد است، 60 میلیارد تومان برای اخذ مصوبه در کارگروه ملی قرار دارد و 39 میلیارد تومان در بانک‌هاست.
وی در ادامه از واگذاری شهرک صنعتی سلسله به بخش خصوصی خبر داد و با بیان اینکه یکی از طرح‌های این شهرک فراوری چغندر است، اضافه کرد: با توجه به اینکه هرساله بخشی از چغندرهای کشاورزان روی دست آنان می‌ماند و علیرغم اینکه طرح الگوی کشت ارائه شد که خواه‌ناخواه کشت مازاد تولید می‌شد که اگر این واحد راه‌اندازی شود این پروژه تأثیر بسزایی در استان خواهد داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به اینکه باید به سمت کشت‌های گلخانه‌ای پیش رویم، افزود: با اجرای این کشت مصرف آب کاهش پیدا می‌کند، تولیدات سالم و باکیفیت تولید می‌شود و این محصولات صادرات محور هستند.
امیری با بیان اینکه 10 هکتار در گلخانه کشت و صنعت ایجاد شده و در فاز دوم و سوم 20 هکتار گلخانه ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر 40 هکتار گلخانه در استان ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: ظرفیت کشت گلخانه در استان 3700 هکتار بوده که عملیات اجرایی 170 هکتار آغاز شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از انجام 6 پروژه گلخانه پل‌دختر توسط بخش خصوصی خبر داد و بیان کرد: این پروژه با تسهیلات روستایی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه طرح الگوی کشت ارائه شد، تصریح کرد: رسانه‌ها باید روی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و توسعه سیستم نوین آبیاری ورود پیدا کنند.
وی گفت: ٨5 درصد هزینه سیستم آبیاری نوین را دولت پرداخت می‌کند.
امیری با بیان اینکه گلخانه از 9 متر تا گلخانه‌های بزرگ چند صد هکتاری را جهاد کشاورزی مجوز می‌دهد، یادآور شد: کارشناسان معتقدند که یک گلخانه 9 مترمربعی را چنانچه خوب مدیریت کنند می‌تواند ماهیانه دو میلیون و 900 هزار تومان درآمد داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان یادآور شد: همچنین در استان کشت گیاهان دارویی و درختان مثمر دیم در اراضی شیب‌دار را داشتیم که 1500 هکتار درختان دیم و 1200 هکتار گیاهان دارویی کشت انجام شد. 5 میلیارد تومان از محل تملک دارایی در اختیار جهاد کشاورزی قرار داده شد و افق خوبی برای این موضوع در نظر گرفته‌شده است.
وی در مورد آخرین وضعیت ایستگاه‌های پمپاژ آب در استان گفت: 14 پروژه ایستگاه پمپاژ در استان داریم که 11 مورد آن تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و مابقی تا شهریور 9٨ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
این مسئول با بیان اینکه من به نقد و انتقاد معتقدم و رسانه می‌تواند مثمر ثمر باشد اما اینکه پوستر و بنری از من امیری به‌عنوان تبلیغ بزنند و بخواهم از پول بیت‌المال پرداخت شود مخالفم، افزود: قرار شد 13 میلیون رپرتاژ به رسانه‌ها پرداخت کنم که دیدم سهم یک رسانه 6 میلیون می‌شد و مابقی هزینه سهم چند نفر دیگر، این ناعدالتی بود که بنده پرداخت نکردم.
امیری بیان کرد: پشت پرده هیچی نداریم و شفاف و روشن در خدمت شما رسانه‌ها هستیم معتقدم جذب سرمایه‌گذار با اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.
وی گفت: بالغ‌بر 9 هزار میلیارد تومان منابع بانک‌های دولتی استان بوده و این در حالی است که پرداختی آنها 11 هزار میلیارد تومان است.
معاون استاندار لرستان در ادامه درباره آخرین وضعیت برج امید گفت: آن زمان که گفتند ساختمان قدیمی استانداری لرستان را 35 میلیارد فروخته اند و ساختمان جدیدی با این مبلغ احداث می شود.
وی اضافه کرد: استاندار سابق لرستان در آخرین لحظات حضورش دراستان اذعان کرد برج امید آماده است و تنها بحث گرمایشی آن مشکل دارد که شما می توانید با هیتر برقی روشن کنید ساکن شوید تا بعدا تاسیسات کامل شود.
امیری با اشاره به اینکه وقتی برای بازدید از ساختمان به محل بام لرستان رفتم دیدم نه تنها نمای ساختمان کامل نیست بلکه کاری داخل آن نشده است و به دکتر خادمی گزارشی دادم که تکمیل ساختمان برج امید حداقل 50 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، افزود: استاندار دستور داد شورای فنی تشکیل شد و ارزیابی کردند گفتند بین 70 تا 80 میلیارد پول نیاز است تا ساختمان جدید استانداری تکمیل شود.
وی گفت: یک تیم اختصاصی از سازمان بازرسی به صورت اختصاصی آمده‌اند تا وضعیت این پروژه را بررسی کنند.
امیری در ادامه بیان کرد: بیشتر از 35 سال خدمت کرده‌ام اما چنانچه طبق قانون قرار باشد بازنشسته شوم استقبال می‌کنم و اگر قرار بر ماندنم باشد و قانون اجازه دهد منت می‌کشم که خادم هم تباران خودم باشم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/60882/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رفع‌تصرف 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان

تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

تتو با خاکستر لمی کیلمیس، ستاره درگذشته گروه موتورهد بر روی انگشت وسط جیمز هتفیلد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان

پیش بینی ذخیره سازی بیش از 600 هزار تن گندم در لرستان

صادرات 75 تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس