ندای لرستان

آخرين مطالب

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان:

سند تحول بنیادین برای مردم تبیین و معرفی شود علمي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به ضرورت مطالعه دقیق سند تحول بنیادین، گفت: لازم است در مراسم و مناسبت‌های مختلف در جمع مردم، در سخنرانی‌ها و در گفت‌وگو با رسانه‌ها، زیرنظام‌ها و ساحت‌های سند تحول بنیادین برای مردم بیان شود تا این تبیین و اطلاع‌رسانی منجر به حمایت مردم شود.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، رضا زینی‎وندمقدم، در نشست مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان با محوریت پروژه مهر که در سالن گروه‌های آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار شد، با تسلیت ایام محرم و آغاز ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش، اظهار کرد: حادثه کربلا عبرت‌آموزترین حادثه تاریخ بشریت است.
وی با اشاره به این‌که اساس کار ما در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است و این سند، اهداف عالی تعلیم و تربیت را رقم می‌زند، ادامه داد: سند تحول بنیادین با دو برنامه؛ تحول در محتوای برنامه‌های آموزش و پرورش و تحول در نحوه اداره مدیریت در آموزش و پرورش پیش می‌رود.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: تمام توان ما باید بر روی بحث سند تحول بنیادین باشد و بر این اساس برنامه‌های آموزش و پرورش را در شش ساحت تدوین کرده‌اند که مبتنی‌بر اسناد بالادستی به‌ویژه سند چشم‌انداز 20 ساله کشور، سیاست‌های کلی نظام و ایجاد تحول بنیادین، سند جامع علمی کشور، دستوراتی که مقام معظم رهبری در این راستا فرموده‌اند و مبانی نظری تعلیم و تربیت در کشور است که در قالب ساحت‌های تعلیم و تربیت، اعتقادی و عبادی، اخلاقی، زیباشناسی، هنری، علمی و فناوری، اقتصادی، حرفه‌ای، اجتماعی و سیاسی است.
وی تصریح کرد: در محتوای این ساحت‌ها محتوای تعلیم و تربیت برای ما مشخص شده است و راهکارهای آن به‌طور مشخص ابلاغ شده و برای هر دوره، تکالیف خاصی مشخص شده است و 131 راهکار مناسب با ساحت‌ها ابلاغ شده است‌.
زینی‌وندمقدم گفت: راهکارها با توجه به ویژگی‌های سنی دانش‌آموزان تدوین شده و برنامه‌ریزی و عمل و رفتار ما بایستی به سمتی باشد که دانش‌آموزان در پایان هر دوره تحصیلی به اهداف تعیین شده دست یافته و این اهداف در آموزش و پرورش محقق شود.
وی افزود: برای هر کدام از ساحت‌ها، زیر نظام‌هایی تعیین شده که از جمله آن‌ها می‌توان به تامین و تخصیص منابع، تربیت معلم، تامین نیروی انسانی تامین فضا، تجهیزات و فناوری، پژوهش و ارزشیابی و راهبری مدیریت اشاره کرد که یکی‌از انتظارات آن یکپارچه‌نگری است و علم، دانایی و تربیت را با هم و توامان دیده و سمت و سوی این سند باید به سمت فرهنگ‌سازی و تربیت باشد‌.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: بر این اساس پنج محور شامل تمرکززدایی، مشارکت‌پذیری، حاکمیت رویکرد فرهنگی و تربیتی، عدالت‌محوری و مدرسه‌محوری مشخص شده است که همه جهت گیری‌ها، دستیابی به این سند را آسان‌تر می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت مطالعه دقیق سند تحول بنیادین، اضافه کرد: لازم است با توجه به اهمیت این موضوع آن‌را در دستور کار خود قرار دهیم و در مراسم و مناسبت‌های مختلف در جمع مردم و در سخنرانی‌ها و در گفت‌وگو با رسانه‌ها، زیر نظام‌ها و ساحت‌های سند تحول بنیادین را برای جامعه بیان کنند تا اولیاء دانش‌آموزان و مردم از کیفیت و چگونگی آن اطلاع و آگاهی داشته باشند تا این تبیین و اطلاع‌رسانی منجر به حمایت مردم شود.
زینی‌وندمقدم اظهارکرد: به این منظور روسای آموزش و پرورش می‌توانند از ظرفیت‌هایی مانند استودیو الفبا لرستان که اولین استودیوی دانش‌آموزی کشور است استفاده کرده و با هماهنگی روابط عمومی برنامه‌های خود را به مردم بیان کنند‌.
وی در ادامه به تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای تحت عنوان «آموزش حرفه‌ای کوتاه‌مدت» (ایران مهارت‌) منعقد شده اشاره کرد که بر اساس چشم‌انداز سند بیست ساله کشور و برنامه پنج ساله ششم می‌بایست سمت و سوی آموزش و پرورش تا سال 1400 به طرف مهارت‌آموزی برود.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اعلام این خبر که این میزان در حال حاضر در کشور 40 درصد و در لرستان 30 درصد تحقق یافته است، گفت: تلاش ما این است برای 18 هزار دانش‌آموز فنی و حرفه‌ای بتوانیم براساس سند تحول بنیادین در این راستا برنامه‌ریزی کنیم. 
زینی‌وند مقدم با اشاره به این‌که این طرح زمینه‌ساز بستر مناسب برای گرایش دانش‌آموزان به مدارس فنی و حرفه‌ای است، بیان کرد: امسال این طرح از پایه هفتم آغاز می‌شود که طی تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای انجام شده است کلیه مدارس هیئت‌امنایی، مدارس غیرانتفاعی و مدارس شبانه‌روزی و 10 درصد از مدارس دولتی تحت آموزش رایگان به میزان 60 ساعت قرار خواهند گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تجزیه و تحلیل آمار دانش‌آموزان شرکت‌کننده کنکور 97 در رشته‌های تحصیلی، اظهارکرد: ضرورت دارد طبق سند تحول بنیادین زمینه گرایش دانش‌آموزان به مدارس فنی و حرفه‌ای را در متوسطه اول فراهم کنیم. 
وی عنوان کرد: براساس آمار موجود میانگین شرکت‌کنندگان رشته تجربی در استان لرستان از میانگین کشور بیشتر بوده و از رشته‌های ریاضی و علوم انسانی کمتر استقبال شده است و در رشته هنر به‌خاطر ظرفیت‌های خاص استان لرستان 3 درصد بالاتر از میانگین کشوری آمار داشته‌ایم که جای تقدیر و تشکر دارد‌.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/58772/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

نماینده مجلس: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: کار ویژه بانک‌های خصوصی تامین مالی بخش خصوصی نیست

خبرگزاری رسمی کره شمالی: هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود

116هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

یورو رکورد زد

رئیس بانک مرکزی دولت روحانی دست به قلم شد؛ توصیه به تیم اقتصادی رئیسی

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند

31 پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است

فعالیت 536کانون فرهنگی هنری در لرستان

احداث 216 مدرسه در مناطق محروم لرستان

ضبط و معدوم‌سازی 700 کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان

تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان

راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان

آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان

بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان

جریمه 3 میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان

تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

سرمقاله شرق/ چگونه عرف قانون را می‌بلعد

سرمقاله اعتماد/ در جست‌وجوی تقویت اعتماد و امید

سرمقاله ایران/ سفر به سریلانکا زیر سایه سیاست تعامل همه‌جانبه

سرمقاله دنیای اقتصاد/ توصیه خیرخواهانه

سرمقاله جهان صنعت/ ضرورت جلب رضایت مردم

سرمقاله جوان/ در هوای مهاجرت 70 میلیون ایرانی!

سرمقاله اطلاعات/ اهمیت سفر رئیسی به پاکستان

سرمقاله آرمان ملّی/ مشروعیت مردمی قانون

هشت هزار و 413 تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد

راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای لرستان

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

سرمقاله خراسان/ خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات

سرمقاله کیهان/ ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان

کوچ بهاره بیش از 11 هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است