ندای لرستان

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

تشکیل بانک اطلاعاتی دقیق منابع و مصارف‌ آب/ کم‌آبی ویژگی ذاتی کشور است گفتگو

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای از اجرای سومین آماربرداری منابع و مصارف آب‌های سطحی و زیرزمینی لرستان خبر داد.
دکتر رضا میرزایی گفت: آب به لحاظ اهمیت، علاوه بر اینکه بعد از هوا مهم‌ترین ماده حیاتی است که زندگی انسان و همه موجودات زنده و نبات به آن وابسته است، بلکه مهم‌ترین زیرساخت توسعه همه‌ بخش‌ها اعم از کشاورزی، صنعت، شرب، خدمات و سایر است، آب با توسعه اقتصادی رابطه مستقیم دارد.
وی ادامه داد: معمولاً کشورهایی می‌توانند به سوی توسعه گام بردارند که دارای آب کافی بوده و آن را بتوانند به درستی مدیریت کنند. این موضوع در مقیاس‌های کوچکتر منطقه‌ای، استانی و شهرستانی هم مصداق دارد.
این مسئول با بیان اینکه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که کمبود آب همواره به عنوان یک چالش تاریخی مطرح است، اضافه کرد: بحث کم‌آبی در کشور ما یک موضوع جدید و ناشناخته‌ای نیست بلکه یکی از ویژگی‌های ذاتی کشور ماست.
میرزایی بیان کرد: بزرگترین چالش که در حال حاضر کشور را تهدید می‌کند، بحران آب است زیرا جایگزین ندارد. ما باید توهم فراوانی این ماده حیاتی را از سرمان بیرون کنیم و واقعیت‌های آبی کشور را ببینیم و براساس آن برنامه‌ریزی کنیم.
این مسئول با بیان اینکه با این توصیف کشور ایران از نظر منابع آبی در شرایط سختی قرار دارد و منابع آبی ما محدود است و با این وضعیت چه باید کرد؟ گفت: یکی از کارهای پایه‌ای، ریشه‌ای و اساسی که باید انجام دهیم، تشکیل یک بانک اطلاعاتی دقیق از میزان منابع و مصارف‌مان است. ما هنوز آمارهایمان با حدس و گمان همراه است.
میرزایی اضافه کرد: شما همه می‌دانید آمار صحیح مبنای برنامه‌ریزی درست است، ما موقعی می‌توانیم برنامه‌ریزی درستی در رابطه با آب در بخش‌های مختلف مصرف داشته باشیم که آمار صحیحی از منابع و مصارف‌مان داشته باشیم. در همین راستا وزارت نیرو تصمیم گرفت در سال جاری با استفاده از مهندسین مشاور ذیصلاح، آماربرداری دقیقی از منابع و مصارف آب در کشور را انجام بدهد.
وی افزود: هدف از اجرای این پروژه مهم و اساسی، تعیین تعداد منابع آبی، به دست آوردن دقیق آب سطحی و زیرزمینی استان است. نتیجه این آماربرداری در طرح‌های مطالعاتی مختلف ازجمله بیلان منابع آب، مدیریت صحیح حوضه‌های آبریز و استفاده در مطالعات طرح‌های عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای با تاکید بر اینکه آماربرداری از منابع و مصارف آب، یک طرح مبنایی برای برنامه‌ریزی جهت مدیریت صحیح آب در استان است و یکی از شاخصه‌های توسعه محسوب می‌شود، ادامه داد: این پروژه درواقع یک حرکت بزرگ در سطح شرکت آب منطقه‌ای لرستان است و نگاه خیلی‌ها به خروجی این آن است یرا که آمار صحیح می‌تواند نقش بسیار مهمی در تصمیم‌گیری‌های آبی آینده و برنامه‌ریزی بهینه داشته باشد.
وی با بیان اینکه این دوره آماربرداری، سومین آماربرداری از منابع و مصارف آب‌های سطحی و زیرزمینی است، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای لرستان، نیز همزمان با سراسر کشور کار آماربرداری از منابع و مصارف آب را در 11 شهرستان استان آغاز می‌کند.
این مقام مسئول اعتبار این پروژه را دو میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: شش شرکت مشاور در قالب 17 گروه آماربرداری شامل 50 نفر از نیروهای بومی برای انجام عملیات میدانی با نظارت کارفرما و زیرنظر مشاور از امروز کارشان را آغاز می‌کنند. مدت اجرای این پروژه یک سال است و تجزیه و تحلیل آمارها هم حدود یک سال زمان می‌برد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خاطرنشان کرد: قبل از شروع آماربرداری، به مدت سه روز شامل 16 ساعت کلاس آموزش و توجیهی، جهت استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری و آشنایی با نرم‌افزارهای مربوطه برای افراد برگزار شده است.
وی افزود: آماربردارها بایستی به عنوان یک ایرانی و لرستانی، به مسأله آماربرداری با نگاه ویژه و تعصب و دقت بالا توجه داشته باشند، رعایت اصول فنی و مهندسی در اندازه‌گیری‌ها و تکمیل فرمت‌های مخصوص باستی مدنظر باشد. امانت‌داری در تهیه آمارها و دقت در اندازه‌گیری‌ها مهم‌ترین فاکتوری است که بایستی رعایت شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای با بیان اینکه از هم‌استانی‌های عزیز به ویژه کشاورزان و بهره‌برداران از منابع آبی انتظار داریم نهایت همکاری را با گروه‌های آماربرداری داشته باشند، گفت: البته در این خصوص در سطح استان اطلاع‌رسانی شده و از طریق معاونت عمرانی استانداری با کلیه فرمانداران و بخشداران و دهیاران و شوراهای اسلامی مکاتبه انجام شده است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/5752/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی