ندای لرستان

آخرين مطالب

معاون استاندار مطرح کرد: فعالیت 80 دفتر و شعب احزاب در لرستان سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان از رشد 20 درصدی سازمان‌های مردم نهاد در استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر حبیب‌الله خجسته‌پور در نشست با خبرنگاران ضمن گرامی‎داشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان و عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: مهم‌ترین کاری که در حوزه سیاسی پیگیری می‌کنیم برگزاری انتخابات در حوزه‌های مختلف است که امسال موردی نداشتیم اما راه‌اندازی خانه احزاب از جمله اقدامات سال جاری بود و هم اکنون لرستان هفتمین استانی است که صاحب این خانه شده است.
وی با بیان اینکه از سال گذشته قانون جدید احزاب ابلاغ شده و می‌توانیم شعب استانی و دفاتر شهرستانی داشته باشیم، افزود: تا به حال مجوز 10 مورد شعب استانی و 25 دفتر در شهرستان‌ها را صادر کرده‌ایم و هم اکنون 80 شعبه و دفتر در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.
خجسته‌پور در ادامه با بیان اینکه یکی از زیرمجموعه‌های دفتر سیاسی بحث تقسیمات کشوری است، افزود: در این رابطه طی یک سال اخیر مجوز دو شهر چمن‌سلطان و شاپورآباد از سوی وزارت اخذ شده و دو مورد دیگر نیز در دستورکار قرار گرفته که اعلام خواهند شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره اهمیت مقوله امنیت گفت: کار ویژه دولت‌ها حفظ امنیت است. بنگاه‌ها و بخش خصوصی می‌توانند وظایف دولت را انجام دهند اما بحث امنیت را نمی‌توانند اجرایی کنند.
وی با بیان اینکه بحث‌های امنیتی به صورت جدی پیگیری می‌شوند، تصریح کرد: بسیاری از اخبار جلسات امنیتی رسانه‌ای نشده و در سکوت خبری انجام می‌شوند چراکه به صورت محرمانه هستند.
خجسته‌پور گفت: شورای تأمین، 22 کمیسیون در زیرمجموعه خود دارد و طی سال گذشته 141 و امسال تاکنون 41 مورد تشکیل جلسه داده و تا به حال بیش از 180 جلسه برگزار کرده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تأکید بر اینکه به دنبال اطلاع‌رسانی بخشی از نتایج جلسات شورای تأمین هستیم، افزود: هم اکنون لرستان جزو پنج استان امن برتر کشور است.
وی با بیان اینکه در جمع‌آوری سلاح و مهمات رتبه اول کشور را کسب کرده‌ایم، ادامه داد: طی چهار ماهه اول 97 حدود 56 درصد این عدد تحقق پیدا کرده است و می‌توانیم در این حوزه رتبه خوبی را کسب کنیم.
خجسته‌پور از کشف 17 تن مواد ناریه غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: مهم‌ترین بحثی که پیگیری می‌کنیم تأمین امنیت سرمایه‌گذاری است و در این رابطه اقداماتی را انجام داده‌ایم.
معاون استاندار لرستان به وجود دو ایستگاه ایست و بازرسی در استان اشاره کرد و با بیان اینکه مصوبه یک مورد دیگر در جاده خرم‎آباد-پل زال گرفته شده است، اضافه کرد: همچنین راه‌اندازی کلانتری 13 و آغاز به کار کلانتری 18 در شهر خرم‌آباد از دیگر اقدامات در راستای تأمین امنیت بوده است.
وی با بیان اینکه مسائل و موضوعات حوزه اجتماعی مانند زنجیره به هم متصل هستند، ادامه داد: براساس رصدی که داشتیم به ترتیب طلاق، اعتیاد، خودکشی و حاشیه‌نشینی مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در استان هستند.
خجسته‌پور تصریح کرد: مهم‌ترین کاری که در این زمینه انجام شده طرح تقسیم کار ملی بوده و برای هر آسیب یک دستگاه با تعدادی ارگان به صورت همکار مشخص شده است.
وی با اشاره به تدوین سند مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر بیان کرد: این موضوع به طور مکرر مورد بحث قرار گرفته و با مراکز اقامتی میان‌مدت بدون مجوز برخورد شده است. همچنین مدیریت مراکز ماده 16 ترک اعتیاد به اداره کل بهزیستی محول شده‌اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه در ارزیابی انجام شده دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان دو پله صعود داشته است، ادامه داد: در حوزه طلاق نیز برای کاهش نرخ آن مشاوره قبل از طلاق را الزامی کردیم و تا به حال این کارگاه‌ها برای حدود 723 زوج برگزار شده است.
خجسته‌پور به موضوع حاشیه‌نشینی نیز ورود کرد و با بیان اینکه خرم‌آباد در کنار 9 شهرستان دیگر در دست اقدام قرار گرفته است، افزود: هم اکنون 10 محله حاشیه‌نشین این شهر شناسایی و هرکدام به یک سمن واگذار شده تا نقاط ضعف، قوت و چالش‌های آنها شناسایی و نسبت به نهادسازی این محله‌ها اقدام شود.
وی گفت: در این زمینه از دستگاه‌ها خواسته شده که همکاری لازم را با این تشکل‌ها داشته باشند و در بازه زمانی یک ساله این کار انجام می‌شود.
معاون استاندارلرستان تصریح کرد: علی‌آباد، گل سفید، کرگانه، فلک‌الدین، دره‌گرم شرقی و غربی، پاچنار، اسدآبادی، جهانگیرآباد و پشته شهید مطهری محله‌های شناسایی شده برای این طرح هستند.
خجسته‌پور به پایلوت قرار گرفتن شهرستان دلفان برای طرح محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: قرار است بنیاد برکت در این راستا اقدام کند و در جهت انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی این شهرستان تمام تلاش خود را می‌کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تقویت سرمایه‌های اجتماعی را از دیگر اهداف معاونت سیاسی استان عنوان کرد و افزود: هم اکنون مراکز صدور مجوز سمن‌ها زیاد هستند که یکی از چالش‌های اصلی است و برای رفع این مشکل قانون آن به صحن رفته که منتظر تصویب و نهایی شدن آن هستیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته 108 انجمن مردم نهاد در استان داشته‌ایم، اضافه کرد: طی یک سال گذشته این تشکل‎ها به 134 مورد رسیده‌اند و شاهد رشد بیش از 20 درصد در این زمینه بوده‌ایم.
خجسته‌پور با اشاره به اینکه در حوزه پدافند غیرعامل نیز سعی شده در بسیاری از شاخص‌ها پیشتاز باشیم، ادامه داد: افتتاح اولین مرکز متمرکز پایش اطلاعات را در قرارگاه پدافند غیرعامل را داریم که برای جلوگیری از نفوذ سایبری می‌تواند با پایش موقعیت مانع از حوادث احتمالی شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح جامع پدافند غیرعامل در هر استان ابلاغ شده و قرار است در لرستان نیز تهیه شود که تا به حال دو فصل آن انجام شده است.
وی به برگزاری 55 رزمایش و 54 دوره آموزشی در قالب 15 هزار ساعت آموزش پدافند غیرعامل اشاره کرد و در ادامه گفت: پیگیر انتصاب بانوان و جوانان هستیم و هم اکنون طی یک سال گذشته در حوزه بانوان چهار مدیرکل، یک بخشدار، چهار معاون فرماندار و یک معاون مدیرکل ستادی، هفت مدیر شهرستانی و چهار معاون دستگاه منصوب شد‎ه‎‌اند.
خجسته‌پور خاطرنشان کرد: در بحث استفاده از نیروهای جوان‌ نیز سن زیر 40 سال به عنوان استاندارد درنظر گرفته شده و در این رابطه انتصاب هفت معاون دستگاه، چهار معاون فرماندار و هفت بخشدار را داشته‌‌ایم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه در رابطه با انتصابات مطابق با قوانین جاری تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: علیرغم شعاری که داده می‌شود تفکیک مطلق قوا نداریم و این موضوع به صورت نسبی است.
وی با اشاره به اینکه براساس مصوبات شورای اداری تمامی مدیران کل با هماهنگی استاندار منصوب می‌شوند، افزود: همچنین در شهرستان‌ها این مسئولیت با فرمانداران است و با وی باید هماهنگ شوند.
خجسته‌پور بیان کرد: انتصابات اصلی توسط مدیران مافوق انجام می‌شود که مدیرکل توسط وزیر صورت می‌گیرد اما طبق قانون هماهنگی برعهده فرمانداران و استاندار ذکر شده است.
معاون استاندار لرستان با بیان اینکه استاندار و فرماندار نقشی در عزل مدیران ندارند، گفت: قدرت عزل به آنان داده نشده و تنها می‌توانند در این رابطه رایزنی کنند.
وی یادآور شد: هم اکنون در استان هیچ مدیر و نیروی غیر همراه با دولت منصوب نشده است.
خجسته‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به قانون تنها استفاده از 15 درصد مدیران یک دستگاه در دستگاهی دیگر مجاز است و این آمار در استان 20 درصد بود که برای رسیدن به نورم کشوری مجبور به تغییر نیروهای مامور از فرماندار به پایین شدیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان به وجود هشت عنوان دانشگاهی و 73 زیرمجموعه اشاره کرد و افزود: همچنین 257 تشکل فعال در دانشگاه‌ها و 150 نشریه دانشجویی داریم که قطعاً نشان دهنده فضای آزاد برای فعالیت در دانشگاه‌ها و مراکز عالی آموزشی هستند.
خجسته‌پور در رابطه با بحث مدیریت پسماندهای عفونی نیز گفت: در شورای سلامت استان تصمیمات خوبی در این رابطه اخذ شده و هم اکنون دفن زباله‌های عفونی بیمارستان الشتر به طور مطلوب انجام می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/49482/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

ثبت همزمان تصویر 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

اجرای طرح «همیاران طبیعت» در لرستان

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

قتل یک نفر بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در الشتر

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم

تصاویری از گشت و گذار 4 قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان + فیلم

قتل مردِ جوان با شلیک افراد ناشناس در لرستان

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم

افزایش 5000 تنی تولیدات باغی در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان برکنار شد

(ویدیو) ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان تغییر کرد

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در این استان

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بدن انسان تا چه حد قادر به تحمل گرما می باشد؟

مغز هسته زردآلو را بخوریم یا نه؟ خواص مغز هسته زردآلو چیست؟

نکاتی مهم در مورد ضدآفتاب ها و طریقه مصرف آنها

چند نکته برای رهایی از شر یبوست مزمن

مکمل های طبیعی برای مبارزه با افسردگی

7 نشانه ابتلا به سیروز کبدی

3 راهکار مهم برای رشد سریع تر ناخن ها

تاثیر توت فرنگی روی پوست

پزشک خوب| استارت آپی که حوزه سلامت روان را متحول کرد

مراقبت های بعد از لمینت و کامپوزیت دندان

آشنایی با اسکولیوز و راه های درمان آن

خطرات ناشی عدم استفاده درست از کالسکه و صندلی ماشین کودک

روش تضمینی برای درمان ریزس مو سکه ای

کاشت مو، انواع روشها و هزینه عمل کاشت مو

چطور در خانه تکانی از پوست خود مراقبت کنیم؟

خطرناک ترین شوینده های خانه تکانی کدامند؟

خواص بی نظیر شوید خشک برای سلامتی بدن

تخصصی ترین پلتفرم برای نوبت دهی و مشاوره آنلاین حوزه زیبایی

با این تغذیه خواب آلودگی بهاری را از بین ببرید

علائم آلرژی بهاری را می شناسید؟

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

قتل یک دندان‌ساز در الشتر

افزایش 5 هزار تنی تولیدات باغی در لرستان

لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت