ندای لرستان

آخرين مطالب

استاندار لرستان:

اولویت حفظ وحدت و همگرایی باشد/ از رسانه‌ها حمایت می‌کنیم اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- استاندار لرستان با تاکید بر اینکه باید اولویت حفظ وحدت و همگرایی در استان باشد، گفت: ما به طور حتم از رسانه‌ها حمایت می‌کنیم.

 سید موسی خادمی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در سخنانی با بیان اینکه امروز به نام روز خبرنگار نامگذاری شده که از چند جهت می توان به آن نگاه کرد، اظهار داشت: یکی آن بوده که روز خبرنگار، در روز شهادت یک خبرنگار نامگذاری شده و این را تداعی می کند که عرصه خبرنگاری هم یک عرصه جنگ است.
لرستان یکی از پیشتازان عرصه خبرنگاری
وی با بیان اینکه عرصه خبرنگاری، عرصه جنگ فرهنگی است و امروز خبرنگاران بر علیه دشمنان کشور و کسانی که به انقلاب می خواهند ضربه بزنند به عنوان افسران این حوزه، صف آرایی و مقابله می کنند، گفت: شهید صارمی نیز در چنین صحنه ای شهید شد، آن روز سکوت مزار شریف به دست طالبان نشانه پیروزی ظاهری و اولیه جهل بود، طالبان مظهر جهل، تحجر، بی خردی و بی عقلی بود و از طرف دیگر شهید صارمی، مظهر روشنگری، آگاهی بخشی و تعالی انسان بود.
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه این دو جبهه در مقابل هم قرار گرفتند، گفت: طالبان و داعش مخالفان آگاهی بشر هستند، برداشت های غلطی از اسلام دارند و اسلام را بدنام می کنند.
خادمی با تاکید بر اینکه رسالت «صارمی ها» این بوده اسلام واقعی و درست را معرفی کنند، گفت: خیلی خوب و به درستی این مناسبت نامگذاری شده، آنچه در 17 مرداد در مزار شریف اتفاق افتاد جدال آگاهی در مقابل جهل و تحجر بود.
وی با بیان اینکه لرستان یکی از پیشتازان عرصه خبرنگاری و مطبوعاتی است، گفت: لرستان بیش از 100 سال سابقه فعالیت در این حوزه دارد و جزء پیشتازان این عرصه است.
اخلاق در حوزه رسانه رعایت شود
استاندار لرستان با بیان اینکه شهید صارمی، جوانمردی از فرزندان لرستان، شهر فرهیختگان و علما بود، گفت: روز خبرنگار با شهادت یک لرستانی ثبت شده و به نوعی خداوند خواسته که از این طریق از لرستانی ها دلجویی کند و آنها را در عرصه مطبوعاتی به رسمیت بشناسد.
خادمی با اشاره به اینکه امروز روز خبرنگار در سطح ملی است، ادامه داد: در لرستان این روز متفاوت است چرا که فرزندی از دیار لرستان آفریننده این حماسه و مناسبت بوده است.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز خبرنگاران لرستان، جزء بهترین ها در کشور هستند، عنوان کرد: فعالیت های خیلی خوبی در عرصه خبر استان در حال انجام است و مجموعه اجرایی از همه خبرنگاران تشکر می کند.
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه به طور معمول ارزش هر وسیله ای تابع هدف آن است، ادامه داد: اگر وسیله ای در راه رسیدن به هدف درست استفاده شد، آن وسیله ارزشمند می شود چرا که قرار است به یک هدف ارزشمند برسد.
خادمی با تاکید بر اینکه خبرنگاران در حوزه ای فعالیت می کنند که هدف آگاهی بخشی، روشنگری و آگاه کردن مردم به حقوق خود است، تصریح کرد: رسانه به نوعی ابزار این هدف مهم است، این ابزار ارزشمند است و کسانی که در این حوزه کار می کنند ارزشمند هستند.
وی با اشاره به اینکه چون انسان در این عرصه حضور دارد، اخلاق در آن معنای زیادی پیدا می کند و اخلاق در کار رسانه ای خیلی مهم است، گفت: باید اخلاق را در حوزه رسانه رعایت کنیم، بدون اخلاق نمی شود به هدف عالی رسید.
اولویت حفظ وحدت و همگرایی در لرستان باشد
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه یکی از شاخص های رسانه، حفظ اخلاق رسانه ای است که خوشبختانه در استان به خوبی رعایت می شود، ادامه داد: هرجریان و هر کسی که قلم به دست می گیرد، اگر هدف او توسعه و رشد استان باشد، کارش درست است.
خادمی با تاکید بر اینکه امروز و در این شرایط هر کسی که به وحدت و هم افزایی کمک کند می تواند معیار و شاخصی برای حرکت در جهت توسعه باشد، افزود: همچنین هر کسی که به سمت تفرقه برود، برخلاف جهت توسعه حرکت می کند.
وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران لرستان به دنبال این هستند که استان به جایگاه اصلی خود برسد، گفت: در این شرایط اولویت حفظ وحدت و همگرایی در بین مردم، مسئولان و همه نیروهای موثر باشد.
استاندار لرستان همچنین با تاکید بر ایجاد امید و جلوگیری از ناامیدی، عنوان کرد: اگر کسی به جامعه ناامیدی را تزریق کرد او حتما توسعه نیافتگی را تعقیب می کند و اگر کسی امید را زنده کرد به دنبال توسعه است.
خادمی با اشاره به اینکه ناامیدی بزرگترین خطر بوده که جامعه را تهدید می کند، ادامه داد: بخشی از جامعه ما امروز متاسفانه با ناامیدی هایی روبرو است و وظیفه ما این بوده که امید را تزریق کنیم.
از رسانه های استان حمایت می کنیم
وی، تاکید کرد: آینده ایران و به طور حتم آینده لرستان به مراتب بهتر از امروز خواهد بود و باید این را به جامعه تزریق کنیم.
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه وحدت و امید دو شاخص مهم بوده که خبرنگاران می توانند خود را با آنها ارزیابی کنند، گفت: هر کسی دیگر، هر صاحب تریبون و منصبی این چنین رفتار کند تا بتواند شرایط به نفع کشور و توسعه استان شود.
خادمی با تاکید بر اینکه وظیفه ما حمایت از خبرنگاران است، عنوان کرد: خبرنگاران کالای عمومی تولید می کنند، کالای عمومی خیلی مواقع خریدار ندارد و باید از سوی حاکمیت حمایت شود.
وی با اشاره به اینکه ما این حمایت را خواهیم داشت، گفت: ما کمک خواهیم کرد که سابقه و دیرینه خوبی که لرستان در عرصه مطبوعات دارد حفظ شود و ارتقا یابد.
استاندار لرستان با تقدیر از خبرنگاران لرستان، بیان داشت: ممکن بوده در هر قشر، بخش و جمعیتی کسانی باشند که راه دیگری بروند، به طور حتم آنها حداقل هستند و دچار اشتباه هستند و عمدی نیست و باید آنها را به کمک توسعه استان بیاوریم و به طور حتم توسعه لرستان بدون کمک و حمایت از رسانه ها محقق نخواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/47128/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی