ندای لرستان

آخرين مطالب

معاون وزیر کار انتقاد کرد؛

برخورد سلیقه‌ای بانک‌های لرستان در پرداخت تسهیلات اشتغال سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - بروجرد- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برخورد سلیقه‌ای بانک‌های لرستان در پرداخت تسهیلات اشتغال انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، عیسی منصوری ظهر شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بروجرد که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به عملکرد سایر استان ها در راستای پرداخت تسهیلات اشتغال نسبت به استان لرستان اظهار داشت: باید اذعان کنم که دستگاه ها با هم هماهنگ هستند و هم افزایی در بین دستگاه ها وجود دارد.
مسیر پرداخت تسهیلات اشتغال مدیریت شود
وی با بیان اینکه متاسفانه فضای کشور فضایی است که خیلی باب شده است که انتقاد کنیم و نا امیدانه حرف بزنیم، افزود: باید به مردم تلقین کنیم که در تله نا امیدی قرار نداریم، یادمان باشد بعد از هر رعد و برق و بارانی هوا آفتابی خواهد شد، در حال حاضر در دورانی هستیم که دوران بعد از رعد و برق است، می توانیم امید هوای صاف بعد از باران باشیم یا می توانیم نا امید باشیم و چتر دستمان بگیریم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هم می توانیم همدیگر را ناامید کنیم و هم می توانیم با مدیریت این مسیر پرداخت تسهیلات را جهت دهی کنیم، تصریح کرد: آنچه انتظار می رود این است که به تله نا امیدی نیفتیم، انتقادات تند اشکال ندارد اما جز اینکه مردم را نا امید می کنیم و کشتی را سوراخ، کار خاصی انجام نداده ایم.
منصوری با اشاره به عملکرد رضایت بخش وزارت صنعت و معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در لرستان و وجود هماهنگی لازم بین این واحدها، گفت: در لرستان در مقابل با سایر استان های کشور عملکرد بانک های عامل هم خوب بوده است.
وی بیان داشت: برخی از این مشکلات سیستمی بوده و خودمان آنها را به وجود آورده ایم که می بایست این مشکلات را کاهش دهیم.
فرآینده پرداخت تسهیلات اشکال دارد
وی با تاکید بر شفاف سازی و ارائه خدمات برای سهل الوصول شدن پرداخت تسهیلات در سطح شهرستان، افزود: در حال حاضر فرایند پرداخت تسهیلات اشکالاتی دارد که می بایست حل شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: طرح هایی که از سوی متقاضیان به بانک ها معرفی می شوند باید از قبل کارشناسی شوند، توجیه اقتصادی آنها بررسی شود تا قبل از تشکیل پرونده و مراحل بعدی تعیین تکلیف شوند.
منصوری با اشاره به هدف از پرداخت تسهیلات به متقاضیان، افزود: ایجاد سردخانه به تنهایی سود آور نیست بلکه متقاضی باید توجیه اقتصادی برای طرح داشته باشد که به چه میزان می تواند بازار هدف در راستای اجرای طرح ایجاد کند.
وی خطاب به بانک های عامل با بیان اینکه رد کردن طرح ها از سوی بانک ها هنر نیست بلکه در این زمینه باید فعالانه برخورد کنیم، غیر از این باشد همان دمیدن نا امیدی در جامعه است، اظهار داشت: بانک های عامل باید تلاش کنند بررسی قبل از معرفی به بانک انجام شود چرا که اگر این بررسی به بعد از معرفی به بانک انجام شود در حق مردم جفا شده است.
برخورد سلیقه ای بانک ها در پرداخت تسهیلات
منصوری بیان داشت: اگر بررسی در کمیته فنی به طول انجامید بانک ها برون سپاری کرده با پیمانکار موافقت کرده تا طرح ها سریع بررسی شوند و به بانک ها توصیه می کنیم برای روستاییان متقاضی تسهیلات مشاورین حرفه ای برای مشاوره دادن با ثبت آنها در سامانه استفاده کنند تا روند پرداخت تسهیلات هر چه زودتر انجام شود.
وی تصریح کرد: قبل، حین و بعد از سرمایه گذاری مشاوره دادن به متقاضیان لازم است چرا که اشتغال به شرط بازاریابی نهایی می شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همه دستگاه ها خواست تا نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغال در بروجرد فعالانه برخورد کنند تا اهداف مورد نظر برای ایجاد اشتغال محقق شود.
منصوری افزود: یکی از اشکالات برخورد سلیقه ای بانک ها در لرستان است که اگر تخلفی در این زمینه محرز شود برخوردی قانونی انجام خواهد گرفت و مشکل دیگر دسترسی روستایی به بانک است و مسئولان باید تلاش کنند این دسترسی با سهولت انجام شود.
وی تاکید کرد: مدت زمان ثبت طرح از سوی متقاضی تسهیلات باید کمتر از 2 ماه انجام شود و اگر بیشتر از این بانک متقاضی را معطل کند مشخص است در پیچ وخم بورکراسی قرار گرفته ایم.
تشکیل جلسات نشانه ضعف بروکراسی است
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بنا بر اولویت طرح ها رعایت شود، افزود: تا سقف 250 میلیون تومان کارگروه اشتغال در اختیار فرمانداران باشد.
منصوری خاطر نشان کرد: اگر دستگاه ها به درستی به وظایف خود عمل کنند دیگر نیازی به تشکیل جلسات متعدد نیست، تشکیل جلسات نشانه ضعف بروکراسی است و می طلبد متولیان وظایف مربوط به خود را به نحو احسن انجام دهند.
وی افزود: باید این واقعیت را بپذیریم که پرداخت تسهیلات صرفا به ایجاد اشتغال منجر نمی شود بلکه سرمایه گذاران باید بازار هدف را مورد ارزیابی قرارداده و مسئولان هم با افزایش سهم خدمات در بروجرد به سود دهی طرح ها کمک کنند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عرصه را تنگ نکنیم، فعالانه مشکلات مردم را حل کنیم تا این مهم در بروجرد منجر به تحقق شود، یاد آور شد: بانک ها نمی توانند ایجاد اشتغال داشته باشند پس می بایست طرح هایی ارائه شود که نهایتا به ایجاد اشتغال در شهرستان کمک کند.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/35378/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی