ندای لرستان

آخرين مطالب

معاون رییس جمهوری:

سالانه صد هزار نفر جذب دستگاه های دولتی می شود اقتصادي

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - خرم آباد - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: سالانه تنها صد هزار نفر از مجموع هشت میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی در کشور جذب دستگاه های دولتی می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا جمشید انصاری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری در سالن همایش های استانداری لرستان افزود: در حال حاضر تعداد هشت میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی در کشور وجود دارد که 2 میلیون نفر آنها در نظام اداری مشغول به کار هستند و 6 میلیون باقی مانده باید در بخش خصوصی و سایر بخش ها جذب شوند.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از نیروی فارغ التحصیل امکان جذب در دولت را ندارند، گفت: دولت در نهایت می تواند سه میلیون نیرو جذب کند و با توجه به اینکه سالانه صد هزار نفر خروجی داریم طبق قانون یک سوم آنها یعنی معادل 30 تا 40 هزار نفر را می توان جذب کرد.
انصاری با بیان اینکه دولت 2میلیون و 672هزار نیروی انسانی دارد، افزود: کل نیروهای کار کشور 23 میلیون نفر است که بدین ترتیب 15 درصد نیروی کار در بخش دولتی مشغول به کار هستند.
وی بیان کرد: سالانه 100 هزار نفر در کشور بازنشسته می شوند این در حالی است که سالانه 800 هزار نفر نیروی کار از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند.
انصاری اظهار داشت: فارغ التحصیلان دانشگاهی باید مهارت های لازم را کسب کنند تا بتوانند در بازار کار جذب شوند.
وی با بیان اینکه شرایط کشور متفاوت شده است، اظهار داشت: باید متناسب با شرایط ویژه و خاصی که کشور در آن قرار دارد تصمیم گیری شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در شرایط اعمال تحریم ها، کاهش فروش نفت و درآمدهای نفتی در آینده نزدیک و طی ماه های آینده با کاهش درآمد ها مواجه خواهیم شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه به بخشی از درآمدهای خود دسترسی نداریم، هزینه های جدیدی نیز ایجاد می شود.
معاون رییس جمهوری گفت: باید نسبت به توان افزایی مدیران و کاهش هزینه های دولت در استان ها اقدام شود که در این ارتباط از استانداران می خواهیم کمیته صرفه جویی در استانها ایجاد شود.
وی افزود: در بسیاری از موارد نظام اداری وظایف اصلی خود را فدای موضوعیت خود کرده است و به عبارتی آنقدر به اهداف موضوعیت خود پرداخته است که اهداف اصلی و مسئولیت های اصلی خود را فراموش کرده است.
انصاری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بخش قابل توجهی از منابع را بخود اختصاص داده است، گفت: این سازمان باید پاسخگو باشد که این همه منابع عظیم را که به سختی حاصل می شوند چگونه تبدیل به ارتقای کیفیت آموزشی می کند.
وی افزود: در دنیا 25 درصد کارکنان آموزش و پرورش در مشاغل پشتیبانی و 75 درصد در بخش اصلی آموزش قرار دارند ولی این نسبت در کشور ما 37 به 63 است که آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: ایران بعد از سوئیس بالاترین نسبت دانش آموز به کارکنان را دارد که باید این تفاوت نسبت و مازاد نیرو را تعیین تکلیف کرد.
وی با اشاره به تقاضای برخی مدیران در خصوص افزایش بودجه از محل عمومی گفت: چرا از درآمدهای اختصاصی از محل ارائه خدمات به مردم بهره گرفته نمی شود و چرا توقع دارید تمام نیاز از محل بودجه عمومی تامین شود.
انصاری افزود: سال گذشته در وزارت بهداشت مجوز استخدام 11 هزار و 590 نفر داده شده است و با در نظر گرفتن هشت هزار نفر در آموزش و پرورش و مجوزهای استخدام هیات های علمی در مجموع 12 هزار و 500 مجوز استخدام از محل بودجه عمومی داده شده است.
وی گفت: آمار نیروی انسانی دولت 2 میلیون و 672 هزار نفر است و مجموع شاغلان بخش عمومی سه میلیون نفر است.
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه کشور در شرایط ویژه ای قرار دارد گفت:مدیریت ها باید متناسب با این شرایط تغییر کند اما متاسفانه هنوز خیلی از مدیران این شرایط جدید را نپذیرفته و یا درک نکرده اند.
وی افزود: زمانیکه رئیس جمهوری اشاره به تنگه هرمز می کند این صرفا حرف نیست و اگر لازم باشد برای حمایت از چنین تصمیم هایی نیروی مسلح هم وارد عمل می شود و انجام کار هزینه هایی هم خواهد داشت.
انصاری ادامه داد: تمام این شرایط ویژه را نظام اداری کشور باید مدیریت کند و مدیریت به شیوه و سبک و سیاق گذشته دیگر جایز نیست و روش اداره امور نیازمند تغییراتی است.
معاون رئیس جمهور گفت: تمام مدیران دستگاه های اجرایی بجای درخواست های مکرر مبنی بر تامین کسری بودجه تغییرات جدی در ماموریت های خود بدهند و اگر نیاز است حتی مردم را توجیه کنند تا برخی توقعات کاهش یابند.
وی افزود: مدیران را باید متناسب با شرایط خاص و بحرانی موجود توان افزایی و اولویت ها را مشخص کرد؛ حتی آموزش های لازم برای شرایط موجود باید به کارکنان داده شود.
انصاری گفت: بزرگترین ظرفیت برای مدیریت بحران کارکنان دولت هستند، اگر همراهی و همکاری کارکنان را نداشته باشیم طبعا در پیشبرد برنامه های دولت در شرایط ویژه با مشکل مواجه می شویم.
وی افزود: با کم کردن فاصله حقوق ها و ایجاد عدالت در پرداخت ها می توان همدلی در بین مردم و کارکنان دستگاه های مختلف را ایجاد کرد .
وی گفت: در همین راستا باید نظام پرداخت نیروهای کارمعین و پیمانی یکسان شود و میزان اضافه کاری بالا برای افزایش حقوق بدون انجام کار اضافه که کار درستی نیست.
معاون رئیس جمهور با اشاره به پرداخت برخی رفاهیات به کارکنان گفت: برخی کارکنان تقاضا دارند بجای اینگونه رفاهیات در احکام کارگزینی آنها در دوران بازنشتگی لحاظ شود که می توان همین کار را در راستای رضایتمندی و همدلی بیشتر با کارکنان انجام داد تا بتوان در شرایط بحرانی منابع بالی اکنون کمک کرد.
انصاری گفت: در راستای کم کردن هزینه می توان از هزینه های اضافی کم کرد و یا استفاده از خودرو را کاهش داد و منابع حاصل شده از این صرفه جویی ها را صرف ماموریت های اصلی کرد.
وی با تاکید بر مشارکت دادن مردم گفت: با توجه تغییرات اخیر در کشور مردم را باید در حوزه نظارت هم وارد کرد ،مردم اگر در بخش نظارت وارد عمل کنند بسیار بهتر می توان نتیجه گرفت.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه نظارت وحضور مردم است که قیمت ها را کنترل می کند گفت:در حوزه کنترل بازار و در بخش های محتلف باید از مشارکت مردم استفاده کرد.
انصاری با بیان اینکه ارتقای شفافیت و تشدید مبارزه با فساد در دستور کار ویژه نظام اداری قرار گیرد گفت: در شرایط ویژه اکنون برخی برای نفع شخصی خود عمل کنند اما دستگاه و نظام اداری نباید آلوده به فساد شود و همواره مبارزه با فساد و ارتقای شفافیت در دستگاهها باید مورد توجه باشد.
وی با اشاره به تلاش برای ارتقای بهره وری گفت: باید از منابع محدود استفاده بیشتری صورت گیرد و تغییراتی در مفهوم بهره وری صورت گیرد.
انصاری یادآور شد: بنا بر برنامه های توسعه پنجم و ششم پیش بینی انجام شده این است که از هشت درصد رشد اقتصادی 2/7 درصد از طریق بهره وری انجام شود.
معاون رئیس جمهور تاکید کرد شرایط ویژه را نمی توان مانند گذشته مدیریت کرد و مدیران ابتکار عمل در حوزه مدیریت خود باشند تا با پشتیبانی مردم و هدایت رهبر معظم انقلاب از این شرایط عبور کرد.
وی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی مختلف بدنبال کسری هزینه ها نباشند بلکه باید راهکارهایی در دستور کار قرار دهند تا بتوان به کاهش هزینه ها رسید.
1920/ 3210/6060

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/33369/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی