رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق لرستان: شناخت تولیدکنندگان از بازارهای هدف کم است
اقتصادي
بزرگنمايي:
لر آنلاین - رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق لرستان گفت: شناخت تولیدکنندگان از بازارهای هدف کم است.
حسین خدیش با تأکید بر بحث بستهبندی محصولات کشاورزی اظهار کرد: در این راستا سازمان صنعت، معادن و تجارت باید شرایطی را فراهم کند که بخش بستهبندی محصولات رونق پیدا کرده و کیفیت خوبی در این راستا بدست آید و باید بستههای تشویقی و حمایتی از سوی دولت درنظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از راههای بهبود کیفیت و شرایط تولید محصولات این است که دولت نسبت به آموزش تولیدکنندگان اهتمام ورزد و از طرفی باید طرحهای تحقیقاتی گسترش یابند تا از روشهای نوین در جهت بهبود تولید حبوبات استفاده شود.
خدیش ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان ما در صادرات محصولات مختلف از جمله حبوبات این است که شناخت خوبی نسبت به بازار هدف نداشته و همواره در صادرات محصولات خود دچار مشکل هستند که به منظور حل این مشکل تشکیل شرکتهای مدیریت صادرات بسیار حائز اهمیت و راهگشا بوده و میتواند به توسعه صادرات کمک شایانی داشته باشد.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق لرستان افزود: متأسفانه به دلایل مختلف بسیاری از محصولات تولیدی استان لرستان در استانهای همجوار بستهبندی و صادر میشوند و در حقیقت ارزش افزوده محصولات تولیدی لرستان به جیب دیگران میرود.
وی خاطرنشان کرد: براین اساس ضرورت دارد راهحلهای مطرح شده برای حل این مشکل از سوی دولت و کشاورزان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
خدیش یادآور شد: در همین راستا اتاق بازرگانی استان لرستان با برنامهریزی مناسب طرحی دقیق در قالب برنامههای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت تدوین کرده است که با استفاده از اجرای درست آن میتوان صادرات محصولات کشاورزی لرستان را توسعه بخشید.
-
چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۳:۴۳:۰۱ AM
-
۱۶۳ بازديد
-
ایسنا
-
حسین خدیش
لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/33240/