ندای لرستان

آخرين مطالب

رئیس‌کل دادگستری لرستان مطرح کرد:

دستگاه قضایی در خط مقدم مبارزه با فساد ایستاده است سياسي

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - خرم‌آباد- رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی در خط مقدم مبارزه با فساد ایستاده است، گفت: دولت باید برای حمایت از سرمایه‌گذار برنامه ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار مهر ، جعفر بدری در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه آیت الله بهشتی و یاران ایشان در راه آرمان های انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند، این حادثه از یک طرف برای ملت ایران دردناک بود، ذخایر ارزشمند انقلاب را از ما گرفت، کسانی که خدمت گذار واقعی نظام بودند، الگوی اخلاق و خدمت گذاری به مردم بودند، اظهار داشت: از یک طرف باعث برکت برای انقلاب اسلامی شد. امام امت در آن زمان پیامی دادند فرمودند «شهید بهشتی مظلوم زندگی کرد و مظلومانه به شهادت رسید و خار چشم دشمنان شد».
شهید بهشتی الگوی اخلاق بود
وی با بیان اینکه شهید بهشتی شخصیت ارزشمندی بود که با آن درایت و اخلاق خاص خود، هدف هجمه ناجوانمردانه دشمنان انقلاب شد، شهید بهشتی الگوی اخلاق بود، تصریح کرد: شهید بهشتی سال های متمادی در غرب زندگی کرد و امام امت با شناخت کامل ایشان را در سال 58 یعنی یک سال پس از پیروزی انقلاب، به عنوان رئیس دیوان عالی کشور منصوب کردند.
داعش و گروه های تکفیری زاییده تفکری هستند که شهید بهشتی را از ما گرفت
رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه این ذخایر ارزشمند را به واسطه کسانی که داعیه حمایت از خلق را داشتند، از ما گرفتند، افزود: داعش و گروه های تکفیری و همه آن هایی که در عراق و افغانستان و سوریه دست به جنایت می زنند زاییده تفکری هستند که شهید بهشتی را از ما گرفت.
بدری خاطرنشان کرد: خیلی باید هوشیار باشیم، این ها با این تفکر الان هم انقلاب را هدف قرار داده اند؛ یکی از همکاران همین گروهک ها عامل رئیس جمهور آمریکا است، یکی از معاونین ریاست جمهوری آمریکا از سال های قدیم در اجتماعات همین گروه هایی که با اقدامات تروریستی جان مسئولان ایرانی را گرفتند، شرکت کرده و به آن ها همکاری و همفکری داشت و در جلسات آن ها حاضر می شد.
مردم در شرایط سخت از نظام پشتیبانی کرده اند
وی با اشاره به اینکه ما با این طیف از مخالفین و دشمنان انقلاب مواجه هستیم و در این شرایط وظیفه سنگینی به عهده ماست، اظهار داشت: این انقلاب ارزان به دست نیامده است، شهدای بزرگی مثل شهید بهشتی و مطهری در راه این انقلاب جان فشانی کردند، نویسنده بزرگی مثل شهید مطهری که می توانست ذخیره ارزشمند انقلاب باشد به وسیله همین گروه های ضد انقلاب و مخالف نظام به شهادت رسید.
رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه باید تشکر کنم از همراهی و همدلی مردم ایران، مردم در شرایط سخت از نظام پشتیبانی کرده اند، تصریح کرد: الان هم در شرایط سختی قرار داریم، وضعیت اقتصاد و اشتغال را می ببینید، عده زیادی از جوانان در شرایط سختی زندگی می کنند در حالی که شغلی برای آنان وجود ندارد.
بدری با تاکید بر اینکه روحانیت و ائمه جمعه همواره پشتیبان دستگاه قضایی بوده اند به ویژه آیت الله میرعمادی امام جمعه خرم آباد که انصافا پشتیبان واقعی برای اقدامات قضایی و انتظامی بوده اند، افزود: اگر ما توانسته ایم امنیت پایداری در کشور برقرار کنیم، به واسطه تلاش شبانه روزی مامورین انتظامی، دستگاه های امنیتی، سپاه پاسداران و پشتیبانی دستگاه قضایی بوده است؛ این امنیت را باید قدر بدانیم.
همکاری های مردمی در شوراهای حل اختلاف نتیجه بخش بوده است
وی با اشاره به اینکه هفته قوه قضاییه فرصتی است برای دستگاه قضایی که اطلاعاتی را در اختیار مردم بگذارد و گزارش عملکرد خود را ارائه دهد، گفت: استحضار دارید که رسیدگی به اختلافات اشخاص تنها در دستگاه قضایی صورت می گیرد، در سال های اخیر دستگاه قضا برای اینکه این وظیفه را بهتر انجام دهد شوراهای حل اختلاف را پایه گذاری کرد، این شوراها شامل معتمدین محل در نقاط مختلف استان راه اندازی شده است.
رئیس کل دادگستری لرستان یادآور شد: به ویژه انسان های فرهیخته روستایی و شهری در جهت صلح و سازش اختلافات منطقه ای همکاری کردند.
بدری با بیان اینکه 74 هزار پرونده را شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی کرده اند که نزدیک به 40 درصد آن ها به صلح و سازش منتهی شده است، این تلاش ویژه ای است و بار سنگینی را از روی دوش دستگاه قضایی برداشته است، تصریح کرد: این همکاری های مردمی نتیجه بخش بوده، همکاری ائمه جمعه برای کاهش اختلافات محله ای موثر بوده و با همین پشتیبانی ها قصد داریم دستگاه قضایی را به شیوه ای هدایت کنیم که اعتماد مردم را به دنبال داشته باشد.
اعتماد مردمی به دستگاه قضا روز به روز در حال افزایش است
وی با تاکید بر اینکه بهترین پشتوانه برای حفظ نظام اعتماد مردمی است، افزود: خوشبختانه اعتماد مردمی به دستگاه قضایی روز به روز در حال افزایش است چون دستگاه قضا مرجعی است که در خط مقدم مبارزه با فساد ایستاده است؛ یگانه دستگاهی که در مقابل فساد ایستاده دستگاه قضایی و سازمان های تابعه است.
رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه در بخش سرمایه گذاری اقدامات خوبی در استان انجام داده ایم، اظهار داشت: بیکاری جوانان معضل استان است که تنها دامن گیر جوان نیست، دامن گیر خانواده جوان هم می شود؛ برای اینکه بیکاری را کاهش دهیم لازمه آن این است که سرمایه گذاری را تشویق کنیم.
دولت باید برای حمایت از سرمایه گذار برنامه ارائه دهد
بدری با بیان اینکه کمیته حمایت از سرمایه گذاری در استان چندین سال است که فعال شده و موانع پیش روی سرمایه گذاری را برداشته ایم، توانستیم خنثی کنیم زیاده خواهی هایی که از سرمایه گذار از سوی برخی افراد سود جو صورت می گرفت، تصریح کرد: اما تنها یک جهت رونق سرمایه گذاری دستگاه قضایی است، دیگر جنبه ها نیز باید فعال شوند؛ چرا صنعت ما اینگونه است، چرا در حال ورشکستگی است، جهت مهم این است که دولت باید برای حمایت از سرمایه گذار برنامه ارائه دهد.
وی با تاکید بر اینکه امروز سرمایه گذار نمی تواند در شرایط ناامن سرمایه گذاری کند، وقتی سیاست های پولی نامشخص باشد، وقتی نرخ ارز تثبیت نباشد همیشه دغدغه این است که مواد اولیه به کارخانه نرسد، دستمزدها افزایش یابد و هزینه تولید بالا برود و سرمایه گذار نتواند در این بازار آشفته رقابت کند، افزود: مبارزه با قاچاق در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است؛ قاچاق معضلی برای اقتصاد هر کشوری است.
رئیس کل دادگستری لرستان یادآور شد: ما نمی توانیم بر کار تعرفه های گمرکی نظارت کنیم مگر اینکه با قاچاق مبارزه کنیم.
مقابله با دو گروه خطرناک قاچاقچیان کالا و قاچاقچیان مواد مخدر
بدری با اشاره به اینکه در مناطق حساس استان مامورین انتظامی محموله های زیادی از قاچاق کالا را کشف کردند، ادامه داد: در مبارزه با مواد مخدر نیز موفقیت های زیادی به دست آمده است؛ در سال 96 بیش از 4.5 تن مواد مخدر کشف شده است، در سه ماهه نخست امسال نیز 1300 کیلو گرم مواد مخدر در استان کشف شده است.
وی افزود: مامورین انتظامی در شرایط سخت با دو گروه خطرناک قاچاقچیان کالا و قاچاقچیان مواد مخدر مقابله می کنند، قدردان نیروهای انتظامی، سپاه و ارتش باشیم، قدردان اقدامات نیروهای گمنام امام زمان(عج) باشیم.
رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه دستگاه قضایی در استان 145 هزار پرونده را رسیدگی کرده است و اگر برای هر پرونده ای حداقل 2 نفر به دستگاه قضایی مراجعه کنند یعنی دستگاه قضایی در لرستان با نزدیک 300 هزار نفر سرو کار داشته است، تصریح کرد: در عین حال نظارت ها درقوه قضاییه آنقدر قدرتمند است که برای نزدیک به 90 درصد پرونده هاحکم صادر شده است و احکام تعداد کمی از این پرونده ها در دادگاه تجدید نظر نقض شده است.
بدری یادآور شد: این نشان از دقت کار دارد؛ قاضی و دادیار ما با آن شرایط سخت و تراکم پرونده اما با دقت ویژه ای کار می کنند، در هر ماه 120 پرونده به یک قاضی ما ارجاع می شود.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/29436/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاهش 14 درصدی نرخ تورم لرستان

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شد

جشنواره رود و ریل؛ 30 فروردین در در لرستان

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

افزایش 270 درصدی شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در ایام نوروزی لرستان

یک واحد غیرمجاز کشتار دام در کوهدشت پلمب شد

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

تولید سالانه 25هزار تن زردآلو در باغات لرستان

حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان

این شما و این علیرضا بیرانوند جدید؛ 16 ساله از خرم آباد + عکس

استقرار بالگرد اورژانس 115 در فرودگاه خرم آباد

نخاع می‌تواند مستقل از مغز عمل کند

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

پیام نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پی عملیات غرورآفرین و مهم «وعده صادق»

واگذاری 1741 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام (ره) لرستان

مبارزه با علف‌های هرز سطح 167 هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان

اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است

بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و 747 کارگر مشاغل سخت در لرستان

حمایت سپاه از ایده‌های جهش تولید و نقش مشارکت مردم

شناسایی 4 هزار انشعاب غیر مجاز آب در لرستان

سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

وقتی دونالد ترامپ دی‌جی می‌شود!

انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد

88درصد لرستان درگیر خشک‌سالی است

58 درصد ظرفیت سد‌های لرستان خالی است

کارگران نساجی بروجرد و دغدغه شروع به کار در سال جدید

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

مبارزه با آفت زنگ زرد در 400 هکتار از گندم زار‌های لرستان

قصابی و رستوران متخلف در بروجرد پلمب شد

واگذاری 1741 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در لرستان

انجین‌های 10 میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس/دستگیری عامل آزار و اذیت در فیروزآباد

لرستان جزو استان های برتر در ساخت مسکن برای مددجویان

حمایت شهرهای مختلف لرستان از اقدام دفاعی سپاه علیه اسرائیل

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

استمرار حمایت مردم لرستان از اقدام دفاعی سپاه علیه اسرائیل

شکرانۀ «وعده صادق» در لرستان

برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری لرستان

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل