ندای لرستان

آخرين مطالب

/گزارش/ تعطیلات تابستانی را طلا کنیم فرهنگي

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - گردشگری و تأثیرش در ایجاد اشتغال، کارآفرینی و فراهم کردن فرصت‎های درآمدزایی بر هیچ کسی پوشیده نیست. معمولاً گردشگران برای انتخاب مقصد سفر خود با توجه به فصلی که در آن هستند تصمیم گرفته و می‎کوشند تا هر منطقه‌ای را در زیباترین فصلش ببینند . با توجه به چهار فصل بودن لرستان امکان پذیرایی از مسافران را در طول سال دارد.
این استان با داشتن چندین شهرستان سردسیر تعطیلات تابستانی فرصتی مناسب برای این منظور است و می‎توان شاهد رشد صنعت گردشگری در آن بود.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، باید در راستای رونق اقتصادی و توسعه فرهنگ منطقه از این فرصت بهره برد و گردشگری پایداری که هم‌زمان با حفظ و افزایش فرصت‎ها برای آینده، نیازهای مناطق میزبان و گردشگران حاضر در آن منطقه را فراهم کند؛ به وجود آورد. در واقع مدیریت منابع و توسعه گردشگری باید به صورتی انجام شود که در کنار تأمین نیازهای اقتصادی، اجتماعی و زیباشناختی تمامیت فرهنگی، فرآیندهای ضروری زیست‌محیطی، تنوع زیستی و سیستم‌های بقای منطقه حفظ شوند.
هم‌زمان با شروع فصل تابستان و آغاز گردشگری عمدتاً داخلی کشور پیگیر وضعیت استان و روند آمادگی آن برای میزبانی مهمانان شدیم که در ادامه نظر مسئولان مربوطه بیان می‎شود.
هیچ طرح گردشگری ویژه منطقه وجود ندارد
قدرت‎الله فلاح‎نژاد، فرماندار سلسله با بیان اینکه شاهد حضور گردشگران در این شهرستان هستیم، ادامه داد: در سه منطقه گل‎هو، کهمان و کاکارضا حضور چشم‎گیر گردشگران و طبیعت دوستان را شاهدیم.
وی با بیان اینکه هیچ طرح گردشگری ویژه این منطقه وجود ندارد، افزود: شرایط فعلی باعث نارضایتی مردم شده است.
فلاح‎نژاد خاطرنشان کرد: سال گذشته کار بزرگی در کهمان انجام شد و اقدام به آزادسازی این منطقه کردیم.
فرماندار سلسله بیان کرد: قبلا در این منطقه تا کنار آسفالت جاده، حصارکشی شده بود که برداشتن آن‌ها موجب رضایت مردم شد.
به گفته وی قابلیت‎های این شهرستان در سطح کشور نمونه است و باید طرح مطالعاتی آن انجام شود.
حفظ هویت جوامع محلی و عدم ایجاد اختلال در زندگی مردم با احترام و پایبندی به اصول گردشگری پایدار مهم‎ترین اصل در توسعه گردشگری داخلی است که با بی‎توجهی به آن این صنعت دوام و رشد چندانی را تجربه نخواهد کرد. از این رو داشتن استراتژی‎های مشخص در سطح کلان برای توسعه گردشگری داخلی از اهمیت به‎سزایی برخوردار است که عزم جدی مسئولان را در این رابطه می‎طلبد.
سالیانه 300 هزار زائر از امام‎زاده ابراهیم دلفان بازدید می‎کنند
جعفر طولابی، فرماندار دلفان نیز گفت: سالیانه 300 هزار زائر که عمدتا از استان‎های مختلف هستند از امام‎زاده ابراهیم این شهرستان بازدید می‎کنند.
وی با بیان اینکه این مکان مقدس از نظر زیرساخت‎های رفاهی و خدماتی وضعیت خوبی ندارد، افزود: تامین آب شرب آن تحت پوشش اداره آب و فاضلاب نیست و با مشکلاتی در این زمینه روبرو هستیم.
طولابی با اشاره به وضعیت زائرسرای این زیارتگاه بیان کرد: در این رابطه اداره اوقاف باید ورود پیدا کند و حداقل امکانات را فراهم آورد.
فرماندار دلفان تصریح کرد: وضعیت این مکان بازتاب بدی بین زائرین سایر استان‎ها خواهد داشت و ممکن است چهره خوبی از لرستان نشان ندهد.
او در رابطه با امنیت این منطقه گفت: نیروی انتظامی در این مکان فاقد پست سازمانی ثابت است و باید امنیت را در آن به صورت کامل برقرار کرد.
طولابی به وضعیت بد تابلوها و علائم راهنمایی این زیارتگاه اشاره کرد و گفت: راه ارتباطی آن نیز دارای مشکل بوده و اداره راه و شهرسازی هنوز آن را تحویل نداده است.
با نگاهی گذرا می‎توان اهمیت رونق گردشگری را به دلیل جایگاهی که در برنامه‎های توسعه‎ای کشور دارد درک کرد و مانور بالای دولت روی این حوزه برای رسیدن به اهداف اقتصادی و محو کردن بخش عمده‎ای از بیکاری در کشور با استفاده از ظرفیت‎های این حوزه است.
مراکز خدمات سفر به صورت پیوسته کنترل می‎شوند
رضا آریایی، فرماندار بروجرد نیز اظهار کرد: حدود ده روز است که سفرهای تابستانی آغاز شده و در مراکزی که مردم اتراق می‎کنند بحث نظارت انجام شده است.
وی با بیان اینکه این مراکز به صورت پیوسته کنترل می‎شوند، افزود: با توجه به حجم مسافرین این ایام برنامه برای اسکان در مدارس نیز خواهیم داشت.
آریایی گفت: با برنامه‎ریزی در سطح شهرستان مشکلی در رابطه با سفرهای تابستانی نخواهیم داشت و طرح‎های آن را اجرا می‎کنیم ضمن اینکه با هجوم 15 روزه عید نوروز روبرو نیستیم.
به گفته فرماندار بروجرد، اداره کل میراث زیرساخت‎های لازم را فراهم کرده است.
بهتر است که مسئولان و نیز بخش خصوصی گردشگری این مناطق پس از شناسایی مخاطبان و مردمی که به صورت بالقوه می‎توانند مخاطبان جاذبه‎های گردشگری آن نقاط باشند، بسته‎های متنوعی را تعریف و سفری خاص و مشخص را با جزئیات کامل به گروه‎های مختلف سنی و فرهنگی عرضه کنند.
عمده شانه‎های چهار خطه پل‌دختر خالی‌شده و خطرناک هستند
نعمت‎الله دستیاری، فرماندار پل‌دختر بیان کرد: با توجه به شروع فصل گرم و گرمسیری بودن این شهرستان گردشگر در آن اتراق نمی‎کند اما عمده شانه‎های چهارخطه خالی شده و خطرناک هستند.
وی با بیان اینکه این جاده کاملا غیر همسطح است، گفت: آسفالتی که از عمر آن سه ماه نگذشته دارای پستی و بلندی است که باید هر چه سریع‎تر آن را ترمیم کرد.
دستیاری گفت: حداقل باید این جاده را مرمت کرد تا مشکلی پیش نیاید.
بسیاری از خطرات در سفرهای جاده‎ای به خاطر ساخت غیراصولی جاده‎ها به وقوع می‎پیوندد زیرا باید بپذیریم که هنوز جاده‎های کشور استاندارد و امن نیست و چنانچه بی‎احتیاطی و نادیده گرفتن مقررات را به آن بیافزایم این خطرات دوچندان خواهد شد.
زیارتگاه امام‎زاده محمدبن حسن الیگودرز جاده دسترسی ندارد
حمید کشکولی، فرماندار الیگودرز نیز گفت: با آغاز فصل تابستان استقبال از جاذبه‎های این شهرستان مانند منطقه آب‎سفید چشم‎گیر بوده اما متاسفانه جاده مناسبی ندارد.
وی بیان کرد: پیمانکار سد رودبار جاده‎های خوبی ساخته که پلیس راه و راهداری باید مسیر را بازدید کرده و اجازه بازگشایی بدهند.
کشکولی با بیان اینکه در آبشار چکانه نیز نیاز به زیرساخت داریم، افزود: این منطقه سرویس بهداشتی و پارکینگ ندارد و از استان‎های گرمسیری و دوردست به این منطقه وارد می‎شوند برای همین نیاز به توجه ویژه دارد.
این مسئول به نبود جاده دسترسی در زیارتگاه امام‎زاده محمدبن حسن این شهرستان نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به کمبود امکاناتی که وجود دارد باید به صورت ویژه به آن توجه کرد چراکه ظرفیت خوبی برای گردشگری است و می‎تواند سرمایه‎گذاری خوبی در آن صورت گیرد.
گردشگر چهار فصل داشته باشیم
علی کورانی‎فر، فرماندار دورود نیز گفت: با توجه به ظرفیت‎های استان باید نگاهمان به سمت جلب گردشگران و رونق صنعت گردشگری باشد.
وی بیان کرد: باید گردشگر چهار فصل داشته باشیم و برنامه‎ریزی‎های ما مربوط به ایام نوروز و تابستان نباشد.
کورانی‎فر اظهار کرد: گردشگری جریان سیالی است و اگر مانع ورود گردشگر در یک منطقه شویم به جایی دیگر می‎رود.
فرماندار دورود ادامه داد: هر گونه کوتاهی عمدی یا سهوی در این رابطه ممکن است هزینه‎های زیادی در برداشته باشد.
برای بستر رودخانه کشکان سند گرفته شده است
قدرت‎الله ترابی‎نژاد، فرماندار چگنی نیز یکی از آثار تاریخی این شهرستان را پل کشکان عنوان کرد و گفت: این پل یکی از جاذبه‎های استان است که متاسفانه پایه‎های آن را آب شسته و برای بستر رودخانه سند گرفته شده است.
وی تصریح کرد: کاملا مشهود است که این اقدام اشتباه است و انتظار می‎رود فکری اساسی برای آن شود.
ترابی‎نژاد بیان کرد: انتظار می‎رود قضیه کشکان جدی گرفته شود چراکه یکی از طاق‎های آن ریزش کرد و باید از حوادث احتمالی دیگر جلوگیری شود.
فرماندار چگنی با بیان اینکه سراب رفتخان و امام‌زاده پیرشمس‎الدین جاده دسترسی ندارند، افزود: این جاده نیاز به تعریض و لکه‎گیری دارد.
برآورد ظرفیت تحمل در گردشگری بسیار ضروری است و با توجه به تعریف آن، به حداکثر تعداد جمعیت بازدیدکننده از یک جاذبه گردشگری اشاره می‎کند که در یک زمان معین بدون ایجاد تغییر و آشفتگی در محیط‌زیست فیزیکی، اقتصادی، اجتماعی- فرهنگی، در کیفیت رضایت‎مندی بازدیدکنندگان کاهش غیرقابل قبول ایجاد نکند؛ گفته می‎شود. تخمین این آمار در سرمایه‎گذاری‎های گردشگری حائز اهمیت بوده و باید مورد مطالعه قرار گیرد.
هنوز گشت نامحسوس در جاده‎های لرستان راه‎اندازی نشده است
سرهنگ مرتضی چغلوند، رئیس پلیس راه لرستان با بیان اینکه آمار کشته شده‎های حوادث جاده‎ای در فصل تابستان با کل سال برابری می‎کند، افزود: نصب علائم، خط‌کشی‌ها و ایمن‌سازی جاده‎ها از مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه شود.
وی بیان کرد: تابلوها باید مصوب و متعدد باشند و به صورت مرتب مسافر رغا تا مسیر مورد نظر هدایت کند.
چغلوند با بیان اینکه هنوز گشت نامحسوس در جاده‎های لرستان راه‎اندازی نشده است، ادامه داد: وجود این نظارت‎ها ضروری است و راهداری و استانداری باید آنها را در مناطق تفرجگاهی تقویت کنند.
این مقام انتظامی اظهار کرد: نیروهای ما محدود هستند و اگر بخواهیم به تفرجگاه‎ها بپردازیم محورهای اصلی از دستمان خارج می‎شوند.
آمار تلفات جاده‎ای در ایران طی فصل مسافرت مثل تابستان و تعطیلات نوروزی روند سیر صعودی به خود می‎گیرد و عوامل مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها دارای زمینه‎ها و ریشه‎های متعددی است. هنگامی که راننده نسبت به مقررات راهنمایی و رانندگی بی‎توجه، جاده‎ها غیراستاندارد و سرعت نیز غیرمجاز باشد وقوع هر حادثه‎ای متصور خواهد بود.
آغاز طرح مرمت پل تاریخی کشکان
امین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اظهار کرد: عمده جاذبه‎های طبیعی در محدوده اراضی ملی یا حفاظت شده قرار دارند و برای همین نمی‎توانیم به گردشگران خدماتی ارائه بدهیم.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه متولی این مناطق نیستیم نمی‎توانیم خدماتی را نیز واگذار کنیم و در این رابطه با مشکلاتی روبرو هستیم.
قاسمی خاطرنشان کرد: جاذبه‎هایی مانند آبشارهای افرینه، گریت و وارک و غار کوگان متولی خاصی ندارند؛ البته بخشی از مشکلات دریاچه گهر پیگیری و رفع شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با انتقاد از اینکه در تنگه شیرز پرورش ماهی اجرا شده و متاسفانه این منطقه معارض دارد و خدمات را دچار مشکل کرده است، افزود: در منطقه گردشگری ونایی نیز واحدهای پذیرایی به حریم رودخانه تجاوز کرده‎اند که فاضلاب وارد آن می‏‎شود برای همین مشکلات زیست‎محیطی زیادی به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه نبود زیرساخت‎های گردشگری مشکلات زیادی برای اجرای طرح‎های سرمایه‎گذاری فراهم آورده است، ادامه داد: در آبشار بیشه نیز دکه‎های غیرمجازی وجود دارند که باید آنها را ساماندهی کرد.
قاسمی از آغاز طرح مرمت پل کشکان خبر داد و گفت: به‌زودی عملیات مرمت و بازسازی آن شروع خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با تاکید بر اینکه باید طرح جامع گردشگری استان تهیه شود، ادامه داد: طی چند سال اخیر طرح به‌روزی ارائه نشده و نیاز به مطالعه در این زمینه داریم.
باید راه‎حلی برای فصلی بودن سفرهای داخلی داشت، فعالان گردشگری هم برای تداوم این صنعت در تمام ماه‎های سال چاره‎ای اندیشیده و بر اهمیت پتانسیل‎های این صنعت در رشد اقتصادی واقف شوند.
گردشگری لرستان به مطالعات علمی تبدیل شود
سیروس ابراهیمی، مشاور میراث فرهنگی استاندار لرستان اظهار کرد: مانند ایام نوروز، جلسات ستاد تسهیل سفرهای تابستانی نیز باید پیگیری و توجه خاصی به آن‌ها شود.
وی بیان کرد: در جلسات باید دستور کارها محدود شده و حداکثر به دو موضوع رسیدگی شود تا بتوان کارشناسانه‎تر اقدام کرد.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: طی سال‎های گذشته 17 مشاور سایت‎های گردشگری استان را مورد بررسی قرار دادند و باید مشخص شود که نتایج این مطالعات چه شده است؟
مشاور میراث فرهنگی استاندار لرستان گفت: تا گردشگری استان به مطالعات علمی تبدیل نشود همه ساله این مشکلات را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه تا اجرایی شدن طرح‎ها باید بررسی‎ها انجام شود، بیان کرد: بخش خصوصی برای سرمایه‎گذاری در حوزه گردشگری باید آگاهی لازم را داشته باشد تا بتواند خدمات مناسبی ارائه دهد.
ابراهیمی با بیان اینکه در فصل گرم سال سفر به شهرستان‎های سردسیر استان مانند بروجرد، ازنا، الیگودرز و دورود بیشتر از مناطق دیگر است، ادامه داد: برای جذب گردشگر باید اهتمام ویژه‎ای داشت و نیاز به برنامه‎ریزی دقیقی در این رابطه است.
مشاور میراث فرهنگی استاندار لرستان یادآور شد: در سال‎های گذشته طرح جامع گردشگری استان تهیه اما اجرا نشد.
سرمایه‎گذاران حوزه گردشگری با برانداز کردن و تحلیل شرایط، سرمایه خود را برای سرمایه‎گذاری به مناطق کمتر توسعه یافته خواهند آورد و طرح جامع گردشگری در این رابطه می‎تواند نقش موثری داشته باشد.
دریاچه گهر امسال یکی از پاکترین سال‎های خود را دارد
مهرداد فتحی بیرانوند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار کرد: هر ساله مباحث گردشگری بیان می‎شوند اما مصوبات در حد جلسات باقی می‎مانند.
وی ادامه داد: باید مناطق گردشگری احصا و با توجه به فصل گردشگری مباحث در کارگروه‎های ویژه بررسی شوند.
فتحی بیرانوند بیان کرد: همچنین در ادامه دستگاه‎های متولی ورود پیدا کرده و هر کدام وظایفی که به آن‌ها محول می‎شود را انجام دهند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با بیان اینکه تنها بیان مسائل در جلسات تاثیری در رفع آن‌ها ندارد، افزود: باید به یک جمع‎بندی رسید و مصوبات قابلیت اجرایی شدن را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: مناطق حفاظت شده تحت مراقبت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند و در رابطه با طرح‎های گردشگری آن‌ها نمی‎توان در استان تصمیم‎گیری کرد.
فتحی بیرانوند با بیان اینکه دریاچه گهر امسال یکی از پاکترین سال‎های خود را دارد، اضافه کرد: خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شده کمترین زباله در این منطقه ریخته شده است.
قطعا جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه زیرساخت‎های گردشگری در مناطق کمتر توسعه‌یافته آن هم در کشوری که سال‎ها با رکود گردشگری و مشکل جذب سرمایه دست به گریبان بوده، کار آسانی نیست، اما در این ارتباط و به عنوان مرحله آغازین، خانه‎های محلی بهترین گزینه برای اسکان گردشگران و پس از آن برآورد میزان مقرون به‌صرفه بودن سرمایه‌گذاری در این مناطق است. گذر موفقیت‌آمیز از این مرحله، توجه گردشگران به این نواحی را جلب و سرمایه‎گذاران را برای ورود به این حوزه ترغیب می‎کند.
لزوم تهیه طرح جامع گردشگری لرستان
احمد مرادپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با انتقاد از اینکه چندین سال است در جلسات، مباحث گردشگری و نبود زیرساخت‎های لازم بیان شده اما به نتیجه‎ای نرسیده‎ایم، افزود: چرا باید چند روز بعد از آغاز تعطیلات تابستانی جلسه ستاد تسهیل ویژه این ایام برگزار شود؟
وی با بیان اینکه جلسات تعطیلات تابستانی باید در فصل زمستان گرفته می‎شد، ادامه داد: در ابتدای هر اقدامی باید بپذیریم که گردشگری یک صنعت است و مانند هر صنعتی نیاز به طرح توجیهی که قدرت رقابت‎پذیری داشته باشد را دارد؛ همچنین زیرساخت‎های آن باید فراهم شود.
مرادپور با تاکید بر اینکه طرح توجیهی گردشگری باید درآمدزا باشد، اضافه کرد: باید بررسی کرد که به دنبال چه موضوعی هستیم و برای همین نیاز به پلان و نقشه راه داریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: در ادامه، طرح تهیه شده باید در اختیار مشاور قرار گیرد، روش ساخت نیز انتخاب و وظایف هر دستگاهی مشخص شود.
وی با بیان اینکه هر چند وقت یک‌بار تب یک موضوع در استان به راه افتاده و بعد از مدتی خاموش می‎شود، گفت: هم‌اکنون بحث گردشگری است که به علت نداشتن پلان و نقشه راه، تمام اقداماتی که انجام می‎دهیم با شکست روبرو خواهند شد. اگر طرح گردشگری تهیه نشود وجود ستادهای ویژه آن معنایی ندارد و دستاوردی به همراه نخواهند داشت.
مرادپور با بیان اینکه باید تعیین شود هدف ما از جذب گردشگر به استان چیست، ادامه داد: تنها معرفی استان ملاک نباشد و باید به دنبال درآمدزایی بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه پلان گردشگری باید توسط اداره میراث تهیه شود، بیان کرد: هر جاذبه، گردشگران مخصوص به خود را دارد و در ابتدای هر کاری باید این نقشه تهیه شود.
به گفته وی بدون هدف به دنبال جذب گردشگر هستیم که باید این موضوع به طور ویژه بررسی شود.
مرادپور اظهار کرد: هر جاذبه باید بتواند هزینه‎های خود را تامین کند تا درآمد آن صرف نگه‎داریش شود. نگه‎داری زیرساخت‎ها نیاز به متولی دارد و تنها ایجاد آن‌ها نباید مدنظر قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه موضوعات جلسات باید به صورت کارشناسی شده بررسی شوند، گفت: تا با این روش‎های معمول پیگیر مسائل شویم راه به‌جایی نخواهیم برد.
می‎توان امیدوار بود با تغییر رویکرد نسل جدید به گردشگری فرصت‎های مناسبی، پیش روی رشد و شکوفایی گردشگری داخلی قرار گیرد و این صنعت در آستانه تحولی پایدار قرار گیرد. در این میان فصل تابستان فرصتی طلایی برای پرداختن به این موضوع است که باید با صرف زمان و برنامه‎ریزی دقیق‎تر امکان استفاده از آن را به نحو احسن فراهم کرد.
گزارش از سمیرا عزیزی خبرنگار ایسنا منطقه لرستان
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/29318/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

بورس صعودی می‌ماند؟

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

245 نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند

3 هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است

همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است

فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت

برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم

تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری

زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود

فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است

جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم/ سد «معشوره» و «راه آهن» لرستان در دستور کار دولت است

نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود

آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان

افزایش پوشش ابر و وزش باد در لرستان

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

آوای 5000 ساله در لرستان به روایت تسنیم از خنیاگران سرنا

با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم

ظهور قدرت اراده ملت ایران در عملیات «وعده صادق»

شفقت مدیریت استانداری لرستان را تحویل گرفت

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

نماینده مجلس: آقای رئیس جمهور، ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها

کم‌کاری وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد برای تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان

سکه و طلا ارزان‌تر شد

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

فعال کردن 350 هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد

مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم