ندای لرستان

آخرين مطالب

سیطره دلال‌ها بر بازار؛

«اره بده تیشه بگیر»مسئولان لرستان/نرخ گوشت وسط دعوا60هزارتومان شد سياسي

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - خرم‌آباد - جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان با «ارّه بده، تیشه بگیر» مسئولان لرستانی و مشاجره تمام‌نشدنی آن‌ها همراه بود تا در میان این دعواها، نرخ گوشت قرمز به 60 هزار تومان برسد.

به گزارش خبرنگار مهر ، موضوع نوسان قیمت گوشت قرمز در لرستان به عنوان بحث اصلی ستاد تنظیم بازار استان، به محل مشاجره عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی و گودرز امیری معاون استاندار لرستان تبدیل شد.
کمبود نهاده های دامی در استان، تفاوت قیمت گوشت قرمز و مشخص نبودن نهاد متولی اعلام قیمت گوشت در لرستان از چالش های مطرح شده در ستاد تنظیم بازار استان بود تا در نهایت این جلسه با نامه نگاری استاندار برای افزایش سهمیه گوشت لرستان و توزیع گوشت بیشتر به منظور تعادل بخشی به قیمت ها پایان یابد.
سیطره دلال‌ها بر بازار گوشت لرستان
بهرام براری مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان در این جلسه بابیان اینکه بحث عرضه مستقیم دام در استان به یک مصیبت تبدیل‌شده است، عنوان کرد: اگر در استان برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای باشد که تولیدکننده، عرضه مستقیم دام را داشته باشد این معضل رفع می‌شود.
وی با تأکید بر لزوم ایجاد میدان‌های عرضه دام در استان بیان داشت: در حال حاضر ما با فعالیت دلال‌ها در این زمینه مواجه هستیم و قیمت مدنظر سود دلال‌ها در این حوزه اعلام می‌شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: در حال حاضر شاهد نوسان قیمت گوشت قرمز در استان هستیم.
چرا باید قیمت گوشت در استان متفاوت باشد؟
عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این رابطه گفت: ما در حال ایجاد میدان فروش دام در استان هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری لرستان در پاسخ به مباحث مطرح شده از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان مبنی بر متفاوت بودن قیمت گوشت در این استان گفت: چرا باید قیمت گوشت در استان متفاوت باشد؟ ما در جلسه تنظیم بازار به هر نقطه ای که می‌رسیم، می‌گویند که بازار داخل را نمی‌توانیم تنظیم کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در واکنش به سخنان امیری معاون استاندار لرستان گفت: در حال حاضر وضعیت اقلام در بازار شرایط مناسبی ندارد.
برای تأمین نهاده‌های دامی در استان طی دو ماه گذشته با چالش‌های زیادی مواجه شده‌ایم
بازدار بابیان اینکه برای تأمین نهاده‌های دامی در استان طی دو ماه گذشته با چالش‌های زیادی مواجه شده‌ایم، افزود: وضعیت تأمین نهاده در استان وضعیت بسیار نامطلوبی است.
وی بابیان اینکه ازیک‌طرف مرغ روی دست مرغدار ما مانده است و از طرف دیگر مرغ و گوشت در بازار نیست، گفت: شرایط بازار واقعاً مناسب نیست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: در این آشفته‌بازار از یک هفته گذشته دنبال گرفتن سویا، ذرت و گوشت منجمد هستیم و هنوز پاسخ درستی نگرفته‌ایم.
قیمت متغیر گوشت قرمز از 35 تا 60 هزار تومان
گودرز امیری معاون استاندار لرستان در پاسخ به اظهارات رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ما باید قیمت گوشت را در استان تعیین کنیم، وضعیت بازار را کنترل کنیم و هرکسی که گران فروخت با او برخورد کنیم.
وی ادامه داد: ما این امر را رها کرده‌ایم، قیمت گوشت در استان از 35 تا 60 هزار تومان متغیر است و هرکسی قیمتی برای خود تعیین کرده است.
معاون استاندار لرستان بابیان اینکه ما باید یک قیمت واحد و یکنواخت را در استان اعلام کنیم، گفت: همچنین شرایط فروش دام زنده در استان را اعلام کنیم.
باید قیمتی اعلام کنیم تا حساب‌وکتابی دست مردم باشد
امیری با تاکید بر اینکه ما باید قیمتی اعلام کنیم تا حساب‌وکتابی دست مردم باشد، بیان داشت: قیمت عرضه دام زنده و همچنین قیمت گوشت گوساله و گوسفند زیر یک سال و بالای یک سال تعیین شوند.
تفاوت قیمت عرضه دام در بالا و پایین‌شهر
عظیم دادگر مسئول امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این رابطه بابیان اینکه تفاوتی که در قیمت گوشت وجود دارد مربوط به عرضه دام زنده است، گفت: قیمت عرضه دام در بالای شهر یک قیمت است و در جنوب شهر قیمت دیگر.
وی بابیان اینکه به خاطر عرضه نامناسب نتوانسته ایم به یک قیمت واحد برسیم، گفت: پیگیری و بررسی این امر را ظرف یک تا دو هفته آینده انجام خواهیم داد.
این سخنان مسئول امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی نیز با واکنش معاون استاندار مواجه شد تا امیری در سخنانی بگوید: معنای حرف شما این بوده که ما شرایط بازار را رها کنیم تا هر اتفاقی رخ داد!؟
وی تأکید کرد: از این فضا بیرون بیایید، ما باید بازار را کنترل کنیم و اگر بخواهیم آن را رها کنیم تا خودش ساماندهی شود که نمی‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بابیان اینکه باید بر اساس کیفیت گوشت، قیمت در بازار تعیین شود، ادامه داد: ما باید در بازار یک قیمت واحد برای خرید گوشت داشته باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان: وظیفه تعیین قیمت گوشت را ندارم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی در واکنش به سخنان معاون استاندار لرستان گفت: وزیر جهاد کشاورزی به من اعلام کرده که شما مکلف هستید که اقلام غذایی مردم را در بازار تأمین کنید.
بازدار بابیان اینکه وظیفه ما تأمین گوشت قرمز و مرغ است، گفت: کار من این نیست که به قصاب بگویم گوشت را به چه قیمتی به فروش برساند.
وی بابیان اینکه من نیز جزو این کارگروه هستم و هر چه در ستاد تنظیم بازار تصویب شود را انجام می دهم اما در کشور تنها تأمین اقلام بر عهده جهاد کشاورزی است.
گروهی «خودسر» قیمت‌ها را تغییر می‌دهند
این سخنان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بار دیگر با واکنش امیری معاون استاندار مواجه شد تا وی بگوید: با توجه به سخنان شما ما در بازار کمبود نداریم و باید از بحث قیمت‌ها، کیفیت‌ و ... بیرون بیاییم!
وی گفت: ما چند بار تشکیل کارگروه تعیین قیمت را مصوب کنیم؟ هرروز مصوب کنیم؟
از تغییر خودسرانه قیمت‌ها باید جلوگیری کنیم
معاون استاندار لرستان با تأکید بر اینکه ما باید برای تعادل بخشی به قیمت گوشت و تصویب یک قیمت واحد برای آن کمر همت ببندیم، گفت: امروز این اقلام در بازار وجود دارد و گروهی «خودسر» قیمت‌ها را تغییر می‌دهند، ما از این تغییر خودسرانه قیمت‌ها باید جلوگیری کنیم.
امیری بابیان اینکه در این راستا دستگاه‌های متولی باید یک آنالیز داشته باشند و قیمت تمام‌شده به‌اضافه سود متعارف برای تولیدکننده و توزیع‌کننده را پیش بینی کنند، گفت: این قیمت‌ها به مردم اعلام شود تا حداقل یک قیمتی دست مردم باشد.
مشاجره «امیری» و «بازدار»
معاون استاندار لرستان با تأکید بر اینکه یک قیمت واحد باید تعیین شود و اگر قرار است که روزانه، هفتگی و یا ماهانه اعلام شود، به مردم گفته شود، گفت: فاصله قیمت در بازار گوشت حدود 25 هزار تومان است.
امیری خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: آقای بازدار این برای شما قابل‌قبول است؟
بازدار در پاسخ به این سوال معاون استاندار لرستان گفت: من مسئولیت تأمین اقلام رادارم اما مسئول قیمت‌گذاری گوشت و مرغ نیستم، تمام.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: این امر وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری است.
این اظهار نظر رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بار دیگر واکنش معاون استاندار لرستان را در پی داشت تا گودرز امیری بگوید: آقای بازدار چرا تدافعی برخورد می‌کنید؟ اگر الآن بگویند گوشت مرغ کیلویی شش هزار تومان است آیا برای شما به‌عنوان مسئول تولید این محصول قابل‌قبول است؟
این مباحثه رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان و معاون استاندار لرستان همچنان با پاسخ های دو طرفه ادامه یافت و عبدالرضا بازدار تا پایان جلسه تاکید بر آن داشت که مسئول قیمت گذاری گوشت در استان نیست و گودرز امیری نیز همچنان پاسخ می داد که جهاد کشاورزی مسئول مستقیم این کار است و این جهاد کشاورزی است که باید یک آنالیز قیمت داشته باشد و قیمت واحد پیشنهاد بدهد.
قیمت گوشت در بروجرد به 60 هزار تومان رسید
سید حمید شاهرخی مسئول پشتیبانی امور دام لرستان نیز در ادامه این جلسه بابیان اینکه در بحث قیمت‌گذاری جهاد کشاورزی مداخله مستقیم ندارد، گفت: قیمت هر محصولی تابع هزینه‌های آن است.
وی بابیان اینکه قیمت‌ها بستگی به شرایط بازار دارد، گفت: امور پشتیبانی دام وظیفه دارد که سطحی از ذخیره را نگه‌داری کند و هرزمانی که قیمت نهاده‌ها افزایش پیدا کرد مقداری کالا و محصول توزیع کند.
مسئول امور پشتیبانی امور دام لرستان بابیان اینکه قیمت مرغ و گوشت تابع عرضه و تقاضا است و هرزمانی که قیمت مرغ بالا می‌رود، امور پشتیبانی دام، مرغ منجمد توزیع می‌کند و زمانی که قیمت پایین می‌آید وظیفه ما این بوده که خرید کنیم.
شاهرخی تصریح کرد: ساختار فعلی این اجازه را به جهاد کشاورزی نمی‌دهد که قیمت‌گذاری کند.
جهاد کشاورزی چه زمانی برای تنظیم بازار ورود پیدا می‌کند!؟
این سخن مسئول پشتیبانی امور دام لرستان با واکنش امیری معاون استاندار لرستان مواجه شد تا گودرز امیری بگوید: جهاد کشاورزی چه زمانی برای تنظیم بازار ورود پیدا می‌کند و تا چه میزان باید قیمت افزایش پیدا کند تا شما ورود پیدا کنید!؟
وی بابیان اینکه در حال حاضر گوشت قرمز در بروجرد کیلویی 60 هزار تومان است، در برخی شهرستان‌ها از 35 هزار تومان به 48 هزار تومان رسیده است، گفت: امور پشتیبانی چه زمانی باید ورود پیدا کند تا بازار را تنظیم کند؟
پایان مشاجره با نامه استاندار لرستان برای تأمین گوشت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بابیان اینکه مشکل در بازار گوشت وجود دارد و شما باید راه‌حل بدهید، تصریح کرد: به‌جای اینکه دفاع کنید با وزیر جلسه بگذارید و گوشت در بازار توزیع کنید تا قیمت متعادل شود.
این اظهار نظر سید حمید شاهرخی مسئول پشتیبانی امور دام لرستان مبنی بر اینکه «بر اساس سهمیه به ما گوشت می‌دهند و برای افزایش سهمیه باید نامه ای با امضای استاندار لرستان ابلاغ شود» واکنش معاون استاندار لرستان را در پی داشت تا امیری بگوید: از اول این را می‌گفتید.
گودرز امیری ویبا تأکید بر اینکه آنالیز قیمت تمام‌شده و عرضه گوشت با سازمان جهاد کشاورزی است، گفت: این را به ما اعلام کنید تا قیمت گوشت را در بازار برای مصرف‌کننده اعلام کنیم.
معاون استاندار لرستان تأکید کرد: قیمت تمام‌شده و عرضه گوشت قرمز و مرغ باید به صورت ماهانه به ما اعلام شود.
این در حالیست که موضوع تعیین نرخ واحد بر اساس کیفیت گوشت قرمز موضوع اصلی جلسات پیشین ستاد تنظیم بازار بوده اما همچنان بازار گوشت لرستان در میان این مشاجره ها و دعواها بلاتکلیف مانده است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/26163/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی